소셜 미디어용 AI 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
AI in Social Media - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1651035
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문
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한글목차
소셜 미디어용 AI 시장 규모는 2025년에 26억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 28.04%로, 2030년에는 92억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
소셜 미디어는 고객 정보 데이터의 1차 출처 중 하나입니다. 소셜 미디어 사용자가 증가함에 따라 고객 선호도를 파악하기 위한 AI 솔루션에 대한 수요는 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
효과적인 광고와 경쟁 우위를 확보하기 위해 소셜 미디어와 인공지능 기술을 통합하는 것이 시장을 주도하고 있습니다. 은행 비서에 많은 투자를 하고 있는 많은 기관들은 이제 인공지능 인터페이스를 갖춘 챗봇을 사용하여 BFSI 부문에서 고객과 대화하고 있습니다.
전자상거래 회사는 소셜 미디어 사용자의 프로필에서 개인화된 상품 추천을 위해 AI 기술을 활용하고 있습니다. 예를 들어, 아마존의 AI 기반 상품 추천 기능은 구매 프로세스의 모든 단계에 내장되어 있습니다.
게다가 AI 도구의 사용이 증가함에 따라 소셜 미디어에서 AI에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 캐드버리는 2022년 1월에 유명인의 얼굴과 목소리를 사용하는 AI 도구를 사용하여 소상공인이 무료로 광고를 제작할 수 있도록 하는 이니셔티브를 시작했습니다.
소AI는 소셜 미디어 플랫폼에서 데이터를 수집하여 코로나19 감염 확산을 예측하고, 조기 경보 시스템을 만들고, 민감한 위치에 대한 유용한 정보를 제공할 뿐만 아니라 질병과 사망률을 예측할 수 있었습니다.
그러나 AI는 복잡한 기술이기 때문에 기업에는 AI 시스템을 관리, 생성, 통합할 수 있는 특정 기술을 갖춘 인력이 필요합니다. 예를 들어, AI 시스템을 다루는 직원은 머신러닝과 딥러닝, 인지 컴퓨팅, 이미지 인식과 같은 기술에 익숙해야 합니다. AI 기술 전문가의 수가 제한되어 있어 시장 성장에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다.
소셜 미디어용 AI 시장 동향
크게 성장할 소매 산업
온라인 쇼핑 및 기타 전자 상거래 활동에 소셜 미디어 사용이 증가함에 따라 소매 부문의 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. 소셜 미디어 플랫폼은 소매업체들이 고객 관계를 강화하기 위해 사용하면서 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 소셜 미디어용 AI는 리테일 브랜드가 마케팅 트렌드를 예측하고, 프로모션을 더욱 효과적으로 진행하며, 경쟁사보다 높은 순위를 차지하고, 기타 혜택을 얻을 수 있도록 도와줍니다.
소매업계는 AI를 통해 개인화된 제품 제안, 데이터에 기반한 매장 내 경험, 소셜 미디어 게시물을 통한 이미지 인식 검색을 통해 숨겨진 패턴을 찾아낼 수 있습니다.
Target, Walmart 등의 소매업체는 소비자 지출이 증가하고 이커머스 플랫폼과의 치열한 경쟁에 직면해 있기 때문에 매출과 고객 충성도를 높이기 위해 AI를 활용해야 합니다.
2022년 7월, 구글은 다국적 패션 리테일러인 H&M 그룹과 파트너십을 맺었습니다. 양사는 이 파트너십을 통해 핵심 데이터 플랫폼, 최첨단 머신러닝 및 AI 기능, 데이터 제품 등 기업 데이터 백본을 설계하고 구축할 계획입니다.
또한, 2022년 3월에는 영국 패션 소매업체인 ASOS와 협력했습니다. 두 회사는 Microsoft의 전략적 성장 야망을 가속화하기 위한 새로운 프로젝트에 협력하기로 합의했습니다. 또한, 이 협력을 통해 기업은 제품 가용성 향상과 원활하고 개인화된 디지털 경험에 대한 증가하는 수요를 충족할 수 있을 것으로 기대됩니다.
