미국에서는 2025년 소비자 건강이 플러스 성장을 이룰 것입니다. 많은 카테고리가 성숙해졌지만, 개인 브랜드는 제조업체 브랜드의 가치 점유율을 계속 침해하고 있습니다. 그러나 유통 전략의 전환, 정부 차원의 개발, 성장을 가속하기 위한 브랜드 측의 차별화 노력의 지속으로 시장 점유율을 확보하는 기업들도 생겨나고 있습니다.
Euromonitor International의 조사 보고서 "미국의 컨슈머 헬스 시장"은 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.
대상 제품: 알레르기 케어,허브/전통 제품,OTC,소아 소비자 건강,스포츠 영양,비타민 및 영양 보충제,체중 관리 및 웰빙
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구매해야 하는 이유
소비자 건강 시장에 대한 자세한 이해
성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악합니다.
경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차와 표 리스트
주요 요약
2025년 소비자 건강 : 전체상
2025년 주요 동향
경쟁 구도
채널 개발
컨슈머(consumer) 헬스의 전망
시장 지표
시장 데이터
부록
OTC 등록과 분류
비타민 및 식이보충제 등록 및 분류
자기 치료/자기 건강 관리와 예방의학
스위치
면책사항
정의
정보 출처
미국의 진통제
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년 진통제 판매량은 안정적이지만 해당 카테고리는 도전과제에 직면
제품 혁신과 타깃 마케팅이 가치 성장 창출
약국이 판매를 주도하지만 다른 유통경로에 점유율 내주
전망과 기회
시장 성숙도가 기업들에게 새로운 기회 모색을 강요할 수 있음
디지털 기술과 웰니스 파트너십이 기회를 제공함
ACNU 규정이 새로운 종류의 일반의약품(OTC)을 창출함
카테고리 데이터
미국의 기침, 감기 및 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료법
주요 데이터 결과
2025년 발전
FDA, 비강 충혈 완화제 내 경구용 페닐에프린 사용 중단 제안
브랜드 제품과 사설 브랜드 제품 간 정면 대결
온라인 쇼핑몰, 슈퍼마켓 및 대형마트가 약국 점유율 잠식
전망과 기회
로버트 F. 케네디 주니어의 임명으로 위협받는 백신 접종
대화형 및 인간과 유사한 인터페이스로 진화하는 검색 기술
지속 가능한 포장 분야의 혁신이 더욱 가속화될 전망
카테고리 데이터
미국의 소화기계 치료제
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년 소화제 시장, 신기술 투자로 꾸준한 성장세
혁신 기술 투자로 시장 규모 확대
대형마트 채널 강세, 소비자의 온라인-오프라인 유동성 부각
전망과 기회
예측 기간 동안 소화제 시장은 비약물 치료법에 의해 도전받을 수 있음
신기술과 디지털 앱은 협력 기회를 제공할 전망
ACNU 최종 규정이 소화제 시장에 영향을 미칠 수 있음
카테고리 데이터
미국의 피부과
주요 데이터 결과
2025년 발전
피부과 의약품 시장, 모발 및 두피 건강 제품 중심으로 소폭 성장
국소 연고제, 대체 제품 형태와의 치열한 경쟁 직면
탈모 치료제, 수요 증가에 따라 혁신의 핵심 분야로 부상
전망과 기회
소비자 건강 및 미용 제품의 교차 시장 진출 가능성
인공지능이 피부 진단 및 치료의 효율화와 개인화를 지원
임신부 안전 피부과 제품의 성장 전망
카테고리 데이터
미국의 NRT 금연 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
NRT 금연 보조제 매출액, 2025년 감소 전망
존스, 신선한 마케팅과 치료법 결합으로 성공 거둬
소비자들의 편의성과 사생활 보호 요구로 전자상거래 증가세
전망과 기회
현대 구강 니코틴 제품은 NRT 금연 보조제 수요에 영향을 미칠 수 있음
새로운 처방용 NRT는 일반의약품(OTC) 제품의 미래에 영향을 미칠 수 있음
FDA, 담배 제품 내 니코틴 함량 감축 추진
카테고리 인디케이터
카테고리 데이터
미국의 수면 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
종합 웰니스 제품, 수면 개선 효과에서 경구용 의약품 추월
소비자들, 참여 유도 위해 새로운 비약물적 방식 실험 중
이커머스 점유율 확대, OLLY와 네이처 메이드 슬립은 건실한 성장세
전망과 기회
여성 건강 연구는 수면 보조제에 대한 유망한 미래 전망을 제시한다
식물성 원료 부족으로 소비자들이 대체 솔루션으로 눈을 돌릴 수 있다
건강한 수면을 위한 새로운 해결책을 모색하는 소비자로 인해 수면 보조제의 미래는 불확실해지고 있다
카테고리 데이터
미국의 안과 치료
