세계의 사회정서학습 시장 : 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Social And Emotional Learning - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1689778
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계의 사회정서학습 시장 규모는 2025년 91억 5,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 0.22%로 확대되어, 2030년에는 92억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
사회정서학습(Social-emotional learning : SEL)은 자기인식, 자기제어, 대인관계 스킬의 개발을 의미하며, 학교, 직장, 인생의 다양한 장면에서 성공을 거두기 위해 필수적입니다. 효과적인 문제 해결부터 자기 규율까지, 충동의 제어로부터 감정의 관리까지, 그 이상의 것까지, SEL는 아이, 성인, 지역사회에 긍정적이고 영속적인 효과를 가져오기 위한 토대를 구축했습니다.
SEL은 학생이 사생활에서도 학업에서도 성공하기 위한 토대를 쌓는 데 있어서 매우 중요한 역할을 합니다. 교육 현장에서 학생들의 성과에 직접적인 영향을 미칩니다.
공립학교에서의 SEL(과 그에 필적하는 교육이론)의 도입은 2020년 이후 특히 미국에서 논의가 높아지고 있습니다. SEL에는 감정적 스트레스 경감, 대처 메커니즘의 강화, 괴롭힘의 감소 등, 수많은 이점이 있는 것으로 나타났습니다. 또한, 학생이 성인기를 맞이함에 있어서 사회에서 충분한 지식을 가지고, 책임을 다하고, 배려가 있는 인간이 되기 위해 필요한 스킬을 익히는 것의 중요성을 강조하고 있습니다.
SEL의 실시와 학교에서의 사회적 역학의 개선과의 통계적 상관관계는 신체적 공격이나 장애를 가진 학생에 대한 왕따의 감소를 통해 분명합니다. 교육 섹터의 디지털화에 수반해, 학습 환경의 세계의 근대화와 변혁 속에서 사회 교육이나 정조 교육의 중요성이 늘고 있습니다. 또한, 디지털 인프라의 촉진을 목적으로 한 정부의 대처가, SEL의 도입을 추진하는데 있어서 중요한 역할을 완수하고 있습니다.
사회정서학습을 기본 커리큘럼의 필수적인 부분으로 채택하는 것을 제창하는 데 세계의 다양한 정부와 조직이 중요한 역할을 수행하고 있습니다. SEL을 교육 프로그램에 포함시키는 것으로, 학업 성적의 향상, 규율 문제의 감소, 사회적 상호작용의 강화 등, 많은 이점을 얻을 수 있는 것이 증명되고 있습니다.
혁신적인 학습 접근법을 도입할 때 많은 교육자들이 어려움을 겪고 있습니다. 학생의 독특한 요구에 부응하는 커리큘럼의 설계는 교육기관에 있어서 세계의 과제입니다.
COVID-19의 대유행 후, 온라인 학습에서 온라인과 오프라인을 결합한 학습으로의 전환이 진행되고 있습니다. 교육자는 온라인과 오프라인의 학습 형태의 요구에 신속하게 적응하면서 사생활을 양립시켜야 했습니다.
사회정서학습 시장 동향
초등학교 부문이 SEL 시장을 견인
초등학교에서는 SEL의 도입이 진행되고 있기 때문에 향후 수년간 시장이 대폭 확대될 것으로 예측되고 있습니다.
아이오와주 노스웨스턴 대학의 보고에 따르면 사회정서학습(SEL)을 우선하는 교육자가 늘고 있다고 합니다. 그러면 교사는 학생의 학습 의욕을 지원하면서 개별적인 요구에 대응할 수 있습니다.
사회정서학습(SEL)을 교실에 도입함으로써, 학생들은 이러한 중요한 스킬을 익히고 응용할 기회를 충분히 얻을 수 있습니다. SEL은 교육자가 교육과 학습 과정을 이해하기 위한 관점이 됩니다. 또한, 학생들에게 이러한 기술은 공감력을 키우고, 적극적으로 공헌하고, 탄력성을 키우기 위한 입구가 되어, 결국 배려가 있는 유능한 성인에게 형성됩니다.
