베이커리 제품 시장, 점유율, 규모, 동향, 산업 분석 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 부문별 예측(2023-2032년)
Bakery Products Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Product, By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Others), And Segment Forecasts, 2023 - 2032
상품코드 : 1421573
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 118 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, 세계 베이커리 제품 시장 규모는 2032년까지 3,516억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 인사이트와 향후 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

시장의 원동력은 주로 소비자의 시간에 쫓기는 라이프스타일 트렌드에 따른 제품 수요 증가에 기인합니다. 개인은 점점 더 바쁜 삶을 살면서 식생활 요구에 대한 편리한 솔루션을 찾고 있으며, 이는 이동 중에도 식품 소비가 눈에 띄게 증가했습니다. 빠르고 쉽게 접근할 수 있는 식품 옵션에 대한 이러한 선호는 현대 라이프스타일의 요구와 일치하며, 제조업체들이 편리하고 휴대 가능한 다양한 식품 선택으로 이러한 진화하는 소비자 행동에 대응하면서 시장 성장을 주도하고 있습니다.

업계의 주목할 만한 업체들은 지속적인 혁신과 신선하고 독특한 맛을 도입하는 과정에 깊이 관여하고 있습니다. 이러한 전략적 접근 방식은 업계 상황을 특징짓는 강력한 경쟁에 대한 직접적인 대응입니다. 각 업체들은 치열한 경쟁 환경에서 눈에 띄기 위해 노력하고 있으며, 항상 새롭고 흥미로운 미각 경험을 제공함으로써 소비자의 관심을 끌기 위해 노력하고 있습니다.

또한, RTE(Ready-to-Eat) 식품에 대한 수요가 크게 증가하면서 시장을 더욱 견인하고 있습니다. 이러한 수요 급증의 배경에는 소비자들 사이에서 점점 더 바쁘고 시간에 쫓기는 라이프스타일이 확산되고 있다는 점이 있습니다. 개인들이 바쁜 일정에 쫓기면서 편리하고 바로 먹을 수 있는 식품의 선택이 점점 더 중요해지고 있습니다. 실용적인 솔루션으로서 RTE 식품에 대한 이러한 추세는 빠르게 변화하는 현대 생활의 특성과 완벽하게 일치하기 때문에 전체 시장의 성장에 크게 기여하고 있습니다.

베이커리 제품 업계의 많은 제조업체들이 후방 통합으로 알려진 전략적 접근 방식을 채택하고 있습니다. 이러한 전술적 움직임에는 이전에 아웃소싱했던 공급망 측면을 포함하도록 사업을 확장하는 것이 포함됩니다. 이를 통해 제조업체는 제품의 품질을 보장할 뿐만 아니라 개선하는 것을 목표로 하고 있습니다. 후방 통합을 통해 원자재 조달과 제조 공정을 보다 세밀하게 관리할 수 있기 때문에 제조업체는 엄격한 품질 기준을 유지하고 일관성 있는 우수한 제품을 만들 수 있습니다.

소비자들의 영양 요구와 식습관에 대한 인식이 계속 변화하고 있는 가운데, 베이커리 제품도 이러한 수요 변화에 대응하고 있습니다. 글루텐 프리 옵션, 고섬유질 선택, 특정 알레르겐에 대응하도록 설계된 제품 등 베이커리 업계는 다양한 식단 요구 사항을 충족시키는 데 탁월한 능력을 발휘하고 있습니다.

베이커리 제품 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 베이커리 제품 시장에 관한 인사이트

제5장 세계의 베이커리 제품 시장 : 제품별

제6장 세계의 베이커리 제품 시장 : 유통 채널별

제7장 세계의 베이커리 제품 시장 : 지역별

제8장 경쟁 상황

제9장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

The global bakery product market size is expected to reach USD 351.61 billion by 2032, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Bakery Products Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Product, By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Others), And Segment Forecasts, 2024 - 2032" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

The market's driving force stems primarily from the escalating demand for products, a trend fueled by the prevalent time-constrained lifestyles of consumers. As individuals lead increasingly busy lives, they seek convenient solutions for their dietary needs, leading to a noticeable surge in on-the-go food consumption. This preference for quick and easily accessible food options aligns with the demands of modern lifestyles, driving the growth of the market as manufacturers respond to this evolving consumer behavior with a diverse range of convenient, portable food choices.

The notable players within the industry are deeply engaged in the process of ongoing innovation and the introduction of fresh, distinctive flavors. This strategic approach is a direct response to the robust competition that characterizes the industry landscape. As companies strive to stand out in a highly competitive environment, they consistently seek to captivate consumers' attention by offering new and exciting taste experiences.

In addition, the market is further bolstered by the substantial demand for Ready-to-Eat (RTE) foods. This demand surge is rooted in the ever-increasing prevalence of hectic and time-pressed lifestyles among consumers. As individuals grapple with busy schedules, the appeal of convenient and quickly accessible food options becomes increasingly apparent. This inclination towards RTE foods as a practical solution aligns seamlessly with the fast-paced nature of contemporary life, thus contributing significantly to the overall growth of the market.

Numerous manufacturers within the bakery product industry are adopting a strategic approach known as backward integration. This tactical move involves expanding its operations to encompass aspects of the supply chain that were previously outsourced. By doing so, manufacturers aim not only to ensure but also elevate the quality of their products. Backward integration provides greater control over the sourcing of raw materials and the manufacturing process, enabling manufacturers to maintain strict quality standards and achieve consistent product excellence.

As consumer awareness of nutritional needs and dietary preferences continues to evolve, bakery products have adapted to cater to these changing demands. Whether it's the creation of gluten-free options, high-fiber selections, or products designed to accommodate specific allergens, the bakery industry has displayed a remarkable capacity to align with a wide array of dietary needs.

Bakery Product Market Report Highlights

Polaris Market Research has segmented the bakery product market report based on product, distribution channel, and region:

Bakery Product, Product Outlook (Revenue - USD Billion, 2023 - 2032)

Bakery Product, Distribution Channel Outlook (Revenue - USD Billion, 2023 - 2032)

Bakery Product, Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2023 - 2032)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Bakery Products Market Insights

5. Global Bakery Products Market, by Product

6. Global Bakery Products Market, by Power Distribution Channel

7. Global Bakery Products Market, by Geography

8. Competitive Landscape

9. Company Profiles

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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