북미가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
지난 몇 년 동안 이 지역은 AI 기술 솔루션을 개선하기 위해 더 많은 자금이 투입되면서 발전하고 있습니다.
2022년 4월에는 정부의 활동과 투자가 시장 성장에 도움이 될 것입니다. 예를 들어, 캐나다 정부는 기업과 혁신 기술에 투자하겠다고 선언했습니다. 온타리오주 남부 연방 경제 개발 기관인 FedDev Ontario는 인공지능(AI) 기업 Canvass Analytics Inc.(Canvass AI)에 570만 달러를 투자한다고 발표했습니다.
다양한 기업들의 AI에 대한 투자가 증가함에 따라 이 지역의 소셜 미디어 시장에서도 AI가 활성화될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 10월 알파벳의 자회사인 구글은 캐나다의 스타트업인 코히어에 약 2억 달러를 투자하기 위한 협상을 진행 중입니다. 이 인공지능 스타트업은 소프트웨어 모델 학습을 위한 처리 능력을 제공하기 위해 구글과 장기 계약을 체결했습니다.
소셜 미디어 플랫폼은 제품 및 서비스 마케팅을 위한 첫 번째 선택 중 하나입니다. 그 결과, BFSI, 이커머스, 소매업 등의 최종 사용자들은 소셜 미디어 채널에서의 성과를 강화하기 위해 인공지능으로 전환하고 있습니다.
또한, 정부의 인공지능(AI) 준비 지수 순위에 따르면 미국은 지수 점수 88.16점으로 2021년에 전 세계에서 가장 높은 순위를 차지했습니다.
소셜 미디어용 AI 산업 개요
시장 경쟁 기업간 경쟁 관계는 Microsoft Corporation, Google LLC, Amazon Web Services 등 기업이 우세하고 경쟁이 심합니다. 시장은 단편화된 것처럼 보입니다. 소셜 미디어에서 AI의 활용이 확대됨에 따라 주요 기업은 제휴, 제품 혁신, 합병, 인수 등의 전략을 실시했습니다.
2022년 10월 : Google Cloud는 Snap Inc.(Snap)와의 파트너십을 발표하여 Google의 데이터, AI/ML, 분석 기술을 활용하여 Snapchat의 개발을 지원할 것이라고 발표했습니다. 10년 이상 협력해 온 Snap은 고객 경험을 개선하고 더 많은 맞춤형 솔루션을 제공하기 위해 Google Cloud를 더 많이 사용할 것입니다.
2022년 8월 : 초대형 기업용 인공지능(AI) 플랫폼인 aiWARE를 제공하는 Veritone, Inc.는 미디어 및 엔터테인먼트(M&E) 고객에게 더 나은 서비스를 제공하기 위해 Amazon Web Services(AWS)와의 협력을 확대한다고 발표했습니다. 베리톤은 작년에 저작권 소유자, 콘텐츠 제작자, 배급사, 제작자가 산업별 AWS 기능을 신속하게 파악하고 5개 주요 산업 혁신 허브에서 혁신을 가속화할 수 있도록 지원하는 '미디어 & 엔터테인먼트용 AWS 프로그램'에 참여했습니다. 베리톤은 미디어 및 엔터테인먼트용 AWS 프로그램을 지속적으로 지원함으로써 모든 규모의 IP 소유자가 콘텐츠를 더 쉽게 제작, 배포하고 궁극적으로 수익을 창출할 수 있도록 하기 위해 최선을 다하고 있음을 보여줍니다.
