기내식 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 식품 유형, 플라이트 서비스 유형, 항공기 좌석 클래스, 지역별(2025-2033년)
Inflight Catering Market Size, Share, Trends and Forecast by Food Type, Flight Service Type, Aircraft Seating Class, and Region, 2025-2033
상품코드 : 1702219
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 138 Pages
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한글목차

기내식 세계 시장 규모는 2024년 138억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 187억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 3.39%의 CAGR을 기록할 것으로 예측하고 있습니다. 현재 아시아태평양이 2024년 31.6%의 점유율로 시장을 주도하고 있습니다. 항공사의 경쟁 심화, 기술 발전, 인터넷 보급률 증가로 인해 항공 부문 전반에 걸쳐 기내식 이용이 크게 증가하고 있는 것이 시장을 주도하고 있습니다.

기내식이란 항공사가 항공 여행에서 승객에게 제공하는 식사 서비스를 말합니다. 이러한 과자류, 구운 과자, 음료, 식사는 이코노미 클래스, 비즈니스 클래스, 퍼스트 클래스 등 다양한 탑승 클래스에 따라 항공사의 케이터링 전문가가 특별히 디자인합니다. 이를 통해 기업은 더 나은 고객 경험을 제공하고 수익을 높이기 위해 질적으로나 양적으로 우수한 스낵 옵션을 제공 할 수 있습니다. 현재 풀 서비스, 저비용, 하이브리드 등 다양한 유형이 있습니다.

기내식 시장 동향:

항공사 간 경쟁이 치열해짐에 따라 항공 산업 전반에 걸쳐 기내식이 널리 채택된 것은 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 이에 따라 보다 풍성한 기내식 제공에 대한 요구가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이는 또한 개별 승객의 요구를 충족하고 저렴한 가격으로 하이브리드 운영 시나리오에 대응하기 위해 사전 선택, 믹스 바이 오더, 무료 케이터링 옵션을 포함한 높은 수준의 서비스 구현에 의해 뒷받침되고 있습니다. 태블릿과 모바일 기기를 통한 식사 주문 등 식음료(F&B) 산업의 자동화 발전에 따른 상당한 기술 발전도 케이터링 서비스의 원활한 기능과 관리를 보장하는 또 다른 주요 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 특히 코로나바이러스 감염증(COVID-19)이 전 세계적으로 확산되고 있는 상황에서 각국 정부가 식품 안전, 위생 및 살균을 보장하여 기내식 수준을 향상시키기 위해 취한 적극적인 노력은 시장 성장 전망을 더욱 밝게 하고 있습니다. 또한, 소비자 지출 능력의 증가, 항공 여행객 수의 꾸준한 증가, 항공사 및 케이터링 서비스의 프리미엄 식사 플랜 도입도 시장을 주도하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 기내식 시장

제6장 시장 내역 : 식품 유형별

제7장 시장 내역 : 플라이트 서비스 유형별

제8장 시장 내역 : 항공기 좌석 클래스별

제9장 시장 내역 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global inflight catering market size was valued at USD 13.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 18.7 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 3.39% from 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market with 31.6% share in 2024. The market is driven by the massive usage of in-flight catering throughout the aviation sector due to the growing competitiveness of airlines, technological advancements, and rising internet penetration.

Inflight catering refers to food services provided by airline companies to passengers during air travel. These confectionery items, baked goods, beverages, and meals are specially designed by specialist airline catering professionals based on various flight classes, including economy, business and first-class. This, in turn, enables organizations to offer quality and quantity snacking options for providing a better customer experience and generating revenue. At present, it is available in varying types, including full service, low cost, and hybrid.

Inflight Catering Market Trends:

The widespread adoption of inflight catering across the aviation industry on account of the increasing competition amongst the airlines represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the need for serving enhanced onboard dining experience is contributing to the market growth. This is further supported by the implementation of high-level services, including meal pre-selection, mixed buy order, and complimentary catering options for fulfilling individual passenger requirements and complying with the hybrid operational scenarios at lower prices. Significant technological advancements, along with rising automation in food and beverage (F&B) industry, such as the utilization of tablets and mobile devices for ordering meals, thus ensuring the smooth functioning and management of catering services are acting as other major growth-inducing factors. Besides this, favorable initiatives being undertaken by governments of various countries for elevating the inflight catering standards by ensuring food safety, hygiene and sanitization, especially during the ongoing global outbreak of coronavirus disease (COVID-19) are further creating a positive outlook for the market growth. The market is also driven by rising consumer expenditure capacities, steadily increasing number of air travelers, and the introduction of premium meal plans by airline companies and catering services.

Key Market Segmentation:

Breakup by Food Type:

Breakup by Flight Service Type:

Breakup by Aircraft Seating Class:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AAS Catering Co. Ltd, Abby's Catering, Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd. (Cathay Pacific Airways), DO & CO Aktiengesellschaft, Emirates Flight Catering (The Emirates Group), Flying Food Group, Gategroup, Jetfinity, KLM Catering Services Schiphol, LSG Sky Chefs (Lufthansa AG), Sats Ltd. (Singapore Airlines), Saudi Airlines Catering, and Universal Weather and Aviation Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Inflight Catering Market

6 Market Breakup by Food Type

7 Market Breakup by Flight Service Type

8 Market Breakup by Aircraft Seating Class

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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