국립대학에 의하면, 사회정서학습(SEL)은 학생의 사고나 감정에 대한 이해력을 높이고, 자기 인식을 기르고, 지역사회나 국제 사회에 있어서의 타자에게의 공감을 기르는 것을 목적으로, 교육 기관에서 실시되고 있습니다. 학습과 개발을 도입하는 장점은 아이들이 다양한 배경과 특성을 가진 사람들과 접하는 것입니다.
2024년 3월, Primrose Schools는 i9 Sports와 협력하여 피트니스와 사회정서학습을 중심으로 한 테마를 도입하여 여름 어드벤처 클럽의 체험을 보다 충실하게 했습니다. i9 Sports는 아이들이 즐겁게 스포츠 활동을 실시할 수 있도록, 연령에 따른 지도를 실시하는 것과 동시에, 편리성에도 공헌하고 있습니다.
게다가 미국, 한국, 인도 및 기타 국가에서 초등학교 취학률이 높아지고 있는 것도 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 책임도 갖춘 인재를 육성하는데 있어 매우 중요합니다.
북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지
북미는 SEL 솔루션의 채택이 확대됨에 따라 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 솔루션과 프로그램을 교육 시스템에 통합하고 있으며, 북미의 정부는 SEL 기능의 도입에 대한 투자를 늘리고 있습니다.
SEL 능력의 채용은 대부분의 주에서 널리 퍼져 있습니다.의 학생만을 대상으로 한 SEL 기준을 가지고 있던 미주리주는 유치원아로부터 12학년까지의 기준을 책정해, 2023년 8월까지 실시할 예정이라고 합니다. 이 대폭적인 도입율은 이 지역 시장 성장에 크게 공헌할 것으로 예상됩니다.
게다가 방과후 SEL 프로그램은 아이들과 청년의 적응력과 진급을 촉구하는데 중요한 역할을 하고 있는 것이 전년 4월에 전아메리카 의회 회의(NCSL)가 실시한 조사에서 부각되었습니다. 이 조사에서는 SEL 프로그램에 참가한 지역 청소년이 자기인식의 향상, 적극적인 사회적 스킬의 개발, 규율 위반의 감소, 학습에의 대처와 학업 달성의 향상을 목격하고 있는 것이 나타났습니다.
2023년 12월, 주 교육장실(Office of the State Superintendent of Education: OSSE)은 DC 공립학교와 공립 전세 학교 학생들을 대상으로 한 사회정서학습 기준의 초안을 발표하고 일반으로부터의 의견을 요구했습니다. 이 기준이 최종 결정되면, 유치원에서 성인 교육까지의 학생이 대상이 됩니다.
또한 2023년 11월 미국의 SEL 커리큘럼 프로그램의 주요 공급자인 Aperture Education and Committee for Children은 공동 개발한 4가지 평가를 도입하기 위한 협력을 발표했습니다. 이 프로그램은 연구에 뿌리 내린 것이며, 교실의 내외에서 아이들의 일상생활 속에서 사회정서학습(SEL)을 육성하도록 만들어지고 있습니다.
미국 정부의 자금 제공과 이니셔티브의 급증은 시장 수요를 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 미국 교육부은 교육 혁신 및 연구(EIR) 조성금 프로그램을 통해, 교육의 공평성을 촉진하는 것을 목적으로, 2억 7,700만 달러의 새로운 조성금의 할당을 발표했습니다.
사회정서학습 산업 개요
사회정서학습 시장은 적당히 부문화되어 있습니다. 사회정서학습(SEL) 시장에는 Emotional ABCs, Everfi Inc., Committee for Children과 같은 유력 기업이 참가하고 있습니다.
