세계 SEO 툴(검색 엔진 최적화 툴) 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 22.3%의 CAGR로 크게 성장할 것으로 예상됩니다. SEO 툴은 링크 구축, 키워드 조사, 컨텐츠 분석, 백링크 프로파일링을 통해 검색 엔진 결과 페이지에서 웹사이트의 가시성을 높이는 데 도움을 줍니다. 추가 기능은 컨텐츠를 최적화하고 성능을 분석하며 연구 개발을 위한 상세한 데이터를 제공합니다.
지속적인 최적화 및 적응성에 대한 수요 증가
2023년 2월 Erulearning Solutions Pvt.Ltd.에 따르면, SEO 툴은 검색 엔진 결과 페이지(SERP)에서의 가시성을 높이기 위해 컨텐츠 최적화를 촉진함으로써 비즈니스 소유자와 마케팅 담당자에게 귀중한 자산이 될 수 있다고 합니다. 트래픽을 촉진하고, 브랜드 인지도를 높이고, 전환율을 높이는 데 도움을 줍니다. 또한, SEO 툴은 키워드 조사 및 백링크 분석과 같은 작업을 자동화하여 웹사이트의 가시성을 높이고 효과적인 전략을 파악함으로써 시간 절약, 성능 고려 및 경쟁 우위를 제공합니다.
온라인 검색 수 증가
전 세계적으로 매일 검색 횟수의 증가는 기업들에게 온라인 가시성의 중요성을 강조하고 있습니다. 그 결과, 기업들이 웹사이트를 최적화하고 검색 엔진 결과에서 순위를 높이기 위해 노력하면서 SEO 툴에 대한 수요가 증가하고 있습니다. Syspree의 데이터에 따르면 매일 35억 건 이상의 검색이 이루어지고 있으며, 검색 횟수는 매년 10%의 비율로 증가하고 있습니다. 시장의 92%라는 압도적인 점유율을 자랑하는 구글은 현재 경쟁사인 야후! 와 빙을 앞서고 있습니다. 이러한 통계를 통해 SEO가 다양한 검색 플랫폼에서 사용자를 끌어들이고 관심을 끌기 위해 필수적이라는 것을 알 수 있습니다.
대기업이 가장 큰 부문이 될 것으로 예상
SEO 툴 시장은 기술별로 중소기업과 대기업으로 세분화됩니다. 이 중 대기업용이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 중소기업과 달리 풍부한 자원(금전적, 인적 자원)을 들 수 있습니다. 또한, 이러한 툴을 사용할 수 있도록 직원을 교육하고 더 광범위한 고객에게 서비스를 제공할 수 있는 더 많은 리소스를 보유하고 있습니다.
컨텐츠 SEO 하위 부문이 상당한 시장 점유율을 차지
검색 엔진의 사양에 맞게 정보를 최적화하는 기술을 컨텐츠 SEO라고 합니다. 키워드로 구성된 컨텐츠를 작성하고, 사진이나 동영상을 최적화하여 사용자의 요구에 부합하는 양질의 컨텐츠를 제작합니다. 컨텐츠 SEO를 통해 검색 엔진 페이지에서 웹사이트의 인지도를 높임으로써 검색 엔진으로부터의 평가를 높일 수 있습니다.
세계 SEO 툴 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상
모든 지역 중 아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역의 시장 성장을 촉진하는 주요 요인은 이 지역 전반의 디지털화가 진행되고 있기 때문입니다.
