세계의 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 유형별, 기술별, 용도별, 제품 유형별, 컴포넌트별, 커넥티비티별, 지역별 예측(-2029년)
Head Mounted Display (HMD) Market by Type, Technology (AR, VR), Application (Consumer, Commercial, Enterprise & Industry, Aerospace & Defense), Product Type (Head-mounted, eyewear), Component, Connectivity and Region - Global Forecast to 2029
상품코드:1394958
리서치사:MarketsandMarkets
발행일:2023년 12월
페이지 정보:영문 247 Pages
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한글목차
보고서 개요
조사 범위
조사 대상 연도
2019-2029년
기준 연도
2023년
예측 기간
2024-2029년
단위
금액(달러)
부문
유형·기술·컴포넌트·제품 유형·커넥티비티·용도
대상 지역
북미, 유럽, 아시아 태평양 및 기타 지역
헤드마운트 디스플레이(HMD, Head Mounted Display) 시장 규모는 2024년 75억 달러에서 예측 기간 동안 28.8%의 CAGR로 성장을 지속하여 2029년에는 264억 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.
HMD 시장의 성장을 가속하는 주요 요인은 주요 기업에 의한 HMD 개발에 대한 투자 확대, 저가격 HMD 가용성, AR·VR 수요 증가, 기술 진보와 디지털화 진전, 저렴한 마이크로 디스플레이 가격 등입니다. 게다가 게임 용도에서의 HMD 채택 증가, 경량 HMD와 휴대용 디바이스 수요 증가, 소비자에 의한 채택 확대 등의 요인도 진입 사업자에게 새로운 성장 기회를 가져올 것으로 기대되고 있습니다.
커넥티비티별로 보면 유선 접속(테더형 HMD)의 부문이 예측 기간 중에 가장 높은 CAGR을 기록할 전망입니다. 유선 연결(테더 HMD)은 저렴한 가격과 성능이라는 두 가지 주요 이유로 HMD 시장에서 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 유선 HMD는 일반적으로 무선 HMD보다 저렴하고 안정적인 성능을 제공할 수 있습니다. 게다가, 무선 HMD보다 범용성이 높고, 사용하기 쉽고, 광범위한 장치에서 사용할 수 있으며, 일반적으로 설치 및 사용이 간단합니다. 이러한 요인으로 유선 HMD는 당분간 HMD 시장을 계속 독점할 것으로 예상됩니다.
지역별로는 아시아 태평양이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 전망입니다. 이 지역은 몰입형 기술 채택 증가로 HMD 시장의 성장을 이끌 것으로 예상됩니다. 중국 Lenovo, Pico Interactive, 일본 Sony, 한국 Samsung 등 이 지역의 주요 기업이 HMD의 개발과 제조에 크게 기여하고 있습니다. 이들 기업은 최첨단 HMD 기술을 생산하는 최전선에 있으며, AR·VR 체험에 대한 수요 증가에 대응하고 있습니다. 또한 지역의 견고한 생태계와 디지털화에 대한 정부의 지원도 중요한 촉진 요인이되었습니다.
세계의 헤드마운트 디스플레이(HMD, Head Mounted Display) 시장을 조사했으며, 시장 개요/시장 성장에 대한 다양한 영향 요인 및 시장 기회 분석/기술 및 특허 동향/사례 연구/법 규제 환경/시장 규모 추이 및 예측/각종 구분·지역별 상세 분석/경쟁 구도/주요 기업 개요 등을 정리했습니다.
