유럽의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 2022년 5억 798만 달러로 평가되었습니다. 2030년에는 21억 366만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 19.4%의 성장률을 나타낼 전망입니다.
유전자 검사의 잠재적 이점에 대한 인식이 높아지면서 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장이 성장하고 있습니다.
소비자들은 점점 더 자기 호기심과 권한 부여에 대한 욕구가 높아지고 있으며, 이는 유전자 검사 및 후속 상담을 제공하는 서비스에 대한 인식이 높아지는 것으로 반영되고 있습니다. 유전자 검사에 대한 인식과 수용은 전 세계 사람들 사이에서 꾸준히 증가하고 있습니다. 수동적 고객에서 능동적 고객으로의 전환이 유전자 검사 시장을 주도하고 있으며, DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사(DTC-GT)의 접근성은 소비자가 자신의 유전자 정보에 자유롭게 접근하여 개인에게 맞는 통찰력과 추천을 받을 수 있다는 점에서 큰 이점을 가지고 있습니다. 개인에 맞는 통찰력과 추천을 얻을 수 있습니다. 많은 업계에서 맞춤형 제품 및 경험을 원하는 고객이 크게 증가하고 있으며, 개인의 니즈를 파악하고 이를 충족시키기 위해 비용을 지불할 의향이 높아지고 있습니다.
유전학적 검사는 불필요한 검사나 선별 검사의 필요성을 없애고 환자에게 예방, 치료 및 상태 모니터링을 위한 최선의 선택지를 제시함으로써 당뇨병 및 일부 암과 같은 다양한 질병 증가된 부담에 대처하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 의학의 모든 분야에서 유전자 검사의 역할은 빠르게 증가하고 있습니다. 유전자 검사는 이미 진단을 가속화하고 회복력이 높은 질병에 대한 유전적 소인을 가진 사람들을 식별하는 데 도움이 되고 있습니다. 임신 전 검사 및 산전 유전자 검사는 유전성 질환의 보균자라는 사실을 알려줌으로써 잠재적으로 생식 관련 결정을 내릴 수 있는 환자에게 도움을 줄 수 있습니다.
다양한 질병과 관련된 다양한 표현형에서 유전적 변이의 중요성에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장 성장이 더욱 촉진될 것으로 예상됩니다. 이러한 검사를 통해 특정 질병이나 우려되는 표현형에 대한 유전적 소인이 있는지 여부를 파악하여 가능한 한 빨리 진단하고 질병 치료를 시작할 수 있습니다. 인간 게놈의 최초 염기서열 분석과 게놈 염기서열 분석 기술의 발전은 게놈 연구의 급속한 성장을 가능하게 했습니다. 이는 또한 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사가 새로운 서비스로 자리 잡게 되었습니다. 유럽의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 이러한 검사가 다양한 건강 위험, 개인 특성 및 전반적인 웰빙에 대한 유효한 정보를 제공하기 때문에 많은 사람들에게 영향을 미치고 있습니다. 또한, 임상 검사 기술자들이 DTC-GT로 빠르게 전환하고 있는 것도 시장을 이끄는 중요한 요인입니다. 예를 들어, MIT Technology Review에 따르면 2019년 미국에서는 약 8%, 약 2,600만 명이 DNA 검사를 받았습니다. 이 숫자는 향후 몇년안에 1억 명 이상으로 증가할 것으로 예상됩니다.
이렇게 유전자 검사에 대한 국민들의 인식이 높아지면서 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장을 주도하고 있습니다.
유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자검사 시장 개요
유럽의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 영국, 독일, 프랑스, 이탈리아, 스페인, 기타 유럽으로 구분됩니다. 이 지역 시장은 유전자 검사에 대한 인식이 높아지고 유전성 질환과 암의 유병률이 증가함에 따라 향후 몇 년동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 최근 몇 년간 기술 발전 증가는 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 확대에 많은 기회를 제공합니다. 틈새 치료 분야에 대한 맞춤형 검사 키트 시장 개척과 만성 질환의 유병률 증가는 독일 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장에 이익을 가져다주고 있습니다. 또한, 유전학은 개인 유전체 염기서열 분석 비용이 크게 낮아짐에 따라 임상 진료에 필수적인 요소가 되고 있습니다. 유전학은 의사들이 질병을 보다 효과적으로 관리하고 예방 조치를 취하는 데 사용할 수 있는 귀중한 예후 진단 및 분석 도구를 제공합니다. 또한, 유전체 분석 도구의 급격한 가격 하락으로 개인이 자신의 유전자 프로파일에 신속하고 경제적으로 접근할 수 있게 되었습니다.
독일 암 연구센터에 따르면 2022년 독일에서 유방암 진단을 받은 여성은 약 6만 9000명, 남성은 700-800명입니다. 이는 유방암이 독일에서 가장 많이 발생하는 암 중 하나라는 것을 의미합니다. 독일 정부는 유방암 유전자1(BRCA) 유전자 검사를 국가 암 계획에 포함시킬 계획을 발표했습니다. 이 계획은 유방암의 유전적 위험이 높은 여성에게 철저한 검진과 위험 감소 옵션을 법적으로 보장하기 위해 2008년에 시작되었습니다. 독일 정부가 유전자 검사에 대한 규제와 인식 제고에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있는 것은 독일 전역에서 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사를 채택하는 계기가 되고 있습니다.
