헤드 마운트 디스플레이 시장은 게임, 엔터프라이즈, 헬스케어 분야에서 몰입형 AR/VR 경험에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 24.7%의 견고한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 최근 HMD 시장에서의 전략적 활동은 엄청난데, 2022년 3월 Snap Inc.는 뇌-컴퓨터 인터페이스 기능을 통해 증강현실을 테스트하기 위해 신경공학 기업 NextMind를 인수했습니다. 같은 맥락에서 애플이 2020년 자사 생태계를 위한 AR/VR과는 별도로 스페이스(Space)를 인수한 것도 중요한 의미를 갖습니다. 또한 Magic Leap 및 Nreal과 같은 모든 종류의 신생 기업이 경량 AR 헤드셋을 개발하기 위해 선구적으로 노력하고 있으며, 소비자와 기업을위한 AR을 약속하는 등 이 분야에 대한 투자가 급증하고 있습니다. 또한, Varjo와 MindMaze와 같은 스타트업도 설립되어 최첨단 기술을 활용하여 엔터프라이즈급 HMD와 헬스케어 애플리케이션을 시장에 출시하고 있습니다. 시장 통합은 소비자와 기업의 증가하는 수요에 대응하기 위해 첨단적이고 저렴한 디바이스의 개발이 점점 더 어려워지고 있는 상황에 대응하고 있습니다.
HMD의 급성장 시장으로는 중국, 인도, 한국 등을 꼽을 수 있습니다. 강력한 제조 생태계, AR/VR 혁신에 대한 정부의 지원, 게임 및 산업 교육에서의 채택이 성장을 견인하고 있습니다. 기술에 정통한 인구의 증가, 저렴한 스마트폰의 보급, 교육 및 원격 교육에서 AR/VR 채택이 확대됨에 따라 인도는 우리에게 중요한 시장으로 부상하고 있는 것으로 기록되어 있습니다. 눈에 띄는 것은 5G 인프라를 포함한 개발로 매우 원활한 VR 경험을 가능하게 하고, 기술 혁신, 특히 게임 분야에서 리더십을 발휘하고 있다는 점입니다. 이들 국가들은 AR/VR 생태계를 빠르게 발전시키고 있으며, 그 결과 향후 몇 년 동안 세계 HMD 시장의 성장률이 높아질 것으로 예상됩니다.
헤드 마운트 디스플레이 시장은 기술별로 증강현실과 가상현실로 구분됩니다. 가상현실 분야는 헤드 마운트 디스플레이 시장에서 대부분의 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안 상당한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 가상현실(VR) 성장의 주요 이유는 게임, 엔터테인먼트, 교육 분야에서의 몰입형 경험에 대한 수요에 기인합니다. 게임 산업은 VR(가상현실) 덕분에 혁명을 일으켰습니다. 플레이어는 Meta Quest, PlayStation VR, HTC Vive와 같은 최고급 헤드셋을 사용하여 고도로 인터랙티브하고 사실적인 환경에서 플레이할 수 있는 기회를 갖게 되었습니다. 하지만 VR은 게임뿐만 아니라 교육자 및 의료 전문가들도 VR을 사용하여 의대생과 전문가들이 가상 환경에서 기술을 연습할 수 있는 시뮬레이션 기반 교육에 VR을 사용하고 있습니다. 기업에서는 원격 협업, 제품 프로토타이핑, 직원 교육에 VR을 활용하며 성장하고 있습니다. 또한, 더 높은 해상도의 디스플레이, 더 나은 모션 트래킹, 5G 네트워크의 대기 시간 단축 등 VR 기술의 발전은 사용자 경험을 향상시키면서 VR의 채택을 확대하고 있습니다. 조합으로 발전을 거듭하고 있습니다.
헤드 마운트 디스플레이 시장은 용도별로 소비자, 항공우주 및 방위, 헬스케어, 기업 및 산업, 상업용, 기타로 나뉩니다. 소비자 부문은 예측 기간 동안 상당한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 몰입형 게임 및 엔터테인먼트 경험에 대한 수요가 급증하면서 HMD 시장의 소비자 부문 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 가상현실(VR)과 증강현실(AR)은 소비자들이 디지털 컨텐츠를 즐기는 방식을 바꾸고 있습니다. 프랙탈 그래픽 디자인의 몰입형 환경에서 사용자는 실제와 같은 인터랙티브한 세계와 상호 작용할 수 있습니다. 인기 있는 디바이스에는 Meta Quest, PlayStation VR, HTC Vive 등이 있으며, 고급 기능, 가격, 움직이는 컨텐츠 라이브러리 등으로 인해 대중화되었습니다. 또한, HMD와 스트리밍 서비스, 피트니스 앱, 소셜 플랫폼과의 연계가 진행되면서 게임뿐만 아니라 이들 각 인구층으로 타깃 시장이 확대되고 있습니다. 디스플레이 해상도, 모션 트래킹, 독립형 기능 등 디바이스 기술의 발전으로 인해 이러한 디바이스는 점점 더 접근하기 쉽고 매력적으로 변해가고 있으며, 소비자 시장의 강력한 성장을 가져오고 있습니다.
