Stratistics MRC에 따르면, 조선소용 트레일러 세계 시장은 2023년 13억 달러로 평가되었고, 예측 기간 동안 7.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 22억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
조선소용 트레일러는 일반적으로 무거운 의무가 있으며 다양한 선박의 크기, 무게 및 모양에 맞게 맞춤형으로 제작됩니다. 조선소, 항구, 정박지, 보관 시설 등 다양한 장소 간 보트 및 선박의 이동을 용이하게하여 해양 산업에서 중요한 역할을 수행합니다. 조선소, 항만, 보관시설 등 다양한 장소 간 보트와 선박의 효율적인 운송을 촉진하여 원활한 물류 업무를 가능하게 합니다.
조선업의 성장
조선업이 성장함에 따라 조선소용 트레일러에 대한 수요도 비례하여 증가하고 있습니다. 이 트레일러는 조선소 내에서 선박의 건조, 유지보수 및 운송에 중요한 역할을 하고 있습니다. 더 많은 선박이 건조 또는 수리됨에 따라 조선소 운영자는 조립에서 진수까지 다양한 생산 단계 사이에서 선박을 이동하기 위해 효율적이고 신뢰할 수 있는 트레일러가 필요합니다. 또한, 선박 건조 프로젝트가 더욱 복잡하고 다양해짐에 따라 다양한 유형과 크기의 선박에 대응할 수 있는 특수 트레일러의 필요성이 증가하고 있습니다.
높은 초기 투자
조선소용 트레일러는 선박 건조 및 유지보수라는 특수한 수요에 맞추어진 특수 장비이기 때문에 제작 또는 구입에 많은 초기 비용이 소요됩니다. 이러한 재정적 장벽은 신규 시장 진출기업, 특히 소규모 조선소나 자본 자원이 부족한 기업들은 조선소용 트레일러 인프라에 대한 투자를 주저하게 만들 수 있습니다. 그러나 높은 초기 투자비용은 기존 사업자들이 트레일러 차량을 확장하거나 업그레이드하고자 할 때에도 큰 부담으로 작용할 수 있습니다. 이러한 비용에는 트레일러 자체의 구매 및 건설뿐만 아니라 유지보수, 보관, 운영 교육 등 관련 비용도 포함됩니다.
기술의 발전
조선 기술, 재료 및 선박 설계의 혁신은 조선소용 트레일러 기술도 그에 상응하는 발전을 필요로 합니다. 선박의 대형화, 복잡화, 전문화에 따라 조선소용 트레일러는 이러한 변화에 대응해야 합니다. 예를 들어, 가볍고 내구성이 뛰어난 소재의 개발로 기동성과 안전성을 희생하지 않고도 더 무거운 화물을 운반할 수 있는 더 견고한 트레일러를 제작할 수 있게 되었습니다. 또한, 자동화 및 원격 제어 기술의 발전으로 조선소 내 트레일러 작업의 효율성과 정확성이 향상되고 있습니다.
대안 기술과의 경쟁
크레인 시스템, 무인운반차(AGV), 혁신적인 운송 방식과 같은 신기술은 조선소 내에서 선박을 이동하고 조종하기 위한 대체 솔루션을 제공합니다. 이러한 대체 기술은 효율성 향상, 인건비 절감, 다양한 유형의 선박을 다룰 때 유연성 향상 등의 이점을 제공할 수 있습니다. 결과적으로 조선소 운영자는 특히 더 나은 투자 수익률을 제공하거나 특정 운영 문제를 더 효과적으로 해결할 수 있는 경우 기존 조선소 트레일러보다 이러한 대체 기술을 선택할 수 있습니다.
초기에 바이러스를 봉쇄하기 위해 시행된 광범위한 봉쇄와 규제로 인해 세계 공급망과 제조 업무에 혼란을 일으켜 조선 프로젝트가 지연되고 조선소용 트레일러에 대한 수요가 감소했습니다. 조선소들이 인력 부족과 물류 문제에 직면하면서 생산 일정에 차질이 생겼고, 이는 업계 전체에 영향을 미쳤습니다. 그러나 전염병으로 인한 경제의 불확실성은 선주들이 선박 주문을 연기하거나 취소하도록 유도하여 조선소 장비에 대한 수요를 더욱 감소시켰습니다.
