2025년에는 싱가포르의 노화와 웰빙과 예방의료에 대한 관심 증가에 힘입어 컨슈머 헬스의 판매액이 증가할 전망입니다. 고령화가 진행되는 싱가포르에서는 비타민제와 영양보조식품에 계속해서 큰 성장 기회가 발생합니다. 안티에이징 보충제는 세포 재생, 관절 움직임 및 심장 건강을 목표로 여러 브랜드로 확장됩니다.
Euromonitor International의 조사 보고서 "싱가포르의 컨슈머 헬스 시장"은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장 촉진 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
대상 제품 : 알레르기 관리, 허브/전통 제품, OTC, 소아용 컨슈머 헬스, 스포츠 영양, 비타민과 영양 보조 식품, 체중 관리 및 웰빙
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
컨슈머 헬스 시장의 상세한 파악
성장 분야 파악과 변화를 촉진하는 요인 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 세계 100개국에 분석가 네트워크를 보유하고 있는 본사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안에 도움이 되는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
2025년 소비자의 건강 : 개요
2025년의 주요 동향
경쟁 구도
채널 개발
컨슈머 헬스의 향후 미래
시장 지표
시장 데이터
부록
일반의약품 등록 및 분류
비타민 및 영양보조식품의 등록 및 분류
셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
스위치
면책 조항
정의
출처
싱가포르의 진통제
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자 의식의 고조가 2025년의 강력한 성장에 공헌
GSK는 유명한 파나돌 브랜드로 인해 진통제 부문 전체에서 선두에 위치함
건강 및 퍼스널케어 용품점이 유통을 지배
전망과 기회
생활비의 상승에 의해 프라이빗 브랜드 및 제네릭 의약품 수요가 증가할 전망
효능의 향상과 다양한 포맷에 대한 수요 증가
관절통이나 근육통의 해결책에 대한 주목에도 불구하고 원격 진료 증가에 의해 카테고리 전체의 성장이 억제될 가능성 존재
분야별 데이터
싱가포르의 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료법
주요 데이터 결과
2025년 발전
소비자는 다양한 제품 라인업을 통해 조기 개입을 선택
GSK는 폭넓은 포트폴리오로 판매 실적을 리드
건강 및 퍼스널케어 용품점은 폭넓은 유형의 치료법에서 혜택을 받고 있음
전망과 기회
소비자는 효과를 높이기 위해서 점차 복수의 치료법을 조합하고 있음
편리한 포장 형식과 예방책에 투자할 것으로 예상되는 기업
대기질이 악화하는 가운데 기침 패치 및 기타 비경구 치료제 수요가 급증할 전망
분야별 데이터
싱가포르의 소화기계 치료제
주요 데이터 결과
2025년 발전
라이프 스타일에 기인하는 스트레스가 소화기계 치료제의 매출을 지지하는 주된 요인
Gaviscon 브랜드가 레킷벤키저의 성공을 견인
소비자는 국제적인 브랜드에의 온라인 액세스를 요구함
전망과 기회
소화 불량에 대항하고 장의 건강을 최적화하기 위한 예방적 접근
프로바이오틱스 보충제의 밝은 전망은 소화기계 치료제의 추가 성장을 방해할 수 있음
점점 정교한 체중 관리 제품은 완하제에게 경쟁 위협이 될 수 있음
분야별 데이터
싱가포르의 피부과
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년에는 국제 및 국내 선도기업들이 매우 세분화되어 소비자는 과도한 선택에 노출됨
J&J가 리드하며 Mundipharma가 가장 빠른 상승을 보임
건강 및 퍼스널케어 용품점은 대면 어드바이스의 제공으로 이익을 얻음
전망과 기회
건강 의식의 고조와 인구 동태의 변화에 의해 안정된 경쟁 구도 속에서 한층 더 성장이 전망됨
고령화가 진행되는 인구는 약용 샴푸나 탈모 치료제의 안정된 수요를 지지함
해외의 저비용 선택에의 액세스 확대
분야별 데이터
싱가포르의 NRT 금연 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
정부는 젊은 세대의 전자담배와 흡연문화를 억제하는 대처를 강화
Johnson & Johnson이 니콜렛으로 선두를 유지하며 광범위한 유통망의 혜택을 받고 있음
약국은 2025년에 점유율을 확대해 유통 채널 중 가장 급속히 성장
전망과 기회
건강 의식이 높아짐에 따라 NRT 금연 보조제와 상담의 조합으로 소비자가 금연하게 될 전망
브랜드는 인지도 향상에 있어서 점점 중요한 역할을 하게 됨
정부는 종합적인 담배 규제 전략의 실시를 통해 흡연율을 감소시킴
분야별 지표
분야별 데이터
싱가포르의 수면 보조제
주요 데이터 결과
2025년 발전
바쁘고 스트레스가 많은 라이프 스타일은 수면 보조제의 성장을 가속화함
21세기는 혁신적인 제품 포맷이 리드함
소매업체의 프로모션과 마케팅 활동으로 건강 및 퍼스널케어점의 유통 우위성을 확보
전망과 기회
수면이 부족한 싱가포르인들은 점차 줄어들 수 있지만 예측 기간 동안 수면 보조제의 안정적인 수요를 확보할 것으로 예상됨
대체 솔루션으로서의 영양보조식품별 경쟁상의 위협
수면 보조제는 허브나 전통적인 영양 보조 식품 식품과 조합하여 혁신이 촉진될 것으로 예측됨
분야별 데이터
싱가포르의 눈 건강
주요 데이터 결과
2025년 발전
장시간의 스크린 타임은 눈 건강 제품의 사용을 촉진함
다국적 기업이 다양한 제품 라인업으로 정세를 리드
강력한 체인 약국 네트워크에 의해 폭넓은 점포에서의 재고 확보
전망과 기회
라이프 스타일의 변화에 맞추어 혁신을 일으키는 브랜드가 늘어남에 따라, 견조한 성장이 예측됨
외출이 많은 라이프 스타일에서는 바이알 형식이 선호되는 경향이 높아져 근시 억제 솔루션도 확대될 가능성 존재
예측 기간 동안 눈 건강 보충제와의 경쟁이 격화되고 있음
분야별 데이터
싱가포르의 상처 치료
주요 데이터 결과
2025년 발전
고급 상처 치료 제품이 카테고리 확대를 촉진
대기업인 Beiersdorf는 혁신적인 마케팅 캠페인으로 강력한 존재감을 유지
현지 소비자는 온라인에서 수입 브랜드를 찾고 있음
전망과 기회
부가가치와 보다 강력한 효능이 장래의 가치 성장을 가속화함
프라이빗 라벨로 제품 개발 확대
예측 기간 중에 액체 및 스프레이 반창고의 급증이 예상됨
분야별 데이터
싱가포르의 비타민
주요 데이터 결과
2025년 발전
건강 지향의 소비자는 면역력을 높이기 위해 비타민에 의지하고 있음
국제적 기업인 Bayer는 면역건강의 포지셔닝으로 비타민 부문을 리드
건강 및 퍼스널케어 용품점이 최대의 브랜드 구색으로 유통을 리드
전망과 기회
면역력과 에너지를 높이는 효과에 대한 수요의 가속이 예상된다
환경 의식이 높아짐에 따라 지속가능성에 대한 우려가 전면으로 드러나지만 저렴한 가격은 여전히 중요한 우려 사항임
혁신적인 포맷과 맛이 중요한 차별화 요인
분야별 데이터
싱가포르의 영양 보조 식품
주요 데이터 결과
2025년 발전
경쟁이 심한 영양보조식품은 2025년에도 견조한 가치성장을 유지
단편화된 정세는 격렬한 가격 경쟁으로 이어짐
건강 및 퍼스널케어 용품점은 유리한 가격 정책의 혜택을 받음
전망과 기회
건강 의식의 고조가 예측 기간의 밝은 전망을 지지함
식물 유래 및 비건의 영양 보조 식품은 홀리스틱 뷰티의 트렌드와 함께 장래의 성장을 가속화함
원료 주도의 조사와 제품 개발에 중점적인 대처
분야별 데이터
