"대화형 AI를 탑재한 제품이, 2024년 통신사업자 고객 참여 솔루션에 대한 지출을 크게 늘렸습니다"
본 보고서는 2024년 통신 사업자의 통신 사업자 고유 고객 참여 소프트웨어 시스템 및 관련 서비스에 대한 지출 관련 시장 점유율 데이터를 제공합니다. 또한 배송 모델, 공급업체, 지역별로 지출이 어떻게 다른지에 대한 세부 정보도 포함하고 있습니다. 더불어 시장의 주요 공급업체 프로필도 수록하고 있습니다.
고객 참여 시장 점유율 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문
통신 업계 고객 참여 소프트웨어 시스템 시장 전체 규모와 통신 사업자 간 지출 동인은 무엇인가?
고객 참여 시스템 시장의 주요 벤더와 매출 점유율은?
통신 사업자가 제품 및 전문 서비스에 지출하는 다양한 동인과 성장률은?
본 보고서의 대상자
벤더 전략 팀은 하위 세그먼트별로 성장이 둔화되고 있는 부분과 성장하고 있는 부분을 파악해야 합니다.
제품 관리 팀은 기능성 및 지역적 초점을 담당하고, 제품 마케팅 팀은 시장 점유율 확대를 담당합니다.
벤더의 시장 정보 팀은 경쟁사와의 비교를 파악하고자 합니다.
통신 사업자는 디지털 전환 여정을 계획하고 현재 벤더가 최신 상태인지 확인하고자 합니다.
본 보고서 및 관련 데이터 어넥스에서는 다음과 같은 정보를 제공합니다.
고객 참여 시스템 및 서비스 시장의 상세한 시장 점유율 데이터 :
4개 하위 부문 : 고객 경험 관리(CXM), 고객 여정 관리(CJM), 오퍼 수명주기 관리 및 카달로그(OLMC), 영업 및 마케팅 리드 관리(SMLM)
2개 제공 유형 : 제품 및 전문 서비스
8개 지역중유럽 및 동유럽, 아시아태평양 선진국 아시아태평양 신흥 국가, 라틴아메리카, 중동 및 북아프리카, 북미, 사하라 이남 아프리카, 서유럽
고객 참여 시장에 영향을 미치는 비즈니스 환경과 지역 역학 분석
상세한 시장 정의
벤더에 대한 제안
시장 참여 벤더 14개사 상세 개요
게재 기업
Amdocs
Concentrix
CSG
Ericsson
Flytxt
Foundever
Genesys
Netcracker
NICE
Oracle
Salesforce
ServiceNow
TP
Zendesk
LSH
영문 목차
영문목차
"Offerings with conversational AI drove strong growth in telecoms operator spending on customer engagement solutions in 2024."
This report provides market share data for telecoms operator spending on telecoms-specific customer engagement software systems and related services for 2024. It provides details of how the spending varied by delivery model, vendor and region. The report also includes profiles of the leading vendors in the market.
Key questions answered in the customer engagement market share report:
What was the overall size of the market (customer engagement software systems for the telecoms industry) and what drove this spending among telecoms operator?
Who are the major vendors and what is their share of revenue in the customer engagement systems market?
What are the different drivers and growth rates of operator spending on products and professional services?
Who should read this report:
Vendor strategy teams that need to understand where growth is slowing and where it is increasing across different sub-segment categories
Product management teams that are responsible for feature functionality and geographical focus, and product marketing teams that are responsible for market-share growth
Vendors' market intelligence teams that want to understand how their competitors compare to each other
Telecoms operators that are planning digital transformation journeys and want to ensure that their current vendors are staying up to date
This report and the associated data annex provide:
detailed market share data for the customer engagement systems and services market, split by:
four sub-segments: customer experience management (CXM), customer journey management (CJM), offer lifecycle management and catalogues (OLMC) and sales and marketing lead management (SMLM)
two delivery types: product and professional services
eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the customer engagement market