세계의 3D 디지털 자산 시장 규모 조사 및 예측 : 구성 요소별, 배포별, 용도별, 업계별, 지역별 예측(2025-2035년)
Global 3D Digital Asset Market Size study & Forecast, by Component (Solutions, Services), Deployment (On-Premises, Cloud), Application (Gaming, Marketing, AR/VR, Others), Vertical (Automotive, Manufacturing, Others) and Regional Forecasts 2025-2035
상품코드 : 1833371
리서치사 : Bizwit Research & Consulting LLP
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문 285 Pages
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한글목차

세계의 3D 디지털 자산 시장은 2024년에 약 295억 6,000만 달러로 평가되었고, 예측 기간 2025년부터 2035년에 걸쳐 13.10% 이상의 현저한 CAGR을 나타낼 것으로 전망되고 있습니다.

3D 디지털 자산은 게임과 미디어에서 자동차 및 제조업에 이르기까지 업계를 활성화하는 3차원 컨텐츠를 제작, 관리, 배포하는 것을 포함합니다. 모델과 환경에서 텍스처와 애니메이션에 이르기까지 이러한 자산은 조직 혁신, 커뮤니케이션 및 몰입형 경험을 제공하는 방법을 재구성합니다. 그 채용은 AR/VR 에코시스템의 폭발적인 성장, 디지털 마케팅 전략의 인기 급상승, 보다 매력적인 고객과의 대화를 추구하는 기업의 끊임없는 노력과 밀접하게 연결되어 있습니다. 이 시장은 디지털화에 대한 노력 증가와 가상 퍼스트의 비즈니스 모델로의 전환에 의해 더욱 강화되고, 기업이 제품을 설계하고, 제품을 소개하고, 워크플로우를 강화하는 방법을 변화시키고 있습니다.

기업이 몰입형 컨텐츠와 경험 기술에 대한 투자를 확대함에 따라 3D 디지털 자산의 기세는 계속 가속화되고 있습니다. 산업계는 더 이상 3D 디자인을 보조 기능으로 취급하는 것이 아니라 혁신 툴킷의 필수적인 부분입니다. 게임 산업이 수익 기록을 업데이트하고 AR과 VR의 도입이 소비자와 기업 용도에서 급속히 진행되고 E-Commerce가 점포에서의 체험을 디지털로 재현하려고 하기 때문에 3D 디지털 자산에 대한 수요는 전례 없는 수준까지 급증하고 있습니다. 업계 인사이트에 따르면 마케팅 및 제품 수명주기에서 3D 컨텐츠를 활용하는 기업은 고객 참여가 크게 향상되고 전환율이 빨라졌습니다고 보고했습니다. 그러나 숙련된 설계 인력의 높은 비용과 플랫폼 간의 복잡한 상호 운용성과 같은 과제는 적절하게 다루지 않으면 보급을 방해할 수 있습니다.

이 보고서에 포함된 상세한 부문와 하위 부문은 다음과 같습니다.

목차

제1장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 조사 범위와 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 세계의 3D 디지털 자산 시장 동인 분석

제4장 세계의 3D 디지털 자산 업계 분석

제5장 세계의 3D 디지털 자산 시장 규모와 예측 : 구성 요소별(2025-2035년)

제6장 세계의 3D 디지털 자산 시장 규모와 예측 : 배포별(2025-2035년)

제7장 세계의 3D 디지털 자산 시장 규모와 예측 : 용도별(2025-2035년)

제8장 세계의 3D 디지털 자산 시장 규모와 예측 : 업계별(2025-2035년)

제9장 세계의 3D 디지털 자산 시장 규모와 예측 : 지역별(2025-2035년)

제10장 경쟁 정보

KTH
영문 목차

영문목차

The Global 3D Digital Asset Market is valued approximately at USD 29.56 billion in 2024 and is anticipated to grow with a remarkable CAGR of more than 13.10% over the forecast period 2025-2035. 3D digital assets encompass the creation, management, and deployment of three-dimensional content that fuels industries from gaming and media to automotive and manufacturing. These assets, ranging from models and environments to textures and animations, are reshaping how organizations innovate, communicate, and deliver immersive experiences. Their adoption is closely tied to the explosive growth of AR/VR ecosystems, the surging popularity of digital marketing strategies, and enterprises' relentless pursuit of more engaging customer interactions. The market is further bolstered by rising digitization efforts and a shift toward virtual-first business models, transforming how companies design products, showcase offerings, and enhance workflows.

The momentum behind 3D digital assets continues to accelerate as enterprises scale up investments in immersive content and experiential technologies. Industries are no longer treating 3D design as a supplementary capability; instead, it has become an essential part of the innovation toolkit. With the gaming sector breaking records in revenue generation, AR and VR adoption rapidly increasing across consumer and enterprise applications, and e-commerce players seeking to replicate in-store experiences digitally, demand for 3D digital assets has surged to unprecedented levels. According to industry insights, enterprises leveraging 3D content in their marketing and product lifecycles report significantly higher customer engagement and faster conversion rates. However, challenges such as high costs of skilled design talent and complex interoperability between platforms can hinder widespread adoption if not adequately addressed.

The detailed segments and sub-segments included in the report are:

By Component

By Deployment

By Application

By Vertical

By Region

Major market players included in this report are:

Global 3D Digital Asset Market Report Scope:

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

Key Takeaways:

Table of Contents

Chapter 1. Global 3D Digital Asset Market Report Scope & Methodology

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Global 3D Digital Asset Market Forces Analysis

Chapter 4. Global 3D Digital Asset Industry Analysis

Chapter 5. Global 3D Digital Asset Market Size & Forecasts by Component 2025-2035

Chapter 6. Global 3D Digital Asset Market Size & Forecasts by Deployment 2025-2035

Chapter 7. Global 3D Digital Asset Market Size & Forecasts by Application 2025-2035

Chapter 8. Global 3D Digital Asset Market Size & Forecasts by Vertical 2025-2035

Chapter 9. Global 3D Digital Asset Market Size & Forecasts by Region 2025-2035

Chapter 10. Competitive Intelligence

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