2025년 컨슈머 헬스 매출은 현재 금액 기준으로 꾸준한 성장을 이루고 있습니다. 2025년 태국에서 컨슈머 헬스의 전반적인 성과를 형성하는 몇 가지 동향이 발생하고 있습니다. 예를 들어, 태국 소비자들, 특히 Z세대와 밀레니얼 세대들 사이에서 예방의료에 강한 관심이 쏟아지고 있으며, 이들은 소극적인 헬스케어에서 적극적인 셀프케어로 이동하고 있습니다. 건강은 이제 라이프 스타일에 대한 투자로 간주되고 있으며, 태국 소비자들은 예방 의료에 관심이 높은 경향이 있습니다.
Euromonitor International의 조사 보고서 '태국의 컨슈머 헬스 시장'은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장 촉진 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
대상 제품 : 알레르기 관리, 허브/전통 제품, OTC, 소아용 컨슈머 헬스, 스포츠 영양, 비타민과 영양 보조 식품, 체중 관리 및 웰빙
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
컨슈머 헬스 시장의 상세한 파악
성장 분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
2025년의 컨슈머 헬스 : 전체상
2025년의 주요 동향
경쟁 구도
채널 개발
컨슈머 헬스의 향후는 어떻게 될까?
시장 지표
시장 데이터
부록
OTC 등록 및 분류
비타민 및 영양보조식품의 등록 및 분류
셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
스위치
면책 조항
정의
출처
태국 진통제
주요 데이터 결과
2025년 발전
인구의 고령화와 셀프 케어에 대한 주목이 진통제의 성장을 가속
프라이빗 브랜드의 이익 획득으로 경쟁이 격화
약국은 진통제 판매의 핵심이지만 이커머스는 꾸준히 진출하고 있습니다.
전망과 기회
태국의 인구 고령화와 관광객 수요에 뒷받침된 밝은 전망 제시
디지털 시장은 판매 및 마케팅에 강력한 기회를 제공합니다.
소비자가 허브나 전통 제품에 눈을 돌리면서, 건강은 새로운 부가 되었습니다.
카테고리 데이터
태국에서 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기)의 치료법
주요 데이터 결과
2025년 발전
항히스타민제/알레르기 치료제 수요를 촉진하는 환경 조건
참가 기업이 신제품 개발이나 브랜드 변경에 투자함에 따라 경쟁이 격화
건강과 미용 전문점이 주류이지만 편의점도 유망
전망과 기회
셀프메디케이션의 트렌드가 매출을 올릴 가능성
제조업체는 현대 소비자의 요구를 충족하기 위해 신속하고 효과적인 솔루션을 제공하는 데 중점을 둡니다.
법안은 이 카테고리에 대한 소비자의 신뢰를 높이는데 도움이 될 수 있습니다.
카테고리 데이터
태국 소화기 치료제
주요 데이터 결과
2025년 발전
소화제 판매를 촉진하는 장 건강의 중요성에 대한 인식 증가
Flying Rabbit과 Gaviscon이 2025년의 뛰어난 성과를 거뒀습니다.
신뢰할 수 있는 어드바이스를 제공하는 약국이 주류이지만, 편의점도 증가하고 있습니다.
전망과 기회
소화기계 치료제의 유통 확대별 밝은 전망
자연요법은 제조업체에게 경쟁과 자극을 줄 가능성이 있다
양성자 펌프 억제제와 제산제가 가장 활발한 카테고리가 될 전망
카테고리 데이터
태국 피부과
주요 데이터 결과
2025년 발전
환경 조건이 피부 건강에 영향을 미치기 때문에 매출 증가
GSK 컨슈머 헬스관리(CHC)가 리드하지만, 현지 기업의 T맨 파마가 진출
약국은 여전히 중요하지만 전자상거래와 편의점이 대안을 제공
전망과 기회
소비자의 의식이 높아짐에 따라, 피부의 건강에 대한 주목이 높아지고 있습니다.
피부과는 시장의 다른 분야와의 경쟁 격화에 직면할 가능성이 있습니다.
피부과학적 효능을 구하는 제품에는 보다 엄격한 규제가 부과될 가능성이 있습니다.
