북미의 민간 항공기 객실 좌석 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
North America Commercial Aircraft Cabin Seating - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693716
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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북미의 민간 항공기 객실 좌석 시장 규모는 2025년에 8억 6,000만 달러, 2030년에는 10억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 4.17%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
승객의 편안함과 프라이버시를 중시하는 항공사의 태도가 북미 내로우바디 항공기 수요를 견인할 것으로 예측됩니다.
최신 세대의 항공기 좌석은 연료비를 절감하고 항공기의 지속가능성을 높이기 위해 가볍고 비금속 소재와 디자인으로 제작되고 있습니다. 기술적 기능과 편의성이 강화된 좌석에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이로 인해 시장 성장이 가속화되고 있습니다. 전 세계 항공사와 OEM은 2050년 제로 에미션 목표를 고려하여 항공기 경량화 및 항공 산업의 지속 가능한 경영 방식 개발에 대한 노력을 강화하고 있습니다.
국내 항공 수요 증가에 따라 협동체 항공기 시장은 와이드바디 항공기보다 빠르게 회복될 것으로 예상되며, 2020년 하반기 737 MAX의 운항 재개가 협동체 시장 확대를 뒷받침하고 있습니다. 또한, 비즈니스 클래스 이용객의 선호도가 높아짐에 따라 이코노미 클래스보다 넓은 공간을 확보한 좌석 구조의 개선이 필수적으로 요구되고 있습니다.
2017-2022년 사이에 인도된 항공기의 경우, 총 2,049대의 항공기가 이 지역의 다양한 항공사에 의해 조달되었습니다. 이 2,049대 중 협동체 항공기가 92%, 와이드바디 항공기가 8%를 차지했습니다. 새로운 민간 여객기 납품이 증가함에 따라 객실 좌석 시장의 성장을 적극적으로 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 7월 유나이티드항공은 Boeing737 Max와 Airbus A320 270대를 주문했다고 발표했고, Delta Air Lines는 Boeing737-10 100대를 주문하고 30대의 옵션을 추가적으로 주문했습니다. 이러한 주문은 북미 객실 좌석 시장 수요를 자극하여 2023-2030년까지 총 2,885대의 항공기가 인도될 것으로 예측됩니다.
항공사의 기체 개발, 연비 효율이 높은 항공기에 대한 수요 증가, 개인화된 여행 경험을 원하는 승객이 시장 개척 요인으로 작용하고 있습니다.
민간 항공기 부문은 주로 북미의 국내 여객 증가에 따른 협동체 항공기 수요에 힘입어 예측 기간 동안 큰 폭의 성장이 예상됩니다. 항공기 보유량 증가, 연비 효율이 높은 항공기에 대한 수요 증가, 항공 승객 수 증가, 항공사의 2050년 무공해 목표 달성 등이 민간 항공기 수요를 촉진하는 요인으로 작용하고 있으며, 2023년 8월 기준 이 지역에는 1,474대의 Boeing 항공기와 986대의 Airbus 항공기가 남아 있었습니다. 이 중 미국에서만 2,405대의 수주잔량이 있으며, 미국은 더욱 큰 성장이 예상됩니다.
승객들이 개인화된 여행 경험을 추구함에 따라 항공기 좌석에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 항공사들은 발밑 공간의 확장, 라이프 래트 베드 등 다양한 승객의 취향에 맞는 맞춤형 좌석 옵션에 투자하며 이에 대응하고 있습니다. 아메리칸 항공은 2023년 새로운 장거리 노선에 V787-9 25대, A321XLR 50대를 도입할 계획입니다. 2021년 6월, 아메리칸 항공은 B737-800 기종의 "프로젝트 오아시스" 개조를 완료했으며, 2021년 말에는 B737-800 기종의 "프로젝트 오아시스" 개조를 완료했습니다. 또한 2021년 말까지 A321 기종에 대한 유사한 개조를 완료했습니다. 마찬가지로, 알래스카 항공(Alaska)은 레카로 에어크래프트 시트(Recaro Aircraft Seating)에 주문하여 신형 Boeing 737 MAX 기종에 CL4710 및 BL3530 시트를 장착했습니다. 캐나다의 노리놀 항공은 Boeing 737-400 기종에 익스프레저의 TiSeat E2를 장착할 예정입니다. 이러한 개발로 인해 시장은 2023-2030년까지 1.08% 성장할 것으로 예측됩니다.