2022년 7월 : Facebook의 모회사인 Meta가 새로운 AI 기반 도구인 Sphere를 공개할 예정입니다. 이 도구는 인터넷에서 '가짜 뉴스'라고도 불리는 잘못된 정보를 찾아내고 탐지하는 데 도움을 줍니다. Meta는 한 번에 많은 인용문을 스캔하여 관련 주장을 진정으로 뒷받침하는지를 판단할 수 있는 최초의 AI 시스템이라고 주장합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자, 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향의 평가
기술 로드맵
시장 성장 촉진요인과 시장 성장 억제요인의 소개
시장 성장 촉진요인
효과적인 광고를 위한 소셜 미디어와 인공지능 기술의 통합
스마트폰으로 소셜미디어에 대한 사용자 참여 증가
시장 동향의 파악과 경쟁 우위성의 획득에 있어서의 AI 활용 증가
시장 성장 억제요인
인공지능 기술의 전문가의 수가 한정되어 있다
신흥 경제 국가에서 AI의 보급률이 낮다
시장 기회
제5장 시장 세분화
기술분야
머신러닝과 딥러닝
자연언어처리(NLP)
신청
고객, 경험, 매니지먼트
영업, 마케팅
화상인식
리스크 예측
기타 용도
서비스
매니지드 서비스
전문 서비스
조직 규모
중소기업
대기업
최종 사용자 업계
소매업
전자상거래
은행, 금융서비스, 보험(BFSI)
미디어, 광고
교육
기타 최종 사용자 산업
지역
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
스페인
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Google LLC
Microsoft Corporation
Meta
Amazon Web Services, Inc
IBM Corporation
Adobe Systems Incorporated
Salesforce.com Inc.
Baidu Inc.
Snap Inc.
Clarabridge Inc.
HootSuite Media Inc.
Meltwater News US Inc.
Crimson Hexagon Inc.
Sprout Social Inc.
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
HBR
영문 목차
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The AI in Social Media Market size is estimated at USD 2.69 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.25 billion by 2030, at a CAGR of 28.04% during the forecast period (2025-2030).
Social media has become one of the primary sources of customer intelligence data. With the growth in social media users, the demand for AI solutions to understand customer preferences is projected to increase over the forecast period.
Key Highlights
Integration of artificial intelligence technology with social media for effective advertising and to gain a competitive edge is driving the market. Investing a lot in banking assistants, many institutions now use chatbots with AI interfaces to talk to their clients in the BFSI sector.
E-commerce companies are leveraging AI technology for personalized product recommendations on social media users' profiles. For example, Amazon's AI-driven product recommendations are built into every step of the buying process.
Moreover, the increased use of AI tools is projected to boost demand for AI in social media. For instance, in January 2022, Cadbury launched an initiative to allow small business owners to make free advertisements using an AI tool that uses a celebrity's face and voice.
By gathering data from social media platforms, AI was able to predict the spread of COVID-19 infections, create early warning systems, and provide useful information about sensitive locations as well as predict illness and mortality.
However, AI is a complex technology, and firms need a workforce with specific skill sets to manage, create, and integrate AI systems. For instance, employees working with AI systems should be familiar with technologies such as machine learning and deep learning, cognitive computing, and image recognition. The limited number of AI technology experts is expected to hamper market growth.
AI in Social Media Market Trends
Retail Industry to Witness a Significant Growth
The growing social media usage for online shopping and other e-commerce activities is expected to propel the retail segment's growth. Social media platforms are becoming increasingly popular as retail businesses use them to strengthen customer relationships. AI in social media helps retail brands predict marketing trends, make their promotions more effective, rank higher than their competitors, and get other benefits.
AI makes it possible for the retail industry to offer personalized product suggestions, in-store experiences that are based on data, and image recognition searches through social media posts to find hidden patterns.
Retailers like Target, Walmart, and others need to use AI to boost sales and customer loyalty because they depend on consumers spending more and face tough competition from e-commerce platforms.
In July 2022, Google partnered with the H&M Group, a multinational fashion retailer. The firms plan to design and create a corporate data backbone through this partnership, including a core data platform, cutting-edge ML and AI capabilities, and data products.
