2025년 인도네시아에서는 건강 의식 증가, 도시화, 현대 거래 및 디지털 채널을 통한 제품 입수 편의성 향상으로 컨슈머 헬스 소매 판매액이 현재 기준으로 증가할 것으로 예측됩니다. COVID-19 위기 이후 소비자의 유동성 회복은 특히 기침, 감기약, 스포츠 영양제, 비타민제 등의 범주에서 충동 구매와 온 더 고의 형식을 계속 지원하고 있습니다. 도시화, 특히 자카르타의 도시화는 더욱 박차를 가하고 있습니다.
이 조사 보고서는 인도네시아의 컨슈머 헬스를 분석하고 예측한 Euromonitor International 시장 조사 보고서입니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
대상 제품 : 알레르기 관리, 허브/전통 제품, OTC, 소아용 컨슈머 헬스, 스포츠 영양, 비타민과 영양 보조 식품, 체중 관리 및 웰빙
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
컨슈머 헬스 시장의 상세한 파악
성장 분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
2025년의 컨슈머 헬스 : 전체상
2025년의 주요 동향
경쟁 구도
채널 개발
컨슈머 헬스의 향후는 어떻게 될까
시장 지표
시장 데이터
부록
OTC 등록 및 분류
비타민 및 영양보조식품의 등록 및 분류
셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
스위치
면책 조항
정의
출처
인도네시아 진통제
주요 데이터 결과
2025년 발전
진통제의 매출은 2025년에 증가
다이나믹한 중소기업
유통 전략
전망과 기회
진통제의 판매 금액은 전체 예측 기간 동안 증가할 것으로 예측됩니다.
디지털과 기술의 진보
건강과 웰빙 동향
카테고리 데이터
인도네시아에서 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기)의 치료법
주요 데이터 결과
2025년 발전
기침, 감기약, 알레르기약(꽃가루 알레르기)의 판매액은 2025년에 증가
현지 기업은 소비자의 신뢰를 유지하고 있다
인도네시아의 주요 약국
전망과 기회
성장을 가속하는 여러 요인
형식의 혁신
건강과 웰빙 개발
카테고리 데이터
인도네시아의 소화기계 치료제
주요 데이터 결과
2025년 발전
소화기계 치료제의 매출은 2025년에 증가
경쟁 구도
건강 및 퍼스널케어 용품점이나 약국이 주요 유통 채널
전망과 기회
소화기계 치료제의 매출은 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
소화기계 치료제의 혁신
수요를 형성하는 건강 및 웰빙 트렌드
카테고리 데이터
인도네시아의 피부과
주요 데이터 결과
2025년 발전
피부건강에 관한 우선순위와 소비자 행동의 변화
경쟁의 역학과 브랜드의 기세
유통 상황과 채널 성능
전망과 기회
예측의 방향성과 시장 전망
혁신과 기술 주도의 확대
건강, 지속가능성, 규제의 움직임
카테고리 데이터
인도네시아 수면 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
수면과 휴식에 대한 소비자의 의식의 변화
브랜드의 역학과 시장 경쟁
건강 및 퍼스널케어 용품점이 유통을 리드
전망과 기회
성장을 지원하는 소비자의 태도 변화
혁신과 디지털을 활용한 수면 솔루션
진화하는 웰빙 문화와 지속가능성에 대한 의식
카테고리 데이터
인도네시아 아이 케어
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자의 습관과 수요의 원동력 변화
Rohto Laboratories Indonesia가 선두 유지
소비자는 소매업에 있어서의 건강 전문가를 신뢰합니다.
전망과 기회
추가 성장 예상
혁신과 디지털 통합
건강 제일의 생각과 규제의 가드 레일
카테고리 데이터
인도네시아의 상처 관리
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자는 기본적인 상처의 케어 용품을 집에 비축하고 있습니다.