싱가포르의 체중 관리 및 건강
주요 데이터 결과
2025년 발전
비직접 판매 브랜드와의 경쟁 격화는 가치 있는 매출의 감소를 시사함
체중 감소 보충제의 강력한 전문성으로 선도하는 직접 판매자
차별화를 통해 경쟁하는 기업에 의한 직접 판매가 유통을 리드
전망과 기회
싱가포르의 비만율의 지속적인 높은 수준은 예측기간 중 수요를 지지할 것으로 예상
체중 감소 약물의 개발은 체중 감소 보충제에 영향을 줄 수 있음
싱가포르에서 비만 대책에 첫 하이브리드 체중 관리를 도입
분야별 데이터
싱가포르의 스포츠 영양
주요 데이터 결과
2025년 발전
건강과 지속가능성에 대한 우려가 식물 유래 및 비건 스포츠 영양의 확대를 촉진
Glanbia가 스포츠 영양 부문에서 최고 매출을 달성하고 ONI Global이 가장 빠르게 성장
건강 및 퍼스널케어 용품점은 광범위한 점포 네트워크의 혜택을 받고 있음
전망과 기회
대기업 스포츠 영양 브랜드가 싱가포르에 재진출하여 스포츠 영양의 인지도 향상을 도모함
소비자는 개인의 영양 요구에 맞추어 보다 정확한 투여량을 요구할 것으로 예상됨
비건이나 식물 유래의 식품은 젊은 싱가포르인의 사이에서 수요가 급증할 전망
분야별 데이터
싱가포르의 허브/전통 제품
주요 데이터 결과
2025년 발전
2025년에는 허브/전통 제품이 견조하게 성장할 것으로 예측
소매업체와의 제휴에 의해 Ricola와 ONI Global이 급성장을 실현
대기업의 건강과 미용 전문 소매업체가 폭넓은 제품을 제공함
전망과 기회
소비자가 문화에 영향을 받은 제품에 계속 의존하기 때문에 전망이 밝음
진화하는 라이프 스타일에 대응한 혁신
적극적인 신제품의 발매가 카테고리 전체의 확대를 견인함
분야별 데이터
싱가포르의 소아 컨슈머 헬스
주요 데이터 결과
2025년 발전
새로운 국가 계획은 초등학교 저학년 아이들의 건강한 습관을 지원함
국제적 기업은 강력한 브랜드 인지도의 혜택을 받음
2025년에는 의료 및 퍼스널케어 용품점이 유통을 리드
전망과 기회
건강 지향의 부모가 예측 기간 중 수요를 견인
혁신적인 제품 포맷이 중요한 차별화 요인이 됨
명확한 세분화과 포지셔닝을 갖춘 제품의 출현에 따라 변화하는 요구에 대응
분야별 데이터
CSM
영문 목차
영문목차
Value sales of consumer health are rising in 2025, supported by Singapore's ageing population and greater focus on wellness and preventive health. Singapore's status as an increasingly ageing nation continues to create strong growth opportunities for vitamins and dietary supplements. Anti-ageing supplements are expanding, with brands targeting cell renewal, joint movement and heart health. NMN (nicotinamide mononucleotide) supplements, such as Tru Niagen and GreenLife, are gaining popularity for...
Euromonitor International's Consumer Health in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Health market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer Health in 2025: The big picture
Key trends in 2025
Competitive landscape
Channel developments
What next for Consumer Health?
MARKET INDICATORS
Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
Summary 1 OTC: Switches 2024-2025
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 2 Research Sources
ANALGESICS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Rising consumer awareness contributes to robust growth in 2025
GSK leads overall analgesics thanks to well-known Panadol brand
Health and personal care stores dominates distribution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising living costs set to drive stronger demand for private label and generics
Increased demand for improved efficacy and diversified formats
Solutions for joint and muscle pain will see continued interest, while rise of teleconsulting could curb overall category growth
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Consumers opt for early intervention through diverse product range
GSK leads sales performance with broad portfolio
Health and personal care stores benefits from wide variety of available remedies
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Consumers increasingly combine several remedies to boost efficacy
Players anticipated to invest in convenient packaging formats and preventive remedies
Cough relief patches and other non-oral remedies set to surge amid rising haze levels
CATEGORY DATA
Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DIGESTIVE REMEDIES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Lifestyle-induced stress as major factor supporting sales in digestive remedies
Gaviscon brand drives success for Reckitt Benckiser
Consumers seek online access to international brands
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Preventive approach to counter indigestion and optimise gut health
Positive outlook for probiotic supplements may hinder greater growth in digestive remedies
