통신용 AI 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 용도별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
AI In Telecommunication Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Network Security, Network Optimization, Customer Analytics, Virtual Assistance, Self-Diagnostics), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드 : 1404573
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 5,950 ₩ 8,596,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 1인만 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 불가능합니다.
US $ 6,950 ₩ 10,041,000
Printable PDF & Excel (5-User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 동일 기업 내 동일 부서에서 최대 5명까지 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다.
US $ 8,950 ₩ 12,930,000
Printable PDF & Excel (Enterprise License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업(자회사 포함)의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

통신용 AI 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc의 최신 보고서에 따르면, 세계 통신용 AI 시장 규모는 2030년까지 112억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

이 시장은 2023년부터 2030년까지 28.2%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

통신 서비스 제공업체(CSP)는 네트워크 기능 가상화(NFV) 및 소프트웨어 정의 광역 네트워킹(SD-WAN)과 같은 새로운 기술 패러다임의 도입으로 인한 통신 네트워크의 복잡성에 대응하기 위해 시스템 최적화, 계획 및 운영에 인텔리전스를 도입해야 합니다. 도입해야 합니다. 이에 따라 통신 업계는 네트워크 효율성과 고객 경험을 개선하기 위해 AI를 탐구하고 도입하고 있습니다.

통신 업계는 클라우드 컴퓨팅, 빅데이터 분석, 딥러닝 등 기술을 활용해 멀티미디어 서비스와 네트워크 보안에 대한 소비자의 요구를 충족시키고 있습니다. 또한 서비스 인식 네트워크 시스템 및 심층 패킷 검사 기술의 발명으로 통신 네트워크의 지능화가 가능해졌습니다. 업계 연구자들은 인공지능 기반 기술을 활용해 네트워크 아키텍처와 관리를 최적화하고 보다 자율적인 운영을 가능하게 하고 있습니다.

또한, 차세대 무선 네트워크는 다양해지는 서비스 요구사항과 디바이스, 시스템 아키텍처, 애플리케이션의 이질성으로 인해 더욱 복잡한 시스템 아키텍처로 진화할 것으로 예상됩니다. 네트워크 기술이 복잡해짐에 따라 인공지능은 통신 업계에서 다시금 주목받고 있습니다. 통신 네트워크의 AI 기반 사용 사례로는 네트워크 운영 모니터링 및 관리, 부정행위 감소, 예지보전, 사이버 보안, 마케팅 및 고객 서비스를 위한 가상 비서 등을 꼽을 수 있습니다. 그러나 일부 통신 서비스 제공업체들이 통신 자동화 및 민첩성 요구에 대응하기 위해 AI 접근 방식을 채택하고 있기 때문에 네트워크 운영 모니터링 및 관리는 여전히 통신 업계에서 가장 중요한 사용 사례로 꼽히고 있습니다.

통신용 AI 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 통신용 AI 시장 변수, 동향, 범위

제4장 통신용 AI 시장 : 용도 추정·동향 분석

제5장 통신용 AI 시장 : 지역 추정·동향 분석

제6장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

AI In Telecommunication Market Growth & Trends:

The global AI in telecommunication market size is expected to reach USD 11.29 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to register a CAGR of 28.2% from 2023 to 2030.

Communication Service Providers (CSPs) need to bring the intelligence in their system optimization, planning, and operations to address the increasing complexities in communication networks caused due to the deployment of new technology paradigms, such as Network Function Virtualization (NFV) and Software-Defined Wide-Area Networking (SD-WAN). Therefore, the telecommunications industry is exploring and introducing AI to improve network efficiency and customer experience.

The telecommunication industry has leveraged technologies, such as cloud computing, big data analytics, and deep learning, to fulfill consumer demands of multimedia services and network security. Also, the intellectualization of communication networks has become possible with the invention of technologies of service-aware network systems and deep packet inspection. Researchers in the industry are tapping into artificial intelligence-based techniques to optimize network architecture & management, and to enable more autonomous operations.

Furthermore, the next-generation wireless networks are anticipated to evolve into more complex system architectures due to the diversified service requirements and heterogeneity in devices, system architectures, and applications. Artificial intelligence has renewed interest in the telecom industry due to the rising complexity of network technology. Potential AI-based use-cases in communication networks include network operation monitoring & management, fraud mitigation, predictive maintenance, cybersecurity, and virtual assistants for marketing and customer service. However, network operation monitoring & management remains the top use-case in the telecom industry as several communications service providers have adopted AI approaches to address the need for communication automation and agility.

AI In Telecommunication Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Artificial Intelligence in Telecommunication Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Artificial Intelligence in Telecommunication Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Artificial Intelligence in Telecommunication Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기