2024년 3월, 조사 기반 사회정서학습(SEL) 프로그램을 제공하는 비영리 단체인 Committee for Children은 '세컨드 스텝 하이스쿨'의 도입을 발표했습니다. 이 프로그램은 고교생이 보다 좋은 커뮤니케이션을 도모해, 스트레스를 효과적으로 처리해, 좌절에 대처해, 모든 노력에 있어서 탁월성을 추구하기 위한 사회적 및 정서적 라이프 스킬을 익히는 것을 지원합니다.
2024년 1월, 초등학교를 위한 사회정서학습(SEL)의 선구적인 공급자인 ThinkEd Corporation은 미국에서 Heroes Made를 도입했습니다. 이 움직임은 교육 기술의 영역에서 큰 진보를 의미합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 상정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
COVID-19의 SEL 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
정부 조직에 의한 사회정서학습에 대한 대처 증가
K-12 부문에서의 컴퓨팅의 진보
시장의 과제
신흥 국가에서 SEL을 위한 막대한 자본 요건
제6장 시장 세분화
컴포넌트별
솔루션
서비스별
최종 사용자별
유치원
초등학교
중학교 및 고등학교
지역별
북미
유럽
아시아태평양
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Emotional ABCs Inc.
EVERFI Inc.
Committee for Children(Second Steps)
The Social Express Inc.
Everyday Speech
Peekapak Inc.
Purpose Prep.(Weld North LLC)
Nearpod Inc.
Aperture Education LLC
Kickboard Inc.
Taproot Learning
Rethink ED
Evolution Labs
Panorama Education
BASE Educational Services Pvt. Ltd
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
JHS
영문 목차
영문목차
The Social And Emotional Learning Market size is estimated at USD 9.15 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.25 billion by 2030, at a CAGR of 0.22% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Social-emotional learning (SEL) refers to the development of self-awareness, self-control, and interpersonal skills that are essential for achieving success in school, work, and various aspects of life. Those who possess strong social-emotional skills are better equipped to navigate everyday challenges and experience academic, professional, and social benefits. From effective problem-solving to self-discipline, from impulse control to emotion management, and beyond, SEL lays the groundwork for positive, lasting effects on children, adults, and communities.
SEL plays a crucial role in laying the groundwork for students to thrive in both their personal and academic lives. By arming children with social-emotional skills, they become more adept at absorbing knowledge and fostering a harmonious school environment. Effective implementation of SEL initiatives has a direct impact on students' achievements within educational settings. Research indicates that mastering social-emotional competencies, such as problem-solving, self-discipline, emotional regulation, and empathy, leads to enhanced academic performance, decreased instances of harmful social conduct such as bullying, and the cultivation of a supportive classroom atmosphere.
The implementation of SEL (and comparable educational theories) in public schools has been a topic of growing debate since 2020, particularly in the United States. Numerous research studies are ongoing to analyze the effects of social-emotional learning in the school curriculum. Recent research has shown that SEL has numerous advantages, such as reducing emotional stress, enhancing coping mechanisms, and decreasing instances of bullying. Additionally, SEL underscores the significance of equipping students with the necessary skills to become informed, accountable, and compassionate individuals in society as they transition into adulthood.
The statistical correlation between the implementation of SEL and the improvement of social dynamics in schools is evident through the reduction of physical aggression and bullying toward students with disabilities. The market growth in the education sector is being propelled by the widespread use of smart devices and increasing digitalization. As the educational sector undergoes digitization, social and emotional education is becoming increasingly important in the global modernization and transformation of the learning environment. Additionally, government initiatives aimed at promoting digital infrastructure are playing a crucial role in driving the adoption of SEL.
Various governments and organizations worldwide play a crucial role in advocating for the adoption of Social and Emotional Learning (SEL) as an integral part of the fundamental curriculum. In the United States, federal policies are pivotal in establishing an environment that facilitates the widespread implementation of SEL at state and district levels, ensuring that all students can reap its advantages. The integration of SEL into educational programs has proven to yield numerous benefits, such as improved academic achievements, decreased disciplinary problems, and enhanced social interactions. SEL also fosters the promotion of mental and emotional well-being among children and adolescents.
