인도의 도로 화물 운송 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
India Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692557
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
인도의 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년 1,539억 달러로 추정되고, 2030년에는 2,363억 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 8.95%로 성장할 것으로 예측됩니다.
인도 제조업 부문은 2025년까지 1조 달러로 성장해 시장 성장을 견인할 것으로 예상
인도 경제가 성장함에 따라 제조품에 대한 수요가 증가하고 원재료 및 완제품을 운송하기위한 도로화물 서비스의 요구가 증가하고 있습니다.
인도의 소매 업계는 2019년부터 2030년까지 9%의 페이스로 성장하여 2019년의 7,790억 달러에서 2026년에는 1조 4,070억 달러, 2030년에는 1조 8,000억 달러 이상에 달할 것으로 예측되고 있기 때문에 도소매업 부문의 미래 소득 증가, 좋은 인구 역학, 외국 기업 진입, 도시화의 진전에 힘입어 업계의 장기적인 미래는 밝을 것으로 보입니다. 또한 생산 및 수출 증가는 제조의 최종 사용자 부문을 지원할 것으로 예상됩니다. 인도는 제조업에서 외자 투자 대상으로 최고 수준입니다. 휴대폰, 럭셔리 및 자동차 분야의 많은 주요 브랜드들이 인도에 제조 공장을 설립하거나 설립할 계획입니다. 인도 제조업은 2025년까지 1조 달러로 성장할 것으로 예상됩니다.
인도 도로화물 운송 시장 동향
정부 및 민간 투자, 수출 증가, 주를 가로지르는 물품의 이동 증가가 운송 산업의 주요 원동력이 되고 있습니다.
2024년 정부는 물류 비용을 5-6%까지 줄이는 것을 목표로 하고 있습니다. 인도 철도는 화물 운송 능력 증대, 화물 열차 가속화, 운임 인하, 화물 전용 통로 설치, 철도역, 도로, 항만 간의 라스트 원 마일 연결 개선 등을 추진하고 있습니다. 가티 샤쿠티 총리와의 협력, 물류 산업 지위 부여, 디지털 솔루션 추진, 물류 인프라 정비 등을 진행하고 있습니다. 이러한 노력은 비용을 절감하고 물류의 GDP 성장에 박차를 가하기 위한 것입니다.
이 분야는 2027년까지 성장하여 2027년까지 1,000만명의 고용을 늘릴 것으로 예상되고 있습니다. 뭄바이 트랜스 하버 링크(MTHL), 네비 뭄바이 국제 공항, 노이다 국제 공항, 서부 전용 화물 회랑 등 2024년을 향한 인도의 인프라 계획도, 세계의 물류계에서 저명한 기업이 되기 위한 인도의 행보를 가속시킬 것으로 기대되고 있습니다.
디젤 가격 상승은 일부 주 정부의 부가가치세 인하로 인해 가솔린 가격 상승만큼 급격하지 않습니다.
2023년 9월 사우디아라비아와 러시아가 자발적인 감산과 수출 삭감을 2023년까지 연장했기 때문에 원유가격은 1배럴당 90달러와 10개월 만에 고가를 냈습니다. 1,400만 명의 트럭 운전사와 차량 운영자를 대표하는 모든 인도 자동차 운송 회의에 따르면, 연료 가격 상승은 트럭의 운행 비용의 70%를 차지하는 가격 상승을 전가하는 능력이 제한되어 있기 때문에 인도의 트럭 운전사에 영향을 미치고 있습니다.
인도 정부는 2024년 상반기에 예정된 낙국 의회 선거에 맞추어 2024년 가솔린과 디젤 가격을 1리터당 4-6루피(0.04-0.07달러) 인하하는 것을 검토하고 있습니다. 이 인하에 의한 부담을 균등하게 분담하기 위해 석유 판매회사와 협의 중이며 최대 1리터당 10루피(0.12미국)의 대폭적인 인하 가능성도 있습니다.
인도 도로화물 운송 산업 개요
인도의 도로화물 운송 시장은 단편화되었으며, 이 시장의 주요 5개사는 CJ Darcl, CJ Darcl Logistics Limited, Delhivery Ltd., Mahindra Logistics Ltd., VRL Logistics Ltd.(알파벳순)입니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수·창고업의 GDP
물류 실적
도로의 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 가격 동향
모달 점유율
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도소매업
기타
수출처
국내화물
국제화물
트럭 적재량
Full Truckload(FTL)
Less-than-truckload(LTL)
컨테이너 수송
컨테이너 수송
컨테이너 없음
거리
장거리 수송
단거리 수송
상품 구성
유체상품
고체상품
온도 제어
비온도 제어
온도 제어
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
AP Moller-Maersk
Allcargo Logistics Ltd.(including Gati Express)
CJ Darcl
CJ Darcl Logistics Limited
Delhivery Ltd.
