아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 예측(-2030년) - 지역별 분석 : 제공별, 연결성별, 차량 유형별, 용도별
Asia Pacific Automotive Telematics Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Offering, Connectivity, Vehicle Type, and Application (Infotainment, Remote Diagnosis, Navigation, Safety and Security, and Others)
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리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 06월
페이지 정보 : 영문 119 Pages
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한글목차

아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 2022년 167억 3,568만 달러로 평가되며, 2030년에는 678억 7,609만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022년부터 2030년까지 19.1%의 CAGR을 기록할 것으로 추정됩니다.

차량 관리에 IoT와 AI의 도입으로 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 성장 촉진

IoT 지원 텔레매틱스 장비는 고객 서비스를 최적화하고 차량 유지 관리를 강화하며, IoT가 통합된 자동차용 텔레매틱스 플랫폼은 스마트폰 애플리케이션을 통해 통신 및 데이터 검색을 용이하게 하여 차량 상태를 모니터링하는 데 도움이 됩니다. 모빌리티 서비스 제공업체들은 애플리케이션을 통해 IoT를 지원하는 자동차용 텔레매틱스 시스템을 채택하여 업무를 최적화하고 있습니다. 이 앱을 통해 고객들은 280만 대 이상의 차량을 연결하고 전 세계 110개국에서 약 1,500만 명의 운전자와 연결했으며, IoT와 커넥티드카의 채택이 증가하고 있는 것은 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장의 주요 트렌드입니다. 여러 대기업들이 IoT 솔루션 제공업체와 제휴하여 자동차 기능을 강화하고 있습니다. 예를 들어, Aeris IoT와 Sify 솔루션 제공업체는 공회전 시간을 최소화하고 실시간 차량 추적을 제공하는 커넥티드카용 IoT 솔루션을 통합했습니다. Aeris IoT 솔루션 제공업체는 IoT 네트워크를 통합하여 190개국에 걸쳐 600개 이상의 통신 사업자를 최적화하고 있습니다. 또한, 텔레매틱스 솔루션 공급업체인 Axon Telematics는 Aeris와 협력하여 실시간 차량 위치를 관리하는 자동차용 텔레매틱스 제품을 출시했으며, Axon은 보험회사가 차량의 실시간 위치를 파악할 수 있도록 촉진요인 행동 데이터를 수집하고 데이터를 수집하고, 차량 계약자에게 자가 시동 및 자가 설치 시스템을 제공하는 제품을 개발했습니다. 물류 및 운송 업계는 실시간 차량 위치 추적을 위해 IoT를 도입하고 있습니다. 소비자 및 운송업체들 사이에서 스마트 추적 및 환경 모니터링(STEM) 장비의 채택이 확대되면서 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장의 성장을 견인하고 있으며, IoT 지원 장치는 실시간 GPS 위치를 추적하고 주변 온도, 압력, 습도, 상품 오손 및 기타 여러 매개변수를 관리할 수 있도록 도와줍니다. 여러 매개변수를 관리할 수 있도록 도와줍니다. 이를 통해 운송 공급망 전반에 걸쳐 상품의 원활한 취급을 보장합니다. 또한, 텔레매틱스 게이트웨이가 발전함에 따라 운송 및 물류 기업은 효율성을 높이기 위해 경로를 최적화하고, 차량의 상태를 모니터링하고, 운전자의 전반적인 안전성을 향상시키는 데 도움이 되고 있습니다.

아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 개요

아시아태평양은 세계에서 가장 역동적이고 빠르게 발전하는 자동차 산업 중 하나입니다. 세계에서 가장 많은 인구를 보유한 이 지역에는 대형 자동차 제조업체부터 신흥 자동차 제조업체까지 다양한 자동차 제조업체가 있습니다. 이 자동차 산업에서 커넥티드 자동차 산업은 사람들이 자동차를 이용하는 방식과 교통 생태계를 재구성하는 데 있어 큰 견인차 역할을 하고 있습니다. 도요타, 현대자동차, 비야디(BYD) 등 이 지역의 주요 자동차 제조업체들은 자동차에 첨단 커넥티비티 기능을 탑재하기 위해 많은 투자를 하고 있습니다. 예를 들어, 도요타는 중국의 모빌리티 기술 기업인 DiDi Global에 6억 달러를 투자했습니다. 이 회사는 차량의 위치를 추적하고 연비를 향상시키는 텔레매틱스 솔루션을 도입하고 있으며, BYD와 도요타는 프리미엄 차량에 완전 커넥티드카를 제공하고 있습니다. 이 차량은 인포테인먼트 시스템, GPS 추적 및 기타 자동차용 텔레매틱스 구성요소를 포함한 여러 기능으로 구성되어 있습니다.