유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장 세분화
유럽의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 검사 유형, 기술, 유통 채널, 국가별로 구분됩니다.
검사 유형에 따라 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장은 가계 검사, 예측 검사, 영양유전체학 검사, 캐리어 검사, 기타로 나뉩니다. 가계 검사 시장 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
기술 측면에서 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장은 전체 게놈 시퀀싱, 단일 염기 다형성 칩, 표적 분석, 기타로 분류됩니다. 단일염기다형성 칩 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
판매 채널에 따라 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장은 온라인과 오프라인으로 나뉩니다. 온라인 부문이 2022년에 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로는 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장은 독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 스페인, 기타 유럽으로 구분됩니다. 독일은 2022년 유럽의 DTC(Direct-to-Consumer) 유전자 검사 시장을 독점했습니다.
Ancestry Genomics Inc., Myriad Genetics, Inc., Living DNA Ltd., 23andMe Inc.는 유럽 유전자 검사 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업입니다.
목차
The Europe direct-to-consumer genetic testing market was valued at US$ 507.98 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,103.66 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 19.4% from 2022 to 2030.
Increasing Awareness About Potential Benefits of Genetic Testing Fuels the Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market
Consumers are increasingly driven by self-curiosity and empowerment, reflected by increased awareness of services that offer genetic testing and follow-up counseling. Awareness and acceptance of genetic testing is steadily increasing among the population worldwide. The shift from passive to empowered and self-aware customers is driving the genetic testing market. The inherent accessibility of direct-to-consumer genetic testing (DTC-GT) is a major advantage, giving consumers free access to their genetic information and personalized insights and recommendations. Many industries are seeing a significant increase in customers seeking tailored products and experiences, with an increased willingness to pay to identify and meet individual needs.
Genetic testing plays an important role in addressing the increasing burden of various diseases, such as diabetes and certain cancers, by eliminating the need for unnecessary examinations and screening tests and pointing the person to the best available options for prevention, treatment, and monitoring of the condition. The role of genetic testing in all areas of medicine is rapidly increasing. Genetic testing is already speeding up diagnoses, and it aids in identifying people with a genetic predisposition to highly resilient diseases. Preconception and prenatal genetic testing assist potential patients with reproductive decisions by informing them of their carrier status for genetic disorders.
The increasing awareness of the importance of genetic variations across a wide range of phenotypes associated with different diseases is further expected to promote market growth. These tests reveal whether a person has a genetic predisposition to a particular disease or phenotype of concern, which can be diagnosed as early as possible to initiate the disease treatment. The first sequencing of the human genome and advances in genome sequencing technology have enabled rapid growth in genomics research. This has also led to direct-to-consumer genetic testing becoming a new service. The Europe direct-to-consumer genetic testing market has influenced many people as these tests provide valid information about various health risks, personal characteristics, and overall well-being. Further, the rapid transition of the clinical laboratory workforce to DTC-GT is another crucial factor driving the market. For example, according to MIT Technology Review, approximately 8%, or nearly 26 million, people in the US took DNA tests in 2019. That number is expected to rise to over 100 million in the coming years.
Thus, the growing awareness among the population regarding genetic testing drives the direct-to-consumer genetic testing market.
Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Overview
The Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into the UK, Germany, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The regional market is expected to grow significantly in the coming years owing to the rising awareness regarding genetic tests, and rising prevalence of genetic disorders and cancer. The rising technological advancements in the past few years have opened numerous opportunities for the direct-to-consumer genetic testing market expansion. The development of customized testing kits for niche therapeutic areas and rising prevalence of chronic diseases benefits the direct-to-consumer genetic testing market in Germany. Moreover, genetics has become vital in clinical practices with an exponential drop in the cost of an individual's genome sequencing. Genetics provides doctors with valuable presymptomatic diagnostic and, in some cases, analytical tools, which can be used to manage diseases more effectively and take preventive actions. The exponential fall in the price of genome analysis tools also allows individuals to access their genetic profiles quickly and economically.
According to the German Cancer Research Center, breast cancer was diagnosed in nearly 69,000 women and 700-800 men in Germany in 2022. This makes breast cancer one of the most frequently occurring cancers in Germany. The government of Germany announced a plan to include Breast Cancer gene 1 (BRCA) genetic testing in the national cancer plan, which was initiated in 2008 with an aim to ensure women who are at a higher genetic risk of breast cancer are legally entitled to thorough screening and risk-reducing options. The increasing focus of the German government on regulating and creating awareness regarding genetic tests triggers the adoption of direct-to-consumer genetic tests across Germany.
Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Direct-To-Consumer Genetic Testing Market Segmentation
The Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into test type, technology, distribution channel, and country.
Based on test type, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into ancestry testing, predictive testing, nutrigenomics testing, carrier testing, and others. The ancestry testing market segment held the largest share in 2022.
In terms of technology, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is categorized into whole genome sequencing, single nucleotide polymorphism chips, targeted analysis, and others. The single nucleotide polymorphism chips segment held the largest share in 2022.
Based on distribution channel, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is bifurcated into online and offline. The online segment held a larger share in 2022.
Based on country, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented Germany, the UK, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe direct-to-consumer genetic testing market in 2022.
Ancestry Genomics Inc, Myriad Genetics, Inc., Living DNA Ltd, 23andMe Inc, and Genetic Technologies Ltd are some of the leading companies operating in the Europe direct-to-consumer genetic testing market.
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