세계의 라스트 마일 배송 시장
Last Mile Delivery
상품코드 : 1655390
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 276 Pages
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한글목차

세계의 라스트 마일 배송 시장은 2030년까지 3,005억 달러에 도달

2024년에 2,035억 달러로 추정되는 세계의 라스트 마일 배송 시장은 2024-2030년에 CAGR 6.7%로 성장하며, 2030년에는 3,005억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석하고 있는 부문의 하나인 일반 배송은 CAGR 5.9%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 1,923억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 익스프레스 딜리버리 부문의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 8.2%로 추정됩니다.

미국 시장은 추정 562억 달러, 중국은 CAGR 6.3%로 성장 예측

미국의 라스트 마일 배송 시장은 2024년에 562억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 466억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 6.3%입니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 6.0%와 5.5%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 5.8%로 성장할 것으로 예측됩니다.

라스트 마일 배송 세계 시장 - 효율성과 혁신성 추구

라스트마일 배송이란 무엇이며, 왜 E-Commerce에 중요한가?

라스트 마일 배송은 운송 허브에서 최종 배송지까지 상품이 전달되는 배송 과정의 마지막 단계를 말합니다. 배송 속도와 신뢰성에 영향을 미치기 때문에 고객 만족도와 직결되는 이 부문은 E-Commerce에서 매우 중요하며, E-Commerce가 계속 성장함에 따라 효율적인 라스트 마일 배송 솔루션은 고객 경험을 개선하고 물류 운영을 간소화하려는 기업에게 점점 더 중요해지고 있습니다. 중요해지고 있습니다.

기술은 어떻게 라스트 마일 배송을 변화시킬 것인가?

드론 배송, 자동 배송 차량, 다이나믹 라우팅 소프트웨어와 같은 기술 혁신은 라스트 마일 배송에 혁명을 일으키고 있습니다. 이러한 기술들은 배송 시간을 단축하고, 비용을 절감하며, 특히 도시 지역의 배송 효율성을 향상시키는 것을 목표로 합니다. 또한 AI와 실시간 추적 시스템을 통합하여 더 나은 물류 관리를 가능하게 하고, 배송 시점을 보다 정확하게 예측하고, 택배기사와 고객 간의 소통을 개선할 수 있습니다.

라스트 마일 배송 서비스가 직면한 과제는 무엇인가?

라스트 마일 배송은 그 중요성에도 불구하고 배송 과정에서 가장 많은 비용과 시간이 소요되는 부분입니다. 도시 교통 체증, 비효율적인 라우팅, 다양한 고객 편의성 등의 문제가 발생하며, 이는 모두 비용 증가와 배송 지연으로 이어집니다. 또한 환경 친화적인 관행을 채택해야 한다는 압박도 라스트마일 업무의 최적화를 더욱 복잡하게 만들고 있습니다.

라스트 마일 배송 시장의 성장은 몇 가지 요인에 의해 촉진

라스트마일 배송 시장의 성장을 가속하는 몇 가지 요인이 있습니다. 특히 팬데믹 이후 온라인 쇼핑이 급증하면서 배송량이 크게 증가하여 효율적인 라스트 마일 솔루션의 필요성이 강조되고 있습니다. 더 빠른 배송에 대한 소비자의 기대가 높아지면서 이 분야에 대한 기업의 혁신과 투자가 증가하고 있습니다. 또한 환경 규제와 지속가능성에 대한 노력은 전기자동차나 자전거와 같은 친환경 운송 수단의 채택을 촉진하고 있습니다. 또한 전 세계 도시 인구 증가로 인해 늘어나는 물동량을 효율적으로 처리하기 위한 배송 물류의 지속적인 개선이 요구되고 있습니다.

부문

배송 모드(일반 배송, 익스프레스), 서비스 유형(B2C, B2B, C2C), 용도(E-Commerce, 소매 및 FMCG, 우편 및 소포, 헬스케어, 기타 용도)

조사 대상 기업의 예(총 47건)

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Last Mile Delivery Market to Reach US$300.5 Billion by 2030

The global market for Last Mile Delivery estimated at US$203.5 Billion in the year 2024, is expected to reach US$300.5 Billion by 2030, growing at a CAGR of 6.7% over the analysis period 2024-2030. Regular Delivery, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 5.9% CAGR and reach US$192.3 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Express Delivery segment is estimated at 8.2% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$56.2 Billion While China is Forecast to Grow at 6.3% CAGR

The Last Mile Delivery market in the U.S. is estimated at US$56.2 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$46.6 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 6.3% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 6.0% and 5.5% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 5.8% CAGR.

Global Last Mile Delivery Market - Exploring Efficiency and Innovation

What Is Last Mile Delivery and Why Is It Crucial for E-Commerce?

Last mile delivery refers to the final step of the delivery process where goods are transferred from a transportation hub to the final delivery destination. This segment is critical in e-commerce as it directly affects customer satisfaction due to its impact on delivery speed and reliability. As e-commerce continues to grow, efficient last mile delivery solutions become increasingly important for companies looking to enhance customer experiences and streamline logistic operations.

How Is Technology Transforming Last Mile Delivery?

Technological innovations such as drone deliveries, automated delivery vehicles, and dynamic routing software are revolutionizing last mile delivery. These technologies aim to reduce delivery times, cut costs, and increase delivery efficiency, particularly in urban environments. The integration of AI and real-time tracking systems also allows for better logistic management, predicting delivery windows more accurately and improving communication between couriers and customers.

What Challenges Do Last Mile Delivery Services Face?

Despite its importance, last mile delivery is the most expensive and time-consuming part of the shipping process. Challenges include urban traffic congestion, inefficient routing, and varying customer availability, which can all lead to increased costs and delayed deliveries. Additionally, the pressure to adopt eco-friendly practices adds another layer of complexity in optimizing last mile operations.

Growth in the Last Mile Delivery Market Is Driven by Several Factors

Several factors drive the growth of the last mile delivery market. The surge in online shopping, especially post-pandemic, has significantly increased the volume of deliveries, emphasizing the need for efficient last mile solutions. The growing consumer expectation for faster deliveries encourages companies to innovate and invest in this area. Environmental regulations and the push towards sustainability also spur the adoption of green delivery options, such as electric vehicles and bicycles. Additionally, the expansion of urban populations globally demands continuous improvements in delivery logistics to handle the increasing load effectively.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Last Mile Delivery market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Delivery Mode (Regular Delivery, Express Delivery); Service Type (B2C, B2B, C2C); Application (eCommerce, Retail & FMCG, Mails & Packages, Healthcare, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; USA; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; UK; and Rest of Europe); Asia-Pacific; Rest of World.

Select Competitors (Total 47 Featured) -

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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