싱가포르의 소비자 건강 시장은 다양한 층의 소비자들 사이에서 홀리스틱한 건강에 대한 주목이 높아지고 있는 것을 배경으로 하며, 2024년에는 현재의 금액 기준으로 플러스 성장을 이루었습니다. 특히, 정기적인 운동, 균형 잡힌 식단, 비타민의 지속적인 섭취(특히 면역력을 높이는 것으로 여겨지는 것) 등 예방적인 대책에 있어서 싱가포르인의 건강에 대한 관심은 높아지고 있습니다.
이 보고서는 싱가포르의 소비자 건강 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요와 함께 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터, 시장 기회와 향후 전망 등을 정리합니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
부록
면책사항
정의
출처
싱가포르 진통제
주요 데이터 결과
2024년 발전
전신성 진통제 수요는 정상화를 계속하고 있어, 아세트아미노펜이 여전히 선호되는 옵션
방일 여행의 부활과 천연 진통제 수요 증가에 의해 국소 진통제의 건전한 성장이 계속
GSK 소비자 헬스케어는 경쟁 격화에도 불구하고 리더십 유지
전망 및 기회
소비자의 라이프 스타일의 정상화에 수반해, 전신 진통제 수요는 계속 견조하게 추이
인구동태의 변화에 의해 국소진통제 및 마취제의 안정된 성장 가능
원격 진료 증가는 OTC 진통제의 판매 방해 가능성 존재
카테고리 데이터
싱가포르 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료
주요 데이터 결과
2024년 발전
예방적 건강 의식은 2024년도 강하게 유지
공기의 질의 불안정성이 코 스프레이의 사용 증가 촉진
허브 요법은 외출이 많은 라이프 스타일에 적응
전망 및 기회
홀리스틱 헬스로의 이행에 의해 보다 자연스러운 치료법이나 예방적 치료법 수요 높아질 가능성 존재
연기 레벨의 상승은 호흡기계의 건강에 악영향 전파
라이프 스타일의 변화에 따라, 항히스타민제 수요는 증가할 것으로 예상
카테고리 데이터
싱가포르 소화기 치료제
주요 데이터 결과
2024년 발전
팬데믹 후의 식습관의 변화에 따라, 소화기계 치료제 수요 증가 추세
예방적 건강에 대한 주목에 의해 소화기계 치료제보다 비타민 수요 증가
싱가포르인은 허브나 전통적인 설사치료제에 강한 신뢰
전망 및 기회
홀리스틱한 건강 솔루션에의 기호가 소화기계 치료제의 매출 저해 가능성 존재
점점 더 진화하는 체중 관리 제품은 완하제에 대한 경쟁 위협이 될 가능성 존재
프로바이오틱스에 대한 관심의 고조에 의해 소화기계 치료제 수요 억제
카테고리 데이터
싱가포르의 피부과
주요 데이터 결과
2024년 발전
피부과 제품은 약용 샴푸가 성장을 견인해, 업적은 거리
기후의 영향에도 불구하고, 국소 항진균제 수요는 감소 추세
「용년」이라고 하는 포지티브인 이미지에도 불구하고, 기저귀 발진 치료제 수요 감소
전망 및 기회
건강 의식 고조 및 인구 동태의 변화에 의해 피부과 제품의 계속적인 성장 지속
대체 탈모 치료는 전통적인 해결책의 성장 방해 가능성 존재
소비자가 진짜 스킨케어를 요구하는 가운데, 피부과 브랜드는 디지털 전략을 점점 채용
카테고리 데이터
싱가포르의 NRT 금연 보조제
주요 데이터 결과
2024년 발전
공공 교육과 계발 캠페인은 더 많은 사람들에게 금연 촉진
싱가포르에서의 전자 담배 사용 증가는 NRT 금연 보조제의 유효성에 과제
대기업 제약회사는 최고 지위 유지
전망 및 기회
담배 소비량을 줄이고 싶다는 욕구가 수요 견인
담배의 대체품에 임하려면 지역적인 접근 필요
흡연을 억제하는 정부의 대처는 NRT 금연 제품에 영향을 미칠 가능성 존재
카테고리 표시기
카테고리 데이터
싱가포르 수면 보조제
주요 데이터 결과
2024년 발전
멜라토닌은 싱가포르의 수면 보조제의 주요 성분으로 지속됨
싱가포르인은 스트레스가 많은 생활 속에서 수면 부족으로 고통
허브/전통 제제에의 기호의 고조
전망 및 기회
수면장애의 발생률이 증가하는 동안 수면 보조제는 추가 성장이 예상되지만 매출은 홀리스틱 건강 동향의 영향을 받을 가능성 존재
소비자는 불면증 대책으로서 비타민이나 영양 보조 식품에 주목
수면 무호흡증 증가로 수면 보조제 수요가 제한될 가능성
카테고리 데이터
싱가포르 아이 케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
스크린 타임 증가에 의해 아이 케어 제품 수요 증가
고령화가 매출 촉진
알레르기용 아이케어 제품의 꾸준한 성장
전망 및 기회
스크린에 대한 지속적인 노출은 아이케어 제품의 지속적인 수요 촉진
싱가포르의 근시와의 싸움은 아이 케어 제조업체에게 있어 기회 초래
눈 건강 보충제에 대한 의존도가 증가함에 따라 표준 눈 관리 제품의 성장 제한
카테고리 데이터
싱가포르 상처 케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
싱가포르 전문가들 사이에서 운동에 대한 관심이 높아져 상처 케어 수요 증가
시장은 수요의 양극화를 특징으로 하고, 프라이빗 브랜드가 기세 확장
상처 케어 제품은 소매 전자상거래에서 편리한 액세서리로 자리 매김
전망 및 기회
건강 지향의 라이프 스타일에 견인되어, 상처 케어는 견조한 성장 지속
기술의 진보가 카테고리의 확대 촉진
시장은 계속 기본 제품이 주류로 유지
카테고리 데이터
싱가포르 비타민
주요 데이터 결과
2024년 발전
멀티 비타민은 일반적인 건강 증진을 위한 인기의 선택지로 지속
