AI In IoT - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690198
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
IoT AI 시장 규모는 2025년에 852억 달러, 2030년에는 1,243억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025년-2030년) CAGR은 7.86%를 나타낼 전망입니다.
IoT 디바이스에서 생성된 엄청난 양의 실시간 데이터를 효율적으로 처리할 필요성, 성능 관리 어플라이언스에 대한 수요 증가, 다운타임 및 유지 보수 비용 절감의 필요성이 시장 성장의 주요 요인이 되고 있습니다.
주요 하이라이트
IoT 기술은 다양한 조직의 디지털 변혁에 필수적이며, 그 결과 새로운 비즈니스 모델을 구축하고 추적함으로써 기존 프로세스를 업그레이드할 수 있는 힘을 주고 있습니다. 뮬레이트하고 인간의 간섭을 거의 혹은 전혀 받지 않고 의사결정을 지원하는 지능적인 머신이 탄생합니다.
소매 업계는 IoT 기반 서비스로 클라우드 AI를 활용하여 고객 경험 프로그램을 강화하고 보다 고객 중심의 제품을 만들어 내고 있습니다. 스마트 리테일 환경에서는 컴퓨터 비전 기능이 장착된 카메라 시스템이 고객이 지나갈 때 얼굴 인식을 사용하여 인식할 수 있습니다.
게다가 많은 기업들이 온프레미스 AI에서 클라우드로 전환하고 있는데, 이는 낮은 지연과 실시간 추적으로 배송 시간이 단축되기 때문이며, 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 가능성이 높습니다. Hat은 산업용 IoT의 운영 데이터에서 실시간 가치를 증진하는 개방적이고 유연하며 제조업체 및 플랜트 운영자에게 보다 안전한 솔루션을 제공하도록 설계된 하이브리드 클라우드를 사용하기 위한 새로운 협업을 발표했습니다.
그러나 숙련된 노동자의 부족과 데이터 보안에 대한 우려가 높아지면서 조사 대상 시장의 성장을 억제하는 주요 요인이 되고 있습니다. 확보하고 안전한 손에 맡기는 것이 매우 중요합니다.그러나, 사용자는 언제 누군가가 우리의 개인적인 기밀 데이터에 액세스하려고 하는지 모르기 때문에 보안은 항상 기술상의 우려 사항이며, 시장의 성장을 제한하고 있습니다.
코로나 바이러스가 확산되는 동안 조직이 확장 가능하고 안정적이며 안전한 컴퓨팅 파워에 액세스할 수 있다는 것은 중요한 건강 관리 또는 학생의 지속적인 학습 또는 전례없는 수의 직원이 가정에서 온라인으로 생산성을 유지할 수 있다는 것이 시장 성장의 중요한 요인의 일부입니다. 병원 네트워크, 제약 회사, 연구소는 AI 대응 IoT 디바이스를 사용하여 환자의 케어, 치료법의 탐구, COVID-19의 영향 완화 등 다양한 일에 임하고 있습니다.
IoT AI 시장 동향
헬스케어 분야가 시장의 강력한 성장을 가속할 전망
헬스케어 조직은 고빈도의 사물인터넷(IoT) 센서 데이터와 컴퓨터 비전(AI)을 수집 및 분석함으로써 진단과 치료의 결정, 질병 치료에 있어서의 임상의의 지원 등의 태스크에 있어서의 인간의 퍼포먼스를 향상시킬 수 있습니다. 이동성과 균형에 대한 일상적인 신체평가는 IoT와 AI기술(IoT)을 조합함으로써 변혁될 가능성이 큰 정상적인 헬스케어 활동입니다.
COVID-19 백신 등의 백신을 검사 및보관하고 있는 병원, 진료소, 제약회사, 학술기관에서는 냉장고의 실시간 상태나 성능을 가시화할 수 없는 것이 현상입니다. IoT 기반의 예측 유지보수의 필요성이 높아지고 있습니다.
게다가 AI와 IoT의 기술 혁신을 통해 병원은 CT 스캔이나 환자의 바이탈 기록 등의 데이터를 최대한 활용할 수 있습니다.
스마트 병원은 IoT에 연결된 기술과 로봇 공학을 활용하여 새로운 시대의 건강 지원과 치료를 실현하려고 하고 있습니다. 실시간 환자 모니터링(피트니스 트래커, 스마트 웨어러블, 패닉 버튼 등), 스마트 이미지 분석을 통한 고급 진단, 로봇 수술을 통한 건강 관리 개선에 도움이 됩니다.