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년 소비자들은 브랜드 제품에 신뢰를 둔다
혁신과 특허 보호가 안경 산업 경쟁력을 유지한다
소비자들의 편의성과 비용 절감 추구로 전자상거래가 번창한다
전망과 기회
안과 치료 시장은 예측 기간 동안 성장 가능성이 높습니다
안과 치료 전달 시스템의 혁신이 브랜드 차별화를 주도할 전망입니다
안구 건강 관리가 일상 습관과 안구 건강과 미용의 연관성에 대한 논의를 이끌고 있습니다
카테고리 데이터
미국의 창상관리
주요 데이터 결과
2025년 발전
시장 성숙도와 제한된 혁신 속에서 상처 치료 시장은 소폭 성장
혁신과 브랜드 경쟁력으로 미국 상처 치료 시장 선도하는 켄뷰
상처 치료 분야에서 전자상거래 점유율 확대
전망과 기회
활동적인 생활 방식과 환경 의식이 상처 치료의 미래를 주도할 전망
상처 치료 분야의 혁신 격차와 신기술 동향
스마트 붕대: 만성 상처 관리의 미래
카테고리 데이터
미국의 비타민
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년 예방 건강에 대한 관심이 높아지면서 비타민 매출 증가
네이처 메이드 선두 유지, 그러나 혁신으로 시장 점유율 확보한 사설 브랜드
비타민 시장에서 전자상거래의 선도적 지위 확대
전망과 기회
종합 건강 트렌드와 혁신으로 비타민 시장 전망 긍정적
기능성 웰니스 제품, 비타민 시장에 대한 경쟁 심화
맞춤형 솔루션: 미국 비타민 시장의 차세대 성장 동력
카테고리 데이터
미국의 식이보충제
주요 데이터 결과
2025년 발전
미국 건강보조식품 시장을 재편하는 웰니스 붐
분열된 시장에서 치열해지는 경쟁
건강보조식품 혁명을 이끄는 전자상거래와 소셜미디어
전망과 기회
식이보충제 시장, 맞춤형 및 다기능성에 대한 관심 증가로 강력한 성장 전망
뷰티 및 장 건강 보조제, 웰니스 산업 지형 재편할 전망
장수 및 건강 증진을 위한 지원 수요 증가하는 고령화 인구
카테고리 데이터
미국의 체중 관리 및 건강
주요 데이터 결과
2025년 발전
처방전 체중 감량 약물이 시장을 잠식하다
단백질 강화 영양 음료가 성장 주도
기존 다이어트 브랜드, 영양 밀도 높은 건강식 및 체중 관리 처방전으로 초점 전환
전망과 기회
GLP-1 약물 접근성 확대가 예측 기간 동안 체중 감량 시장을 변화시킬 전망
GLP-1 사용자 보완 및 지원 신제품 개발 기회
GLP-1 약물이 도전과 기회를 동시에 제시할 것으로 예상됨
카테고리 데이터
미국의 스포츠 영양
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년에도 스포츠 영양은 소비자 건강 분야의 역동적인 영역으로 남아 있을 것이다
글랜비아는 경쟁이 치열한 미국 스포츠 영양 시장에서 선도적 위치를 유지하고 있다
2025년 유통은 전자상거래가 주도할 것이다
전망과 기회
진화하는 트렌드와 제품 혁신으로 시장 활성화
스포츠 영양 분야의 맞춤형 제품 증가 추세
경계가 모호해지는 현상: 웰니스, 즐거움, 퍼포먼스 영양의 통합
카테고리 데이터
미국의 허브 및 전통 제품
주요 데이터 결과
2025년 발전
클린 라벨 의약품 수요 증가, 법제화로 전국적 건강 운동 촉진
식물성 원료로 제조된 체중 감량 보조제 및 기능성 음료가 성장 견인
전자상거래로 틈새 브랜드가 더 많은 소비자 접근 가능
전망과 기회
관세는 가격에 영향을 미칠 수 있음
허브/전통 식이 보조제: 미국 고령 인구의 성장하는 동반자
증가하는 안전성 우려가 성장 모멘텀에 영향을 미칠 수 있음
카테고리 데이터
미국의 소아 소비자 보건
주요 데이터 결과
2025년 발전
소아 소비자 건강은 청결하고 약물 무첨가 제형에 중점을 둠
브랜드 주도형 소아 건강 및 웰니스 성공
소비자 온라인 전환 증가로 소셜 미디어가 건강 우려 촉발
전망과 기회
클린 라벨과 비약물 제형에 주목
건강 증진: 천연 소아용 비타민 및 건강기능식품의 부상
정부 주도 규제 변화와 청소년 대상 GLP-1 승인이 임박
카테고리 데이터
LSH
영문 목차
영문목차
Consumer health is seeing positive growth in the US in 2025. Many categories are mature while private label continues to impinge on the value shares of manufacturer brands. However, there have been shifts in distribution strategies, developments on the government front, and continued efforts on the part of brands to differentiate in order to drive growth forward which has allowed some companies to gain market share.