비타민 D 수요는 계속 견조
씹는 비타민제의 인기는 계속 고조
전망 및 기회
예방적 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 비타민에 대한 긍정적인 전망
합리적인 가격에 대한 우려는 소비자 행동에 계속 영향 전달
영양보조식품과 비타민의 경계선 모호
카테고리 데이터
싱가포르의 영양 보조 식품
주요 데이터 결과
2024년 발전
장 건강에 대한 관심 증가가 프로바이오틱스 보충제의 성장 가속
복합영양보조식품은 타겟을 좁힌 건강 솔루션 제공
소매업체는 가격에 민감한 소비자에게 호소하기 위해 더 많은 번들 제안 제공
전망 및 기회
싱가포르의 고령화 사회에 있어서의 영양 보조 식품 수요 증가
홀리스틱 뷰티 트렌드가 성장을 가속시킬 가능성 존재
프라이빗 라벨의 제공은 기세 확장 준비 태세
카테고리 데이터
싱가포르의 체중 관리 및 건강
주요 데이터 결과
2024년 발전
규제 조치로 감량 보조제 수요 감소
마케팅 실천에서 홀리스틱 헬스에 대한 이행
싱가포르에서는 온라인 구매와 관련된 잠재적인 건강 위험이 소비자의 신뢰에 영향을 미치기 때문에 직접 판매가 체중 관리와 건강 유지에 큰 영향
전망 및 기회
GLP-1 제품의 개발과 이용가능성은 체중관리와 건강시장에 악영향 미칠 가능성 존재
체중 관리에 대한 종합적인 접근 방식으로의 전환
국내 전자상거래의 성장은 계속되지만, 국경을 넘은 판매는 인가 판매업자에게 있어서 과제
카테고리 데이터
싱가포르 스포츠 영양
주요 데이터 결과
2024년 발전
현지 소비자가 액티브한 라이프 스타일을 추구하는 중, 스포츠 영양 제품은 기세 지속 확장
지구력을 높이는 것을 목적으로 한 비단백질 제품으로의 이행
스포츠 영양과 다른 제품 카테고리의 경계 모호
전망 및 기회
정기적인 운동을 촉진하는 정부의 대처에 의해 스포츠 영양 수요는 높은 채로 유지
보다 다양한 포맷과 식물 유래의 선택이 성장 견인
스포츠 영양 제품의 편리성과 부피가 커서 온라인 구매로의 전환 예상
카테고리 데이터
싱가포르 허브 및 전통 제품
주요 데이터 결과
2024년 발전
현지 소비자의 전통 요법이나 허브 요법에 대한 신뢰 여전히 고조
국소 진통제가 성장 견인
Eu Yan Sang과 Hockhua Tonic은 전통 제품 입구 제공
전망 및 기회
인구동태의 변화에 의해 허브 및 전통적인 국소 진통제 수요 증가
허브 및 전통적인 영양 보조 식품은 건강에 대한 종합적인 접근으로부터 혜택 수혜
참가 기업은 안전성과 투명성에 관한 소비자의 우려에 대처할 필요성 존재
카테고리 데이터
싱가포르 소아 소비자 건강
주요 데이터 결과
2024년 발전
어린이용 제품의 입수 한정
소아용 비타민제나 영양 보조 식품의 대체 형태의 인기 상승
소아용 비타민제와 영양 보조 식품에서는 국제 브랜드 우세
전망 및 기회
2024년의 탄생년은 소아 소비자 건강의 장래에 있어서 좋은 조짐
설탕 섭취에 관한 부모의 우려로부터, 대체 감미료의 인기 상승 가능성 존재
아이를 위한 눈의 케어 보충제의 부족은 성장 기회 초래
카테고리 데이터
AJY
영문 목차
영문목차
The consumer health market in Singapore experienced positive growth in current value terms in 2024, driven by a growing focus on holistic health among consumers across various demographics. Singaporeans are increasingly attentive to their health, particularly in terms of preventive measures, including regular exercise, balanced diets, and consistent intake of vitamins, especially those which claim to boost the immune system. At the same time, the integration of technology in health monitoring (s...
Euromonitor International's Consumer Health in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Health market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources
ANALGESICS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Demand for systemic analgesics continues to normalise with acetaminophen remaining the preferred choice
Continued healthy growth for topical analgesics, driven by revival of inbound travel and growing demand for natural pain relief solutions
Retailers offer more bundle offers to appeal to price-sensitive consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising demand for dietary supplements in Singapore's ageing society