Beiersdorf Indonesia가 우위를 유지
건강 및 퍼스널케어 용품점이 매출을 견인
전망과 기회
수요를 늘리기 위한 응급 처치 리터러시 향상의 대처
제품 혁신과 기술 통합
웰빙 문화, 지속가능성, 규제
카테고리 데이터
인도네시아의 비타민
주요 데이터 결과
2025년 발전
수요를 지지하는 소비자 행동의 진화
Bayer Indonesia가 선두를 유지
약국은 분산화된 유통 정세를 리드하고 있다
전망과 기회
웰빙 우선 생활로 수요 증가
혁신, 디지털화, 제품 다양화
규제 감독, 건강 의식의 고조, 지속가능성
카테고리 데이터
인도네시아의 영양 보조 식품
주요 데이터 결과
2025년 발전
중류 계급의 확대와 건강 리터러시의 향상
Tempo Scan Pacific은 톱 기업
E-Commerce가 급속히 성장하여 유통 정세가 단편화하고 있다
전망과 기회
예방 건강 실천으로의 전환은 수요를 뒷받침합니다.
제품과 기술의 혁신
웰니스 환경의 지속적인 진화
카테고리 데이터
인도네시아의 체중 관리와 건강
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자 관점의 변화가 성장을 지원합니다.
Herbalife는 여전히 선두를 달리고 있지만, 차를 슬림화하는 것은 경쟁 환경의 변화를 암시합니다
직접 판매가 체중 관리와 건강의 보급을 주도합니다.
전망과 기회
체중 관리와 건강 습관에 진화하는 접근
혁신과 디지털 웰니스의 통합
규제, 건강, 지속가능성의 발전
카테고리 데이터
인도네시아 스포츠 영양
주요 데이터 결과
2025년 발전
웰빙 마인드 세트가 주류로 자리 잡았습니다.
중견 부문으로 높은 인지도를 자랑하는 현지 브랜드
건강 및 퍼스널케어 용품점이 주요 유통 채널입니다.
전망과 기회
성장을 지원하는 장기적인 라이프 스타일의 전환
기술 강화
규제 환경의 지속적인 개발
카테고리 데이터
인도네시아 허브/전통 제품
주요 데이터 결과
2025년 발전
허브 제품을 사용하는 강한 전통
Sido Muncul은 Tolak Angin 브랜드의 폭넓은 사용으로부터 혜택을 받고 있습니다.
건강 및 퍼스널케어 용품점이나 약국이 주도하고 있지만, 워룽(warung)도 중요한 역할을 담당하고 있습니다.
전망과 기회
지역 산업 개발에 큰 가능성
허브 업계의 디지털화와 혁신
웰니스 문화의 상승과 지속가능성에 대한 중점 증가
카테고리 데이터
인도네시아의 소아 컨슈머 헬스
주요 데이터 결과
2025년 발전
성장을 지지하는 도시 중류 계급 증가
Soho Industri Pharmasi가 리드를 확대
부모는 전문가의 어드바이스나 추천을 높이 평가하고 있습니다.
전망과 기회
아이의 건강과 개발에 대한 의식의 고조
디지털 플랫폼이 점점 더 중심적인 역할을 하고 있습니다.
보건 당국이 소아용 제형에 대한 철저한 검토 진행
카테고리 데이터
SHW
영문 목차
영문목차
Retail value sales of consumer health are expected to rise in current terms in Indonesia in 2025, driven by rising health consciousness, urbanisation, and the increasing accessibility of products through modern trade and digital channels. The recovery in consumer mobility since the COVID-19 crisis has continued to support impulse and on-the-go formats, especially within categories such as cough and cold remedies, sports nutrition, and vitamins. Urbanisation, especially in Jakarta, is further fue...