2023년 6월 Times of India에 따르면, 검색 엔진에 맞게 웹사이트를 최적화하려면 키워드 조사가 필수적이며, SEO를 강화하기 위해 SpyFu, Google Trends, KeywordTool.io, Semrush와 같은 무료 툴을 사용해야 한다고 합니다. Semrush는 경쟁사 및 키워드 조사를 관리하고, 디지털 마케팅 강좌를 통해 SEO 전술을 철저히 이해할 수 있으며, KeywordTool.io는 무료 키워드 추천을 제공하고, Google Trends는 다양한 주제와 언어에 대한 과거와 현재의 검색 트렌드를 조사할 수 있습니다. 다양한 기능, 보고 옵션, 광고 및 컨텐츠 마케팅 지원으로 SpyFu는 검색 엔진 최적화 업계에서 잘 알려진 존재가 되었습니다. 이러한 지역적 차원의 노력은 지역 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
Global Search Engine Optimization (SEO) Tools Market Size, Share & Trends Analysis Report by Application (SMEs and Large Enterprise), and by Product Type (Product Page SEO, Content SEO, Technical SEO, Social Media SEO, Local SEO, Voice Search SEO, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global SEO tool market is anticipated to grow at a significant CAGR of 22.3% during the forecast period (2024-2031). SEO tools boost website visibility in search engine results pages by addressing link building, keyword research, content analysis, and backlink profiles; additional features optimize content, analyze performance, and provide detailed data for development.
Market Dynamics
Growing demand for Continuous Optimization and Adaptability
The flexibility of SEO tools enables businesses to stay agile and responsive to evolving search engine algorithms, user behavior, and market dynamics by providing real-time data and insights.According to the Erulearning Solutions Pvt.,Ltd. in February 2023, by facilitating the optimization of content for improved visibility on search engine results pages (SERPs), SEO tools prove to be valuable assets for business owners and marketers, assisting them in driving traffic, enhancing brand recognition, and boosting conversion rates. Furthermore, SEO tools provide time savings, performance insights, and competitive advantage by automating tasks like keyword research and backlink analysis, enhancing website visibility, and identifying effective strategies.
A rising number of online searches
Globally, the growing number of daily searches highlights the importance of online visibility for businesses. As a result, there is a rising demand for SEO tools as companies strive to optimize their websites and improve their rankings in search engine results. According to data Syspree, there are over 3.5 billion searches generated each day, and the number of searches is increasing at a rate of 10% each year. Boasting a commanding 92% of the market, Google now leads its rivals Yahoo! and Bing. These statistics render it clear that search engine optimization (SEO) is essential for engaging users on different search platforms and grabbing their attention.
Market Segmentation
Large Enterprise is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the technology, the SEO tools market is sub-segmented into SMEs, and large enterprise. Among these, the large enterprise sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the comparative abundance of resources (monetary and human) in contrast with small enterprises. In addition, they have more resources that available to train staff members to use these tools and serve a wider range of clients.
Content SEO Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The technique of optimizing information in accordance with search engine specifications is known as content SEO. It entails writing content that's comprised of keywords, optimizing photos and videos, and producing high-quality content that caters to user demands. Enhancing a website's visibility on search engine pages through content SEO can lead to a higher search engine rating.
The global SEO tools market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific is Anticipated to Exhibit Highest CAGR During Forecast Period
Among all the regions, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR during the forecast period. The growing digitalization across the region is a key factor to drive the regional market growth.
According to the Times of India, in June 2023, in order to optimize a website for search engines, keyword research is essential. Use free tools like SpyFu, Google Trends, KeywordTool.io, and Semrush to enhance your SEO. Semrush manages competitive and keyword research, and digital marketing courses offer a thorough understanding of SEO tactics. Free keyword recommendations are available from KeywordTool.io, and Google Trends allows users explore previous and current search trends for a variety of subjects and languages. As a result of its numerous capabilities, reporting options, and assistance for advertising and content marketing, SpyFu is a well-known name in the search engine optimization industry. Such initiatives across the region is further aiding to the regional market growth.
The major companies serving the global SEO tools market include Ahrefs Pte. Ltd.,Majestic-12 Ltd,SpyFu,SEMrushInc.,Yoast B.V., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance in March 2022, Semrush has acquired Kompyte, marking its first venture into non-search and content marketing products, allowing it to upsell competitive intelligence tools.