예측 기간 동안 평상형 트레일러 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
평상형 트레일러 분야는 다양한 조선소 운영에 필수적인 다목적성과 적응성을 제공하기 때문에 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 평상형 트레일러는 다양한 선박 크기와 형태에 대응할 수 있어 조선소 내에서 다양한 유형의 선박을 유연하게 운송할 수 있습니다. 또한, 견고한 설계와 내하중으로 인해 건조, 조립 및 수리 과정에서 대형 선박 부품 및 전체 선박을 포함한 중량물 운송에 적합합니다.
조선소용 자동 트레일러 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
자동화된 조선소용 트레일러 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 트레일러는 센서, GPS 내비게이션, 원격 제어 시스템과 같은 고도의 자동화 기술을 통합하여 조선소 내에서 선박의 정확하고 효율적인 이동을 가능하게 합니다. 자동 트레일러는 수작업의 필요성을 줄임으로써 안전성을 높이고, 인적 오류를 최소화하며, 워크플로우 효율성을 최적화합니다. 또한, 이러한 트레일러는 종종 정교한 적재 관리 기능을 갖추고 있어 무거운 선박이나 대형 선박을 쉽게 다룰 수 있습니다.
아시아태평양은 특히 중국, 한국, 일본 등의 국가에서 조선 산업이 호조를 보이면서 선박 건조, 유지 보수 및 수리를 지원하는 조선소 트레일러에 대한 수요를 촉진하여 추정 기간 동안 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 아시아태평양은 전 세계 조선 활동의 상당 부분을 차지하고 있으며, 트레일러를 포함한 효율적이고 신뢰할 수 있는 조선소 장비에 대한 수요가 큽니다. 또한, 이 지역 국가들의 급속한 산업화와 인프라 개발은 항만 시설과 조선소에 대한 투자를 촉진하여 트레일러에 대한 수요를 더욱 증가시키고 있습니다.
아시아태평양은 향후 장기적으로 수익성 높은 성장이 기대되는 지역입니다. 안전 기준, 환경 보호 및 배기가스 규제 강화로 인해 조선소들은 첨단 조선소용 트레일러를 포함한 최신 장비와 기술에 투자할 수밖에 없는 상황입니다. 이러한 규제를 준수하기 위해서는 특정 안전 및 환경 기준을 충족하는 트레일러를 사용해야 하며, 조선소 운영자는 구형 장비를 보다 효율적이고 환경 친화적인 대체품으로 업그레이드하거나 교체해야 합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Shipyard Trailer Market is accounted for $1.3 billion in 2023 and is expected to reach $2.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.9% during the forecast period. Shipyard trailers are typically heavy-duty and customized to accommodate the size, weight, and shape of various vessels. They play a crucial role in the maritime industry, facilitating the movement of boats and ships between different locations such as shipyards, ports, marinas, and storage facilities. It facilitates the efficient transportation of boats and ships between various locations such as shipyards, ports, and storage facilities, enabling smooth logistics operations.
Shipbuilding industry growth
As the shipbuilding sector expands, there is a proportional increase in the demand for shipyard trailers. These trailers play a vital role in the construction, maintenance, and transportation of vessels within shipyards. With more vessels being built or repaired, shipyard operators require efficient and reliable trailers to move ships between different stages of production, from assembly to launch. Additionally, as shipbuilding projects become more complex and diverse, there is a growing need for specialized trailers capable of handling various types and sizes of vessels.
High initial investment
Shipyard trailers, being specialized equipment tailored for the unique demands of shipbuilding and maintenance, entail substantial upfront costs for manufacturing or acquisition. This financial barrier can deter new entrants, particularly smaller shipyards or companies with limited capital resources, from investing in shipyard trailer infrastructure. However, the high initial investment can also pose challenges for existing players looking to expand or upgrade their fleet of trailers. Such costs encompass not only the purchase or construction of the trailers themselves but also associated expenses like maintenance, storage, and operational training.