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 중요 인사이트
제5장 시장 개요
시장 역학
성장 촉진 요인
억제 요인
기회
과제
밸류체인 분석
헤드마운트 디스플레이 시장의 에코시스템
주요 기술의 동향
가격 분석
특허 분석
Porter's Five Forces 분석
주요 이해관계자와 구매 기준
사례 연구
무역 데이터
관세 및 규제
고객의 사업에 영향을 주는 동향/혁신
주요 회의 및 이벤트
제6장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 기술별
AR
VR
제7장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 컴포넌트별
프로세서&메모리
컨트롤러
센서
자력계
가속도계
자이로스코프
근접 센서
카메라
디스플레이
렌즈
케이스&커넥터
기타
제8장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 제품 유형별
헤드마운트형
안경
제9장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 커넥티비티별
테더형 HMD(유선)
독립형 HMD(무선)
제10장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 용도별
소비자
게임
스포츠&엔터테인먼트
항공우주 및 방위
헬스케어
트레이닝
치료·수술
환자 케어 관리
엔터프라이즈·산업용
가상 인터뷰
가상 회의
창고
긴급 대응
조작·조립
보수 점검 서비스
현장 수리 서비스
화물의 적재·수송
상업
광고·마케팅·브랜딩
소매
관광
에너지
자동차·기타
자동차
기타
제11장 헤드마운트 디스플레이(HMD) 시장 : 지역별
미주
유럽
아시아 태평양
기타 지역
제12장 경쟁 구도
시장 평가 프레임워크
시장 점유율 분석
기업 평가 매트릭스
스타트업/중소기업 평가 매트릭스
경쟁 시나리오
제13장 기업 개요
주요 기업
META
MICROSOFT
SONY GROUP CORPORATION
MAGIC LEAP, INC.
SEIKO EPSON CORPORATION
SAMSUNG
HTC
BYTEDANCE(PICO TECHNOLOGY CO. LTD.)
DPVR
VUZIX
기타 기업
LENOVO
BAE SYSTEMS
HP DEVELOPMENT COMPANY, LP
VARJO
VALVE CORPORATION
REALWEAR, INC.
THALES
PANASONIC HOLDINGS CORPORATION
PIMAX INC.
GOOVIS
ZEBRA TECHNOLOGIES CORP.
LYNX MIXED REALITY
MERGE LABS, INC.
REALMAX INC.
NIMO PLANET
제14장 부록
LYJ
영문 목차
영문목차
Report Description
Scope of the Report
Years Considered for the Study
2019-2029
Base Year
2023
Forecast Period
2024-2029
Units Considered
Value (USD Million)
Segments
By Type, Technology, Component, Product Type, Connectivity, Application
Regions covered
North America, Europe, Asia Pacific, RoW
The Head-mounted Display (HMD) market is projected to reach USD 26.4 billion by 2029 from USD 7.5 billion in 2024 at a CAGR of 28.8% during the forecast period. The major factors driving the growth of Head-mounted Display (HMD) market are growing investments by significant key players in the development of HMD, availability of low-cost HMDs, growing demand for AR and VR, technological advancements and growing digitalization, and Affordable microdisplay prices. Moreover, increasing adoption of HMDs in gaming applications, growing demand for lightweight HMDs and portable devices, and growing consumer adoption are expected to carve out new growth opportunities for market players.
"Wired (Tethered HMD) to register the highest CAGR during the forecast period."
Wired connectivity (Tethered HMD) is expected to register the highest CAGR of the HMD market due to two main reasons: affordability and performance. Wired HMDs are generally more affordable than wireless HMDs and can deliver a more consistent and stable performance. In addition, wired HMDs are more versatile and easier to use than wireless HMDs. They can be used with a wider range of devices and are generally easier to set up and use. As a result of these factors, wired HMDs are expected to continue to dominate the HMD market for the foreseeable future.
"VR Standalone HMD to register the largest share during the forecast period."
Standalone Virtual Reality (VR) Head-Mounted Displays (HMDs) are poised to secure the largest share of the HMD market, driven by recent launches and evolving consumer preferences. With a wireless and portable design, these HMDs offer unparalleled convenience, eliminating the need for external devices. The recent surge in popularity can be attributed to the ease of use, cost efficiency, and versatility of standalone VR HMDs. Notable launches from major manufacturers, such as Oculus Quest 2 and other innovative models, showcase advancements in processing power, graphics capabilities, and enhanced sensors, contributing to a more immersive virtual experience. The appeal of standalone devices to a mass market is underscored by their broad applications, spanning gaming, entertainment, education, and training.