카테고리 데이터
태국의 NRT 금연 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
높은 흡연율은 강력한 성장 기회를 제공합니다.
틈새 브랜드와의 경쟁이 치열해지고 있음에도 불구하고 시장은 여전히 견고합니다.
약국은 여전히 금연의 중심에 있습니다.
전망과 기회
높은 흡연율은 수요를 유지할 것으로 예상되지만, 처방약과의 경쟁에 직면할 수 있습니다.
마케팅과 유통이 성장의 핵심이 될 것입니다.
새로운 금연법은 매출 증대를 가져올 것입니다.
카테고리 표시기
카테고리 데이터
태국 수면 보조제
2025년 발전
수면 보조제의 조제에 대한 엄격한 규제에 의해 판매 제한
전망과 기회
규제는 변경될 가능성이 낮고, 개발의 여지는 거의 없습니다.
카테고리 데이터
태국 아이 케어
주요 데이터 결과
2025년 발전
고령화와 디지털 라이프 스타일의 영향별 성장
국내 브랜드가 선두를 유지하고 있지만, 수입 브랜드도 큰 가능성을 나타내고 있습니다.
전문가의 조언 덕분에 약국이 우위에 서 있지만, 전자상거래가 이익을 올리고 있습니다.
전망과 기회
인구의 고령화와 대기 오염 레벨의 상승에 수반해, 안과 의료의 매출이 증가하고 있습니다.
신제품 개발은 표준적인 안과 케어에 중점을 둘 것으로 예상됩니다.
안과 의료의 전망은 밝지만, 시장에서 눈에 띄기 위해서는 새로운 전략을 채택할 필요가 있습니다.
카테고리 데이터
태국의 상처 관리
주요 데이터 결과
2025년 발전
접착성 밴드 수요에 힘입어 꾸준한 성장세
Jack Chia Industries와 3M이 계속 우위에 서 있지만, 소규모 기업도 성공을 거두고 있습니다.
다양한 채널이 다양한 요구에 대응합니다.
전망과 기회
보다 활발한 삶을 영위하는 소비자로부터 혜택을 받을 수 있는 상처 관리
신제품의 개발과 다양성의 확대가 성공의 열쇠가 될 수 있습니다.
수요가 천연 성분을 강조한 제품으로 이동할 가능성이 있습니다.
카테고리 데이터
태국 비타민
주요 데이터 결과
2025년 발전
컨슈머 헬스에 대한 투자가 진행되는 동안 비타민이 번성합니다.
Amway는 인기 비즈니스 모델로 톱의 자리를 유지하고 있습니다.
온라인과 오프라인의 새로운 기회의 출현에 의해 유통 정세가 진화
전망과 기회
비타민은 아직 성장의 여지가 충분히 있습니다.
신제품 개발은 비타민의 중요한 성장 원동력이 될 가능성이 높습니다.
새로운 법률과 정신 건강에 중점이 시장에 정보를 제공합니다.
카테고리 데이터
태국의 영양 보조 식품
주요 데이터 결과
2025년 발전
신제품 개발로 혜택을 받고 예방 건강에 중점을 둔 건강 보조 식품 판매
기존 기업 Amway와 Mega Lifesciences가 선두를 유지하고 있습니다.
약국이 매출을 견인하고 있지만, 판매 촉진에 의해 전자상거래가 증가
전망과 기회
인구동태와 라이프스타일의 요인이 예측기간 수요를 좌우할 것으로 예상됩니다.
신제품 개발과 디지털 세일 마케팅이 성장의 열쇠
FDA가 규제를 강화할 가능성이 높고, 소비자의 요구는 보다 엄격해질 것으로 예상됩니다.
카테고리 데이터
태국의 체중 관리와 건강
주요 데이터 결과
2025년 발전
비만률의 상승과 인구의 고령화는 2025년의 주요 성장 요인이 됩니다.
Amway가 리드하더라도, 타이 오츠카가 뛰어난 성공을 거두고, 경쟁이 가열되고 있습니다.
직접 판매의 이전 거점에 도전하는 약국 및 전자 상거래
전망과 기회
체중 관리와 건강에 대한 긍정적인 전망
디지털 시장은 소비자의 교육과 정보 제공에 있어서 점점 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다.