Increasingly sophisticated weight management products may pose competitive threat to laxatives
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030
DERMATOLOGICALS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Consumers spoilt for choice in 2025, with international and local players occupying highly fragmented landscape
J&J leads while Mundipharma rises fastest
Health and personal care stores benefits from offer of in-person advice
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further growth forecast with stable competitive landscape, driven by rising levels of health-consciousness and shifting demographics
Increasingly ageing population supports steady demand for medicated shampoos and hair loss treatments
Growing accessibility to low-cost options from abroad
CATEGORY DATA
Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030
NRT SMOKING CESSATION AIDS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Government steps up effort to curb vaping and smoking culture among younger generations
Johnson & Johnson leads with Nicorette benefiting from broad distribution
Pharmacies gains greater share in 2025, rising fastest among distribution channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising health consciousness set to see consumers quit smoking through combination of NRT smoking cessation aids and counselling
Brand will play increasingly important role in raising awareness
Government to ensure low smoking prevalence through implementation of comprehensive tobacco-control strategy
CATEGORY INDICATORS
Table 37 Number of Smokers by Gender 2020-2025
CATEGORY DATA
Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2020-2025
Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2025
Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2022-2025
Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2025-2030
Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2025-2030
SLEEP AIDS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Hectic, stressful lifestyles support growth for sleep aids
21st Century leads with innovative product formats
Retailers' promotional and marketing activities ensure distribution dominance for health and personal care stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sleep-deprived Singaporeans will ensure steady demand for sleep aids throughout forecast period though growth may be limited
Competitive threat from dietary supplements as alternative solution
Sleep aids projected to see increased innovation as products combine with herbal/traditional dietary supplements
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030
EYE CARE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Prolonged screen time advances use of eye care products
Multinational players lead landscape with diversified product range
Strong network of chained pharmacies boasts broad in-store availability
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Solid growth forecast as more brands innovate in line with changing lifestyles
On-the-go lifestyles will lead to greater preference for vial formats, while myopia control solutions are likely to expand
Competition from eye health supplements to become increasingly relevant in forecast period
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030
WOUND CARE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Advanced wound care range pushes category expansion
Leading player Beiersdorf continues to maintain strong presence with innovative marketing campaigns
Local consumers seek imported brands online
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Value-added benefits and stronger efficacy will help boost future value growth
Private label to see greater product development
Surge in liquid and spray plasters anticipated for forecast period
