세계의 유제품 원료 시장 기회 및 전략(-2034년)
Dairy Ingredients Global Market Opportunities And Strategies To 2034
상품코드 : 1769563
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 369 Pages
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한글목차

세계의 유제품 원료 시장은 2019년에 596억 6,643만 달러에 달했고, CAGR 4.00% 이상을 나타낼 전망입니다.

건강 지향 증가

실적기간에 있어서 건강지향의 고조가 유제품 원료 시장 성장을 견인하였습니다. 식생활과 전신의 건강에 기여하는 고품질의 단백질, 칼슘, 필수 비타민을 풍부하게 포함한 영양 밀도가 높은 옵션을 제공함으로써 건강 지향을 지원합니다. 예를 들어, 2022년 10월 미국의 다국적 전략 및 경영 컨설팅 회사인 맥킨지 앤 컴퍼니가 미국, 영국, 프랑스, 독일의 소비자 약 8,000명을 대상으로 실시한 온라인 설문조사에 따르면, 다양한 시장에서 응답자의 70%가 건강 개선을 목표로 했으며, 50%는 건강한 식생활을 우선시한 것으로 나타났습니다. 응답자의 약 40%는 신선한 농산물을 선호하고 33%는 인공 재료가 들어가지 않은 식품을 선택했습니다. 또한, 2022년 7월 미국의 비영리 단체인 Food Insight가 발표한 보고서에 따르면, 미국 식품 및 건강 설문조사 참가자의 52%가 2021년 39%에서 2022년에는 특정 식단이나 식사 패턴을 따른 것으로 나타났습니다. 가장 많이 선택한 것은 깨끗한 식습관(16%), 마음 챙김 식습관(14%), 칼로리 계산(13%)이었습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표 일람

제4장 그림 일람

제5장 보고서 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 유제품 원료 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제9장 유제품 원료 시장 : 세분화

제10장 유제품 원료 시장 : 지역 및 국가별 분석

제11장 아시아태평양 시장

제12장 서유럽 시장

제13장 동유럽 시장

제14장 북미 시장

제15장 남미 시장

제16장 중동 시장

제17장 아프리카 시장

제18장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제19장 기타 주요 기업 및 혁신 기업

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병(M&A)

제23장 최근 동향 유제품 원료 시장

제24장 기회와 전략

제25장 유제품 원료 시장 : 결론과 제안

제26장 부록

KTH
영문 목차

영문목차

Dairy ingredients refers to components derived from the milk of mammals such as cows, goats, sheep, or buffaloes. These ingredients form the basis of a wide variety of dairy products and are used both as foods and functional ingredients in food processing.

The dairy ingredients market consists of the sales of dairy ingredients by entities (organizations, sole traders and partnerships) that refer to the foods that are made from milk, which are further transformed to butter, cheese and yogurt. Milk is utilized to provide fresh and storable nutritious foods. Milk or dairy ingredients contain essential nutrients like amino acids and minerals in a form that is easily absorbed by the body.

The global dairy ingredients market was valued at $59,666.43 million in 2019 which grew till at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 4.00%.

Rise In Health-Consciousness

During the historic period, the rise in health-consciousness drove the growth of the dairy ingredients market. Health-consciousness refers to an individual's heightened awareness and proactive attitude toward maintaining and improving their overall well-being through informed lifestyle choices, such as healthy eating, regular physical activity and preventive healthcare practices. Dairy ingredients support health-consciousness by offering nutrient-dense options rich in high-quality protein, calcium and essential vitamins, which contribute to balanced diets and overall well-being. For example, in October 2022, according to an online survey of some 8,000 consumers in the United States, the United Kingdom, France and Germany conducted by McKinsey & Company, a US-based multinational strategy and management consulting company, 70% of respondents across various markets aim to improve their health, with 50% prioritizing healthy eating. Approximately 40% of participants prefer fresh produce, while 33% choose food free from artificial ingredients. Additionally, in July 2022, according to reports published by Food Insight, a US-based non-profit organization, 52% of food and health survey participants in the USA followed a specific diet or eating pattern in 2022, up from 39% in 2021. The top choices were clean eating (16%), mindful eating (14%) and calorie counting (13%). Therefore, the rise in health-consciousness drove the dairy ingredients market.

Innovative Product Launch To Reduce Food Waste

Major companies operating in the dairy ingredients market are focusing on developing innovative products to reduce food waste. Food waste refers to food that is fit for consumption but is discarded, lost, or uneaten at any point along the food supply chain - from production and processing to retail and consumer levels. For instance, in February 2025, Maison Riviera B.V., a Netherlands-based dairy product company, launched Canada's first certified upcycled drinkable yogurt, made with up to 30% upcycled ingredients to help reduce food waste. These unique yogurts are crafted using surplus fruits and other high-quality ingredients that would otherwise go to waste, transforming them into delicious, nutrient-rich beverages. Beyond reducing food waste, the line offers a variety of gourmet French-inspired flavors, maintaining Maison Riviera's signature commitment to premium taste and artisanal quality.

The global dairy ingredients market is fairly concentrated, with large players operating in the market. The top ten competitors in the market made up to 32.80% of the total market in 2023.

Dairy Ingredients Market Opportunities And Strategies To 2034 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global dairy ingredients market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for dairy ingredients? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The dairy ingredients market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider dairy ingredients market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Dairy Ingredients Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

9 Dairy Ingredients Market Segmentation

10 Dairy Ingredients Market, Regional and Country Analysis

11 Asia-Pacific Market

12 Western Europe Market

13 Eastern Europe Market

14 North America Market

15 South America Market

16 Middle East Market

17 Africa Market

18 Competitive Landscape And Company Profiles

19 Other Major And Innovative Companies

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Recent Developments In The Dairy Ingredients Market

24 Opportunities And Strategies

25 Dairy Ingredients Market, Conclusions And Recommendations

26 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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