태국의 FDA는 규제 강화를 검토할 가능성이 있습니다.
카테고리 데이터
태국 스포츠 영양
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자가 보다 건강한 라이프 스타일을 추구함에 따라, 스포츠 단백질을 요구하는 고객은 증가하고 있습니다.
현지 브랜드는 진출을 모색하고 있지만 VitaXtrong과 Optimum Nutrition은 여전히 1위를 차지하고 있습니다.
건강 및 뷰티 전문가와 이커머스는 여전히 성장의 핵심입니다.
전망과 기회
타겟층의 확대와 소비자 헬스적인 생활의 추구에 의해 매출은 증가할 전망입니다.
신제품의 배합과 디지털 마케팅이 혁신의 초점이 될 것입니다.
규제 강화에 의해 스포츠 영양에 대한 소비자의 신뢰가 높아질 가능성이 있습니다.
카테고리 데이터
태국 허브/전통 제품
주요 데이터 결과
2025년 발전
허브/전통적인 강장제는 여전히 주요 매출 원동력입니다.
브랜드가 선도하는 신제품 개발로 인한 경쟁 환경의 이점
약국은 여전히 주요 판매 거점이지만, 편의점은 충동 구매의 혜택을 받고있습니다.
전망과 기회
소비자가 현대의 문제에 대한 자연적인 해결책을 요구하고 있기 때문에 이 카테고리의 전망은 밝습니다.
디지털 시장은 잠재적인 성장 기회를 제공하고 있다
태국 정부는 일부 원재료에 대한 규제를 강화할 것으로 예상됩니다.
카테고리 데이터
태국의 소아 소비자 보건
주요 데이터 결과
2025년 발전
소아용 비타민과 영양 보조 식품이 성장의 동력입니다.
참가 기업은 시장 수요 증가에 따라 신제품을 출시합니다.
약국이 매출을 이끌고 있지만 전자상거래가 시장에서 점점 더 중요한 역할을 하고 있습니다.
전망과 기회
예방 의료에 초점이 전환함에 따라 이 카테고리의 전망은 밝습니다.
참가 기업이 소비자 교육을 모색함에 따라 디지털 마케팅이 중요한 핵심 초점이 될것입니다.
디지털 마케팅에 관한 규제는 예측 기간 중에 강화될 가능성이 있습니다.
카테고리 데이터
SHW
영문 목차
영문목차
Sales of consumer health products have seen steady growth in current value terms in 2025. There are several trends happening that are shaping the overall performance of consumer health in Thailand in 2025. For instance, there is a strong focus on preventative health among consumers in Thailand, especially Gen Z and millennials, who are shifting from reactive healthcare to proactive self-care. Health is now seen as a lifestyle investment and Thai consumers tend to have high interest in adopting v...
Euromonitor International's Consumer Health in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Health market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer Health in 2025: The big picture
Key trends in 2025
Competitive landscape
Channel developments
What next for Consumer Health?