CATEGORY DATA
Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030
VITAMINS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Health-conscious consumers rely on vitamins to boost immunity
International player Bayer leads vitamins with immune health positioning
Health and personal care stores leads distribution with largest brand assortment
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Anticipated accelerated demand for immunity and energy-boosting benefits
Rising eco-awareness will push sustainability concerns further to the fore though affordability remains key concern
Innovative formats and flavours as key differentiators
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030
DIETARY SUPPLEMENTS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Highly competitive dietary supplements maintains strong value growth in 2025
Fragmented landscape leads to intense price competition
Health and personal care stores benefits from favourable pricing policies
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising health consciousness supports positive outlook for forecast period
Plant-based and vegan dietary supplements, along with holistic beauty trend, will fuel future growth
Sharpened focus on ingredients-led research and product development
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Rising competition from non-direct-selling brands means falling value sales
Direct sellers lead with strong specialisation in weight loss supplements
Direct selling leads distribution with players competing through differentiation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued high rates of obesity in Singapore should support demand during forecast period
Development of weight loss drugs likely to impact weight loss supplements
First hybrid weight management approach to tackle obesity in Singapore
CATEGORY DATA
Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030
SPORTS NUTRITION IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Health and sustainability concerns drive expansion of plant-based and vegan sports nutrition
Glanbia tops sales performance in sports nutrition while ONI Global rises fastest
Health and personal care stores benefits from extensive store networks
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Re-entrance of major sports nutrition brands to Singapore to push visibility of sports nutrition
Consumers anticipated to demand more precise dosage for personal nutritional needs
Vegan and plant-based variants set to see surge in demand among younger Singaporeans
CATEGORY DATA
Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
Solid growth seen for herbal/traditional products in 2025
Retailer collaboration enables rapid growth for Ricola and ONI Global
Leading health and beauty specialist retailers offer wide range of products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bright forecast period as consumers continue to rely on culturally influenced products
Innovation in response to evolving lifestyles
Aggressive new product launches will drive overall category expansion
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030
PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2025 DEVELOPMENTS
New national scheme supports healthy habits among children at early primary stage
International players benefit from strong brand awareness
Health and personal care stores leads distribution in 2025
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wellness-focused parents will drive demand during forecast period
Innovative product formats to serve as key differentiators
Emergence of products with clear segmentation and positioning caters to changing needs
CATEGORY DATA
Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030