중국, 인도 등 주요 국가들은 전기 모빌리티를 적극 장려하고, 전기자동차 도입에 대한 인센티브를 제공하고, 충전 인프라 구축을 지원하고 있습니다.

5G 네트워크 구축과 같은 이 지역의 탄탄한 디지털 인프라는 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장의 성장을 더욱 가속화하고 있습니다. 고속, 저지연 커넥티비티를 통해 차량은 실시간 데이터에 액세스하고, 무선 업데이트를 수신하고, 다른 차량 및 인프라와 원활하게 통신할 수 있습니다.

이 지역은 인도, 중국, 한국 등의 국가에서 성장하는 자동차 제조업에 힘입어 자동차 부문이 강세를 보이고 있습니다. 인도, 중국, 한국, 일본 등은 세계 최고의 자동차 제조국입니다. 자동차 제조업체의 증가와 강력한 자동차 부문의 존재는 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장을 주도하고 있으며, APAC에서는 중국이 자동차 부문을 선도하고 있어 가장 큰 시장으로 부상하고 있습니다. 또한, 자동차 판매량 증가는 자동차용 텔레매틱스 수요를 촉진하고 있습니다. 첨단 기술 도입과 무동력 트레일러 및 캐러밴에 대한 수요 증가는 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장의 성장을 가속화하고 있습니다.

아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)

아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 세분화

아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 제공, 연결성, 차량 유형, 용도, 국가별로 분류됩니다.

제공에 따라 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 하드웨어와 소프트웨어 서비스로 구분되며, 2022년 시장 점유율은 하드웨어 부문이 가장 큰 비중을 차지했습니다. 하드웨어는 다시 텔레매틱스 제어 장치, 내비게이션 시스템, 차량용 인포테인먼트 장치 및 기타로 세분화됩니다.

연결성 측면에서 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 통합형, 테더형, 임베디드형으로 분류되며, 2022년에는 임베디드형 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.

차량 유형별로 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 승용차와 상용차로 나뉘며, 2022년에는 승용차 부문이 더 큰 시장 점유율을 차지했습니다.

용도별로 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 인포테인먼트, 원격 진단, 내비게이션(GPS), 안전 및 보안, 기타로 나뉘며, 2022년 인포테인먼트 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.

국가별로는 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 점유율은 중국이 독보적입니다.

Verizon Communications Inc, Geotab Inc, Omnitracs LLC, Samsara Inc, Motive Technologies Inc, ORBCOMM Inc, Trimble Inc, Valeo SE, TomTom NV, Denso Corp, Luxoft Switzerland AG, Harman International Industries Inc는 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장에서 활동하는 주요 기업입니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 상황

제5장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 : 주요 산업 역학

제6장 자동차용 텔레매틱스 시장 : 아시아태평양의 시장 분석

제7장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 분석 : 제공별

제8장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 분석 : 연결성별

제9장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 분석 : 차종별

제10장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 분석 : 용도별

제11장 아시아태평양의 자동차용 텔레매틱스 시장 : 국가별 분석

제12장 경쟁 상황

제13장 업계 상황

제14장 기업 개요

제15장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The Asia Pacific automotive telematics market was valued at US$ 16,735.68 million in 2022 and is expected to reach US$ 67,876.09 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 19.1% from 2022 to 2030.

Mounting Adoption of IoT and AI in Fleet Management Boosts Asia Pacific Automotive Telematics Market

IoT-enabled telematic devices optimize customer services and enhance vehicle maintenance management. With an IoT-integrated automotive telematics platform, communication and data retrieval become easy via smartphone applications and help in condition monitoring of the vehicle. Several companies are adopting the Sixt, and mobility service providers have adopted IoT-enabled automotive telematics systems via applications to optimize business operations. With this, app, customers connected more than 280,000 vehicles and connected with around 1.5 million drivers across 110 countries globally. The rising adoption of IoT and connected cars is a major trend in the Asia Pacific automotive telematics market. Several leading players are partnering with IoT solutions providers to enhance automotive capabilities. For instance, Aeris IoT and Sify solution provider integrated their IoT solutions for connected cars that minimize idle time and offer real-time vehicle tracking. Aeris IoT solutions providers have integrated the IoT Network, and the company has optimized more than 600 carriers across 190 countries. Further, Axon Telematics, a supplier of telematics solutions, partnered with Aeris to deploy an automotive telematics product to manage the real-time vehicle location. Axon deployed its product that collects drivers' behavior data to help insurers determine the vehicle's real-time location and provides a self-activation and self-installation system for vehicle policyholders. The logistics and transportation industry is implementing IoT for real-time vehicle location tracking. The growing adoption of smart tracking and environment monitoring (STEM) devices among consumers and transportation companies drives the growth of the Asia Pacific automotive telematics market. IoT-enabled devices track real-time GPS locations and help manage ambient temperature, pressure, humidity, goods mishandling, and several other parameters. It assures the smooth handling of goods throughout the transportation supply chain. Further, rising advancements in telematics gateways helped transportation and logistics companies optimize routing for better efficiency, monitoring the fleet's health, and improving the overall safety of the drivers.

