세계의 사회정서학습(SEL) 시장 : 제공 부문별, 솔루션별, 서비스별, 최종 사용자별, 핵심 역량별, 유형별, 지역별 예측(-2028년)
Social and Emotional Learning Market by Offering (Solution, Services), Solution (Social & Emotional Learning Platform, Social & Emotional Learning Assessment Tool), Service, End User, Core Competency, Type & Regions - Global Forecast to 2028
상품코드 : 1394071
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2023년 12월
페이지 정보 : 영문 251 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,146,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,650 ₩ 9,601,000
PDF (5-user License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,150 ₩ 11,766,000
PDF (Corporate License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원에 제한은 없으나, 국내에 있는 사업장만 해당되며, 해외 지점 등은 포함되지 않습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 10,000 ₩ 14,438,000
PDF (Global License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. (100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다.) 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

보고서 개요

조사 범위
조사 대상년도 2018-2028년
기준년도 2022년
예측 기간 2023-2028년
단위 금액(USD)
부문 제공구분, 솔루션, 서비스, 최종사용자, 핵심역량, 유형
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카

Social&Emotional Learning(SEL) 시장 규모는 2023년 36억 달러에서 예측 기간 동안 23.6%의 CAGR을 나타내고, 2028년에는 103억 달러 규모로 성장할 것으로 예상됩니다.

SEL에 대한 수요 증가는 웨어러블 기기, MR(혼합현실), AI 등 다양한 첨단 기술에 대한 수요와 활용에 기인합니다.

유형별로는 용도 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 용도 기반 SEL 플랫폼은 인터넷 연결이 부족한 지방의 학교에 유용합니다. 사용 편의성과 지속적인 운영으로 인해 SEL 프로그램은 개발도상국 학교에서 선호되고 있습니다.

최종 사용자별로는 중고등학생 부문이 예측 기간 동안 가장 큰 규모를 유지할 것으로 예상됩니다. 사회적, 행동적 문제, 무절제, 정서적 어려움, 자기 관리 부족 등에 대한 우려가 커지면서 더 많은 교육자들이 SEL 솔루션에 관심을 기울이고 있습니다.

지역별로는 아시아태평양이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 기술 선진국인 중국과 일본이 SEL 시장을 독점하고 있습니다. 이 지역은 학생 수가 많고 기술 발전으로 인해 새로운 교육 방법에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예측 기간 동안 디지털 인프라를 강화하기 위한 정부 프로그램이 이 지역의 SEL 도입에 박차를 가할 것으로 예상되며, 이는 추가적인 성장 기회를 제공할 것으로 보입니다.

세계 소셜&감성학습(SEL) 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 및 시장 기회 분석, 기술 및 특허 동향, 사례 조사, 규제 환경, 시장 규모 추이 및 예측, 각종 부문별/지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요, 주요 기업 프로파일 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 프리미엄 인사이트

제5장 시장 개요 및 업계 동향

제6장 사회정서학습(SEL) 시장 : 제공 구분별

제7장 사회정서학습(SEL) 시장 : 솔루션별

제8장 사회정서학습(SEL) 시장 : 서비스별

제9장 사회정서학습(SEL) 시장 : 핵심 역량별

제10장 사회정서학습(SEL) 시장 : 최종사용자별

제11장 사회정서학습(SEL) 시장 : 유형별

제12장 사회정서학습(SEL) 시장 : 지역별

제13장 경쟁 구도

제14장 기업 개요

제15장 인접 시장 및 관련 시장

제16장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

Report Description

Scope of the Report
Years Considered for the Study2018-2028
Base Year2022
Forecast Period2023-2028
Units ConsideredValue (USD) Million/Billion
SegmentsOffering , Solution, Service, End User, Core Competency, Type
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, Latin America

The SEL market size is projected to grow from USD 3.6 billion in 2023 to USD 10.3 billion by 2028, at a CAGR of 23.6% during the forecast period, according to MarketsandMarkets. The growing demand for SEL is increasing due to the usage and demand for various advanced technologies, such as wearable devices, mixed reality, and AI. Emotional Learning (EL) involves developing an individual's ability to make positive life choices, achieve intellectual success, and build a promising career. SEL solutions encompass a range of tools, programs, and assessments that help educators, parents, and communities guide students through managing their emotions, relationships, goals, and responsibilities, while making informed decisions.

