세계의 자율형 라스트 마일 배송 시장 : 기회와 전략(-2033년)
Autonomous Last Mile Delivery Global Market Opportunities And Strategies To 2033
상품코드 : 1507996
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 286 Pages
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한글목차

세계 자율형 라스트 마일 배송 시장은 2018년 27억 2,651만 달러로 평가되었으며, 2023년까지 연평균 51.0% 이상 성장할 것으로 예상됩니다.

식품 및 식료품 배송 스타트업의 확대

식품 및 식료품 배송 스타트업의 확장은 지난 몇 년동안 자율형 라스트마일 배송 시장의 성장을 뒷받침했습니다. 편의성에 대한 소비자 수요에 힘입어 스타트업은 효율적인 배송 서비스에 대한 수요를 촉진했습니다. 운영 최적화와 신속한 배송을 위해 스타트업들은 자율 주행 라스트마일 솔루션을 채택했습니다. 이 기술을 활용함으로써 스타트업은 배송 역량을 강화하고 비용을 절감하며 효율적으로 사업을 확장할 수 있었습니다. 예를 들어, 독일에 본사를 둔 마케팅 회사 Adjust.com의 조사에 따르면, 2022년 12월 미국인들은 평균적으로 일주일에 한 번씩 연간 약 55건의 음식 배달을 주문하고 총 지출은 약 1,850달러에 달할 것으로 예상됩니다. 북미에서는 2021년 음식 배달 앱 세션이 전년 대비 77% 증가하며 큰 폭으로 증가했습니다. 마찬가지로 유럽, 중동 및 아프리카에서도 음식 배달 앱 세션은 2020-2021년 48%, 2021-2022년 10월까지 3% 증가했습니다. 또한 2022년 4월 미국 판매 및 마케팅 회사인 Acosta, Inc.의 보고서에 따르면, 45%의 고객이 오프라인 매장보다 온라인 식료품 쇼핑을 선호한다고 합니다. 온라인 식료품 배송의 추세는 코로나19가 절정에 달했을 때 급격하게 증가하여 전체 식료품 판매의 10%에서 15%를 차지했습니다. 미국에서는 2020년 온라인 식료품 매출이 900억 달러에 육박하며 300억 달러 이상의 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 이에 따라 식품 및 식료품 배송 스타트업의 확장이 시장 성장을 주도하고 있습니다.

목차

제1장 경영진 개요

제2장 목차

제3장 표 리스트

제4장 그래프 리스트

제5장 보고서의 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 자율형 라스트 마일 배송 시장 : 거시경제 시나리오

제9장 세계 시장 규모와 성장

제10장 세계의 자율형 라스트 마일 배송 시장 : 세분화

제11장 자율형 라스트 마일 배송 시장 : 지역 및 국가별 분석

제12장 아시아태평양 시장

제13장 서유럽 시장

제14장 동유럽 시장

제15장 북미 시장

제16장 남미 시장

제17장 중동 시장

제18장 아프리카 시장

제19장 경쟁 구도와 기업 개요

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병(M&A)

제23장 기회와 전략

제24장 자율형 라스트 마일 배송 시장 : 결론과 제안

제25장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

Autonomous last mile delivery refers to the use of unmanned vehicles or robotic systems to deliver goods or services to a final destination, which is typically the end customer's location. This technology is pivotal in streamlining the distribution chain, especially the last segment of the delivery process.

The autonomous last mile delivery market consists of sales, by entities (organizations, sole traders or partnerships), of autonomous last mile delivery solutions (hardware, software and services) that are employed by various sectors such as e-commerce, food services, healthcare and logistics companies to enhance delivery efficiency, reduce delivery times and lower costs while minimizing human involvement.

The global autonomous last mile delivery market was valued at $2,726.51 million in 2018 which grew till 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 51.0%.

Expansion Of Food And Grocery Delivery Start-Ups

The expansion of food and grocery delivery start-ups supported the growth of the autonomous last mile delivery market during the historic period. Driven by consumer demand for convenience, startups spurred the demand for efficient delivery services. Seeking operational optimization and faster delivery, they embraced autonomous last-mile solutions. Leveraging this technology, startups enhanced delivery capabilities, reduced costs and scaled operations effectively. For instance, in December 2022, according to a survey by Adjust.com, a Germany-based marketing company, the average American places approximately 55 food delivery orders annually, averaging once per week, with a total expenditure of nearly $1,850. North America experienced substantial growth in food delivery app sessions in 2021, with a year-over-year increase of 77%, followed by another 20% increase in 2022. Similarly, in Europe, Middle East and Africa (EMEA), sessions of food delivery apps grew by 48% from 2020 to 2021 and by 3% from 2021 to October 2022. Additionally, in April 2022, according to a report from Acosta, Inc., a US-based sales and marketing agency, 45% of customers preferred online grocery shopping over physical stores. The online grocery delivery trend experienced a significant surge during the peak of COVID-19, accounting for 10% to 15% of total grocery sales. In the U.S., online grocery sales reached nearly $90 billion in 2020, marking a growth of over $30 billion. Therefore, the expansion of food and grocery delivery start-ups drove the growth of the market.

Launch Of New AI Platforms Designed To Automate Last-Mile Delivery

Major companies are focusing on the launch of new artificial intelligence (AI) platforms to automate last-mile delivery, enhancing efficiency and reducing costs. Key features of these platforms include route optimization, real-time tracking, predictive analytics, integration with autonomous vehicles, customer communication, load management and dynamic adjustments based on real-time conditions. For example, in February 2022, Walmart Inc., a US-based multinational retail corporation, built a tech platform that powers its last-mile delivery ecosystem. Walmart responded to a surge in delivery orders by focusing on last-mile innovation and introducing a new proprietary technology platform. The platform leverages automation and machine learning to convert countless factors into actionable data. By utilizing artificial intelligence (AI), it continuously learns and enhances its performance.

The global autonomous last mile delivery market is fairly fragmented, with a large number of players operating in the market. The top ten competitors in the market made up 26.93% of the total market in 2022.

Autonomous Last Mile Delivery Global Market Opportunities And Strategies To 2033 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global autonomous last mile delivery market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for autonomous last mile delivery? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The autonomous last mile delivery market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider autonomous last mile delivery market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Autonomous Last Mile Delivery Market - Macro Economic Scenario

9 Global Market Size and Growth

10 Global Autonomous Last Mile Delivery Market Segmentation

11 Autonomous Last Mile Delivery Market, Regional and Country Analysis

12 Asia-Pacific Market

13 Western Europe Market

14 Eastern Europe Market

15 North America Market

16 South America Market

17 Middle East Market

18 Africa Market

19 Competitive Landscape And Company Profiles

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Opportunities And Strategies

24 Autonomous Last Mile Delivery Market, Conclusions And Recommendations

25 Appendix

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