Asia Pacific Automotive Telematics Market Overview

Asia Pacific is home to one of the most dynamic and rapidly evolving automotive industries worldwide. As the world's largest and most populous region, it encompasses a diverse landscape of automotive manufacturers, from established giants to emerging players. Within this automotive sector, the connected vehicle industry is gaining significant traction and reshaping how people interact with their vehicles and the transportation ecosystem. Leading automakers across the region, including Toyota, Hyundai, and BYD, are investing heavily in integrating advanced connectivity features into their vehicles. For instance, Toyota Corporation invested US$ 600 million in China's mobility technology company, DiDi Global. These companies are installing telematics solutions to track the vehicle's location and improve fuel efficiency. BYD and Toyota Corporations are offering fully connected vehicles for their premium vehicle models. These vehicles consist of several features including infotainment systems, GPS tracking, and other automotive telematics components.

Major countries such as China and India are actively promoting electric mobility, providing incentives for electric vehicle adoption, and supporting the development of charging infrastructure.

The robust digital infrastructure in the region, including the deployment of 5G networks, further accelerates the growth of the Asia Pacific automotive telematics market. With high-speed, low-latency connectivity, vehicles can access real-time data, receive over-the-air updates, and communicate seamlessly with other vehicles and infrastructure.

The region has a strong automotive sector, supported by the growing automotive manufacturing industry in countries such as India, China, and South Korea. Countries such as India, China, South Korea, and Japan are among the leading vehicle manufacturing countries worldwide. An increase in the number of car manufacturers and the presence of a strong automotive sector drive the Asia Pacific automotive telematics market in the region. In APAC, China is the largest market owing to its leading automotive sector. Also, the rise in automotive sales propels the demand for automotive telematics. Growing adoption of advanced technologies and increasing demand for using unpowered trailers and caravans accelerate the Asia Pacific automotive telematics market growth.

Asia Pacific Automotive Telematics Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific Automotive Telematics Market Segmentation

The Asia Pacific automotive telematics market is categorized into offering, connectivity, vehicle type, application, and country.

Based on offering, the Asia Pacific automotive telematics market is segmented into hardware and software & services. The hardware segment held a larger market share in 2022. The hardware is further sub segmented into telematics control units, navigation system, in-vehicle infotainment units, and others.

In terms of connectivity, the Asia Pacific automotive telematics market is categorized into integrated, tethered, and embedded. The embedded segment held the largest market share in 2022.

By vehicle type, the Asia Pacific automotive telematics market is bifurcated into passenger cars and commercial cars. The passenger cars segment held a larger market share in 2022.

By application, the Asia Pacific automotive telematics market is segmented into infotainment, remote diagnosis, navigation (GPS), safety and security, and others. The infotainment segment held the largest market share in 2022.

By country, the Asia Pacific automotive telematics market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific automotive telematics market share in 2022.

Verizon Communications Inc, Geotab Inc., Omnitracs LLC, Samsara Inc, Motive Technologies Inc, ORBCOMM Inc, Trimble Inc, Valeo SE, TomTom NV, Denso Corp, Luxoft Switzerland AG, and Harman International Industries Inc are among the leading companies operating in the Asia Pacific automotive telematics market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Asia Pacific Automotive Telematics Market Landscape

5. Asia Pacific Automotive Telematics Market - Key Industry Dynamics

6. Automotive Telematics Market - Asia Pacific Market Analysis

7. Asia Pacific Automotive Telematics Market Analysis - Offering

8. Asia Pacific Automotive Telematics Market Analysis - Connectivity

9. Asia Pacific Automotive Telematics Market Analysis - Vehicle Type

10. Asia Pacific Automotive Telematics Market Analysis - Application

11. Asia Pacific Automotive Telematics Market - Country Analysis

12. Competitive Landscape

13. Industry Landscape

14. Company Profiles

15. Appendix

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