MARKET INDICATORS
Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources
ANALGESICS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Ageing population and focus on self-care fuelling growth in analgesics
Competition heats up with private label making gains
Pharmacies remain key to sales of analgesics but e-commerce making steady inroads
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook backed by Thailand's ageing population and tourist demand
The digital market presents strong opportunities for sales and marketing
Health is the new wealth as consumers turn to herbal/traditional products
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Environmental conditions fuelling demand for antihistamines/allergy remedies
Competition intensifies as players invest in new product development and rebranding
Health and beauty specialists dominate but convenience stores show promise
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Self-medication trend likely to boost sales
Manufacturers focus on offering fast and effective solutions to meet the needs of modern consumers
Legislation could help boost consumer confidence in the category
CATEGORY DATA
Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DIGESTIVE REMEDIES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Rising awareness of the importance of gut health driving sales of digestive remedies
Flying Rabbit and Gaviscon the standout performers in 2025
Pharmacies dominate with trusted advice but convenience stores on the rise
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook for digestive remedies supported by expanded distribution
Natural remedies could provide competition and inspiration for manufacturers
Proton pump inhibitors and antacids set to be the most dynamic categories
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DERMATOLOGICALS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Sales rise as environmental conditions impact skin health
GSK Consumer Healthcare leads but local player T Man Pharma makes inroads
Pharmacies remain key but e-commerce and convenience stores offer alternative options
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Skin health receiving growing attention as consumer awareness increases
Dermatologicals could face increasing competition from other areas of the market
Stricter regulation could be imposed on products with dermatological claims
CATEGORY DATA
Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030
NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
High rate of smoking prevalence presents strong growth opportunities
The market remains consolidated despite the growing competition from niche brands
Pharmacies remain central to the path to quitting
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
High smoking rates should sustain demand but category could face competition from Rx product
Marketing and distribution will be key to growth
New Anti-Tobacco Laws should provide a boost to sales
CATEGORY INDICATORS
Table 37 Number of Smokers by Gender 2020-2025
CATEGORY DATA
Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2020-2025
Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2025
Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2022-2025
Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2025-2030
Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2025-2030
SLEEP AIDS IN THAILAND
2025 DEVELOPMENTS
Strict controls over the dispensing of sleep aids limits sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Regulation unlikely to change leaving little scope for development
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030
EYE CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Growth fuelled by an ageing population and the impact of digital lifestyles
Domestic brands retain the lead but imported brands showing strong potential
Pharmacies dominate thanks to professional advice but e-commerce makes gains
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Evolving trends set to favour eye sales as population ages and pollution levels rise
New product development expected to focus on standard eye care
Bright outlook for eye care but players may need to adopt new strategies to stand out in the market
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030
WOUND CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Steady growth fuelled by demand for sticking plasters/adhesive bandages
Jack Chia Industries and 3M continue to dominate but smaller players are finding success
Different channels meet different needs
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wound care set to benefit from consumers leading more active lives
New product development and more variety could be key to success
Demand could shift towards products with natural claims
CATEGORY DATA
Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030
VITAMINS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Vitamins thriving as consumers invest in their health
Amway remains on top with its popular business model
Distribution landscape evolving with new opportunities arising online and offline
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Vitamins still has plenty of room to grow
New product development likely to be a key growth driver for vitamins
New legislation and a focus on mental wellbeing set inform the market
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030
DIETARY SUPPLEMENTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Sales of dietary supplements benefiting from new product development and a focus on preventative health
Well-established companies Amway and Mega Lifesciences retain the lead
Pharmacies lead sales but e-commerce on the rise thanks to sales promotions
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Demographic and lifestyle factors expected to shape demand over the forecast period
New product development and digital sales and marketing key to growth
Consumers are expected to become more demanding with the FDA likely to tighten regulations
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Rising obesity rates and an ageing population are key growth drivers in 2025
Amway leads but competition heats up with Thai Otsuka a standout success
Pharmacies and e-commerce challenging the previous stronghold of direct selling
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook for weight management and wellbeing
The digital market is set to play a growing role in educating and informing consumers
Thailand's FDA could look to tighten regulation
CATEGORY DATA
Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030
SPORTS NUTRITION IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
The audience for sports protein grows as consumers pursue healthier lifestyles
Local brands looking to make inroads but VitaXtrong and Optimum Nutrition remain on top
Health and beauty specialists and e-commerce remain key to growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sales set to rise as the target audience expands and consumers pursue healthier lives
New product formulations and digital marketing set to be the focus of innovation
Stricter regulation could increase consumer confidence in sports nutrition
CATEGORY DATA
Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Herbal/traditional tonics remains a key sales driver
Competitive landscape benefits from new product development with Brand's leading the way
Pharmacies remain the key point of sale but convenience stores benefit from impulse purchases
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bright outlook for the category as consumers look for natural solutions to modern problems
The digital market offers potential growth opportunities
Thailand's government expected to tighten its regulation on some ingredients
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030
PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Paediatric vitamins and dietary supplements the key growth driver
Players launch new products in response to growing market demand
Pharmacies leads sales but e-commerce is playing a growing role in the market
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bright outlook for the category as the focus shifts to preventative health
Digital marketing set to be a key focus as players look to educate consumers
Regulation on digital marketing could be tightened over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030