Numerous educators face difficulties when incorporating innovative learning approaches. Additionally, the current educational framework must be adjusted to facilitate social-emotional learning (SEL). Designing a curriculum that caters to the unique requirements of students poses a global challenge for educational institutions. The substantial financial investment needed for SEL initiatives in developing nations is anticipated to be a major obstacle in the market.
After the COVID-19 pandemic, there has been a transition from online learning to a combination of online and offline learning. This shift has presented various challenges for students and educators across the globe. Educators have had to juggle their personal lives while quickly adapting to the demands of online and offline modes of learning. The pandemic highlighted the importance of social and emotional learning (SEL) and has underscored the necessity for a more holistic approach to children's education and growth.
Social And Emotional Learning Market Trends
The Elementary Schools Segment Drives the SEL Market
The elementary school sector is projected to experience substantial expansion in the upcoming years due to the increasing implementation of SEL by these educational establishments. This implementation aims to enhance the cognitive abilities of students, such as concentration and memory while fostering a positive mindset. Ultimately, the goal is to equip students with the necessary skills to effectively engage in their educational pursuits. Social and emotional learning (SEL) endeavors to facilitate students in comprehending their own thoughts and emotions, fostering self-awareness, and cultivating empathy towards others in their local and global communities.
Northwestern University, Iowa, reports that an increasing number of educators are prioritizing social and emotional learning (SEL). As mental health and behavioral disorders among children and adolescents continue to rise, SEL is becoming increasingly essential in elementary school classrooms. By implementing SEL, teachers are able to support students' enthusiasm for learning while also addressing their individual needs. Once the specific requirements have been identified, teachers can select the most suitable SEL program for their students and classrooms, ensuring that every student's needs are effectively addressed.
By incorporating social and emotional learning (SEL) into the classroom, students are provided with ample chances to acquire and apply these crucial skills. This ensures that the skills are not only reinforced but also remain ingrained in their minds. Gradually, SEL becomes the perspective through which educators comprehend the process of teaching and learning. Moreover, for students, these skills serve as the gateway to developing empathy, making positive contributions, and cultivating resilience, ultimately shaping them into compassionate and capable adults.
As per the National University, social and emotional learning (SEL) is implemented in educational institutions with the objective of enhancing students' comprehension of their thoughts and emotions, fostering self-awareness, and cultivating empathy toward others within their community and the global society. The advantage of incorporating social and emotional learning and development in schools lies in the exposure of children to individuals who possess diverse backgrounds and characteristics. This exposure presents them with social challenges, facilitates self-awareness, and enables them to grasp the impact of their words and actions on others.
In March 2024, Primrose Schools collaborated with i9 Sports to elevate the Summer Adventure Club experience by incorporating themes centered around fitness and social-emotional learning. i9 Sports contributes by delivering age-appropriate guidance that ensures enjoyable sports activities for children while also providing convenience. The recently introduced "Superhero Training Program" and "Sparking Change" themes foster team building, as well as physical and mental development, through engaging games and activities.
Moreover, the growing enrollment rate in elementary schools across the United States, South Korea, India, and other countries is expected to drive the market. K.R. Mangalam University prioritized a comprehensive education that encompasses the development of Social and Emotional Learning (SEL). This philosophy is crucial in nurturing individuals who possess not only academic excellence but also emotional intelligence and social responsibility. To ensure the integration of SEL, KRMU incorporates it into the curriculum across different subjects and courses. Additionally, the university provides extensive counseling services to cater to the mental health and emotional well-being of its students.
