세계의 전문 서비스 자동화(PSA) 시장 : 시장 규모, 점유율 및 동향, 업계 분석 - 전개 방식별, 조직 규모별, 최종 이용 산업별, 지역별, 예측(2025-2034년)
Professional Service Automation Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Deployment, Organization Size, End-Use Industry, and Region - Market Forecast, 2025-2034
상품코드 : 1652039
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 117 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면 세계의 전문 서비스 자동화 시장 규모는 2034년까지 379억 3,000만 달러에 이를 전망입니다. 이 보고서는 현재 시장 역학을 상세하게 파악하고 미래 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

전문 서비스 자동화(PSA)는 기업이 프로젝트와 리소스를 효율적으로 관리할 수 있도록 하는 소프트웨어 제품군입니다. 첫 접촉부터 결제까지 문서, 정보 및 프로세스를 중앙 집중화하고 고객에게 일관된 경험을 제공합니다. PSA는 마케팅 기업, 컨설턴트 기업, 소프트웨어 개발, IT 기업, 아키텍처, 엔지니어링 기업, 이벤트 플래너, 법률 사무소 등 다양한 기업에서 사용되고 있습니다.

비즈니스 효율성을 높이는 요구가 증가하고 확장성과 유연성이 뛰어난 솔루션에 대한 수요가 높아짐에 따라 전문 서비스 자동화 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 업계를 뛰어 넘는 치열한 경쟁은 미래에 발생할 수 있는 사건을 파악하고 데이터 중심의 비즈니스 의사 결정을 내리고 경쟁력을 높이기 위해 조직을 PSA로 향하고 있습니다. 데이터 분석과 클라우드 컴퓨팅의 채택이 증가하고 있다는 것은 전문 서비스 자동화(PSA) 시장의 확대를 더욱 뒷받침하고 있습니다.

고객관리관리(CRM) 및 기업자원계획(ERP)과 같은 다른 시스템과의 PSA 통합 증가는 앞으로 수년간 시장 개척을 촉진할 것으로 예상되는 PSA 시장의 주요 동향 중 하나입니다. 새로운 신흥 시장과 중소기업의 도입 증가는 예측 기간 동안 유리한 시장 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.

전문 서비스 자동화 시장 : 분석 개요

전개 방식에 의하면, 온프레미스 분야가 시장을 독점해, 2024년의 수익 점유율은 55.2%로 커졌습니다. 온프레미스 솔루션은 견고한 데이터 보안과 개인 정보를 제공하여 기업의 특정 프로세스에 맞출 수 있습니다.

조직 규모에 따라 중소기업(SME) 부문은 2025년부터 2034년까지 12.4%의 상당한 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 중소기업이 PSA 솔루션을 채택함으로써 고객 경험 향상, 직원 생산성 향상, 시장 출시 시간을 단축할 수 있습니다.

2024년 시장 점유율은 북미가 45.2%로 압도적이었습니다. 이 지역 시장 성장은 주로 PSA 솔루션에서 첨단 기술의 통합이 진행되고 있으며, 이 지역에 주요 시장 진출기업이 존재하는 것이 요인이 되고 있습니다.

아시아태평양의 전문 서비스 자동화 시장은 2025년부터 2034년까지 13.0%의 최고 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 디지털화의 진전, PSA 신흥기업의 출현, 클라우드 통합 증가, 온라인 서비스 제공의 채용 증가 등이 이 지역 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 기업으로 Atlassian, Autotask Corporation, BMC Software Inc, ConnectWise Inc, Kimble Apps, Klient Inc, Deltek Inc, FinancialForce.com, Microsoft Corporation, Planview, PROJECTOR PSA, NetSuite OpenAir Inc, Oracle Corporation, SAP SE, Workday Inc, Comp15, Upland Software Inc 등을 들 수 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 분석 방법

제4장 전문 서비스 자동화 시장 인사이트

제5장 세계의 전문 서비스 자동화 시장 : 전개 방식별

제6장 세계의 전문 서비스 자동화 시장 : 조직 규모별

제7장 세계의 전문 서비스 자동화 시장 : 최종 이용 산업별

제8장 세계의 전문 서비스 자동화 시장 : 지역별

제9장 경쟁 구도

제10장 기업 프로파일

AJY
영문 목차

영문목차

The global professional service automation market size is expected to reach USD 37.93 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Professional Service Automation Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Deployment (On-Premise and Cloud), Organization Size, End-Use Industry, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa) - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Professional service automation (PSA) is a software suite that enables businesses to manage their projects and resources efficiently. It centralizes documentation, information, and processes from initial contact to payment, thereby offering a cohesive experience for customers. PSA is used by several businesses, including marketing agencies, consultancies, software development and IT companies, architecture and engineering firms, event planners, and legal firms.

The growing need to improve business efficiency, along with an increasing demand for scalable and flexible solutions, is driving the demand for professional service automation solutions. Intense competition across industries is pushing organizations toward PSA to gain insights into potential future events and make data-driven business decisions that provide a competitive edge. The rising adoption of data analytics and cloud computing further boosts the professional service automation (PSA) market expansion.

Increasing PSA integration with other systems, such as customer relationship management (CRM) and enterprise resource planning (ERP), is one of the key PSA market trends projected to drive market development in the coming years. New emerging markets and rising adoption by small and medium-sized businesses are anticipated to provide lucrative market opportunities during the forecast period.

Key Highlights of Professional Service Automation Market Report

Based on deployment, the on-premise segment dominated the market with a larger revenue share of 55.2% in 2024. On-premise solutions offer robust data security and privacy and can be tailored to the specific processes of a company.

Based on organization size, the small & medium-sized enterprises (SMEs) segment is anticipated to register a substantial CAGR of 12.4% from 2025 to 2034. The adoption of PSA solutions by SMEs assists them in improving their customer experience, boosting employee productivity, and reducing time to market.

North America dominated the market with a 45.2% market share in 2024. The regional market growth is primarily fueled by the rising integration of advanced technologies in PSA solutions and the presence of key market participants in the region.

The Asia Pacific professional service automation market is projected to register the highest CAGR of 13.0% from 2025 to 2034. The rising digitalization, the emergence of PSA startups, increasing cloud integrations and rising adoption of online service delivery are among the major factors driving the market growth in the region.

A few of the key players covered in the report are Atlassian; Autotask Corporation; BMC Software, Inc.; ConnectWise, Inc.; Kimble Apps; Klient, Inc.; Deltek, Inc.; FinancialForce.com; Microsoft Corporation; Planview; PROJECTOR PSA; NetSuite OpenAir, Inc.; Oracle Corporation; SAP SE, Workday, Inc.; Comp15; and Upland Software, Inc.

Polaris Market Research has segmented the professional service automation market research report on the basis of deployment, organization size, end-use industry, and region:

By Deployment Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Organization Size Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By End-Use Industry Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Professional Service Automation Market Insights

5. Global Professional Service Automation Market, by Deployment

6. Global Professional Service Automation Market, by Organization Size

7. Global Professional Service Automation Market, by End-Use Industry

8. Global Professional Service Automation Market, by Geography

9. Competitive Landscape

10. Company Profiles

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