Moreover, in March 2022, Microsoft collaborated with ASOS, a British fashion retailer. The firms agreed to collaborate on a new project to accelerate Microsoft's strategic growth ambitions. Furthermore, this collaboration is expected to enable businesses to fulfill the growing demand for improved product availability and seamless and personalized digital experiences.
North America is Expected to Hold Significant Market Share
In the last few years, the area has been getting better because more money has been put into it to improve AI technology solutions.
In April 2022, government activities and investments assist market growth. For instance, the Government of Canada declared that it would invest in enterprises and innovative technology. The Federal Economic Development Agency for Southern Ontario, FedDev Ontario, has announced a USD 5.7 million investment in the artificial intelligence (AI) business Canvass Analytics Inc. (Canvass AI).
The growing investment in AI by various companies is expected to drive AI in the social media market in the region. For instance, in October 2022, Google, a subsidiary of Alphabet Inc., will be in talks to invest around USD 200 million in the Canadian start-up Cohere Inc. The startup in artificial intelligence made a long-term deal with Google to provide processing power for training its software models.
Social media platforms are one of the first choices for marketing products and services. As a result, end users, such as BFSI, e-commerce, retail, and others, are shifting toward artificial intelligence to bolster their performance on social media channels.
Further, the United States, with an index score of 88.16, is the top-ranked nation worldwide in 2021, according to the government's artificial intelligence (AI) readiness index rankings.
AI in Social Media Industry Overview
The competitive rivalry in market is highly competitive with the dominance of players like Microsoft Corporation, Google LLC, and Amazon Web Services, among others. The market appears to be fragmented. Due to the growing use of AI in social media, significant players are implementing strategies such as partnerships, product innovation, mergers, and acquisitions.
In October 2022, Google Cloud announced a partnership with Snap Inc. (Snap), in which the firm will use Google's data, AI/ML, and analytics technologies to enable Snapchat's development. After working together for more than ten years, Snap will use Google Cloud more to improve the customer experience and offer more customized solutions.
August 2022 - Veritone, Inc., the provider of aiWARE, a hyper-extensive corporate artificial intelligence (AI) platform, announced an expansion of its collaboration with Amazon Web Services (AWS) to better serve its Media & Entertainment (M&E) customers. Veritone joined the AWS for Media & Entertainment program last year, which assisted rights holders, content creators, distributors, and producers in quickly identifying industry-specific AWS capabilities and accelerating transformation across five key industry innovation hubs. By continuing to support the AWS for Media & Entertainment program, Veritone shows that it is still committed to making it easier for IP owners of all sizes to create, distribute, and eventually make money from their content.
July 2022 - Meta, Facebook's parent company, will unveil Sphere, a new AI-powered tool. The tool helps to address and detect misinformation, also known as "fake news," on the internet. Meta claims to be the first [AI] system capable of scanning many citations at once to determine whether they genuinely support the relevant assertions.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assesment of Impact of COVID-19 on the market
4.4 Technology Roadmap
4.5 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.6 Market Drivers
4.6.1 Integration of Artificial Intelligence Technology with Social Media for Effective Advertising
4.6.2 Increase in User Engagement on Social Media by Using Smartphones
4.6.3 Rise in Use of AI in Understanding Market Trends and Gaining Competitive Edge
4.7 Market Restraints
4.7.1 Limited Number of Artificial Intelligence Technology Experts
4.7.2 Low Adoption of AI in Developing Economies
4.8 Market Opportunities
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Technology
5.1.1 Machine Learning and Deep Learning
5.1.2 Natural Language Processing (NLP)
5.2 Application
5.2.1 Customer Experience Management
5.2.2 Sales and Marketing
5.2.3 Image Recognition
5.2.4 Predictive Risk Assessment
5.2.5 Other Applications
5.3 Service
5.3.1 Managed Service
5.3.2 Professional Service
5.4 Organization Size
5.4.1 Small and Medium Enterprises
5.4.2 Large Enterprises
5.5 End-User Industry
5.5.1 Retail
5.5.2 E-commerce
5.5.3 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)