북미 민항기 객실 좌석 시장 동향
항공사들은 연비가 좋은 신형 항공기를 대량 주문하고 있으며, LCC의 확대가 시장 성장에 기여하고 있습니다.
2022년 북미의 항공 여객 수송량은 미국이 전체의 80%를 차지했습니다. 따라서 예측 기간 동안 미국은 다른 북미 국가들에 비해 신형 항공기 납품 수요가 가장 높을 것으로 예측됩니다. 항공사들은 증가하는 항공 수요에 대응하기 위해 항공기 규모를 확대하고 있으며, 북미에서는 신규 항공기에 대한 큰 수요가 발생할 수 있습니다.
북미에서는 2017-2022년까지 총 1,903대의 신조 여객기가 인도되었고, 2023-2030년까지 2,885대의 신조 제트기가 추가로 인도될 것으로 예측됩니다. 인도된 1,903대의 제트기 중 1,748대가 협동체 항공기, 155대가 와이드바디 항공기였습니다. 저비용 항공사의 확대로 인해 단거리 노선에서 낮은 운항 비용과 높은 연비 등의 장점을 가진 차세대 협동체 항공기에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 예측 기간 동안 인도되는 제트기 중 약 2,678대가 협동체 항공기가 될 것으로 예측됩니다. 이는 경제적이고 작은 항공기의 선호, 저가 항공사의 성공, 장거리 협동체 항공기의 도입 등 여러 가지 요인에 기인합니다. 북미의 주요 항공사로는 아메리칸 항공, 델타항공, 유나이티드 항공, 사우스웨스트 항공, 에어캐나다, 알래스카 항공 등이 있습니다. 이들 항공사는 총 2,460대 이상의 항공기를 보유하고 있으며, 그 중에는 협동체 및 와이드바디 항공기가 모두 포함되어 있습니다. 했습니다. 항공사는 더 젊은 항공기를 유지하려고 노력하고 있기 때문에 예측 기간 동안 신형 항공기의 대량 주문이 예상됩니다.
경제 성장, 관광 산업 증가, 규제 완화는 북미의 안정적인 항공 여객 수송량 증가의 원동력이 되고 있습니다.
광활한 영토와 다양한 목적지를 가진 북미는 국내선 및 국제선을 이용하는 수백만 명의 승객들에게 인기 있는 국가입니다. 경제 성장, 저렴한 항공권 가격, 중산층 증가 등의 요인으로 인해 항공 승객 수가 크게 증가하고 있습니다. 2022년 미국의 항공 여객 수는 10억 4,000만 명으로 2021년 대비 7%, 2019년 대비 12% 증가했으며, 2022년 1월부터 12월까지 미국 항공사가 수송한 여객 수는 8억 5,300만 명으로 2021년 6억 5,800만 명, 2020년 3억 8,800만 명보다 더 많았습니다. 초과했습니다. 캐나다 항공사가 수송한 승객 수는 2022년 1억 7천만 명으로 2021년 대비 6% 증가했고, 2022년 멕시코의 항공 승객 수는 1억 명으로 2021년 대비 7% 성장했습니다. 북미는 다른 많은 국가 및 지역보다 여행 제한이 적고 그 기간도 짧다는 이점을 누리고 있습니다. 이는 대규모 자국 시장의 국내 여행과 해외 여행을 촉진하고 있습니다. 이 지역의 순이익은 2022년 99억 달러에서 2023년 114억 달러로 증가할 것으로 예측됩니다.
항공 여객 수송량 증가에 따른 수요에 대응하기 위해 이 지역의 여러 항공사는 새로운 항공기 조달을 계획하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 전 세계 항공기의 약 1/3이 북미 항공사에 인도될 것으로 예측됩니다. 이 지역의 항공기 인도량은 2022년에 이미 2019년 수준을 넘어섰으며, 2023년에는 72대가 더 늘어날 것으로 예측됩니다. 전반적으로 안정적인 항공 여행으로 인해 이 지역의 항공 여객 수송량은 2022년에 기록된 12억 명에 비해 2030년에는 17억 명으로 증가할 것으로 예측됩니다.
