아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 전망(-2030년) : 지역별 분석 - 검사 유형, 기술 및 유통 채널별
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Test Type, Technology, and Distribution Channel
상품코드:1463716
리서치사:The Insight Partners
발행일:2024년 02월
페이지 정보:영문 78 Pages
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아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 2022년 3억 5,424만 달러로 평가되었습니다. 2030년에는 15억 3,084만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 20.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
SNP(Single Nucleotide Polymorphism) 칩 채택 확대, 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 성장 촉진
최근 몇 년동안 과학적 지식 증가와 함께 전통적 의료에서 개인 맞춤형 의료로 패러다임의 전환이 꾸준히 진행되고 있습니다. 이러한 변화는 유전공학의 발전, 단일염기다형성(SNP) 유전자형 분석, 마이크로어레이와 바이오칩 기술의 높은 채택에 기인합니다. 수십만 개의 SNP를 가진 유전자 마이크로어레이 분석 플랫폼의 도입은 개인 간의 보다 심층적인 계보 관계를 보다 개방적으로 검사할 수 있는 고급 알고리즘의 도입을 촉진할 것으로 보입니다. 또한, 악성 종양 검출에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 소아과 영역에서는 SNP 돌연변이를 대량 결손으로 하이브리드화할 필요 없이 단시간에 결과를 얻을 수 있다는 점이 엄청난 수요를 창출하고 있습니다. 그 결과, 더 많은 유전자 이상이 발견되고 치료될 것으로 예상되며 시장은 성장할 것으로 예상됩니다.
고효율과 정확성을 갖춘 SNP 칩은 기술적으로 더욱 정교하고 정교한 DTC 유전자 검사에 대한 끊임없는 요구로 인해 수요가 증가하고 있으며, SNP 칩에 대한 높은 선호도는 암 연구에 필수적인 SNP 마이크로어레이 분석과 같은 다양한 응용 분야와 용량 변화 및 DNA 다형성 측정 능력에 기인합니다. 용량 변화 및 DNA 다형성을 측정할 수 있는 능력에 기인합니다. 또한, DTC 유전자 검사에서 오류를 최소화해야 할 필요성이 증가함에 따라 SNP 기술의 채택을 촉진하여 시장 성장의 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 개요
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 중국, 일본, 인도, 호주, 한국 및 기타 아시아태평양으로 세분화됩니다. 이 지역 시장은 예측 기간 동안 전 세계 주요 지역 중 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장의 확산은 우수한 치료 솔루션에 대한 수요 증가, 유전성 질환의 조기 검진에 대한 인식 증가, 연구 개발 활동에 대한 집중도 증가에 기인합니다. 또한, 유전체학 연구 및 개발의 급증, 많은 환자 풀, 의료 인프라의 업그레이드 등은 예측 기간 동안 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장의 성장에 유리하게 작용할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 세분화
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 검사 유형, 기술, 유통 채널, 국가별로 구분됩니다.
검사 유형에 따라 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 조상 검사, 예측 검사, 영양유전체학 검사, 운반체 검사, 기타로 구분되며, 2022년에는 가계 검사 시장 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
기술 측면에서 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 전체 게놈 시퀀싱, 단일 염기 다형성 칩, 표적 분석, 기타로 분류됩니다. 단일염기다형성 칩 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 판매 채널에 따라 온라인과 오프라인으로 나뉩니다. 온라인 부문이 2022년 큰 비중을 차지했습니다.
국가별로는 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장은 중국, 일본, 인도, 호주, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 중국은 2022년 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장을 장악했습니다.
Genesis Healthcare Co., Ancestry Genomics Inc, Myriad Genetics, Inc, Living DNA Ltd, 23andMe Inc, Genetic Technologies Ltd. Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업 중 일부입니다.
