소셜 셀링 소프트웨어 시장 규모는 최근 몇 년 동안 기하급수적인 성장률로 상당한 속도로 성장하고 있으며, 2026년부터 2032년까지 시장 규모가 크게 성장할 것으로 추산 및 예측됩니다.
전 세계적으로, 특히 인도와 같은 신흥 경제 국가에서 소셜 미디어 보급률의 증가는 소셜 판매 소프트웨어 시장의 주요 촉진요인입니다. 이 외에도 소셜 판매 플랫폼에 대한 인식이 높아지면서 소셜 판매 소프트웨어 산업의 잠재력을 높이고 있습니다.
COVID-19의 발생은 전 세계 소셜 판매 소프트웨어 산업에 큰 영향을 미쳤습니다. 그 이유는 공급망의 혼란과 오프라인 또는 기존 판매 플랫폼의 중단 때문입니다. 이에 더해 정부는 소셜 판매 소프트웨어 산업의 성장을 지원하기 위해 많은 조치를 제안하고 있습니다. 한편, 주요 기업들은 궁극적으로 문제를 해결하고 산업을 안정화하기 위해 새로운 접근 방식과 기술을 찾고 있습니다. 이는 예측 기간 동안 상당한 시장 성장으로 이어질 것입니다.
세계 소셜 셀링 소프트웨어 시장의 정의
소셜 셀링(Social Selling)은 영업 담당자가 소셜 미디어 네트워크를 통해 잠재 고객과 소통하는 영업 전략입니다. 소셜 셀링 소프트웨어는 영업팀이 사전 승인된 컨텐츠, 브랜드 및 직원들의 지지 활동, 그리고 다양한 유형의 질문에 대한 적시 답변을 통해 소셜 미디어에서 잠재고객과 소통할 수 있도록 도와줍니다. 이 전략이 점점 더 중요해지고 있는 것은 당연합니다. 영업 담당자와 잠재 고객 모두 일상적으로 소셜 미디어에 참여하고 있을 가능성이 높기 때문에 소셜 접근 방식을 통해 영업 담당자는 콜드 콜이나 이메일보다 덜 침습적인 방식으로 잠재 고객과 소통할 수 있습니다.
소셜 연결은 영업 담당자와 판매하려는 사람 사이의 형식적인 장벽을 없애고, 잠재 고객의 질문이나 잠재 고객이 아직 구매할 준비가 되어 있지 않더라도 영업 담당자가 유용한 컨텐츠를 공유할 수 있는 열린 채널을 만들어 줍니다. 소셜 세일즈에서 성공하기 위해서는 영업 담당자는 개인 브랜드 구축과 소셜 네트워크에서의 신뢰 구축에 집중해야 합니다.
영업 담당자는 자신의 업계와 관련된 다양한 네트워크에서 소셜 프로필을 충분히 풍부하게 만들고, 잠재 고객이 가치를 발견할 수 있는(그러나 반드시 직접적으로 판매를 유도하지는 않는) 진정으로 가치 있고 유익한 정보를 공유해야 합니다. 소셜 판매 전략을 최적화하기 위해 소프트웨어의 종류를 조합할 수 있습니다. 소셜 판매를 촉진하는 데 도움이 되는 소프트웨어 카테고리에는 소셜 네트워크, 소셜 미디어 관리, 소셜 미디어 모니터링, CRM, 인플루언서 마케팅, 소셜 미디어 관리, 소셜 미디어 모니터링, CRM, 인플루언서 마케팅 등이 있습니다.
세계 소셜 셀링 소프트웨어 시장 개요
소셜 미디어 인텔리전스 플랫폼의 원동력은 전 세계적으로 소셜 미디어의 확산이 진행되고 있다는 점입니다. 인터넷 보급률의 증가로 인해 소셜 미디어 사용자는 급격히 증가하고 있습니다. 전 세계적으로 2017년부터 2018년까지 소셜 미디어 사용자 증가율은 약 13%에 달합니다. 사우디아라비아는 전년 대비 소셜 미디어 사용자 증가율이 가장 높은 국가입니다. 또한, 소셜 미디어는 기업에게 효과적인 마케팅 도구로 활용되고 있습니다. 이러한 요인은 예측 기간 동안 소셜 미디어 인텔리전스 플랫폼 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
소셜 미디어 인텔리전스 플랫폼의 새로운 트렌드는 인공지능 기반 플랫폼의 채택입니다. 기업들은 심층 분석과 이미지 인식을 위해 AI 기반 인텔리전스 툴을 채택하고 있습니다. 클라우드 도입 추세의 증가는 시장 성장을 촉진하는 또 다른 요인입니다. 클라우드 컴퓨팅 솔루션을 제공하기 위해 SaaS(Software-as-a-Service)를 활용하는 벤더들이 늘어나면서 최근 클라우드 도입이 증가하고 있는 것으로 알려졌습니다. 비즈니스 사용자들은 항상 가장 효과적이면서도 경제적인 솔루션을 제공받기를 원하고 있습니다. 클라우드는 클라우드 컴퓨팅을 가능하게 하고, 운영 IT 업무를 타사에 아웃소싱할 수 있는 능력을 제공합니다.