스마트 헬스 케어의 동향은 IoT 기술의 채용이 증가한 결과, 크게 성장할 것으로 예상됩니다. ASUS 스마트 헬스케어 테마는 다양한 제품이 전시되는 가운데, 디지털 변혁을 촉진하는 것이었습니다.
북미가 주요 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
북미는 자동차 및 운송, 제조, 소매, 헬스케어 등 많은 산업에서 AI와 IoT 기술이 널리 채용되고 있기 때문에 큰 시장 점유율을 가진 주요 지역 중 하나이며, 이 지역에서 조사된 시장이 성장하는 이유 중 하나가 되고 있습니다. 북미는 새로운 최종 사용자 산업에서 AI와 IoT 용도의 개발 연구가 진행되고 있는 주요 지역 중 하나입니다.
북미 기업의 제조 플랫폼은 디지털 전환을 이루고 있으며, 이것이 이 나라의 IoT 제조에 있어서의 AI 솔루션 제공업체에게 기회를 가져오고 있습니다. 설비의 회복력을 높여 제조 라인에서 실시간으로 제품의 품질을 확인할 수 있게 되어 있습니다.
많은 세계 기업들이 시장 벤더와 제휴하여 AI 기반 IIoT를 생산 라인에 통합하여 시장 성장을 가속하고 있습니다. 2022년 9월, P&G와 Microsoft는 P&G의 디지털 제조 인프라를 개선하기 위한 다년간의 파트너십 계약을 체결했습니다. 파트너십에 의하면, 산업 사물의 인터넷(IIoT), 디지털 트윈, 데이터, AI는 생산성을 향상시켜 코스트를 낮추면서, 고객에게의 제품 제공을 가속해, 고객 만족도를 높인다고 합니다.
이 지역에는 미국을 중심으로 세계적인 IoT와 AI 기반의 벤더 프로바이더가 다수 존재하고 있습니다. 간섭 없이 그 데이터에 근거해 행동할 수 있습니다. 테슬라의 자동 운전차는 AI와 IoT가 연동한 예입니다.
북미의 이 업계의 성장 가능성은 많은 미국의 AI 플랫폼과 소프트웨어 제조업체가 IoT 솔루션 제공업체와 협력하여 이 지역에서 시장 점유율을 향상시키고 있다는 사실도 나타났습니다.
IoT AI 산업 개요
IoT AI 시장은 국내외에 다수의 기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열합니다. SE, Oracle, IBM Corporation 등 여러 기업으로 구성되어 있습니다. 각 회사의 브랜드 아이덴티티는 시장에 큰 영향을 미치고 있습니다.
2023년 6월 Amazon Web Services, Inc.는 인텔리전트 인공지능 솔루션을 성공적으로 개발하고 배포하기 위해 고객을 지원하기 위한 새로운 프로그램인 AWS Generative AI Innovation Centre”를 발표했습니다. 이 프로그램에서 AWS는 1억 달러를 투자하여 AI와 MLAWS 전문가를 세계 고객과 연결하여 고객이 새로운 인공지능 제품, 서비스, 프로세스를 상상, 설계 또는 시작할 수 있도록 합니다.
2023년 5월, SAP와 Google Cloud는 비즈니스 데이터의 상황을 간소화하고 그 힘을 해방하기 위한 목적으로 오픈 데이터의 광범위한 제공을 발표했습니다. Cloud에 대한 투자의 가치를 극대화할 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
빅데이터량 증가
IoT 디바이스에서 생성되는 데이터의 효과적인 관리에 의한 가치 있는 통찰력 획득
시장 성장 억제요인
데이터 보안 및 개인정보 보호 문제
제6장 시장 세분화
컴포넌트별
플랫폼
용도 관리
커넥티비티 관리
디바이스 관리
서비스
매니지드 서비스
전문 서비스
소프트웨어
데이터 관리
네트워크 대역 관리
실시간 스트리밍 분석
원격 감시
보안
엣지 솔루션
업계별
은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
IT 및 통신
에너지 및 유틸리티
헬스케어
제조업
기타 최종 사용자 업계별(운수 및 모빌리티, 정부기관, 소매업)
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amazon Web Services Inc.(Amazon Inc.)
IBM Corporation
Autoplant Systems India Pvt. Ltd
SAP SE
Google LLC(Alphabet Inc.)
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
Salesforce.com Inc.
PTC Inc.
SAS Institute Inc.