헤드 마운트 디스플레이 시장은 부품별로 디스플레이, 프로세서 및 메모리, 센서, 렌즈, 컨트롤러, 기타로 분류됩니다. 디스플레이는 현재 헤드 마운트 디스플레이 시장의 가장 큰 부문으로 OLED, Micro-LED, AMOLED와 같은 디스플레이 기술의 지속적인 발전이 헤드 마운트 디스플레이(HMD) 시장에서 디스플레이 분야의 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 기술의 조합은 더 높은 해상도, 더 정확한 색상, 더 빠른 주사율, 더 적은 지연을 가능하게 하여 VR 및 AR의 경우 시각적 경험을 향상시킵니다. 이에 따라 초소형, 경량, 고휘도, 고출력, 고효율 디스플레이 시장은 마이크로디스플레이 기술의 혁신을 요구하고 있으며, 현재 소비자 및 기업용 HMD에 활용되고 있습니다. 또한, 4K 및 8K 해상도를 사용하여 초현실적인 시각화를 제공하기 위해 게임 및 시뮬레이션 사업에서 HMD를 채택하고 있는 것도 디스플레이 분야의 성장에 박차를 가하고 있습니다. 디스플레이 기술의 발전은 더 나은 시각적 성능에 대한 소비자의 요구와 화면의 소형화, 고해상도화, 화질 향상을 위한 제조 비용의 감소로 인해 더디게나마 이루어지고 있습니다.
헤드 마운트 디스플레이 산업의 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 한국, 기타 아시아태평양), 기타 지역에서의 세계 존재를 기반으로 분석되었습니다. 아시아태평양(APAC) 지역은 탄탄한 제조 생태계, AR/VR 기술 채택 증가, 기술 혁신에 대한 투자 증가로 인해 헤드 마운트 디스플레이(HMD)가 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 이러한 변화는 중국, 일본, 한국, 인도와 같은 국가들을 선두로 이끌고 있습니다. 중국은 대규모 생산능력, 정부 지원 AR/VR 이니셔티브, 게임, 교육, 산업용 AR/VR의 채택 확대로 인해 선두를 달리고 있습니다. 게임, 헬스케어, 기업 교육에서 몰입형 경험에 대한 수요는 일본과 한국의 첨단 기술과 5G 인프라에 의해 촉진되고 있습니다. 인도는 기술적으로 정통한 국민들의 폭발적인 증가, 저렴한 가격의 기기 보급, 교육 및 원격 교육에서 AR/VR의 사용 증가로 인해 시장이 활성화되고 있으며, HMD의 세계 소비는 연평균 13.7%의 성장률을 보일 것으로 예상되며, APAC의 다양한 다양한 애플리케이션과 기술 및 혁신에 대한 집중은 세계 HMD 시장의 중요한 성장 촉진요인이 되고 있습니다.
시장에 진출한 주요 기업으로는 Meta Platforms, Microsoft Corporation, Sony Group Corporation, Magic Leap, Inc., Seiko Epson Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., HTC Corporation, Pico Technology Co., Ltd., DPVR, Vuzix Corporation. 등이 있습니다.
Devices worn on the head, or fit into helmets, offering users an immersive experience in virtual reality (VR), augmented reality (AR), or mixed reality (MR) are included in the Head Mounted Display (HMD) market. Applications range across gaming, healthcare, education, enterprise, military, and entertainment sectors for these devices. The main driver of such a market is the increasing demand for immersive gaming experiences, quick adoption of AR/VR technologies in enterprise-based applications, new display technologies such as OLED and Micro LED, and the growing deployment of 5G networks that facilitate AR/VR experience connectivity. Government initiatives and private sector investments in AR/VR are accelerating the HMD adoption in industrial training, virtual collaboration, remote healthcare , and others.
The Head Mounted Display Market is expected to grow at a robust CAGR of 24.7% during the forecast period, owing to the rising demand for immersive AR/VR experiences across gaming, enterprise, and healthcare applications. Recently, the strategic activities in the HMD market have been tremendous. In March 2022, Snap Inc. bought neurotech company NextMind to put augmented reality to the test via brain-computer interface capabilities. In a similar vein, Apple's acquisition of Spaces in 2020 aside from its AR/VR for its ecosystem was significant. Additionally, the sector is seeing a surge in investments, with all sorts of startups pioneering the development of lightweight AR headsets, in Magic Leap and Nreal for instance, which promise AR for consumers and enterprises. In addition, startups such as Varjo and MindMaze are established, leveraging cutting-edge technologies to bring enterprise-grade HMDs as well as healthcare applications to the market. The market consolidation responds to the growing rigor in developing advanced and inexpensive devices to respond to escalating consumer and enterprise demand.
