아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 전망(-2030년) : 지역별 분석 - 구성요소별, 배포 유형별, 용도별, 산업별, 지역별 분석
Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Deployment Type, Application, and Industry Vertical
상품코드 : 1562292
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 90 Pages
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한글목차

아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 2022년 3억 2,760만 달러에서 2030년 7억 6,665만 달러로 성장할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 11.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.

소프트웨어 솔루션에 대한 수요 증가로 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 성장 촉진

거래 프로세스는 기술화가 요구되고 있습니다. 현재 거래 촉진 활동의 예산을 책정할 때 스프레드시트나 마이크로소프트 엑셀을 사용하고 있습니다. 최종 사용자 기업이 지출하는 판촉 비용을 최적화하기 위해 판촉 활동 관리 소프트웨어에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 소프트웨어는 판촉 데이터를 완벽하게 수집하고 해석하여 증가 리프트, ROI, 총량, 소비재 판매원 및 마케팅에 지출 된 자금과 같은 귀중한 통찰력을 이끌어 낼 수 있습니다. 그 결과 기획, 거래, 소매, 재무, 예산, 유통 등의 프로세스로 구성된 커넥티드 플랫폼의 활용이 확대되고 있습니다. 또한, 소비재 제조업체들은 안정적인 서버 기반 프로모션 관리 솔루션과 온프레미스 및 클라우드 기반 용도의 하이브리드 솔루션을 실행하여 프로모션 계획 기능에 대한 지속적인 개발을 제공합니다. 소비재, 소매 및 이커머스 기업의 경우, 거래 촉진 전략 수립은 고객 충성도를 유지하면서 매출을 늘리는 데 있어 핵심적인 역할을 합니다. 따라서 엑셀러릭스와 같은 기업은 판촉 활동 관리 및 공급망 전문 지식을 활용하여 기업 간 연결 환경을 구축하는 데 도움을 주고 있습니다. Accelytics는 자사의 Anaplan 기술을 통해 최종 사용자가 거래 프로세스를 식별하고 기업 가치를 실현하고 극대화할 수 있도록 지원하며, 이를 통해 최종 사용자는 더 큰 ROI를 창출하고 우수한 고객 경험을 제공하는 유리한 거래 촉진 전략을 수립할 수 있다고 주장하고 있습니다. Anaplan은 더 많은 유연성을 제공하는 Excel 유형의 기능을 갖춘 플랫폼입니다. 이처럼 시장에서 판촉 활동 관리 소프트웨어 제공 업체의 존재는 대상 최종 사용자가 판촉 활동 관리 소프트웨어를 사용하여 수익을 높이는 데 도움이되며 시장 성장을 가속합니다.

아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 개요

아시아태평양에서는 호주, 중국, 인도, 일본, 한국 등이 기술 혁신 증가를 목격하고 있습니다. 기술의 급속한 발전, 각국 정부의 소비재 및 소매 부문 강화, 경제의 디지털화, 중산층의 가처분 소득 증가로 인해 이 지역의 전반적인 경제는 앞으로도 계속 성장할 것으로 보입니다. 지난 10년간 아시아태평양은 경제 성장, 특히 중산층의 확대와 젊고 기술에 능통한 인구 통계학적 특성으로 인해 개인 소비가 증가하였습니다. 유통 채널과 판매 경로의 진화, 이커머스 및 신규 진출기업 증가, 소규모 브랜드와 로컬 브랜드의 진출 등은 아시아 경제의 일반적인 트렌드 중 하나이며, FMCG 부문의 성장을 견인하는 데 중요한 역할을 할 것으로 보입니다. 또한, Shopee나 Lazada와 같은 온라인 전문 기업들은 물류 및 공급망 관리를 통해 포트폴리오를 차별화하고 있습니다. 그 결과, FMCG 브랜드들은 소비자들이 상품을 구매할 수 있도록 다양한 온라인 포털 및 기타 채널을 통해 상품을 제공해야 할 필요성을 인식하고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 소매업체와 FMCG 기업들은 더 많은 구매자가 제품을 구매할 수 있도록 판촉 활동에 많은 투자를 하고 있습니다. 다양한 플랫폼에서 제품을 사용할 수 있도록 하려는 이러한 추세는 이 지역 전체에서 판촉 활동 관리 소프트웨어의 사용을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 거래 촉진은 주요 소비재 제조업체들이 지출하는 가장 큰 비용입니다. 이러한 지출은 이러한 비용에 대한 ROI를 측정하기 어려운 시나리오에 놓이게 되며, 향후 몇 년동안 ROI를 극대화하기 위해 판촉 활동 관리 소프트웨어에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)

아태지역 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 세분화

아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 구성 요소, 배포 유형, 용도, 산업 및 국가별로 분류됩니다.