"By Type, the application segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."

The term "application" refers to the SEL platform set up on school servers, desktop computers, or mobile devices, which teachers and students can access. The SEL curriculum can be accessed without an internet connection in exceptional circumstances. The application-based SEL platform is handy for schools with poor internet connectivity in rural areas. Due to their ease of use and continuous operation, SEL programs are preferred by schools in developing countries. SEL suppliers promptly send updated software to schools in case of an upgrade.

"By End Use, the Middle and High Schools segment is expected to hold the largest market size during the forecast period."

Middle and high school students, aged 11 to 18 are typically divided into different age groups. However, when applying SEL, this group needs to be more noticed. But, with growing concerns about social and behavioral difficulties, indiscipline, emotional distress, and poor management, more educators are focusing on SEL solutions. Middle and high school students can now choose from various SEL modules offered by providers, which include platforms, interactive games, tales, and workshops. SEL teaches adaptable skills that are useful both inside and outside the classroom.

"Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."

Due to its rapid development, Asia Pacific is one of the most lucrative markets for SEL. SEL solutions are being quickly adopted, making it the fastest-growing market globally. China and Japan, the region's most technologically advanced nations, dominate the SEL market. The region has the largest student population, and with technological advancements, there is an increasing need for newer teaching methods. The SEL market is driven to adapt to Asia Pacific's diverse educational needs, including ANZ, Japan, China, South Korea, Southeast Asia, and India. During the projection period, Asia Pacific is expected to have more growth opportunities-the government programs to boost digital infrastructure fuel the region's adoption of SEL.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the SEL market are Committee for Children (US), EVERFI (US), Illuminate Education (US), Nearpod (US), Panorama Education (US), SchoolMint (US), Newsela (US), Playworks (US), Wings of Kids (US), Rethink ED (US), etc. These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the SEL market.

Research Coverage

The report segments the global SEL market by offering into two categories: solutions and services. The solution is divided into two categories: Social and Emotional Learning Platforms and Social and Emotional Learning Assessment Tools. By service into three categories: (Consulting, Integration and Deployment, and Training and Support. End users into five categories: Pre-K, Elementary Schools, Middle and High Schools, Therapists and Psychologists, and Other End Users. Core competency into five categories: Self Awareness, Self Management, Social Awareness, Relationship Skills, and Responsible Decision-making. By type into two categories: Web-based and Application. The market has been segmented by region into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.

Key benefits of the report

The report would help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall SEL market and the subsegments. This report would help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report would help stakeholders understand the market's pulse and provide them with information on the key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (Increasing focus on all-round development of students, Growing implementation of distance education solutions), restraints (Absence of appropriate infrastructure in emerging economies, Lack of education budget in emerging countries), opportunities (Demand for new learning models with advancements in technologies, Emergence of AI, AR, and VR learning trends in K-12 sector), and challenges (Challenge in transitioning away from traditional learning methods, Focus on academic learning more than social and emotional learning) influencing the growth of the SEL market.

Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as Committee for Children (US), EVERFI (US), Illuminate Education (US), Nearpod (US), Panorama Education (US), SchoolMint (US), Newsela (US), Playworks (US), Wings of Kids (US), Rethink ED (US), etc.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY OFFERING

7 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY SOLUTION

8 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY SERVICE

9 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY CORE COMPETENCY

10 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY END USER

11 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY TYPE

12 SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING MARKET, BY REGION

13 COMPETITIVE LANDSCAPE

14 COMPANY PROFILES

15 ADJACENT/RELATED MARKETS

16 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기