Stratistics MRC에 따르면 세계 세미 트레일러 시장은 2024년 242억 달러를 차지하고 예측 기간 동안 CAGR은 8.8%로 성장하며 2030년에는 402억 달러에 이를 전망입니다.
세미 트레일러는 화물 운송에 사용되는 트레일러의 일종으로 트레일러의 차축이 아닌 트랙터 유닛(트럭)이 트레일러의 중량의 일부를 지지됩니다. 이는 트럭의 5번째 바퀴에 부착된 커플링 메커니즘이 있는 후방 차축을 통해 가능합니다. 풀 트레일러와 달리 세미 트레일러는 트랙터가 대부분의 무게를 지탱하므로 크거나 무거운 화물을 더욱 유연하고 효율적으로 운송할 수 있습니다. 세미 트레일러는 장거리 트럭 운송에 일반적으로 사용되며 플랫베드, 냉장 트레일러, 박스 트레일러 등 다양한 유형이 있습니다.
유로스타트에 따르면 EU 지역 내륙 화물 운송의 75% 이상, 즉 약 1조 7,500억 톤(tkm)이 도로를 이용하고 있습니다.
전자상거래 급증
전자상거래의 성장으로 인해 화물 운송 서비스, 특히 대량의 화물용으로 설계된 세미트레일러 수요가 대폭 증가하고 있습니다. 이러한 차량은 가전제품, 의류, 식품, 산업재 등 다양한 상품을 운송할 수 있어 수요가 높습니다
높은 초기 자본 투자
물류와 운수 업계에서는 초기 자본 투자가 높고, 중소기업이나 신규 참가자에게 있어서 자금면에서의 장벽이 되고 있습니다. 특히 특수한 세미 트레일러는 수십만 달러도 하기 때문에 중소기업이나 신흥 기업이 대기업과 경쟁하는 것은 어렵습니다. 이러한 소유권의 집중은 경쟁을 낮추고 장기적으로 서비스 가격을 상승시키고 시장에 영향을 줄 수 있습니다.
세계 물류 및 공급 체인 확대
세계 무역의 확대로 인해 운송 능력, 특히 장거리 운송에 필수적인 세미 트레일러 수요가 급증하고 있습니다. 더 많은 세미 트레일러 게다가 특수 세미 트레일러 수요도 증가하고 부패하기 쉽고, 깨지기 쉽고, 무거운 또는 특대 상품 등 특정 유형의 상품을 운송하기 위해 맞춤형 세미 트레일러가 시장을 견인하고 있습니다.
엄격한 규제 요건
세미트레일러는 다양한 국가의 다양한 규제 요건을 준수해야 하며, 비효율성과 추가 비용의 원인이 되어 국제 함대 관리의 복잡성이 증가하고 컴플라이언스 비용이 증가할 가능성이 있습니다. 또한 특정 지역의 엄격한 규정은 세미 트레일러 제조 업체가 새로운 시장에 진입하거나 세계에 전개할 수 있는 능력을 제한할 수 있습니다. 제조업체는 현지 기준을 충족하기 위해 트레일러를 재설계해야 할 수 있으며, 이는 국제 경쟁력을 약화시키거나 여러 시장을 대상으로 할 경우 생산 비용 증가로 이어질 수 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19의 유행은 세미 트레일러 시장에 큰 영향을 미치고 공급망의 혼란, 제조 지연, 수요의 일시적인 둔화를 일으켰습니다. 봉쇄와 인력 부족은 생산에 차질을 빚어 트레일러 배송 지연으로 이어졌습니다. 그러나 전자상거래 수요 증가와 팬데믹시의 효율적인 물류 및 운송의 필요성이 궁극적으로는 시장의 회복을 촉진했습니다. 세계 무역 및 운송 시스템을 지원하는 세미 트레일러에 장기 투자를 촉진했습니다.
드라이버 트레일러 부문이 예측 기간 동안 최대가 될 전망
예측 기간 동안 운전자 트레일러 부문은 범용성과 신뢰성으로 최대 시장 점유율을 얻는 것으로 보입니다. 범용성에 따라 물류기업, 운송사업자, 차량소유자에 의한 구매와 리스가 증가하고 있습니다. 건식 밴 트레일러는 또한 높은 투자 수익률을 제공하기 때문에 전자상거래 및 제조 등 다양한 분야의 기업들이 소유한 차량의 상당 부분을 차지합니다.
예측기간 중 물류 및 운송 분야가 가장 높은 CAGR이 예상
물류 및 운송 분야는 트레일러의 위치를 실시간으로 추적하고 모니터링하고 경로를 최적화함으로써 예측 기간 동안 유리한 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 트레일러의 스마트화가 진행되고 있습니다. 또한 세미트레일러 제조업체가 자동 브레이크 시스템, 충돌 회피 시스템, 트레일러 안정 제어 시스템 등의 인텔리전트 기능을 내장하고 있기 때문에 물류 분야에서의 자동화도 견인력을 늘리고 있습니다.
예측 기간 동안 북미는 세미 트레일러를 포함한 물류 및 운송 솔루션 수요 증가로 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 세미 트레일러는 소비자들의 빠른 배송 요구와 효율적인 유통 모델을 추구하는 기업들로 인해 장거리 및 라스트 마일 배송 작업에 필수적인 차량입니다. 북미의 탄탄한 물류 인프라는 공급망, 주요 물류 허브, 항만 및 복합 운송 시설의 확장으로 세미 트레일러에 대한 의존도를 더욱 높일 것으로 예상됩니다.