구성 요소에 따라 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 솔루션과 서비스로 양분되며, 솔루션 부문은 2022년 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 배포 측면에서 클라우드와 온프레미스로 양분되며, 2022년 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장에서 클라우드 부문이 더 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

용도에 따라 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 대기업과 중소기업으로 나뉘며, 2022년 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장에서 대기업 부문이 더 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

업종별로 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 소매 및 소비재, 제약, IT 및 서비스, 제조, 기타로 분류되며, 2022년 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장에서 소매 및 소비재 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

국가별로 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 중국, 일본, 한국, 한국, 인도, 호주, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장은 중국이 독점하고 있습니다.

Wipro Ltd, Aera Technology, TELUS, o9 Solutions, Inc, Oracle Corp, SAP SE, UpClear, Anaplan Inc 등이 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장에서 활동하는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 구도

제5장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 - 주요 산업 역학

제6장 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 : 아시아태평양 시장 분석

제7장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 분석 - 컴포넌트별

제8장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 분석 : 전개 유형별

제9장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 용도별 분석

제10장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 분석 : 산업별

제11장 아시아태평양의 판촉 활동 관리 소프트웨어 시장 : 국가별 분석

제12장 업계 상황

제13장 기업 개요

제14장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The Asia Pacific trade promotion management software market is expected to grow from US$ 327.60 million in 2022 to US$ 766.65 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 11.2% from 2022 to 2030.

Growing Need for Software Solutions Boosts Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market

The trade process is subject to be technology-enabled. In the present scenario, spreadsheets and Microsoft Excel are used to prepare the budget for trade promotion activities. The need for trade promotion management software is rising to optimize promotion expenditure incurred by end user companies. The software can collect and interpret promotional data completely and draw valuable insights such as incremental lift, ROI, total volume, and funds spent on consumer goods salespeople and marketing. As a result, the use of connected platforms comprising processes such as planning, trade, retail, finances, budgeting, and distribution is growing. Also, consumer goods companies provide continuous development regarding capabilities in trade promotion planning by executing stable and server-based trade promotion management solutions or hybrid solutions between on-premises and cloud-based applications. In the case of consumer goods, retail, or e-commerce companies, the development of a trade promotion strategy is key to boosting top-line revenue while maintaining customer loyalty. Therefore, companies such as Accelytics help create a connected environment among enterprises by taking leverage of their trade promotion management and supply chain expertise. The company assists an end user in identifying trade processes, as well as realizing the company's value and maximizing it. Accelytics claims that by using its Anaplan technology, an end user can generate a lucrative trade promotion strategy that produces greater ROI and offers excellent customer experiences. Anaplan is a platform with an Excel-type functionality that offers more flexibility. Thus, the presence of trade promotion management software providers in the market helps target end users to utilize trade promotion management software to boost revenue, which drives the market growth.

Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Overview

In Asia Pacific, Australia, China, India, Japan, and South Korea are witnessing a rise in technological innovations. Owing to the rapid developments in technology, favourable initiatives by governments of these countries for strengthening the consumer goods & retail sector, digitalization of economies, and growing disposable income of the middle-income class group, the region's overall economy will continue to grow in the coming years. In the past decade, Asia Pacific experienced economic growth, leading to increased consumer spending-especially due to the broadening middle-class level income group and young and tech-savvy demographics of the region. Evolving sales channels and routes-to-market, growing momentum by e-commerce players, and entry of small and local brands are among the prevailing trends in Asian economies, which will play a significant role in driving the growth of the FMCG sector. Moreover, online-only companies, such as Shopee and Lazada, are differentiating their portfolio by managing logistics and supply chains. As a result, FMCG brands are realizing the requirement of making their products available on different online portals and other channels through which consumers can purchase these items. This factor encourages retailers and FMCG companies to invest substantial amounts in promotional activities to make their products available to a high number of buyers. Such inclination toward making products available on different platforms is projected to boost the use of trade promotion management software across the region. Furthermore, trade promotions are the highest cost incurred by large consumer goods companies. This expenditure puts these companies in a difficult scenario to measure the ROI of such expenses, which is projected to propel the demand for trade promotion management software to maximize ROI in the coming years.

Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Segmentation

The Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into component, deployment type, application, Industry vertical, and country .

Based on component, the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.

In terms of deployment the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into cloud and on-premise . The cloud segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.

Based on application, the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.

In terms of industry vertical the Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into retail & consumer goods, pharmaceutical, it and services, manufacturing, and others . The retail & consumer goods segment held the largest share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.

Based on country, the Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.

Wipro Ltd; Aera Technology; TELUS; o9 Solutions, Inc.; Oracle Corp; SAP SE; UpClear; and Anaplan Inc are among the leading companies operating in the Asia Pacific trade promotion management software market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Landscape

5. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market - Key Industry Dynamics

6. Trade Promotion Management Software Market - Asia Pacific Market Analysis

7. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Analysis - Component

8. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Analysis - Deployment Type

9. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Analysis - Application

10. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Analysis - Industry Vertical

11. Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market - Country Analysis

12. Industry Landscape

13. Company Profiles

14. Appendix

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