일본의 택배, 특송, 소포(CEP) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Japan Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690718
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
일본 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 규모는 2025년에 357억 7,000만 달러, 2030년에는 445억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.49%를 나타낼 전망입니다..
전자상거래 산업이 일본 부문 수요를 견인
국내 및 국경을 넘어선 전자상거래는 일본의 택배, 특송, 소포(CEP) 수요를 견인하고 있습니다. 전자상거래 시장은 2022년 1,450억 달러로 평가되어 CEP 양의 성장으로 이어졌습니다. 경제 재개 후 국내 CEP 수요는 전반적으로 증가했습니다. 국내에는 노동력 부족과 함께 고령화된 노동력이 존재함에도 불구하고 2022년 국내 및 국제 CEP량은 증가했습니다. 소포의 재배달은 CEP 시장의 성장에 크게 기여했습니다. 예를 들어 일본의 주요 도어 투 도어 택배 서비스가 발송한 소포의 약 11.8%가 2022년 10월에 재배달을 강요받아 2022년 4월의 11.7%에서 증가했습니다. 2024년까지 전자상거래 산업의 매출은 인터넷 사용자의 높은 보급률에 견인되어 1,760억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
E커머스는 패션 카테고리가 25%의 수익 공헌, 일렉트로닉스 카테고리가 19%의 수익 공헌으로 COVID-19의 유행에 의해 2020년 CEP 시장에 공헌했습니다. 바이러스의 확산을 억제하기 위해 정부가 부과한 규제와 재택 근무 시나리오가 온라인 배송 방법의 인기로 이어졌습니다. 전자상거래는 2027년까지 2,250억 달러에 이를 것으로 예측되며, CEP 시장 수요를 대폭 증가시킵니다.
일본 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 동향
택배 수요 증가와 노동력 부족으로 MILT는 자동화물 운송 도로 및 물류 터널 건설에 주력
2024년 5월 17일 도쿄역에서 개최된 박람회에서는 고속 여객 열차를 이용한 경화물 운송의 확대가 강조되었습니다. 이 시프트는 업무용 운전자 부족과 새로운 시간외 노동법에 힘입어 도로 배송 비용을 최대 20% 증가시키고 있습니다. JR 동일본은 2023년 8월부터 12량 편성의 E계 전용 차량을 사용한 니가타발 도쿄행 당일 배송 서비스를 실시했습니다. 수송품목은 신선식품, 과자류, 음료, 꽃, 정밀부품, 의료품 등. 2023년 9월 JR 동일본은 도호쿠 신칸센에서 화물 전용 서비스를 시작했으며 현재 고속 및 특급 네트워크 전반에 '하코뷴' 브랜드 화물 서비스를 제공합니다.
2024년 3월 JR 도카이는 시즈오카현의 환경 문제에 대한 반대 운동이 계속되고 있기 때문에 2027년까지 도쿄-나고야간에 고속 자기 부상식 철도를 도입할 계획을 포기하고, 이 계획은 2034년 이후까지 연기될 가능성이 있습니다. 리니어 중앙 신칸센은 시속 500km의 열차로 도쿄와 오사카를 연결하는 것을 목표로 하고 있지만, 시즈오카의 작은 구간이 큰 장애가 되고 있습니다.
2024년 7월 정부 보조금에도 불구하고 연료가격 상승, 2023년 10월 이후 고가
자원에너지청은 2024년 7월 레귤러 가솔린 소매가가 리터당 미화 1.33달러에 달했다고 발표했습니다. 이 가격은 2023년 10월 이후 약 9개월 만에 높은 가격입니다. 소매 가격 상승은 도매 가격 상승으로 인한 것입니다. 이에 대항하기 위해 정부는 석유정유업자에게 보조금을 지급하고 도매가격 억제를 도모하고 있습니다. 게다가 보조금의 금액은 상승했고 6월 27일부터 7월 3일 사이에 0.19달러와 전주부터 0.01달러 증가했습니다.
일본 가스회사는 2023년부터 24년까지 비정상적인 따뜻함으로 인한 사용량 감소에 이어 2024년 4월부터 2025년 3월까지 회계연도에 도시가스 수요가 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 일본 최대 가스 소매업체인 도쿄가스는 도시가스 판매량이 2025년까지 1.1% 증가한 114억 2,200만 입방미터가 될 것으로 예측했습니다. 가정용은 3.4% 증가한 28억 입방미터, 산업용 및 업무용은 0.3% 증가한 86억 입방미터가 될 것으로 예상됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
물류 실적
인프라
규제 프레임워크
일본
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
마무리
국내
국제
배달 속도
익스프레스
비익스프레스
모델
기업간(B2B)
기업 대 소비자(B2C)
소비자간(C2C)
출하 중량
중량화물
경량화물
중량화물
수송 형태
항공편
도로
기타
최종 사용자
전자상거래
금융 서비스(BFSI)
헬스케어
제조업
제1차 산업
도매 및 소매업(오프라인)
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
DHL Group
Ecohai
FedEx
Japan Post Holdings Co., Ltd.