Holistic beauty trend could fuel growth
Private label offerings are poised to gain momentum
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Decline in demand for weight loss supplement amid regulatory actions
Shift towards holistic health in marketing practices
Direct selling dominates weight management and wellbeing in Singapore, as potential health risks associated with online purchases affect consumer confidence
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Development and availability of GLP-1 products could have adverse effect on weight management and wellbeing market
Shift towards holistic approach to weight management
Domestic e-commerce growth will continue, while cross-border sales will challenge licenced distributors
CATEGORY DATA
Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029
SPORTS NUTRITION IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Sports nutrition products continue to gain momentum, as local consumers pursue active lifestyles
Shift towards non-protein products targeted at boosting endurance
Blurring of lines between sports nutrition and other product categories
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Government initiatives promoting regular exercise will ensure that demand for sports nutrition remains high
More diverse formats and plant-based options will drive growth
Expected shift towards online purchasing, driven by convenience and bulky nature of sports nutrition offerings
CATEGORY DATA
Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Local consumers' trust in traditional/herbal remedies remains high
Topical analgesics leads growth
Eu Yan Sang and Hockhua Tonic provide gateway to traditional products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Evolving demographics will boost demand for herbal/traditional topical analgesics
Herbal/traditional dietary supplements will benefit from holistic approach to health
Players will need to address consumer concerns over safety and transparency
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029
PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Limited availability of products specifically targeted at children
Growing popularity of alternative formats in paediatric vitamins and dietary supplements
International brands dominate in paediatric vitamins and dietary supplements
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Auspicious birth year in 2024 bodes well for future of paediatric consumer health
Alternative sweeteners may grow in popularity due to parental concerns regarding sugar intake
Lack of eye care supplements for children offers growth opportunities
CATEGORY DATA
Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029