Euromonitor International's Consumer Health in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Health market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer Health in 2025: The big picture
Key trends in 2025
Competitive landscape
Channel developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources
ANALGESICS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Value sales of analgesics increase in 2025
Dynamic smaller companies
Distribution strategies
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Value sales of analgesics are expected to rise over the forecast period overall
Digital and technological advances
Health and wellness trends
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Value sales of cough, cold and allergy (hay fever) remedies increase in 2025
Local companies retain consumer trust
Pharmacies leading in Indonesia
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Multiple factors driving growth
Format innovation
Health and wellness development
CATEGORY DATA
Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DIGESTIVE REMEDIES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Value sales of digestive remedies increase in 2025
Competitive landscape
Health and personal care stores and pharmacies are the leading distribution channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Value sales of digestive remedies are expected to rise over the forecast period
Innovation in digestive remedies
Health and wellness trends shaping demand
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DERMATOLOGICALS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Shifting skin health priorities and consumer behaviour
Competitive dynamics and brand momentum
Distribution landscape and channel performance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Forecast direction and market outlook
Innovation and tech-driven expansion
Wellness, sustainability, and regulatory movement
CATEGORY DATA
Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030
SLEEP AIDS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Shifting consumer attitudes towards sleep and rest
Brand dynamics and market competition
Health and personal care stores leads distribution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Changing consumer attitudes to support growth
Innovation and digitally enabled sleep solutions
Evolving wellness culture and sustainability awareness
CATEGORY DATA
Table 37 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
Table 38 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
Table 39 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
Table 40 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
Table 41 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
Table 42 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030
EYE CARE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Shifting consumer habits and demand drivers
Rohto Laboratories Indonesia stays out in front
Consumers trust health specialists in retailing
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further growth anticipated
Innovation and digital integration
Health-first mindsets and regulatory guardrails
CATEGORY DATA
Table 43 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
Table 44 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 45 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
Table 46 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
Table 47 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030
WOUND CARE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Consumers stock basic wound care items at home
Beiersdorf Indonesia remains dominant
Health and personal care stores leads sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Efforts to improve first aid literacy to boost demand
Product innovation and tech integration
Wellness culture, sustainability, and regulation
CATEGORY DATA
Table 49 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
Table 50 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 51 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
Table 52 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
Table 53 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030
VITAMINS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Evolving consumer behaviour supporting demand
Bayer Indonesia retains lead
Pharmacies leads a fragmented distribution landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wellness-first living driving up demand
Innovation, digitalisation, and product diversification
Regulatory oversight, rising health awareness, and sustainability
CATEGORY DATA
Table 55 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
Table 56 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 57 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
Table 58 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
Table 59 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
Table 60 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030
DIETARY SUPPLEMENTS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Expanding middle class and growing health literacy
Tempo Scan Pacific is the leading player
Fragmented distribution landscape, with e-commerce growing fast
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Shift towards preventive health practices supports demand
Innovation in products and technology
Ongoing evolution of the wellness landscape
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 64 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
Table 65 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
Table 66 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
Table 67 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Shift in consumer perspective supports growth
Herbalife still on top, but slimming teas hints at changing competitive environment
Direct selling leads distribution of weight management and wellbeing
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Evolving approaches to weight management and wellbeing routines
Innovation and digital wellness integration
Regulatory, health, and sustainability developments
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 71 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
Table 72 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
Table 73 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030
SPORTS NUTRITION IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Wellness mindset moves into the mainstream
Local brands highly visible in mid-tier segments
Health and personal care stores is the leading distribution channel
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Long-term lifestyle shift to support growth
Technological enhancements
Ongoing development of regulatory environment
CATEGORY DATA
Table 75 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 77 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
Table 78 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
Table 79 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Strong tradition of using herbal products
Sido Muncul benefits from wide-ranging use of Tolak Angin brand
Health and personal care stores and pharmacies lead, but warungs have important role to play
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strong potential for the development of local industry
Digitalisation and innovation in the herbal space
Rise of wellness culture and increasing emphasis on sustainability
CATEGORY DATA
Table 81 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 83 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
Table 84 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
Table 85 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030
PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Growing urban middle class supporting growth
Soho Industri Pharmasi extends lead
Parents appreciate expert advice and recommendations
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growing awareness of child health and development
Digital platforms play increasingly central role
Health authorities scrutinise paediatric formulations
CATEGORY DATA
Table 87 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 89 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 90 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 91 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030