Euromonitor International's Consumer Health in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
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Get a detailed picture of the Consumer Health market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer Health in 2025: The big picture
Key trends in 2025
Competitive landscape
Channel developments
What next for Consumer Health?
MARKET INDICATORS
Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources
ANALGESICS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Sales of analgesics remain stable in 2025 but the category faces challenges
Product innovation and targeted marketing create value growth
Pharmacies leads sales but lose share to other channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Market maturity could force players to explore new opportunities
Digital technologies and wellness partnerships present opportunities
ACNU rule creates a new class of OTC drug
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
FDA proposes ending the use of oral phenylephrine in nasal decongestants
Brands and private label go head to head
E-commerce, supermarkets and hypermarkets take share from pharmacies
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Vaccinations under threat following the appointment of Robert F. Kennedy Jr
Search technology evolving toward conversation and a human-like interface
Innovation in sustainable packaging will acquire more momentum
CATEGORY DATA
Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DIGESTIVE REMEDIES IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Digestive remedies sees steady growth in 2025 backed by new innovations
Market expands thanks to investment in new innovations
Strength of hypermarket channel highlights fluidity of online to offline for consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digestive remedies could be challenged by non-drug options over the forecast period
New technology and digital apps promise opportunities for partnership
The ACNU Final Rule may have implications for digestive remedies
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DERMATOLOGICALS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Dermatologicals sees modest growth with hair and scalp health a focus of sales
Topical ointments facing stiff competition from alternative product formats
Hair loss treatments a key focus of innovation as demand rises
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Consumer health and beauty products hold crossover potential
AI helping to streamline and personalise skin diagnoses and treatment
Pregnancy-safe dermatologicals positioned for growth
CATEGORY DATA
Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030
NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Value sales of NRT smoking cessation aids set to decline in 2025
Jones finds success by coupling fresh marketing with therapy
E-commerce on the rise as consumers seek convenience and discretion
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Modern oral nicotine products may impact demand for NRT smoking cessation aids
New prescription NRTs could impact the future of OTC products
FDA seeks to reduce nicotine content in tobacco products
CATEGORY INDICATORS
Table 37 Number of Smokers by Gender 2020-2025
CATEGORY DATA
Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2020-2025
Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2025
Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2022-2025
Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2025-2030
Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2025-2030
SLEEP AIDS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Holistic wellness overtakes oral medications in promoting better sleep
Players experiment with new drug-free formats to encourage engagement
E-commerce wins share while OLLY and Nature Made Sleep see healthy growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Research into women's health provides compelling future prospects for sleep aids
Shortages of botanical ingredients could push consumers to alternative solutions
Sleep aids facing an uncertain future as consumers explore new solutions to healthy sleep
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030
EYE CARE IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Consumers place their trust in branded products in 2025
Innovation and patent protection sustains competition in eye care
E-commerce thriving as consumers look for convenience and cost savings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Eye care is well positioned for growth over the forecast period
Innovation in eye care delivery systems set to drive brand differentiation
Eye wellness directs the conversation to everyday habits and the association of eye health with beauty
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030
WOUND CARE IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Wound care sees modest growth amid market maturity and limited innovation
Kenvue leads US Wound Care market with Innovation and brand strength
E-commerce making gains in wound care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Active lifestyles and eco-consciousness set to shape the future of wound care
Innovation gaps and emerging technologies in wound care
Smart bandages: the future of chronic wound management
CATEGORY DATA
Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030
VITAMINS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Value sales of vitamins rise in 2025 amid a growing focus on preventative health
Nature Made remains on top but private label benefits from innovation to win share
E-commerce extends its leading position in vitamins
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook for vitamins driven by holistic health trends and innovation
Functional wellness products pose growing competition to vitamins
Personalised solutions: the next frontier in the US vitamins market
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030
DIETARY SUPPLEMENTS IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
The wellness boom reshaping the US dietary supplements market
Competition heats up in a fragmented landscape
E-commerce and social media leads the dietary supplements revolution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Dietary supplements set for strong growth, with an increasing focus on personalisation and multifunctionality
Beauty and gut health dietary supplements to redefine the wellness landscape
Ageing population looking for support in leading longer and healthier lives
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THE US
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Prescription weight loss medications take a bite out of the market
Supplement nutrition drinks with added protein driving growth