"Asia Pacific region to register the highest CAGR during the forecast period."
The Asia-Pacific region is anticipated to lead the Head-Mounted Display (HMD) market's growth, driven by increased adoption of immersive technologies. Notable companies in the region, such as Lenovo and Pico Interactive in China, Sony in Japan, and Samsung in South Korea, contribute significantly to HMD development and manufacturing. These companies are at the forefront of producing cutting-edge HMD technologies, meeting the rising demand for virtual and augmented reality experiences. The region's robust ecosystem, coupled with government support for digitalization, positions Asia-Pacific as a key driver in shaping the global HMD market landscape.
The break-up of the profile of primary participants in the Head-mounted Display (HMD) market-
By Company Type: Tier 1 - 50%, Tier 2 - 30%, Tier 3 - 20%
By Designation Type: C Level - 35%, Director Level - 30%, Others - 35%
By Region Type: Americas - 40%, Europe - 25%, Asia Pacific - 20%, Rest of the World - 15%
The major players in the Head-mounted Display (HMD) market with a significant global presence include Meta (US), Sony (Japan), Microsoft (US), Samsung (South Korea), Magic Leap, Inc. (US) and others.
Research Coverage
The report segments the Head-mounted Display (HMD) market and forecasts its size by type, technology, component, product type, connectivity, application, and region. The report also provides a comprehensive review of drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. The report also covers qualitative aspects in addition to the quantitative aspects of the market.
Reasons to buy the report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximate revenues for the overall Head-mounted Display (HMD) market and related segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to strengthen their position in the market and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (Growing investments by significant key players in the development of HMD, availability of low-cost HMDs, growing demand for AR and VR, technological advancements and growing digitalization, and Affordable microdisplay prices), restraints lack of design standardization for HMD design, rise in health issues related to low resolution and absence of movement, and government regulations and standards), opportunities (increasing adoption of hands in gaming application, growing demand for lightweight HMDs and portable devices, and growing consumer adoption), and challenges (lack of awareness, and usability challenges are some of the major challenges faced by market players)
Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the Head-mounted Display (HMD) market
Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the Head-mounted Display (HMD) market across varied regions.
Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the Head-mounted hopping (HMD) market
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and product offerings of leading players like Meta (US), Sony (Japan), Microsoft (US), Samsung (South Korea), Magic Leap, Inc. (US)
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 STUDY OBJECTIVES
1.2 MARKET DEFINITION
1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT COMPANY LEVEL
1.2.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT TECHNOLOGY LEVEL
1.2.3 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT CONNECTIVITY LEVEL
1.2.4 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT COMPONENT LEVEL
1.2.5 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT APPLICATION LEVEL
1.2.6 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS AT REGIONAL LEVEL
1.3 STUDY SCOPE
FIGURE 1 HEAD-MOUNTED DISPLAY MARKET SEGMENTATION
1.3.1 HEAD-MOUNTED DISPLAY MARKET: REGIONAL SCOPE
1.3.2 YEARS CONSIDERED
1.4 CURRENCY
1.5 LIMITATIONS
1.6 UNIT CONSIDERED
1.7 STAKEHOLDERS
1.8 SUMMARY OF CHANGES
1.9 IMPACT OF RECESSION
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 RESEARCH APPROACH
FIGURE 2 HEAD-MOUNTED DISPLAY MARKET: RESEARCH DESIGN
2.1.1 SECONDARY DATA
2.1.1.1 Major secondary sources
2.1.1.2 Key data from secondary sources
2.1.2 PRIMARY DATA
2.1.2.1 Primary interviews with experts
2.1.2.2 List of key primary interview participants
*Details on Business overview, Products/solutions/services Offered, Recent developments & MnM View might not be captured in case of unlisted companies.