세계의 소셜미디어용 AI 시장 예측(-2029년) : 제품 유형별, 사용 사례별, 최종사용자별, 지역별
AI in Social Media Market by Product Type (Social Media Management (Social Media Listening), Content Generation Type (Text, Video, Image, & Content Idea), Influencer Marketing, Reporting & Analytics, Content Strategy), End User - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1678868
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 357 Pages
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한글목차

소셜미디어용 AI 시장 규모는 2024년 22억 달러에서 2029년에는 103억 3,000만 달러로 성장하며, 예측 기간 중 CAGR은 36.2%에 달할 것으로 예측됩니다.

시장 성장을 가속하는 주요 요인으로는 소셜미디어에 AI를 활용한 딥페이크 감지 기술이 도입되어 변조된 컨텐츠를 식별하고 플래그 플래그가 설정된 것을 들 수 있습니다. 사용자의 취향과 행동에 맞춘 고도로 개인화된 컨텐츠와 추천에 대한 수요 증가가 소셜미디어 시장을 형성하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상연도 2019-2029년
기준연도 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 달러(10억 달러)
부문 제품 유형별, 사용 사례별, 최종사용자별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카

AI 소셜미디어 툴은 인플루언서 마케팅을 자동화하고 최적화함으로써 브랜드가 데이터에 기반한 의사결정을 내리고, 관련성 높은 잠재고객에게 도달하며, 보다 효과적이고 비용 효율적으로 캠페인을 진행할 수 있도록 돕습니다. 인플루언서 마케팅의 AI 기반 소셜미디어 툴은 브랜드가 불량 인플루언서를 감지하고, ROI를 개선하고, 매출을 늘리며, 브랜드 평판을 향상시킬 수 있도록 돕습니다. 예를 들어 Lumen5, Canva, Jasper, Midjourney와 같은 AI 컨텐츠 툴은 고품질 컨텐츠를 생성하여 인플루언서 마케팅 전략을 개선하는 주요 툴입니다.

아시아태평양은 높은 모바일 및 인터넷 보급률과 기술에 정통한 젊은 인구에 힘입어 소셜미디어용 AI가 빠르게 성장하고 있는 지역입니다. 중국, 인도, 일본, 한국 등의 국가들이 AI 도입을 주도하고 있으며, 소셜미디어 플랫폼은 이 지역의 소셜미디어 생태계의 중심이 되고 있습니다. 다양한 언어로 생성되는 방대한 양의 컨텐츠로 인해 소셜미디어의 AI는 특히 중국과 인도에서 컨텐츠 중재, 언어 번역, 사용자 생성 컨텐츠의 이해에 활용되고 있습니다.

세계의 소셜미디어용 AI 시장에 대해 조사했으며, 제품 유형별, 사용 사례별, 최종사용자별, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요와 업계 동향

제6장 소셜미디어용 AI 시장(제품 유형별)

제7장 소셜미디어용 AI 시장(사용 사례별)

제8장 소셜미디어용 AI 시장(최종사용자별)

제9장 소셜미디어용 AI 시장(지역별)

제10장 경쟁 구도

제11장 기업 개요

제12장 인접 시장과 관련 시장

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The AI in social media market is projected to grow from USD 2.20 billion in 2024 to USD 10.33 billion by 2029, at a compound annual growth rate (CAGR) of 36.2% during the forecast period. The major factors driving the market growth include the introduction of AI-powered deepfake detection in social media to identify and flag altered content. The rising demand for highly personalized content and recommendations tailored to user preferences and behavior is shaping the social media market.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2019-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredUSD (Billion)
SegmentsProduct type, Use case, End user, and Region
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, Latin America

"By product type, the influencer marketing segment registers for the fastest growing market during the forecast period."

By automating and optimizing influencer marketing, AI social media tools enable brands to make data-driven decisions, reach relevant audiences, and ensure their campaigns are more effective and cost-efficient. AI-based social media tools in influencer marketing assist brands in detecting fraudulent influencers, which can improve the ROI, increase sales, and improve the brand's reputation. For instance, AI content tools like Lumen5, Canva, Jasper, and Midjourney are major tools for improving influencer marketing strategies by crafting high-quality content.

"By region, Asia Pacific to register the highest CAGR market during the forecast period." Asia Pacific is a rapidly growing region for AI in social media, compelled by high mobile and internet penetration rates and a young, tech-savvy population. Countries like China, India, Japan, and South Korea are leading the adoption, with social media platforms being central to the region's social media ecosystem. With the vast amount of content generated in diverse languages, AI in social media is used for content moderation, language translation, and understanding user-generated content, specifically across China and India.

Breakdown of primaries

In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the AI in social media market.

Google (US), Meta (US), IBM (US), Sprout Social (US), Sprinklr (US), AWS (US), LivePerson (US), HubSpot (US), Microsoft (US), Adobe (US); are some of the key players in the AI in social media market.

The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the AI in social media market, including their company profiles, recent developments, and key market strategies.

Research Coverage

This research report categorizes the AI in social media market by product type (content creation and optimization, influencer marketing, social media management, audience targeting and engagement, reporting and analytics, eCommerce and conversion optimization, content strategy), by deployment mode (cloud and on-premises), by Use case (customer service, sales, marketing, HR, IT & security), by End user (Enterprise users (Retail & eCommerce, Healthcare & Pharma, Banking & Financial Services, Insurance, News & Publishing Agencies, Advertising & Creative Marketing Agencies, PR Agencies, Sports & Gaming, Technology & Software, Travel & Hospitality, Education, Telecommunications, Professional Services Firms, and other enterprise users) and individual users (Influencers & Content Creators and social media managers)), and by region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America). The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the AI in social media market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions and services, key strategies, Contracts, partnerships, and agreements. new product & service launches, mergers and acquisitions, and recent developments associated with the authentication and brand protection market. Competitive analysis of upcoming startups in the authentication and brand protection market ecosystem is covered in this report.

Key Benefits of Buying the Report

The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall authentication and brand protection market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 AI IN SOCIAL MEDIA MARKET, BY PRODUCT TYPE

7 AI IN SOCIAL MEDIA MARKET, BY USE CASE

8 AI IN SOCIAL MEDIA MARKET, BY END USER

9 AI IN SOCIAL MEDIA MARKET, BY REGION

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

11 COMPANY PROFILES

12 ADJACENT AND RELATED MARKETS

13 APPENDIX

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