로케이션 인텔리전스 소프트웨어 : 세계 시장 점유율과 순위, 총판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Location Intelligence Software - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드:1858728
리서치사:QYResearch
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 로케이션 인텔리전스 소프트웨어 시장 규모는 2024년에 11억 1,000만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 8.0%로 성장하며, 2031년까지 19억 3,300만 달러로 확대할 것으로 예측되고 있습니다.
위치 인텔리전스 소프트웨어(공간 인텔리전스 소프트웨어라고도 함)는 물리적 위치 정보를 기반으로 특정 사물 간의 관계를 파악하기 위한 위치 분석을 제공하는 비즈니스 인텔리전스 솔루션입니다. 위치 정보 툴을 통해 사용자는 지도와 그래프를 통해 추세를 시각화하고 특정 비즈니스 기회를 최적화할 수 있습니다. 사용자는 밀도 분석, 거리 및 이동 데이터, 지형 판단을 위한 지형 공간 매핑 등의 기능을 활용하고, 이러한 위치 분석을 통해 패턴과 추세를 도출할 수 있습니다.
본 업계에서 각 사의 매출총이익률은 50%에서 85% 이상까지 매우 다양합니다.
위치정보 소프트웨어의 세계 주요 기업으로는 Esri, Alteryx, Precisely 등이 있습니다. 상위 3개사의 점유율은 50%가 넘습니다. 북미가 가장 큰 시장으로 약 50%의 점유율을 차지하고 있습니다. 제품 유형별로는 클라우드 기반이 가장 큰 부문으로 약 55%의 점유율을 차지하고 있으며, 용도별로는 대기업이 약 66%의 점유율을 가지고 있습니다.
시장 성장 촉진요인
성장 촉진요인 1: 데이터 양 증가 및 가용성 증가
모바일 기기, 소셜미디어, 사물인터넷(IoT) 등의 기술 발전에 따라 위치정보와 관련된 방대한 데이터가 생성되고 있습니다. 위치 정보 소프트웨어는 이러한 데이터를 활용하여 보다 심층적인 분석과 인사이트를 제공할 수 있습니다.
성장 촉진요인 2: 경쟁 우위 및 고객 만족도 향상
위치정보 소프트웨어는 우수한 고객 경험, 서비스, 마케팅 전략을 제공하고 업무 및 자원 관리를 최적화하여 기업이 시장에서 경쟁 우위를 확보할 수 있도록 돕습니다.
성장 촉진요인 3: 정부 및 업계 규제의 지원
정부 및 업계 규제는 위치 데이터의 수집, 저장, 공유, 활용에 대해 일정한 요건과 가이드라인을 규정하고 있습니다. 이러한 규제는 사용자의 프라이버시와 보안을 보호하면서 위치정보 소프트웨어의 개발 및 응용을 촉진하는 역할을 합니다.
이 보고서는 세계 위치 정보 소프트웨어 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.
위치 정보 소프트웨어 시장 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020-2031년의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출 매출으로 제공됩니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 위치정보 소프트웨어에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 도움을 드리고자 합니다.
시장 세분화
기업별
CARTO
Esri
Alteryx
Connectbase
Precisely
SAS
VIAVI Solutions
Qlik
Placer.ai
Mapsted
Kalibrate
Geoblink
Galigeo
Lepton Software
GapMaps
Buxton(Audiense)
유형별 세분화
클라우드 기반
웹 기반
애플리케이션별 세분화
대기업
중소기업
지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
한국
동남아시아
인도
호주
기타 아시아태평양
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
네덜란드
북유럽 국가
기타 유럽
라틴아메리카
멕시코
브라질
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
튀르키예
사우디아라비아
아랍에미리트
기타 중동 및 아프리카
KSA
영문 목차
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The global market for Location Intelligence Software was estimated to be worth US$ 1110 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1933 million by 2031 with a CAGR of 8.0% during the forecast period 2025-2031.
Location Intelligence Software, also called as spatial intelligence software, is a business intelligence solution that provides location analysis to identify relationships between certain objects based on their physical location. Location intelligence tools enable users to view trends on maps and graphs to optimize certain business opportunities. Users can draw patterns and trends from these location analyzes with features such as density analysis, distance and travel data, and geospatial mapping to determine terrain.
The gross profit margins of different companies in this industry vary greatly, ranging from 50% to over 85%.
Global key players of Location Intelligence Software include Esri, Alteryx and Precisely, etc. The top three players hold a share over 50%. North America is the largest market, has a share about 50%. In terms of product type, Cloud Based is the largest segment, occupied for a share of about 55%, and in terms of application, Large Enterprises has a share about 66 percent.
Market Drivers
Driver 1: Data growth and availability
With the development of mobile devices, social media, Internet of Things and other technologies, a large amount of location-related data has been generated, which can be utilized by location intelligence software to provide deeper analysis and insights.
Driver 2: Improved competitive advantage and customer satisfaction
Location intelligence software can help enterprises gain a competitive advantage in the market by providing better customer experience, service and marketing strategies, as well as optimizing operations and resource management.
Driver 3: Supported by government and industry regulations
Government and industry regulations have certain requirements and guidance for the collection, storage, sharing and use of location data. These regulations can promote the development and application of location intelligence software while also protecting user privacy and security.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Location Intelligence Software, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Location Intelligence Software by region & country, by Type, and by Application.
The Location Intelligence Software market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Location Intelligence Software.
Market Segmentation
By Company
CARTO
Esri
Alteryx
Connectbase
Precisely
SAS
VIAVI Solutions
Qlik
Placer.ai
Mapsted
Kalibrate
Geoblink
Galigeo
Lepton Software
GapMaps
Buxton (Audiense)
Segment by Type
Cloud Based
Web Based
Segment by Application
Large Enterprises
SMEs
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Netherlands
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Location Intelligence Software company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Revenue of Location Intelligence Software in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Revenue of Location Intelligence Software in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.