Technological advancements
Innovations in shipbuilding techniques, materials, and vessel designs necessitate corresponding advancements in shipyard trailer technology. As ships become larger, more complex, and specialized, shipyard trailers must adapt to accommodate these changes. For instance, the development of lightweight yet durable materials enable the construction of stronger trailers capable of transporting heavier loads without sacrificing maneuverability or safety. Moreover, advancements in automation and remote control technologies enhance the efficiency and precision of trailer operations within shipyards.
Competition from alternative technologies
Emerging technologies such as crane systems, automated guided vehicles (AGVs), or innovative transportation methods offer alternative solutions for moving and maneuvering vessels within shipyards. These alternatives may provide advantages such as increased efficiency, reduced labor costs, or greater flexibility in handling various vessel types. Consequently, shipyard operators may opt for these alternative technologies over traditional shipyard trailers, especially if they offer a better return on investment or address specific operational challenges more effectively.
Initially, widespread lockdowns and restrictions imposed to contain the virus disrupted global supply chains and manufacturing operations, leading to delays in shipbuilding projects and reduced demand for shipyard trailers. As shipyards faced labor shortages and logistical challenges, production schedules were disrupted, causing ripple effects throughout the industry. However, economic uncertainties resulting from the pandemic prompted ship owners to defer or cancel vessel orders, further dampening demand for shipyard equipment.
The flatbed trailers segment is expected to be the largest during the forecast period
Flatbed Trailers segment is expected to hold the largest share over the forecast period as it offers versatility and adaptability, making them essential for various shipyard operations. Flatbed trailers can accommodate a wide range of vessel sizes and shapes, providing flexibility in transporting different types of ships within the shipyard. Moreover, their robust design and load-bearing capacity make them suitable for carrying heavy loads, including large ship components or entire vessels during construction, assembly, or repair processes.
The automated shipyard trailers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Automated Shipyard Trailers segment is estimated to witness the highest CAGR during the projection period. These trailers incorporate advanced automation technologies such as sensors, GPS navigation, and remote control systems, enabling precise and efficient movement of vessels within shipyards. By reducing the need for manual intervention, automated trailers enhance safety, minimize human error, and optimize workflow efficiency. Additionally, these trailers often feature sophisticated load management capabilities, allowing them to handle heavy or oversized vessels with ease.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period due to the region's robust shipbuilding industry, particularly in countries like China, South Korea, and Japan, is fueling demand for shipyard trailers to support the construction, maintenance, and repair of vessels. With Asia Pacific accounting for a significant portion of global shipbuilding activity, there is a substantial need for efficient and reliable shipyard equipment, including trailers. Additionally, rapid industrialization and infrastructure development in countries across the region are driving investments in port facilities and shipyards, further boosting demand for trailers.
Asia Pacific region is enhanced to witness profitable growth over the overcast period. Stricter regulations pertaining to safety standards, environmental protection, and emissions control are compelling shipyards to invest in modern equipment and technologies, including advanced shipyard trailers. Compliance with these regulations requires the use of trailers that meet specific safety and environmental standards, encouraging shipyard operators to upgrade or replace outdated equipment with more efficient and eco-friendly alternatives.
Key players in the market
Some of the key players in Shipyard Trailer market include ABI Trailers, Alto Service Italia S.R.L, Brownell Boat Transport, GH Cranes & Components, Global Win Vehicle Co. Ltd, Hostar Marine Transport Systems, Inc, Kropf Industrial, Schilstra Boatlift Systems and Wise Boat Hoists.
In October 2023, Mitsubishi Shipbuilding, a company within the Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group based in Yokohama, hosted a christening, and launch event for the Fugaku Maru, a roll-on/roll-off (RO/RO) vessel that was in construction for Fujitrans Corporation.
In December 2021, Smith Boys Marine Sales, Inc., a family-owned group of marinas and full-service boat repair shops in the Western and Finger Lakes regions of New York State, received a Marine Travelift TM80 (80,000kg/176,000lbs) Self-Propelled Hydraulic Transporter.