스페인의 택배, 특송 및 소포(CEP) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690756
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
스페인의 택배, 특송 및 소포(CEP) 시장 규모는 2025년에 43억 9,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 53억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.83%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
전자상거래 붐과 인터넷 소매 구매 증가로 인해 CEP 시장에서 긍정적인 성장이 예상됩니다.
스페인에는 2022년에 21,992개의 우편 및 택배 활동 기업이 있었습니다. 운영 중인 사업체와 거래량이 확대됨에 따라 고용 기회도 크게 증가했습니다. 그 결과 2022년에는 8만 5,992명의 직원이 스페인의 우편 및 택배 활동 부문에서 일했습니다. 또한 스페인은 우편 및 택배 활동의 수익 측면에서 25개 EU 국가 중 5위를 차지했습니다. 이에 발맞춰 DHL은 2023년 마드리드 물류창고에 시간당 2만 5,000개의 소포를 처리할 수 있는 새로운 소포 분류 시스템을 오픈했습니다. 이 창고는 국제 허브 역할을 하며 카나리아 제도와의 상품 이동을 중앙 집중화합니다.
2024년 2월, UPS는 스페인 사라고사에 최신 포장물 분류 및 배송 센터를 개장하여 스페인 내 국내 네트워크를 더욱 강화했습니다. 4,000평방미터가 넘는 이 새로운 시설은 첨단 처리 기술을 통해 시간당 3,000개의 포장물을 처리할 수 있으며, 이는 이전 시설보다 30% 증가한 수치입니다.
스페인의 택배, 특송 및 소포(CEP) 시장 동향
스페인 정부의 인프라 투자 증가에 힘입어 발전하는 운송 및 보관 부문
2024년 5월, 스페인과 모로코를 연결하기 위해 지브롤터 해협 아래에 철도 터널을 건설하려는 계획이 부활했습니다.스페인 정부는 이 프로젝트의 타당성 조사와 비용 추정치를 업데이트하기 위해 국영 엔지니어링 회사 Ineco를 고용했습니다. 초기 추정에 따르면 터널 건설에 53억 3,000만 달러에서 106억 7,000만 달러가 소요될 것으로 예상되며, 유럽과 아프리카 대출 기관에서 자금을 지원할 것으로 예상됩니다. 스페인과 모로코를 잇는 최단 경로는 14km이지만 바다의 깊이가 약 1000m에 달해 건설이 어렵습니다. 현재 고려 중인 대안은 길이가 약 28km이지만 수심이 300m 미만으로 관리하기 쉬운 경로입니다. 현재 계획은 단일 터널이며, 향후 두 번째 병렬 터널을 추가할 수 있는 옵션이 있습니다.
2024년 6월 스페인은 스페인 북부의 철도 인프라를 개선하기 위해 24억 7,000만 달러를 배정했으며, 이는 아스투리아스에 대한 총 30억 9,000만 달러 투자 중 일부입니다. 이 중 23억 5천만 달러는 2030년까지 완공 예정인 EU 프로젝트에 할당되었습니다. 한편, 스페인 교통부가 감독하는 7억 4,495만 달러의 예산이 투입되는 개발 프로젝트는 2050년 완공을 목표로 하고 있습니다.
높은 연료 가격으로 인해 2022년 스페인 정부는 보조금으로 리터당 0.2달러의 할인을 소매가격에 적용
스페인의 휘발유 평균 가격은 2024년 4월까지 1.78달러로 3개월 연속 0.96% 상승하여 10월 중순 수준을 연상시키는 등 연료 가격이 지속적으로 상승하는 추세를 보이고 있습니다.
연료 가격은 최근 식료품 가격과 함께 스페인 사람들의 예산에 큰 영향을 미치는 주요 관심사였습니다. 이러한 연료 가격 하락이 예상되는 주된 이유는 공급과 수요가 모두 감소하고 있는 석유 시장 때문입니다.
스페인의 택배, 특송 및 소포(CEP) 산업 개요
스페인의 택배, 특송 및 소포(CEP) 시장은 적당히 통합되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 Correos Express, DHL Group, FedEx, La Poste Group(SEUR 포함), Logista(알파벳순)의 5사입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
물류 실적
인프라
규제 프레임워크
스페인
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
판매처
국내
국제
배달 속도
특송
비특송
모델
기업 간(B2B)
기업 대 소비자(B2C)
소비자 간(C2C)
출하 중량
중량 화물
경량 화물
중간 중량 화물
수송 형태
항공
도로
기타
최종 사용자
전자상거래
금융 서비스(BFSI)
의료
제조업
1차 산업
도매 및 소매업(오프라인)
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Correos Express
DHL Group
FedEx
GEODIS
La Poste Group(SEUR 포함)
Logista
MRW
Paack
Szendex
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
기술 발전
출처 및 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
HBR
영문 목차
영문목차
The Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 4.39 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.83% during the forecast period (2025-2030).