General Electric Company
Hitachi Ltd
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
SHW
영문 목차
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The AI In IoT Market size is estimated at USD 85.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 124.38 billion by 2030, at a CAGR of 7.86% during the forecast period (2025-2030).
The need to efficiently process vast volumes of real-time data generated from IoT devices, the growing demand for performance management appliances, and the need to reduce downtime and maintenance costs are the primary factors driving the market's growth.
Key Highlights
IoT technology is essential for various organizations to digitally transform, thus, empowering them to upgrade the existing processes by creating and tracking new business models. More and more companies view IoT as an important element for business success, thus increasing its adoption. AI and IoT, both technologies, when combined, are creating intelligent machines that simulate rational behavior and support decision-making with little or no human interference. The growing emphasis on effective management of data generated from IoT devices to gain valuable insights and real-time monitoring to curate an enhanced customer experience are the key growth drivers for the market.
The retail industry is leveraging cloud AI in IoT-based services to augment customer experience programs and generate more customer-oriented products. For instance, in a smart retail environment, a camera system outfitted with computer vision capabilities can use facial recognition to recognize customers when they walk through the door. Suppose the system detects most customers walking into the store are Millennials. In that case, it can push out product advertisements or in-store specials that appeal to that demographic, therefore driving sales.
Furthermore, most companies are shifting to the cloud from on-premise AI, owing to faster delivery time with low latency and real-time tracking, likely to foster the studied market growth during the forecast period. For instance, Amazon Echo Amazon has introduced Web Services IoT, a managed cloud platform and lets devices connect securely to cloud applications and other devices. In February 2021, IBM and Red Hat announced a new collaboration to use a hybrid cloud designed to deliver an open, flexible, and more secure solution for manufacturers and plant operators that will drive real-time value from operations data from industrial IoT.
However, the lack of a skilled workforce and growing concerns regarding data security are some major factors restraining the studied market growth. It is crucial to ensure that the data is secure and in safe hands because AI and IOT collect sensitive and essential data from their users or clients. But since users have no idea when someone would attempt to access our private and sensitive data, security is always a concern with technology and restricting the market growth.
During the spread of Coronavirus, the ability for organizations to access scalable, dependable, and highly secure computing power, whether for vital healthcare work, to help students continue learning, or to keep unprecedented numbers of employees online and productive from home are some of the critical factors owing to the growth of the market in this situation. Hospital networks, pharmaceutical companies, and research labs are using AI-enabled IoT devices to care for patients, explore treatments, and mitigate the impacts of COVID-19 in many other ways. All of the above factors have accelerated the market's growth rate in the short run and are expected to augment it further in the long term.
AI in IoT Market Trends
Healthcare Sector Expected to Witness Robust Market Growth
Healthcare organizations can improve human performance on tasks such as diagnostic or therapeutic decisions, supporting clinicians in treating diseases, etc., by collecting and analyzing high-frequency Internet of Things (IoT) sensor data and computer vision (AI). Routine physical assessments of mobility and balance are usual healthcare activities with significant potential to be transformed by combining IoT and AI technologies (IoT). With IoT, care providers can simplify assessment using fewer steps while making the test quantitative, consistent, and reproducible.
Hospitals, clinics, pharmaceuticals, and academic institutes testing and storing vaccines, such as COVID-19 vaccines, still lack visibility on their refrigerators' real-time state and performance. Due to this, there is an increasing need for IoT-based predictive maintenance for vaccine logistics and safety. IoT can also improve diagnostic accuracy and remote patient monitoring, reduce the need for follow-up visits, reduce wait times, identify critical patients, and track medical equipment.
Furthermore, innovations in AI and IoT allow hospitals to take full advantage of data, like CT scans and records of patient vitals. These systems enable doctors to monitor patient health remotely, even when not in the building, and identify which patients need immediate attention. IoT can also boost the accuracy of diagnoses for certain diseases like breast and lung cancer.
Smart hospitals are utilizing IoT-connected technologies and robotics to deliver a new age of health support and treatment. There is an emergence of various IoT devices and applications designed for the healthcare sector, including sensors and apps for telemedicine consultations and remote healthcare monitoring. In this regard, IoT is helping to improve healthcare via real-time patient monitoring (fitness trackers, smart wearables, panic buttons, etc.), advanced diagnostics through smart image analysis, and robotic surgery. These applications help collect data to provide preventive measures for a person, early detection, and drug administration.