North America to Hold the Largest Market Share
North America is projected to hold a significant market share due to the growing adoption of SEL solutions. The regional market's growth is primarily driven by developed countries such as Canada and the United States. In Canada, the United States, and Mexico, numerous provinces are incorporating social and emotional learning solutions and programs into their education systems. Furthermore, governments in the North American region are increasing their investments in the implementation of SEL capabilities. These factors are expected to significantly enhance the demand for various SEL solutions and software.
The adoption of SEL competencies has been widespread across the majority of states. In the last 10 years, 45 states have implemented SEL competencies, while 15 states have expanded or adopted SEL standards in the past three years, as reported by CASEL. Missouri, which had SEL standards solely for pre-K students, developed standards for K-12 students and planned to implement them by August 2023, according to a spokesperson from the state's Department of Elementary and Secondary Education. This substantial rate of adoption is expected to greatly contribute to the growth of the region's market.
In addition, after-school SEL programs have played a crucial role in fostering the adaptability and advancement of children and teenagers, as highlighted in a survey conducted by the National Conference of State Legislatures (NCSL) in April of the preceding year. The survey demonstrated that youngsters in the locality who take part in SEL programs witness an increase in self-awareness, development of positive social skills, decrease in disciplinary incidents, and enhancement in engagement and academic accomplishments. The anticipated growth of elementary schools and the surge in enrollment rates in schools across the region are expected to propel market growth.
In December 2023, the Office of the State Superintendent of Education (OSSE) unveiled the draft for social-emotional learning (SEL) standards for students in DC public and public charter schools, seeking input from the public. Once finalized, these standards will cater to students ranging from kindergarten to adult education. The primary goal is to create a supportive school environment that prioritizes students' emotional well-being, social interactions, and academic growth, all of which are crucial for their personal development and success in education and life.
Moreover, in November 2023, Aperture Education and Committee for Children, the primary providers of social-emotional curriculum programs in the United States, announced their collaboration to introduce four co-developed assessments. These assessments are intended to help schools demonstrate the impact of evidence-based social and emotional programs. Drawing from the Aperture DESSA suite, these assessments enhance the Committee for Children's Second Step programs. These programs are rooted in research and are crafted to cultivate social-emotional learning (SEL) in children's daily lives, both within and beyond the classroom.
The surge in funding and initiatives from the US government is anticipated to boost market demand. As an illustration, in December 2023, the efforts of the Biden-Harris Administration to tackle academic recovery encompassed providing assistance for students' achievements in math and reading. The Department of Education in the United States disclosed the allocation of USD 277 million in fresh grant awards through the Education Innovation and Research (EIR) grant program, aiming to promote educational equity.
Social And Emotional Learning Industry Overview
The social and emotional learning market is moderately fragmented. The social and emotional learning (SEL) market consists of influential players such as Emotional ABCs, Everfi Inc., and Committee for Children. Some of these essential actors currently manage the market in terms of market share. These significant players with a noticeable share in the market are concentrating on expanding their customer base across foreign countries. These businesses leverage strategic collaborative actions to improve their market share and enhance profitability.
March 2024: Committee for Children, a nonprofit organization with a research-based social-emotional learning (SEL) program, announced the introduction of Second Step High School, which is a research-based program designed to help high schoolers with practical social and emotional skills that help them face challenges in this pivotal phase with confidence. This program helped them develop social and emotional life skills to communicate better, handle stress effectively, manage setbacks, and strive for excellence in every endeavor they pursue.
January 2024: ThinkEd Corporation, a pioneering provider of Social-Emotional Learning (SEL) for elementary schools, introduced Heroes Made in the United States. This move signifies a major advancement in the realm of educational technology. The introduction of this innovative social-emotional learning (SEL) platform to American educators and students combines digital interactions with conventional communication methods in a unique way.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the SEL Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Social and Emotional Learning Initiatives by Government Organizations
5.1.2 Progress in Computing in the K-12 Sector
5.2 Market Challenges
5.2.1 Huge Capital Requirement for SEL Across Developing Countries