DHL Group
Expeditors International of Washington, Inc.
GEODIS
Mahindra Logistics Ltd.
Nippon Express Holdings
Transport Corporation of India Ltd.(TCI)
V-TRANS
Varuna Group
VRL Logistics Ltd.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
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The India Road Freight Transport Market size is estimated at 153.9 billion USD in 2025, and is expected to reach 236.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.95% during the forecast period (2025-2030).
India's manufacturing sector is expected to grow to USD 1 trillion by 2025 and drive the growth of the market
As the Indian economy grows, there is an increase in the demand for manufactured goods, which leads to a higher need for road freight services to transport raw materials and finished goods. Moreover, manufacturing exports had their biggest year ever at USD 447.46 billion, growing 6.03% in FY23 over last year's record-breaking figure of USD 422 billion. In FY23 (until September 2022), exports of the top 10 major commodities stood at USD 187.2 billion.
The future of the wholesale and retail trade segment is expected to be outstanding as India's retail industry is projected to grow at a pace of 9% over 2019-2030, from USD 779 billion in 2019 to USD 1,407 billion by 2026 and more than USD 1.8 trillion by 2030. The long-term future for the industry looks positive, supported by rising income, favorable demographics, entry of foreign players, and increasing urbanization. Moreover, rising production and exports are expected to support the manufacturing end-user segment. India is one of the top destinations for foreign investment in the manufacturing industry. Many leading brands in the mobile phone, luxury, and automotive sectors have established or are planning to set up their manufacturing plants in India. India's manufacturing sector is expected to grow to USD 1 trillion by 2025.
India Road Freight Transport Market Trends
Government and private investments, rising exports, and the increasing interstate movement of goods are the major drivers of the transportation industry
In 2024, the government is dedicated to reducing logistics costs to 5-6%. Indian Railways is taking steps to boost freight capacity, increase the speed of freight trains, lower freight expenses, establish dedicated freight corridors, improve last-mile connectivity between railheads, roads, and ports. They're aligning with PM Gati Shakti, granting industry status to logistics, promoting digital solutions, and developing logistics infrastructure. These efforts aim to cut costs and spur GDP growth in logistics.
The sector is expected to grow till 2027 and is expected to add 10 million jobs by 2027. India is aiming to become a global hub for manufacturing and logistics, with recent policies attracting around USD 10 billion USD in investments for the warehousing and logistics sector. Also India's infrastructure plans for 2024, such as the Mumbai Trans Harbour Link (MTHL), Navi Mumbai International Airport, Noida International Airport and Western Dedicated Freight Corridor etc, are expected to accelerate India's journey towards becoming a prominent player in the global logistics landscape.
The diesel price increase was less sharp than the increase in petrol prices due to VAT cuts offered by several state governments
In September 2023, oil prices hit a 10-month high of USD 90 per barrel as Saudi Arabia and Russia extended their voluntary production and export cuts till 2023. As India imports 85% of its oil, the fuel prices were impacted. According to the All-India Motor Transport Congress, which represents 14 million truckers and vehicle operators, the soaring fuel prices are impacting India's truckers as they have limited ability to pass on the rising prices, which account for 70% of the cost of operating a truck.
The Indian government is contemplating reducing petrol and diesel prices by INR 4 - INR 6 (USD 0.04 - USD 0.07) per litre in 2024, timed with the upcoming Lok Sabha elections in H1 2024. Discussion in ongoing with Oil Marketing Companies to share the burden of this reduction equally, and there's a possibility of a more substantial cut of up to Rs 10 (USD 0.12) per litre. This move aims to alleviate the financial strain on the public and could also help lower retail inflation, which peaked at 5.55% in November 2023.
India Road Freight Transport Industry Overview
The India Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being CJ Darcl, CJ Darcl Logistics Limited, Delhivery Ltd., Mahindra Logistics Ltd. and VRL Logistics Ltd. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Modal Share
4.16 Inflation
4.17 Regulatory Framework
4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 Truckload Specification
5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
5.4 Containerization
5.4.1 Containerized
5.4.2 Non-Containerized
5.5 Distance
5.5.1 Long Haul
5.5.2 Short Haul
5.6 Goods Configuration
5.6.1 Fluid Goods
5.6.2 Solid Goods
5.7 Temperature Control
5.7.1 Non-Temperature Controlled
5.7.2 Temperature Controlled
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 A.P. Moller - Maersk
6.4.2 Allcargo Logistics Ltd. (including Gati Express)
6.4.3 CJ Darcl
6.4.4 CJ Darcl Logistics Limited
6.4.5 Delhivery Ltd.
6.4.6 DHL Group
6.4.7 Expeditors International of Washington, Inc.