이번 IDC Market Note에서는 새로운 CEO 선임과 일련의 전략적 인수를 포함한 최근 Nomadia 그룹 내에서의 변화가 미치는 영향에 대해 살펴봅니다. 또한 이러한 인수가 Nomadia의 비즈니스 전략을 수립하고 제품 포트폴리오를 확장하며 고객 기반을 넓히는 데 어떻게 도움이 되는지 살펴봅니다. 또한 이 보고서는 이러한 변화가 현장 서비스 관리 및 모바일 인력 관리 시장에 미치는 광범위한 영향을 고려합니다. IDC 에너지 인사이트 연구 책임자 Gaurav Verma는 "디지털 방식으로 선제적으로 대응하는 산업 조직은 예방적 서비스 모델에서 예측적 서비스 모델로 전환하는 것을 점점 더 많이 고려하고 있습니다. 특히 AI와 GenAI와 같은 첨단 기술을 활용하고 현장 데이터, 자산 서비스 데이터, 고객 인사이트를 통합하여 복잡한 현장 서비스를 보다 효과적으로 현대화하고 관리하고자 합니다. Nomadia는 최종 사용자의 우선순위에 따라 서비스 영역에서 지속 가능성 성과를 향상시키기 위해 이러한 데이터 기반의 AI 기반 지능형 시스템에 투자하고 있습니다. 즉, 엔드투엔드 현장 서비스, 자산 유지보수, 기술자 생산성을 최적화하는 디지털 솔루션에 투자하여 더 스마트한 서비스를 제공함으로써 더욱 영향력 있는 결과를 달성할 수 있습니다."라고 말했습니다.
This IDC Market Note explores the impact of recent developments within the Nomadia Group, including the appointment of a new CEO and a series of strategic acquisitions. It examines how these acquisitions are helping to shape Nomadia's business strategy, expand its product portfolio, and broaden its customer base. Additionally, the report considers the wider implications of these changes in the field service management and mobile workforce management market."Digitally proactive industrial organizations are increasingly contemplating the shift from preventive to predictive service models. They are keen to leverage advanced technologies - particularly AI and GenAI - and integrate field data, asset service data, and customer insights to modernize and manage complex field services more effectively. Nomadia is betting on these data-driven, AI-enabled intelligent systems, in alignment with end-user priorities to enhance sustainability performance in the service domain. This means investing in digital solutions to optimize end-to-end field services, asset maintenance, and technician productivity to deliver smarter services for more impactful outcomes." - Research Director Gaurav Verma, IDC Energy Insights.