세계의 라디오 광고 시장 : 기회와 전략(-2033년)
Radio Advertising Global Market Opportunities And Strategies To 2033
상품코드 : 1543829
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 434 Pages
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한글목차

세계의 라디오 광고 시장은 2018년에 249억 3,000만 달러로 평가되며, 2023년까지 0.5% 이상의 연평균 성장률(CAGR)로 성장했습니다.

디지털 라디오의 채택 증가

디지털 라디오의 채택이 증가함에 따라 라디오 광고 시장의 성장은 역사적인 기간 중 성장을 주도했습니다. 디지털 라디오 플랫폼은 광고주가 특정 인구 통계 및 지역적 위치에 타깃팅된 광고(애드버타이징)를 전달할 수 있게 해줍니다. 광고주는 데이터 분석을 통해 청취자의 선호도, 행동, 위치를 파악할 수 있으며, 광고 캠페인에서 보다 정확한 타깃팅과 관련성을 확보할 수 있습니다.2021년 10월, 라디오 업계에 청중 측정 및 조사 서비스를 제공하는 영국 기관인 Radio Joint Audience Research Limited(RAJAR)가 발표한 자료에 따르면 영국의 디지털 청취율은 전체 라디오 청취자의 65.8%를 차지했습니다. 또한 DAB(디지털 오디오 방송)가 가장 인기 있는 라디오 청취 플랫폼으로 부상하여 AM(진폭 변조)/FM(주파수 변조)의 34.2%에 비해 43%를 차지해 가장 높은 비중을 차지했습니다. 따라서 디지털 라디오의 보급이 라디오 광고 시장의 성장에 기여한 것으로 분석됩니다.

목차

제1장 개요

제2장 목차

제3장 표 리스트

제4장 도표 리스트

제5장 리포트 구성

제6장 시장의 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 라디오 광고 시장 : 거시경제 시나리오

제9장 세계 시장 규모와 성장

제10장 세계의 라디오 광고 시장 : 세분화

제11장 라디오 광고 시장 : 지역·국가별 분석

제12장 아시아태평양 시장

제13장 서유럽 시장

제14장 동유럽 시장

제15장 북미 시장

제16장 남미 시장

제17장 중동 시장

제18장 아프리카 시장

제19장 경쟁 구도와 기업 개요

제20장 기타 대기업과 혁신적 기업

제21장 주요 합병과 인수

제22장 경쟁 벤치마킹

제23장 경쟁 대시보드

제24장 기회와 전략

제25장 라디오 광고 시장 : 결론과 제안

제26장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Radio advertising refers to the use of radio channels to promote products, services, or brands to a broad audience. It is a pivotal component of the advertising industry, leveraging the widespread reach and accessibility of radio broadcasts.

The radio advertising market consists of sales, by entities (such as organizations, sole traders or partnerships), of radio advertising services that are commonly employed by businesses to engage listeners through audio content, often designed to be memorable and persuasive, aiming to drive consumer behavior. Radio advertising can be deployed in various formats, including live reads, sponsored segments, jingles and traditional commercials.

The global radio advertising market was valued at $24,930.00 million in 2018 which grew till 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 0.5%.

Rising Adoption Of Digital Radio

The rising adoption of digital radio drove the growth of the radio advertising market during the historic period. Digital radio platforms enable advertisers to deliver targeted ads (advertisements) to specific demographics or geographic locations. Advertisers can use data analytics to understand listener preferences, behaviors and locations, allowing for more precise targeting and relevance in their ad campaigns. In October 2021, according to data published in Radio Joint Audience Research Limited (RAJAR), a UK-based organization that provides audience measurement and research services for the radio industry, digital listening in the UK accounted for 65.8% of total radio listening. Further, DAB (Digital Audio Broadcasting) emerged as the most popular radio listening platform, accounting for 43% of total listening, compared to 34.2% for AM (amplitude modulation)/FM (frequency modulation). Therefore, the rising adoption of digital radio contributed to the growth of the radio advertising market.

Integration Of AI In Radio Advertising Services To Improve Efficiencies

Companies in the market are focusing on integrating artificial intelligence (AI) in radio advertising services to gain a competitive edge in the market. AI algorithms analyze vast amounts of data to identify patterns and behaviors within the target audience. This helps radio advertisers create detailed audience segments and profiles for more precise targeting. For example, in April 2022, Westwood One, a US-based radio network company, partnered with LeadsRx, a US-based marketing attribution software company, to measure the business impact of advertising campaigns and advertising creative for its advertisers. This partnership allowed Westwood One to automate and prove the lift that radio advertising gives clients, complete with data-driven insights and medium and effectively prove ROI (return on investment) to grow Ads share as part of a client's marketing budget and increase renewals. Moreover, the use of AI-powered analytics helped Westwood One build stronger relationships with their clients, providing timely air checks and recaps, to open conversations more organically and optimize campaigns.

The global radio advertising market is fairly fragmented, with a large number of small players in the market. The top ten competitors in the market made up to 13.67% of the total market in 2023.

Radio Advertising Global Market Opportunities And Strategies To 2033 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global radio advertising market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for radio advertising? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The radio advertising market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider radio advertising market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Radio Advertising Market - Macro Economic Scenario

9 Global Market Size And Growth

10 Global Radio Advertising Market Segmentation

11 Radio Advertising Market, Regional and Country Analysis

12 Asia-Pacific Market

13 Western Europe Market

14 Eastern Europe Market

15 North America Market

16 South America Market

17 Middle East Market

18 Africa Market

19 Competitive Landscape and Company Profiles

20 Other Major And Innovative Companies

21 Key Mergers And Acquisitions

22 Competitive Benchmarking

23 Competitive Dashboard

24 Opportunities And Strategies

25 Radio Advertising Market, Conclusions And Recommendations

26 Appendix

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