북미 민항기 객실 좌석 산업 개요
북미의 민간 항공기 객실 좌석 시장은 상당히 통합되어 있으며, 상위 5개 기업이 68.43%를 점유하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Collins Aerospace, Expliseat, Recaro Group, Safran, Thompson Aero Seating 등입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월 애널리스트 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 오퍼
제3장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
항공 여객 운송량
신규 항공기 납입수
1인당 GDP(현행 가격)
항공기 제조업체의 판매량
항공기 수주잔고
수주 총액
공항 건설 지출(지속 중)
항공사 연료비
규제 프레임워크
밸류체인과 유통 채널 분석
제5장 시장 세분화
항공기 유형
내로우 바디
와이드 바디
국가별
캐나다
미국
기타 북미
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 개요
Adient Aerospace
Collins Aerospace
Expliseat
Jamco Corporation
Recaro Group
Safran
STELIA Aerospace(Airbus Atlantic Merginac)
Thompson Aero Seating
ZIM Aircraft Seating GmbH
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고 문헌
도표
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
LSH
영문 목차
영문목차
The North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market size is estimated at 0.86 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.05 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.17% during the forecast period (2025-2030).
The focus of airlines on passengers' comfort and privacy is expected to drive the demand for narrowbody aircraft in North America
The latest generation of aircraft seats are made from lightweight, non-metallic materials and designs to reduce fuel expenses and increase the aircraft's sustainability. The demand for seats with enhanced technological features and convenience is increasing, thereby accelerating market growth. Airline operators and OEMs worldwide are increasing their efforts to reduce aircraft weight and develop a sustainable way to manage the airline industry in consideration of the zero-emission 2050 goal.
As domestic aviation demand has increased, the market for narrowbody aircraft is anticipated to rebound faster than that of widebody aircraft. The 737 MAX's return to service in late 2020 supported the expansion of the narrowbody market. Additionally, an enhanced seating structure with more space than economy-class seats is becoming highly essential due to the rising preferences of business-class travelers.
In terms of deliveries during 2017-2022, a total of 2,049 aircraft were procured by various airlines in the region. Out of these 2,049 aircraft, narrowbody aircraft accounted for 92%, and widebody aircraft accounted for 8%. The rise in the delivery of new commercial passenger aircraft has positively driven the growth of the cabin seating market. For instance, in July 2021, United Airlines announced that it placed a 270-plane order for Boeing 737 Max and Airbus A320s, and Delta Airlines placed orders for 100 Boeing 737-10 aircraft, with an option for 30 more. Such orders are expected to generate demand for North America's aircraft cabin seating market, and during 2023-2030, a total of 2,885 aircraft are expected to be delivered.
Fleet development by airlines, an increase in demand for fuel-efficient aircraft, and passengers seeking personalized travel experiences are the factors driving the market
The commercial aircraft segment is expected to experience significant growth during the forecast period, primarily driven by the demand for narrowbody aircraft due to the growing number of domestic passengers in North America. Fleet development of aircraft, an increase in demand for fuel-efficient aircraft, growth in the number of airline passengers, and the consideration of the zero-emission 2050 goal of airlines are factors fueling the demand for commercial aircraft. As of August 2023, the region had a backlog of 1,474 Boeing aircraft and 986 Airbus aircraft. Of these, the US alone had 2,405 aircraft in backlog; hence, the country is expected to witness more significant growth.
The demand for aircraft seats is driven by passengers as they seek personalized travel experiences. Airlines are responding by investing in customizable seating options that cater to various passenger preferences, such as extra legroom and lie-flat beds. American Airlines had plans to introduce new long-haul routes in 2023; the airline is expected to start accepting deliveries of its next batch of 25 V787-9s and 50 A321XLRs. The new aircraft is expected to feature fully flat business-class seats with direct aisle access, along with proper premium economy seats. In June 2021, American Airlines finished the "Project Oasis" retrofit of its B737-800 fleet. It also completed a similar retrofit of its A321 fleet by the end of 2021. Similarly, Alaska Airlines (Alaska) has placed orders with Recaro Aircraft Seating to equip its new Boeing 737 MAX aircraft with the CL4710 and BL3530 seats. Canada's Nolinor Aviation is equipping its Boeing 737-400 fleet with the TiSeat E2 from Expliseat. With such developments, the market is expected to grow by 1.08% from 2023 to 2030.
