세계의 큐 관리 시스템 시장 규모 조사 및 예측 : 컴포넌트별, 유형별, 도입 모델별, 조직 규모별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석(2023-2030년)
Global Queue Managements System Market Size study & Forecast by Component, by Type, by Deployment Model, by Organization Size, by Application, by End-User and Regional Analysis, 2023-2030
상품코드 : 1443402
리서치사 : Bizwit Research & Consulting LLP
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 큐 관리 시스템 시장은 2022년에 약 5억 6,240만 달러로 평가되며, 2023-2030년의 예측 기간 중 4.0% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

큐 관리 시스템(QMS)은 대기열내 고객 및 방문자의 흐름을 관리하고 분석하기 위한 툴로 구성됩니다. 이러한 시스템은 서비스 프로바이더가 서비스 제공을 개선하고, 직원 생산성을 향상시키며, 대기열 프로세스 전반을 개선하는 데 도움을 줍니다. 큐 관리 시스템 시장의 성장 배경에는 대기열을 관리하고 구조화하는 효율적인 시스템에 대한 수요 증가, 항공 산업의 확장, 가상 대기열 시스템에 대한 수요 급증 등의 요인이 있습니다.

공항의 확장 및 인프라 개발을 포함한 공항의 성장과 발전은 항공 산업에서 큐 관리 시스템에 대한 수요 증가를 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 공항이 확장되고 더 많은 항공사와 목적지를 유치함에 따라 승객 수는 증가하는 추세입니다. 승객이 증가함에 따라 공항은 체크인 카운터, 보안 검색대, 출입국 심사대, 탑승 게이트의 대기열 관리라는 더 큰 과제에 직면하게 될 것입니다. 큐 관리 시스템은 공항이 승객의 흐름을 간소화하고 대기 시간을 최소화하며 전반적인 승객 경험을 개선하는 데 도움이 될 수 있으며, Oliver Wyman Forum의 2023년 분석에 따르면 2033년에는 민간 항공기 보유량이 33% 증가하여 전 세계 항공기 수가 36,000대 이상에 달할 것으로 예상됩니다.에 달할 것으로 예측했습니다. 또한 국제공항협의회(ACI) 세계는 2022-2040년 여객 운송량이 연평균 5.8% 증가하여 2040년까지 매년 190억 명 이상의 승객이 공항을 이용할 것으로 예측했습니다. 또한 의료기관의 긴 대기열을 줄이기 위해 병원 및 기타 의료 서비스 프로바이더들은 대기시간과 서비스 시간을 단축할 수 있는 큐 관리 시스템을 도입하고자 하는 의지를 보이고 있습니다. 또한 시중에 나와 있는 다양한 큐 관리 시스템은 의사에게 대기 시간을 알려줌으로써 운영 업무의 체계성을 높이고 있습니다. 그러나 큐 관리 시스템의 높은 초기 비용과 데이터 프라이버시 및 보안에 대한 우려는 2023-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

세계의 큐 관리 시스템 시장 조사에서 고려된 주요 지역으로는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카가 있습니다. 북미는 2022년 시장을 주도했습니다. 이 지역에서는 빠른 기술 발전과 고객 중심 솔루션에 대한 중요성이 강조되면서 헬스케어, 소매, 엔터테인먼트 등의 산업에서 혁신적인 큐 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 디지털 솔루션 채택률 증가, 비접촉식 서비스에 대한 수요 증가, 서비스 품질 향상에 대한 끊임없는 노력은 이 지역에서 큰 폭의 성장이 예상되는 요인으로 작용하고 있습니다. 아시아태평양은 도시화와 경제 성장 증가, 소매업과 은행업의 확장, 고객 경험 향상에 대한 관심 증가, 공항 인프라에 대한 투자 급증 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

본 조사의 목적은 최근의 다양한 부문과 국가 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 조사 대상국에 업계의 질적·양적 측면 양측을 포함시키도록 설계되고 있습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 세계의 큐 관리 시스템 시장 정의와 범위

제3장 세계의 큐 관리 시스템 시장 역학

제4장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 산업 분석

제5장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 유형별

제7장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 도입 모델별

제8장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 조직 규모별

제9장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 용도별

제10장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 최종사용자별

제11장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 지역 분석

제12장 경쟁 정보

제13장 조사 프로세스

KSA
영문 목차

영문목차

Global Queue Managements System Market is valued at approximately USD 562.4 Million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.0 % during the forecast period 2023-2030. A Queue Management System (QMS) consists of tools utilized for the management and analysis of customer or visitor flow within a queue. These systems assist service providers in improving service delivery, boosting employee productivity, and refining the overall queuing process. The Queue Managements System Market is expanding because of factors such as rising demand for efficient systems to manage and structure queues, expansion of the aviation industry and surging demand for virtual queue systems.

The growth and development of airports, including expansion and infrastructure improvements, are expected to drive increased demand for queue management systems in the aviation industry. Moreover, as airports expand and attract more airlines and destinations, passenger traffic tends to increase. With more passengers, airports face greater challenges in managing queues at check-in counters, security checkpoints, immigration counters, and boarding gates. Queue management systems help airports streamline the flow of passengers, minimize the waiting time and enhance the overall passenger experience. According to an analysis by the Oliver Wyman Forum in 2023, the commercial aviation fleet is forecast to grow by 33%, reaching over 36,000 aircraft globally by 2033. Additionally, the Airports Council International (ACI) World anticipates an average annual increase of 5.8% in passenger traffic from 2022 to 2040, with over 19 billion passengers projected to utilize airports each year until 2040. Additionally, due to decrease the occurrence of prolonged lines at medical establishments, hospitals and other healthcare providers are demonstrating their willingness to implement queue management systems leading to reduced waiting and service times. Furthermore, various queue management systems in the market notify physicians about waiting times, thereby enhancing the systematic nature of operational tasks. However, factors such as the high initial cost of queue management systems and data privacy and security concerns hinder the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Queue Managements System Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022. The rapid technological advancements and strong emphasis on customer-centric solutions in the region have led to a growing demand for innovative queue management systems in industries such as healthcare, retail, and entertainment. Furthermore, the growing adoption rates of digital solutions, increased demand for contactless services, and the constant drive for improved service quality are also contributing factors to the anticipated substantial growth in this region. Asia-Pacific is expected to grow significantly over the forecast period owing to factors such as rising urbanization and economic growth, expansion of retail and banking sectors, rising focus on improved customer experience and surging investments in airport infrastructure.

Major market player included in this report are:

Recent Developments in the Market:

Global Queue Managements System Market Report Scope:

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

By Type:

By Deployment Model:

By Organization Size:

By Application:

By End-User:

By Region:

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

Chapter 2. Global Queue Managements System Market Definition and Scope

Chapter 3. Global Queue Managements System Market Dynamics

Chapter 4. Global Queue Managements System Market Industry Analysis

Chapter 5. Global Queue Managements System Market, by Component

Chapter 6. Global Queue Managements System Market, by Type

Chapter 7. Global Queue Managements System Market, by Deployment Model

Chapter 8. Global Queue Managements System Market, by Organization Size

Chapter 9. Global Queue Managements System Market, by Application

Chapter 10. Global Queue Managements System Market, by End-User

Chapter 11. Global Queue Managements System Market, Regional Analysis

Chapter 12. Competitive Intelligence

Chapter 13. Research Process

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