Among the fastest-growing markets for HMDs are countries such as China, India, and South Korea. Its strong manufacturing ecosystem fueled by its strong manufacturing ecosystem, government support for AR/VR innovation, and adoption in gaming and industrial training drives its growth. It's on record that India is emerging as a key market for us given its blossoming tech-savvy people, affordable smartphone penetration, and growing adoption of AR/VR for education and remote training. The stand out is its development including 5G infrastructure, enabling a very seamless VR experience and the leadership in technology innovation, especially gaming. Due to the rapid enrichment of the AR/VR ecosystems from these countries and their consequent growth rate of the global HMD market in years to come.
Based on Technology, the Head Mounted Display Market is segmented into Augmented Reality and Virtual Reality. The Virtual Reality segment acquired a majority share in the Head Mounted Display Market and is expected to showcase a substantial growth rate during the forecast period. The main reason for the growth of Virtual Reality (VR) is the demand for immersive experiences in the games, entertainment as well as training segments. The gaming industry has had a revolution thanks to VR (virtual reality): players have the chance to play in highly interactive, lifelike environments using top-end headsets like Meta Quest, PlayStation VR, or HTC Vive. However, VR is being used beyond gaming: Educators and healthcare professionals alike are using VR for simulation-based training through which medical students and professionals can practice procedures in a virtual environment. Enterprise also gives growth from the use of VR for remote collaboration, product prototyping, and employee training. Additionally, more advancements in VR technology including higher resolution displays, better motion tracking as well as less latency on 5G networks are broadening the adoption of VR while improving user experience. The VR segment continues to progress with this combination of consumer and enterprise applications.
Based on Application, the Head head-mounted display market is divided into Consumer, Aerospace & Defense, Healthcare, Enterprise & Industry, Commercial, and Others. The Consumer segment is expected to showcase a substantial growth rate during the forecast period. The surge in demand for immersive gaming and entertainment experiences is the main force responsible for the growth of the consumer segment in the Head Mounted Display (HMD) market. Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) have changed how consumers play with digital content: immersive environments with fractal graphical designs that allow users to interact with fully lifelike, interactive worlds. Popular devices include Meta Quest, PlayStation VR, and HTC Vive which are commonly popular because of their advanced feature, price, and moving content library. Furthermore, the increasing incorporation of HMDs with streaming services, fitness apps, and social platforms has expanded the target market beyond gaming, as well as demographics across each of these demographic verticals. The development of device technology, including advances in display resolution, motion tracking, and standalone capabilities, has made these devices increasingly attainable and attractive, resulting in strong growth in the consumer market.
Based on Component, the Head Mounted Display market is divided into Display, Processors & Memory, Sensors, Lenses, Controllers, and Others. The display is currently the largest segment in the Head Mounted Display Market. The continuous taking place advancements in display technologies, such as OLED, Micro-LED, and AMOLED are the main drivers behind the display segment in the Head Mounted Display (HMD) market. The combination of these technologies allows for a higher resolution, more accurate colors, a faster refresh rate, and less latency, which improves the visual experience in VR and AR cases. In response, the market for super compact, lightweight, highly bright, and power-efficient displays has necessitated microdisplay technology innovations and they are now utilized in consumer and enterprise-grade HMDs. Moreover, the advancement in HMDs adoption in gaming and simulation businesses for providing ultra-realistic visualizations with the use of 4K and 8K resolutions further adds to the growth of the display segment. Advances in display technologies are coming, albeit more slowly, as a result of consumer demand for better visual performance and falling manufacturing costs to shrink the size, increase the resolution, and improve the image quality of the screen.
For a better understanding of the market adoption of the Head Mounted Display industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S.A., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, United Kingdom, France, Spain, Italy, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Significant growth is observed in the Head Mounted Displays (HMD) by the Asia Pacific (APAC) region due to the robust manufacturing ecosystem, rising adoption of AR/VR technologies, and stimulating investments in innovation. However, these changes are leading countries such as China, Japan, South Korea, and India to the forefront. With large-scale production capability, government-supportive AR/VR initiatives, and growing adoption of gaming, education, and industrial AR/VR, China is the leader. The need for immersive experiences in gaming, healthcare, and enterprise training is fuelled through advanced technologies and 5G infrastructure in Japan and South Korea. Ahead, India's explosive tech-savvy public, affordable device penetration, and rising use of AR/VR in education and remote training continue to fuel the market. With global consumption of HMDs expected to grow at a compound annual growth rate of 13.7 percent, APAC's diverse applications along with its focus on technology and innovation make it an important driver of growth in the Global HMD market.
Some of the major players operating in the market include Meta Platforms, Microsoft Corporation, Sony Group Corporation, Magic Leap, Inc., Seiko Epson Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., HTC Corporation, Pico Technology Co., Ltd., DPVR, and Vuzix Corporation.