North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market Trends
Airlines are placing huge orders for new fuel-efficient aircraft, and the expansion of LCCs is contributing to the growth of the market
The United States accounted for 80% of the total air passenger traffic in North America in 2022. Therefore, the United States is expected to generate the highest demand for new aircraft deliveries compared to other North American countries over the forecast period. Airlines are looking to expand their fleet size to cater to the growing demand for air travel, which may generate significant demand for new aircraft in North America.
A total of 1,903 new passenger aircraft were delivered in North America between 2017 and 2022, and a further 2,885 new jets are expected to be delivered to the region during 2023-2030. Of the 1,903 jets delivered, 1,748 were narrowbody aircraft, and 155 were widebody aircraft. The expansion of low-cost carriers has resulted in huge demand for newer generation narrowbody aircraft, which offer advantages such as low operation costs and fuel efficiency in short-haul routes. It is expected that out of all the jets that will be delivered during the forecast period, around 2,678 of them will be narrowbody aircraft. This is due to several factors, including the preference for economical and smaller aircraft, the success of low-cost carriers, and the introduction of long-range narrowbody aircraft. Some of the major airlines in North America are American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines, Air Canada, and Alaska Airlines. These airlines together have a backlog of over 2,460 aircraft, including a mix of both narrowbody and widebody aircraft. During the COVID-19 pandemic, most major airlines retired some of their old aircraft models and procured new fuel-efficient aircraft to remain profitable. As the airlines try to maintain a younger fleet, large orders for new aircraft are expected during the forecast period.
Rising economy, increase in tourism industry and ease of restrictions are the driving factors for a consistent air passenger traffic growth in North America
North America's vast landmass and diverse destinations make it a popular choice for millions of passengers who choose to fly both domestically and internationally. Factors such as a growing economy, increased affordability of air travel, and a rising middle class have contributed to a significant uptick in air passenger traffic. Air passenger traffic in the United States reached 1.04 billion in 2022, up by 7% compared to 2021 and 12% compared to 2019. In 2022, from January through December, US airlines carried 853 million passengers, up from 658 million in 2021 and 388 million in 2020. The total number of passengers carried by airlines in Canada reached 107 million in 2022, surpassing the levels in 2021 by 6%. In 2022, Mexico had 100 million air passenger traffic, representing a 7% growth compared to its 2021 traffic levels. North America has benefitted from fewer and shorter-lasting travel restrictions than many other countries and regions. This has boosted domestic travel in the large home market, as well as international travel. Net profits in the region are expected to rise from USD 9.9 billion in 2022 to USD 11.4 billion in 2023.
To cater to the demand driven by air passenger traffic, various airlines in the region are planning to procure new aircraft. For instance, around one-third of global aircraft deliveries in 2023 were anticipated to be received by various carriers in North America. Although the region's aircraft deliveries were already above 2019 levels in 2022, they were expected to grow by an additional 72 units in 2023. Overall, with consistent air travel, the region's air passenger traffic is expected to increase by 1.7 billion in 2030 compared to 1.2 billion recorded in 2022.
North America Commercial Aircraft Cabin Seating Industry Overview
The North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 68.43%. The major players in this market are Collins Aerospace, Expliseat, Recaro Group, Safran and Thompson Aero Seating (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 New Aircraft Deliveries
4.3 GDP Per Capita (current Price)
4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
4.5 Aircraft Backlog
4.6 Gross Orders
4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Narrowbody
5.1.2 Widebody
5.2 Country
5.2.1 Canada
5.2.2 United States
5.2.3 Rest of North America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Adient Aerospace
6.4.2 Collins Aerospace
6.4.3 Expliseat
6.4.4 Jamco Corporation
6.4.5 Recaro Group
6.4.6 Safran
6.4.7 STELIA Aerospace (Airbus Atlantic Merginac)
6.4.8 Thompson Aero Seating
6.4.9 ZIM Aircraft Seating GmbH
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS