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ASEAN의 콜드체인 물류 시장 규모는 2025년 99억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 8.8%로, 2030년에는 152억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
도시 인구 증가와 소비자 의식의 변화가 냉장 보관 및 수송 수요를 밀어 올리고 있습니다. 냉장/냉동제품 시장은 동남아시아에서 급성장하고 있습니다.
식품 유통은 기존 시장에서 슈퍼마켓과 편의점으로 빠르게 이동하고 있습니다. 대형 유통업체가 보냉 트럭에 의한 수송을 제공하고 있기 때문에 냉장·냉동 제품은 조달하기 쉬워지고 있습니다.
현지 콜드체인 서비스의 품질에는 큰 변화가 있습니다. 냉장 부족으로 인해 식품이 손상될 수 있습니다. 동남아시아 식품 폐기물의 90%는 운송 중 발생하는 것으로 추정됩니다.
인도의 콜드체인 사업은 아직 초기 단계에 있지만, 콜드체인 창고 및 물류 업계에서 가장 유망한 산업 중 하나입니다.
2027년까지 인도는 세계 5위 경제대국이 됩니다. 세계 시장에서 확립된 중요한 국가이기 때문에 인도공급망 인프라에 대한 투자는 해마다 증가할 것으로 보입니다.
다행히 인도 정부는 콜드체인 산업의 개발을 추진하고 다양한 보조금 제도와 우대 조치를 통해 민간 진입을 촉구하고 있습니다. 식품 가공 산업부(MoFPI)는 콜드체인, 부가 가치, 보존 인프라 프로그램을 시작했습니다.
ASEAN 국가에서 소득 수준의 상승과 라이프 스타일의 변화는 이러한 지역에서 육류 소비와 생산 성장에 중요한 요소입니다. 인도네시아와 베트남이 주로 성장을 이끌고 있습니다.
아세안의 콜드체인 물류시장 동향
할랄 푸드가 시장을 견인
최근 세계 브랜드는 구매력의 상승과 소비자의 소비 우선순위의 변화를 이용하기 위해 이슬람 경제에 주목하기 시작하고 있습니다. ASEAN 지역에는 약 2억 6,000만 명의 무슬림들이 살고 있으며, 대부분 인도네시아, 말레이시아, 태국, 필리핀, 싱가포르, 미얀마, 브루나이에 살고 있습니다. 지난 10년간 지역 전체에서 개최된 할랄 라이프스타일 행사와 캠페인의 수는 이슬람 여행, 음식, 패션, 화장품에 대한 관심을 자극하고 있습니다.
한국의 주요 식품 회사 SPC Group은 세계 할랄 식품 산업 2조 달러의 일부를 획득하기 위해 말레이시아에 진출할 의향입니다. 싱가포르와 국경을 접하는 말레이시아 조호르 주에서 SPC Group은 할랄 인증 공장 건설에 400억원(약 3,000만 달러)을 투자할 계획을 발표했습니다. 한국 미디어에 따르면 이 시설은 항구가 있기 때문에 동남아 전역과 중동에 상품을 보내는 루트를 가지게 된다고 합니다.
할랄 식품의 대부분은 고기 제품이므로 각국 정부의 할랄 인증을 받은 콜드체인 창고에 보관해야 합니다. 최근의 동향에서는 할랄산업의 개발을 목적으로 한 몇 가지 정책이 정부에 의해 보여지고 있으며, 그 중에는 할랄산업을 위한 경제특구(KEK)의 설립도 포함되어 있습니다.
또한 샤리아 경제금융국가위원회(KNEKS)와 Unilever Indonesia 등 기업과의 연계는 이 나라의 할랄산업을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다. 말레이시아 정부도 할랄 시장 세계 시장 리더가 되도록 많은 진전을 하고 있습니다. 할랄산업의 마스터 플랜과 할랄파크는 정부가 최근 진행한 진보입니다. 이 모든 할랄 이니셔티브는 ASEAN 국가의 콜드체인 물류를 견인합니다.
육류 소비 증가는 ASEAN의 콜드체인 물류를 촉진
동남아시아의 인구 확대, 소득 증가, 도시화, 소매업은 식육 소비 증가와 사료 수입 증가에 기여하고 있습니다. 이 지역의 주요 신흥 시장은 인도네시아, 말레이시아, 필리핀, 태국, 베트남의 5개국입니다.
최근, 고기 소비도 증가하고 있지만, 해산물은 소비·생산되는 최대의 식육원이며, 사료 수요의 일부를 담당하고 있습니다. 동남아시아 각국은 소비량과 생산량에 반영되도록 고기의 기호가 각각 다릅니다.
말레이시아는 이들 동남아시아 국가 중에서 최고의 생산액을 자랑하는 닭고기 부문으로 대규모 생산설비를 가지고 있습니다.
ASEAN 국가에서 할랄 식품 수요 증가는 다양한 요인 때문입니다. 중요한 요인 중 하나는 이 지역의 무슬림 인구 증가입니다. 이슬람 식습관을 준수하는 사람들이 증가함에 따라 할랄 인증 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
또한 소비자들 사이에서도 음식의 출처와 조리법에 대한 의식과 의식이 높아지고 있습니다. 무슬림에 국한되지 않고 많은 사람들이 할랄 인증 제품을 선택하게 되었으며, 그 이유는 고품질, 위생적이고 안전하게 소비 할 수 있다고 인식되기 때문입니다.
ASEAN 지역은 또한 이슬람 교도가 많은 나라의 여행자를 포함한 관광객의 상당한 증가를 목격하고 있습니다. 이러한 관광객은 여행 중에 할랄 식품을 요구하고 할랄 인증을 받은 레스토랑과 식품에 대한 수요를 창출하고 있습니다.