Nippon Express Holdings
Seino Holdings Co., Ltd.
SG Holdings Co., Ltd.
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
Yamato Holdings Co., Ltd.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
SHW
영문 목차
영문목차
The Japan Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 35.77 billion USD in 2025, and is expected to reach 44.55 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.49% during the forecast period (2025-2030).
The e-commerce industry is driving the segmental demand in Japan
Domestic and cross-border e-commerce is a major driver of the demand for courier, express, and parcel in the country. The e-commerce market was valued at USD 145 billion in 2022, leading to growth in CEP volume. Post re-opening of the economy, overall CEP demand in the country increased. The domestic and international CEP volume grew in 2022 despite the presence of an aging workforce in the country, along with labor shortages. The redelivery of parcels significantly contributed to the growth of the CEP market. For instance, approximately 11.8% of parcels shipped by major door-to-door delivery services in Japan had to be redelivered in October 2022, increasing from 11.7% in April 2022. By 2024, the revenue in the e-commerce industry is expected to reach USD 176 billion, driven by high internet user penetration.
E-commerce, led by the fashion category with a 25% revenue contribution and the electronics category with a 19% revenue, contributed to the CEP market in 2020, owing to the COVID-19 pandemic. Government-imposed restrictions to curtail the spread of the virus and the work-from-home scenario led to the popularity of the online delivery method. E-commerce is projected to reach USD 225 billion by 2027, significantly increasing demand for the CEP market.
Japan Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends
With growing demand for home deliveries & labour shortages, the MILT is focusing on construction of automatic cargo transport roads and logistics tunnels
On May 17, 2024, a fair at Tokyo Station highlighted the growing use of high-speed passenger trains for light freight. This shift, driven by a shortage of commercial drivers and new overtime laws, has increased road delivery costs by up to 20%. Since August 2023, JR East has been running a same-day delivery service from Niigata to Tokyo using a dedicated 12-car Series E trainset. Items transported include fresh food, confectionery, drinks, flowers, precision components, and medical supplies. In September 2023, JR East launched a freight-only service on the Tohoku Shinkansen and now offers Hakobyun-branded freight services across its high-speed and Limited Express networks.
In March 2024, Central Japan Railway Co. abandoned its plan to launch a high-speed maglev train between Tokyo and Nagoya by 2027 due to ongoing environmental opposition in Shizuoka Prefecture, possibly delaying the project until 2034 or later. The Linear Chuo Shinkansen aims to connect Tokyo and Osaka with trains reaching speeds of 500 kilometers per hour, but a small section in Shizuoka has been a major obstacle.
Rising prices of fuel in Japan witnessed in July 2024, highest since October 2023, despite government subsidies
In July 2024, the Agency for Natural Resources and Energy announced that the retail price of regular gasoline reached USD 1.33 per liter, marking an increase of USD 0.006 from June 2024. This price point is the highest observed in nearly nine months, dating back to October 2023. The uptick in retail prices is attributed to surging wholesale prices. To counteract this, the government has been subsidizing oil refiners, ensuring that wholesale prices remain subdued. Moreover, the subsidy amount saw an uptick, rising to USD 0.19 between June 27 and July 3, which is an increase of USD 0.01 from the week prior.
Japanese gas utilities expect city gas demand to rise in the fiscal year April 2024 to March 2025, following reduced usage in 2023-24 due to unusually warm weather. Tokyo Gas, Japan's largest gas retailer, forecasts city gas sales will increase by 1.1% to 11.422 billion cubic meters by 2025. Household sales are expected to grow by 3.4% to 2.8 billion cubic meters, while supplies to industry and commercial users are projected to rise by 0.3% to 8.6 billion cubic meters.
Japan Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview
The Japan Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being FedEx, Japan Post Holdings Co., Ltd., Seino Holdings Co., Ltd., SG Holdings Co., Ltd. and Yamato Holdings Co., Ltd. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Logistics Performance
4.11 Infrastructure
4.12 Regulatory Framework
4.12.1 Japan
4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 Speed Of Delivery
5.2.1 Express
5.2.2 Non-Express
5.3 Model
5.3.1 Business-to-Business (B2B)
5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
5.4 Shipment Weight
5.4.1 Heavy Weight Shipments
5.4.2 Light Weight Shipments
5.4.3 Medium Weight Shipments
5.5 Mode Of Transport
5.5.1 Air
5.5.2 Road
5.5.3 Others
5.6 End User Industry
5.6.1 E-Commerce
5.6.2 Financial Services (BFSI)
5.6.3 Healthcare
5.6.4 Manufacturing
5.6.5 Primary Industry
5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
5.6.7 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 DHL Group
6.4.2 Ecohai
6.4.3 FedEx
6.4.4 Japan Post Holdings Co., Ltd.
6.4.5 Nippon Express Holdings
6.4.6 Seino Holdings Co., Ltd.
6.4.7 SG Holdings Co., Ltd.
6.4.8 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)