Positive growth is expected in CEP markets owing to e-commerce boom and increasing internet retail purchases
In Spain, there were 21,992 postal and courier activity companies in 2022. The number of employment opportunities has significantly increased along with the expanding businesses in operation and trade volumes. As a result, in 2022, 85,992 employees worked in the Spanish postal and courier activities sector. Also, Spain was fifth out of 25 EU countries in terms of revenue for its postal and courier activities. In alignment, DHL, opened a new parcel classification system in its warehouse in Madrid in 2023 which can process 25,000 packages/hour. It functions as an international hub and centralizes merchandise movements with the Canary Islands.
In February 2024, UPS inaugurated its latest package sorting and delivery center in Zaragoza, Spain, further enhancing its domestic network within the country. Spanning over 4,000 sqm, the new facility has advanced processing technology enabling it to handle 3,000 packages per hour, marking a 30% increase from its predecessor. This launch followed several recent investments in Spain, including EUR 40 million (USD 42.69 million) hub in Barcelona covering more than 24,000 sqm, capable of sorting up to 22,000 packages per hour, representing one of UPS's largest commitments to the Spanish market.
Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends
Developing transport and storage sector fueled by growing infrastructure investments by Spanish Government
In May 2024, plans to build a rail tunnel under the Strait of Gibraltar to connect Spain and Morocco were revived. The Spanish government hired state-owned engineering firm Ineco to update the feasibility study and cost estimates for the project. Initial estimates suggest the tunnel could cost between USD 5.33 billion and USD 10.67 billion, with funding expected from European and African lending institutions. The shortest route between Spain and Morocco is 14 km, but the sea is about 1000 m deep there, making construction difficult. Alternatives being considered are around 28 km long but at a more manageable depth of less than 300 meters. The current plan is for a single-bore tunnel, with the option to add a second parallel tunnel in the future. This tunnel would be used by both passenger and freight trains.
In June 2024, Spain allocated USD 2.47 billion to enhance rail infrastructure in northern Spain, part of a broader USD 3.09 billion investment in Asturias. Out of this total, USD 2.35 billion is earmarked for EU projects slated for completion by 2030. Meanwhile, developments overseen by Spain's Ministry of Transport, with a budget of USD 744.95 million, are targeted for a 2050 finish. In October 2024, Spain greenlit a tripartite agreement to construct a new southern rail entrance to the Port of Barcelona, with expenses exceeding USD 805.65 million.
Owing to high fuel prices, a discount of USD 0.2 per liter was applied to the retail price as a subsidy by the Spanish government in 2022
Spain has witnessed a consistent uptrend in fuel prices, with the average cost of a liter of petrol climbing to USD 1.78 by April 2024, marking a 0.96% increase for three consecutive months, reminiscent of mid-October levels. Diesel prices, on the other hand, stood at USD 1.66 per liter, reflecting an uptick of nearly 0.6% in the fourth week of the month. Moreover, gasoline prices have surged by 9.25% since the start of 2024, while diesel has seen a more modest increase of close to 4.5%.
Fuel prices have been a major concern recently, along with food costs, significantly impacting Spaniards' budgets. By the end of 2024, the price of a liter of 95-octane gasoline is expected to be around USD 1.49, and diesel around USD 1.38. The main reason for this expected drop in fuel prices is the oil market, which is seeing a decline in both supply and demand. The International Energy Agency predicts that oil consumption will fall sharply, from 2.8 million barrels per day in the third quarter of 2023 to 1.1 million in 2024.
Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview
The Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is moderately consolidated, with the major five players in this market being Correos Express, DHL Group, FedEx, La Poste Group (including SEUR) and Logista (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Logistics Performance
4.11 Infrastructure
4.12 Regulatory Framework
4.12.1 Spain
4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 Speed Of Delivery
5.2.1 Express
5.2.2 Non-Express
5.3 Model
5.3.1 Business-to-Business (B2B)
5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
5.4 Shipment Weight
5.4.1 Heavy Weight Shipments
5.4.2 Light Weight Shipments
5.4.3 Medium Weight Shipments
5.5 Mode Of Transport
5.5.1 Air
5.5.2 Road
5.5.3 Others
5.6 End User Industry
5.6.1 E-Commerce
5.6.2 Financial Services (BFSI)
5.6.3 Healthcare
5.6.4 Manufacturing
5.6.5 Primary Industry
5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
5.6.7 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Correos Express
6.4.2 DHL Group
6.4.3 FedEx
6.4.4 GEODIS
6.4.5 La Poste Group (including SEUR)
6.4.6 Logista
6.4.7 MRW
6.4.8 Paack
6.4.9 Szendex
6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)