Smart healthcare trends are expected to grow significantly as a result of the rising adoption of IoT technologies. For instance, in December 2022, ASUS, a computer hardware manufacturer, unveiled smart healthcare solutions at the Taiwan Healthcare+ Expo. The ASUS Smart Healthcare theme encouraged digital change as various products were displayed at the ASUS exhibit. The community health management, precision health, and telemedicine trends which are driving the digitization of Taiwan's medical institutions were addressed. Moreover, AI algorithms and IoT devices also helped hospitals manage community health, allowing them to transition from community hospitals to modern hospitals through digital transformation.
North America Is Anticipated To Hold Major Market Share
North America is one of the major regions with significant market share because of the wide-scale adoption of AI and IoT technologies in many industries, like automotive and transportation, manufacturing, retail, and healthcare, which is one reason for the growth of the market studied in this region. North America is one of the leading regions with research into developing AI and IoT applications in new end-user industries. According to Cisco, the United States and Canada have the highest average per capita devices and connections as of 2022.
The manufacturing platform of North American companies has undergone a digital transformation which is creating an opportunity for the AI solution providers in the manufacturing of IoTs in the country, which has been enabling these companies to control energy and water usage in manufacturing facilities, boost equipment resilience while reducing waste, and check product quality in real-time on the production line. Providing scalable predictive quality, predictive maintenance, controlled release, and touchless operations would be helpful in increasing the sustainability of production in the region's plants.
Many global companies are partnering with market vendors to integrate AI-based IIoT into their production lines, fueling the market's growth. For instance, in September 2022, P&G and Microsoft signed a multiyear partnership agreement to revamp P&G's digital manufacturing infrastructure. According to the partnerships, the industrial internet of things (IIoT), digital twin, data, and AI would accelerate product delivery to customers and boost customer satisfaction while increasing productivity and lowering costs.
The region has many global IoT and AI-based vendor providers, especially in the United States. In addition, the country has a high-tech ecosystem, and the region's automobiles have become increasingly software-oriented. When AI is coupled with the IoT, the devices can analyze data, make decisions, and act on that data without human interference. Tesla's self-driving cars are examples of AI and IoT working in tandem. With the incorporation of AI, self-driving cars predict the behavior of cars and pedestrians in various circumstances. For instance, they can determine road conditions, weather, and optimal speed and get smarter with each trip.
The industry's potential for growth in North America is reflected in the fact that many American AI platforms and software manufacturers collaborate with IoT solution providers to improve their market share in the area.
AI in IoT Industry Overview
The AI in IoT market is highly competitive owing to the presence of a large number of players in the market operating in domestic and international markets. The market comprises several players, such as Microsoft, Salesforce, AWS, SAP SE, Oracle, and IBM Corporation. The brand identity associated with the companies has a major influence on the market. As strong brands are synonymous with good performance, long-standing players are expected to have the upper hand. The vendors offering advanced AI solutions and continuous upgrades in their offerings may be the popular choice for buyers.
In June 2023, Amazon Web Services, Inc. announced the AWS Generative AI Innovation Centre, a new program designed to assist customers with their successful development and deployment of intelligent artificial intelligence solutions, has been announced. In the program, AWS will invest USD 100 million to connect AI and MLAWS experts with customers around the world so that they can imagine, design, or launch new generative artificial intelligence products, services, and processes.
In May 2023, SAP and Google Cloud announced an extensive offering of open data, intending to simplify the business data landscape and release its power. This offering enables customers to create an end-to-end data cloud that brings data from across the enterprise landscape using the SAP Datasphere solution and Google's Data Cloud so that businesses can view their entire data estate in real-time and maximize the value of their SAP Cloud investments.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Big Data Volume
5.1.2 Effective Management of Data Generated From IoT Devices to Gain Valuable Insights
5.2 Market Restraints
5.2.1 Data Security and Privacy Issues
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Platform
6.1.1.1 Application Management
6.1.1.2 Connectivity Management
6.1.1.3 Device Management
6.1.2 Services
6.1.2.1 Managed Services
6.1.2.2 Professional Services
6.1.3 Software
6.1.3.1 Data Management
6.1.3.2 Network Bandwidth Management
6.1.3.3 Real-time Streaming Analytics
6.1.3.4 Remote Monitoring
6.1.3.5 Security
6.1.3.6 Edge Solution
6.2 By End-user Vertical
6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
6.2.2 IT and Telecom
6.2.3 Energy and Utilities
6.2.4 Healthcare
6.2.5 Manufacturing
6.2.6 Other End-user Verticals (Transport and Mobility, Government, and Retail)