5G Slicing in Consumer Space and the Role of AI: A European Perspective
상품코드:1769050
리서치사:IDC
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문 12 Pages
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5G 슬라이싱은 기업을 위한 프리미엄 및 초보안 연결에 기반한 새로운 서비스를 정의할 것으로 기대되는 기능입니다. 그러나 슬라이싱은 B2B2C 모델에 이어 슬라이스를 직접 구매하거나 슬라이스를 기반으로 성능이 향상된 솔루션의 일부로 소비자에게도 새로운 기회를 열어줄 것입니다. IDC 유럽 통신사 연구 Vice President인 Alejandro Cadenas는 "5G 슬라이스는 본질적으로 이전에는 볼 수 없었던 새로운 기능이므로 고객과 솔루션 제공업체는 그 잠재력을 이해하고 해당 기능을 자사 제품에 포함시켜야 합니다. 이 기능을 조기에 통합할 수 있는 플레이어는 향상된 고객 경험을 바탕으로 경쟁 우위를 점할 수 있습니다."라고 말했습니다.
주요 요약
새로운 시장 발전과 동향
5G 네트워크 슬라이싱 : 주요 기술적 고려사항
유럽의 5G 슬라이싱과 망중립성
5G 슬라이싱을 위한 소비자 중심 이용 사례
HD/4K/8K 비디오 스트리밍 및 라이브 방송
클라우드 게임 및 XR(AR/VR/MR) 경험
스마트 홈 및 소비자 IoT
소비자용 커넥티드 차량(V2X) 서비스
QoS가 보장되는 Work-from-Anywhere(WFx)
시장 개척 전략과 가격 모델
세분화된 이용 사례 중심 오퍼링
고객 가시성 및 파트너십 중심의 시장 진출
초기 배포의 베스트 프랙티스
Deutsche Telekom, 5G 슬라이싱을 통한 클라우드 게임
Vodafone와 A1을 통한 5G 슬라이싱 로밍
AI 역할
주요 과제와 제안
비즈니스 모델 성숙도 및 수익화 불확실성
시장 진출의 복잡성
아직 정의되지 않은 생태계 및 파트너십 역학
규제 및 경쟁 고려 사항의 명확화
서비스 제공업체에 대한 어드바이스
참고 자료
관련 조사
요약
LSH
영문 목차
영문목차
5G slicing is a feature that is expected to define new services based on premium and ultra secure connectivity for enterprises. But slicing will also open new opportunities for consumers, either with customer visibility to directly purchase the slice or as part of a solution with enhanced performance based on a slice, following a B2B2C model. "A 5G slice is essentially a new capability unlike anything seen before, so customers and solution providers will need to understand the potential and embed that capability in their offering. Players that are able to incorporate this capability early will enjoy a competitive advantage based on improved customer experience." - Associated Vice President Alejandro Cadenas, Telco Research, IDC Europe
Executive Snapshot
New Market Developments and Dynamics
5G Network Slicing: Key Technology Considerations
5G Slicing and Net Neutrality in Europe
Consumer-Centric Use Cases for 5G Slicing
HD/4K/8K Video Streaming and Live Broadcasting
Cloud Gaming and XR (AR/VR/MR) Experiences
Smart Homes and Consumer IoT
Connected Vehicles for Consumers (V2X) Services
Mobile Work-from-Anywhere (WFx) with QoS Guarantees
Go-to-Market Strategies and Pricing Models
Segmented and Use-Case-Centric Offerings
Customer-Visible and Partnership-Driven Go-to-Market
Best Practices from Early Deployments
Deutsche Telekom Cloud Gaming over 5G Slicing
Roaming of 5G slicing with Vodafone and A1
The Role of AI
Key Challenges and Recommendations
Business Model Maturity & Monetization Uncertainty
Go-to-Market Complexity
Ecosystem and Partnership Dynamics Still to Be Defined
Clarifying Regulatory and Competitive Considerations