클라우드 서비스 제공업체는 그에 따른 모든 위험과 부담을 떠안게 됩니다. 분석 워크플로우의 복잡성과 같은 시장 억제요인은 시장 성장을 저해하는 중요한 요인 중 하나가 될 수 있습니다. 분석 워크플로우에는 데이터 식별, 매개변수 설정, 비즈니스 규칙 정의, 데이터 준비, 실행, 데이터 모델링, 시각화 등 다양한 중요한 단계가 포함됩니다. 기업들은 소셜 미디어 데이터에서 최대한의 가치를 창출하기 위해 예측 분석, 처방 분석, 서술적 분석 등 다양한 분석 기법을 활용하고 있습니다.
Social Selling Software Market size is growing at a substantial pace with exponential growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2026 to 2032.
Rising social media penetration across the globe especially in developing Asian economies like India is the major driving factor for the Social Selling Software Market. Besides this, the growing awareness about social selling platforms has led to the increased potential for the social selling software industry
The COVID-19 outbreak has had a significantly positive impact on the global Social Selling Software industry. The reason for this is a disruption in supply networks and a shutdown of offline or conventional selling platforms. Besides this, the government has proposed a number of measures to aid the growth of the Social Selling Software industry. On the other hand, major corporations have ultimately found new approaches and technologies to address issues and stabilize the industry. This will lead to substantial market growth over the forecasted period.
Global Social Selling Software Market Definition
Social selling is a sales strategy wherein salespeople use social media networks to interact with business prospects. Social selling software helps sales teams engage prospects on social media through pre-approved content, brand, and employee advocacy efforts, and timely responses to Type-specific questions. The growing prominence of the strategy makes sense- both salespeople and their prospects are likely engaging with social media on a daily basis, so the social approach allows salespeople to connect with their prospects in a less invasive way than cold calls or emails.
Connecting socially breaks down some of the formal barriers between sales professionals and those they're trying to sell to, creating an open channel for prospects to ask questions or for salespeople to share helpful content that a prospect may find valuable, even if they are not ready to buy yet. To excel at social selling, salespeople need to focus on building their personal brand and building trust in their social networks.
Salespeople should have fully fleshed out social profiles across a variety of networks related to their industry, then share truly valuable, informative information that prospects might find valuable (but that isn't necessarily directly pushing a sale). A combination of software Types can be used to optimize a social selling strategy. Software categories that can help facilitate social selling include social networks, social media management, social media monitoring, CRM, and Influencer Marketing.
Global Social Selling Software Market Overview
The driving factor for the social media intelligence platform is a rise in social media penetration across the globe. Social media users have increased drastically due to growth in internet penetration. Globally, the increase in social media usage from 2017 to 2018 is about is 13%. Saudi Arabia has the largest year-on-year increase in social media users. Additionally, social media is an effective marketing tool for companies. This factor is expected to boost the growth of the social media intelligence platform market over the forecast period.
The emerging trend in the social media intelligence platform is the adoption of artificial intelligence-based platforms. Companies are adopting AI-based intelligence tools for detailed analysis and image recognition. Increasing the cloud adoption trend is the other factor that boosts market growth. Cloud adoption is said to have increased in recent times because vendors are making use of Software-as-a-Service (SaaS) to deliver cloud computing solutions. Business users are always on the lookout to ensure they are providing the most effective yet economical solutions. Cloud makes it possible to perform cloud computing, which provides the ability to outsource the operational IT work to another company.
The cloud service providers take all the risks and burdens associated with it. The restraints, such as complexities in the analytical workflow, could become one of the critical hinderers to market growth. Any analytical workflow involves various important steps, such as data identification, setting parameters, defining business rules, data preparation, execution, data modeling, and visualization. Companies are making use of various analytical methodologies, such as predictive, prescriptive, and descriptive analytics, to create maximum value out of social media data.
Based on Application, The market is bifurcated into Financial Service, Education And Training, Health Care, and Other. Education And Training are anticipated to become the fastest-growing market in the forecast duration. On the other hand, Financial Services are growing at a moderate growth rate over the forecasted period due to security and breaching issues associated with the same. However, the growing technological advancements as well as research and developments in securing social selling platforms will nullify the restraint to some extent in the future.
Based on Geography, The Global Social Selling Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. During the foreseeable future, it is anticipated that North America will maintain its dominant position in this industry. The huge size of the social media marketing industry in North America will be beneficial to the expansion of the Social Selling Software Market in this part of the world. On the other hand, Asia is anticipated to experience the most rapid growth throughout the course of the projected period.
The "Global Social Selling Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Hootsuite Media, FunnelDash, CommentSold, Sprout Social, InsideView, CallidusCloud, Hearsay Systems, We-Connect, EveryoneSocial, and Oracle.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its Type benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.