아시아 태평양 지역은 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 특히 인도, 베트남, 인도네시아와 같은 개발도상국의 급속한 산업화로 인해 효율적이고 비용 효율적인 운송 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 중국과 인도는 대규모 제조 기반과 복잡한 물류 수요로 인해 아시아 태평양 지역 세미 트레일러 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다. 각국 정부는 이러한 증가하는 수요를 충족하기 위해 물류 인프라에 막대한 투자를 하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Semi Trailer Market is accounted for $24.2 billion in 2024 and is expected to reach $40.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. A semi-trailer is a type of trailer used in freight transportation, where part of the trailer's weight is supported by a tractor unit (truck) rather than the trailer's axles. This is achieved by having a rear axle with a coupling mechanism attached to the truck's fifth wheel. Unlike full trailers, a semi-trailer relies on the tractor to carry much of its weight, allowing for more flexible and efficient transportation of large or heavy loads. Semi-trailers are commonly used in long-haul trucking and come in various types, including flatbeds, refrigerated trailers, and box trailers.
According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union i.e. about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European territories, this percentage is as high as 90%, or even more.
Surge in e-commerce
The growth of e-commerce has significantly increased the demand for freight transportation services, particularly semi-trailers designed for large cargo volumes. These vehicles are in high demand due to their ability to transport a wide range of goods, including consumer electronics, clothing, food, and industrial products. The demand for faster delivery times has led logistics companies to invest in more advanced semi-trailers, as customers expect quick shipping and services offering next-day or same-day delivery boosting the market growth.
High initial capital investment
High initial capital investment in the logistics and transportation industry creates a financial barrier for small businesses and new entrants. Semi-trailers, especially specialized ones, can cost hundreds of thousands of dollars, making it difficult for smaller companies or startups to compete with larger players. This concentration of ownership may reduce competition and potentially increase service prices in the long run, potentially affecting the market.
Expansion of the global logistics and supply chain
The growth of global trade has led to a surge in the demand for transportation capacity, particularly semi-trailers, which are crucial for transporting goods across long distances. The expansion of global supply chains has resulted in higher volumes of goods being transported, necessitating more semi-trailers to accommodate the increased trade volume. Moreover the demand for specialized semi-trailers has also increased, with more customized semi-trailers being used to transport specific types of goods, such as perishable, fragile, and heavy or oversized goods driving the market.
Stringent regulatory requirements
Semi-trailers must comply with various regulatory requirements across different countries, causing inefficiencies and additional costs. This can increase the complexity of managing international fleets and increase compliance costs. Additionally, stringent regulations in certain regions may limit semi-trailer manufacturers' ability to enter new markets or expand globally. Manufacturers may have to redesign trailers to meet local standards, limiting their ability to compete internationally or leading to higher production costs when targeting multiple markets.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic significantly impacted the semi-trailer market, causing disruptions in supply chains, manufacturing delays, and a temporary slowdown in demand. Lockdowns and labor shortages affected production, leading to delays in trailer deliveries. However, the increased demand for e-commerce and the need for efficient logistics and transportation during the pandemic eventually drove a rebound in the market. The crisis highlighted the importance of robust supply chains, fueling long-term investments in semi-trailers to support resilient and efficient global trade and transportation systems.
The dry van trailers segment is expected to be the largest during the forecast period
Over the estimation period, the dry van trailers segment is likely to capture the largest market share owing to their versatility and reliability. They can transport a wide range of goods, including electronics, textiles, packaged food, and furniture. This versatility has led to increased purchases and leasing by logistics companies, freight operators, and fleet owners. Dry van trailers also make up a significant portion of fleets owned by companies in various sectors, such as e-commerce and manufacturing, as they offer a solid return on investment.
The logistics & transportation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The logistics & transportation segment is expected to register lucrative growth during the estimation period allowing real-time tracking to monitor trailer locations and optimize routes. This has led to smarter trailers that are more efficient and easier to manage. Automation in the logistics sector is also gaining traction, with semi-trailer manufacturers incorporating intelligent features like automated braking systems, collision avoidance, and trailer stability control systems.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to hold the largest market share owing to increased the demand for logistics and transportation solutions, including semi-trailers. These vehicles are crucial for long-haul and last-mile delivery operations due to consumer demands for faster deliveries and companies seeking efficient distribution models. North America's robust logistics infrastructure also necessitates greater reliance on semi-trailers due to the expansion of supply chains, major logistics hubs, ports, and intermodal facilities.
Asia Pacific region is expected to register the highest growth rate over the forecast period due to rapid industrialization, particularly in developing countries like India, Vietnam, and Indonesia, is causing a need for efficient and cost-effective transportation solutions. China and India are major contributors to the growth of the APAC semi-trailer market due to their large manufacturing bases and complex logistics needs. Governments are investing heavily in logistics infrastructure to meet this growing demand.
Key players in the market
Some of the key players in Semi Trailer market include East Manufacturing Corporation, Fontaine Trailer, Great Dane A Division of Great Dane LLC., Hyundai Translead, Kentucky Trailer, Kogel, KRONE Trailer, Lamberet SAS, Mac Trailer Manufacturing Inc., Polar Tank Trailer., Premier Trailer Mfg. Inc., Qingdao CIMC Special Vehicles Co., Ltd, Schmitz Cargobull., Utility Trailer Manufacturing Company and Wabash National Corporation.
In March 2024, Hyundai Translead announced the appointment of Truck Center Companies as its dealer for the state of Nebraska. This exciting partnership marks a significant milestone in our ongoing commitment to providing unparalleled service to our valued customers.
In March 2024, Hyundai Translead, announced the grand opening of its new Innovation Lab (iLab). The cutting-edge facility will serve as a hub for customer driven innovation and creativity, as Hyundai Translead continues to push the boundaries of what is possible in the transportation industry.