목차
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 구도
제5장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 주요 산업 역학
시장 성장 촉진요인
주요 시장 성장 억제요인
주요 시장 기회
향후 동향
영향 분석
제6장 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 아시아태평양 시장 분석
아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 매출, 2022년-2030년
제7장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 매출과 예측(-2030년) : 검사 유형별
시장 매출 점유율, 2022년 및 2030년
가계 검사
영양유전체학 검사
예측 검사
캐리어 검사
기타
제8장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 매출과 예측(-2030년) : 기술별
시장 매출 점유율, 2022년 및 2030년
전게놈 시퀀싱
1 염기다형 칩
타겟 분석
기타
제9장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 매출과 예측(-2030년) : 유통 채널별
시장 매출 점유율, 2022년 및 2030년
온라인 플랫폼
오프라인 플랫폼
제10장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 매출과 예측(-2030년) : 국가별 분석
중국
일본
인도
호주
한국
기타 국가
제11장 아시아태평양의 DTC(Direct-To-Consumer) 유전자 검사 시장 - 업계 상황
유기적 개발
무기적 전개
제12장 기업 개요
Genesis Healthcare Co
Ancestry Genomics Inc
Myriad Genetics, Inc.
Living DNA Ltd
23andMe Inc
Genetic Technologies Ltd
제13장 부록
LSH
영문 목차
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The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market was valued at US$ 354.24 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,530.84 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 20.1% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of Single Nucleotide Polymorphism (SNP) Chips Fuels the Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market
There has been a steady paradigm shift from traditional medicine to personalized medicine with increasing scientific knowledge in recent years. This shift is due to advances in genetic engineering, single nucleotide polymorphism (SNP) genotyping, and the high adoption of microarrays and biochip technologies. The introduction of genetic microarray analysis platforms with hundreds of thousands of SNPs will encourage the implementation of advanced algorithms to test for more secluded genealogical relationships more openly between individuals. In addition, the demand for detecting malignant tumors has also increased. In the pediatric field, the short turnaround time without the need to hybridize SNP variations to massive deletions has led to enormous demand. As a result, the market is expected to grow as more genetic abnormalities are detected and treated.
SNP chips with high efficiency and accuracy are witnessing an increase in demand due to the constant need for technologically advanced and more sophisticated DTC genetic testing. A high preference for SNP chips can be attributed to their ability to measure dosage changes and DNA polymorphism, along with various applications such as the SNP microarray analysis that are vital for cancer research. Furthermore, an increasing need to minimize errors in DTC genetic testing is expected to drive the adoption of SNP technology, thereby providing an opportunity for the market growth.
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Overview
The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is sub segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The market in this region is expected to grow at the fastest pace among all major regions in the world during the forecast period. The proliferation of the direct-to-consumer genetic testing market in Asia Pacific is attributed to the increasing need for superior treatment solutions, a rise in awareness of the early screening of genetic disorders, and the growing focus on research and development activities. Additionally, an upsurge in the R&D for genomics, a large pool of patients, and upgrades in healthcare infrastructure are projected to favor the growth of the direct-to-consumer genetic testing market in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Segmentation
The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented into test type, technology, distribution channel, and country.
Based on test type, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented into ancestry testing, predictive testing, nutrigenomics testing, carrier testing, and others. The ancestry testing market segment held the largest share in 2022.
In terms of technology, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is categorized into whole genome sequencing, single nucleotide polymorphism chips, targeted analysis, and others. The single nucleotide polymorphism chips segment held the largest share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is bifurcated into online and offline. The online segment held a larger share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market in 2022.
Genesis Healthcare Co, Ancestry Genomics Inc, Myriad Genetics, Inc., Living DNA Ltd, 23andMe Inc, and Genetic Technologies Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market.
Table Of Contents
Table of Content
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Landscape
4.1 Overview
5. Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Incidence of Genetic Disorders
5.1.2 Increasing Awareness About Potential Benefits of Genetic Testing
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Cost and Privacy Concerns Associated With Direct-to-Consumer Genetic Testing
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Growing Adoption of Single Nucleotide Polymorphism (SNP) Chips
5.4 Future Trends
5.4.1 Growing Interest in Pharmacogenetics and Increasing Adoption of Telehealth
5.5 Impact Analysis
6. Direct-to-Consumer Genetic Testing Market - Asia Pacific Market Analysis