이러한 수요 증가에 대응하기 위해 ASEAN 국가의 기업은 식품의 할랄 인증을 적극 추구하고 있습니다. 할랄 인증은 제품이 필요한 기준을 충족하고 이슬람 식단에 따라 조리되는 것을 보장합니다. 이 인증은 소비자를 보장하고 기업이 유리한 할랄 시장을 개척하는 데 도움이 됩니다.
ASEAN의 콜드체인 물류 산업 개요
ASEAN의 콜드체인 물류 시장은 세계 기업와 로컬 기업이 혼재하는 단편 시장입니다. 현지의 중소규모 기업은 소규모 플릿과 보관 공간에서 시장에 서비스를 제공합니다. 싱가포르처럼 DHL이나 Nippon Express과 같은 세계 기업이 강한 존재감을 보여주는 나라도 있습니다. 또한 세계 및 기업은 이 지역의 발자취를 늘리기 위해 시장에 투자하고 현지 기업을 인수합니다.
또한 일본 물류기업은 제조업 및 유통업 국가별로 육상운송 거점을 ASEAN 국가에 설치하여 ASEAN 지역에서의 활동을 강화하고 공급망 구축을 추진하고 있습니다. 또한 콜드체인 개발에도 종사하여 청과물, 화분, 화장품, 소비재 관련 물류에도 적극 투자하고 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
시장 범위
제2장 조사 방법
분석 방법
조사 단계
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
현재의 시장 시나리오
시장 역학
성장 촉진요인
콜드체인 물류에 대한 수요 증가
이 지역의 국제 무역 확대
억제요인
적절한 인프라와 시설 부족
콜드체인 물류와 관련된 높은 비용
기회
신선품에 대한 수요 증가
시장을 견인하는 기술의 진보
냉장시설의 기술 동향과 자동화
정부의 규제와 대처
ASEAN 콜드체인 산업에서의 일본의 역할에 관한 고찰과 해설
업계의 밸류체인에 대한 통찰
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
콜드체인 업계에서의 배출 기준 및 규제의 영향
냉장창고에서 사용되는 냉매와 포장재료에 대한 통찰
인도네시아와 말레이시아의 할랄 기준과 인증에 관한 통찰
환경·온도가 관리된 보관고에 관한 통찰
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 세분화
서비스별
보관
수송
부가가치 서비스(블라스트 프리징, 라벨링, 재고 관리 등)
온도별
상온
냉장
냉동
용도별
원예(신선과일 및 야채)
유제품(우유, 아이스크림, 버터 등)
고기 및 생선
가공식품
제약, 생명과학, 화학
기타 용도
지역별
싱가포르
태국
베트남
인도네시아
말레이시아
필리핀
기타 ASEAN 국가
제6장 경쟁 구도
시장 집중도 개요
기업 프로파일
Nippon Express
United Parcel Service of America
Deutsche Post DHL
Yamato Transport Co. Ltd
DSV Agility Logistics
NYK(Yusen Logitics & TASCO)
Tiong Nam Logistics
Sinchai Cold Storage
Jentec Storage Inc.
JWD Logistics
KOSPA
PT. Pluit Cold Storage
PT. Wahana Cold Storage
Havi Logistics
Royal Cargo
Thai Max Co. Ltd
MGM Bosco*
제7장 시장의 미래
제8장 주요 벤더와 공급업체
스토리지 기기 제조업체
캐리어 제조업체
기술 공급자
제9장 부록
냉장 창고의 연간 통계
냉동식품의 수출입 무역 데이터
주요국의 식품 수송과 저장에 관한 규제 틀에 대한 통찰
동남아시아 식음료 부문에 대한 통찰
JHS
영문 목차
영문목차
The ASEAN Cold Chain Logistics Market size is estimated at USD 9.99 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.23 billion by 2030, at a CAGR of 8.8% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The growing urban population and changing consumer perception have boosted refrigerated storage and transport demand. The market for refrigerated/frozen products is rapidly growing in Southeast Asia.
The distribution of food products is rapidly shifting from traditional markets toward supermarkets and convenience stores. Refrigerated and frozen products are easier to procure, as major distributors offer shipping via insulated trucks.
The quality of local cold-chain services varies widely. Food products have been damaged due to the lack of refrigeration. It is estimated that 90% of Southeast Asia's food waste is created during transport.
Indian cold chain business is still in its early stages, it is one of the most promising industries in the cold chain warehousing and logistics industry.
By 2027, India will have the world's fifth-largest economy. Investment in India's supply chain infrastructure is likely to increase year on year since it is a well-established, important player in the global market.
Fortunately, the Indian government is a driving factor in the development of the cold chain industry, encouraging private participation through a variety of subsidy programs and incentives. The Ministry of Food Processing Industries (MoFPI) has initiated a cold chain, value addition, and preservation infrastructure program.
Rising income levels in ASEAN countries and lifestyle changes are key factors for the growth of meat consumption and production in these regions. Indonesia and Vietnam are mainly driving the growth.
ASEAN Cold Chain Logistics Market Trends
Hallal Food is offering traction to the market
In recent years, global brands have begun to focus on the Muslim economy to capitalize on rising purchasing power and shifting consumer spending priorities. Around 260 million Muslims live in the ASEAN region, most of whom live in Indonesia, Malaysia, Thailand, the Philippines, Singapore, Myanmar, and Brunei. The number of halal lifestyle events and campaigns held across the region in the last decade stimulates interest in Islamic travel, foods, fashion, and cosmetics.
SPC Group, a major South Korean food company, intends to grow into Malaysia to capture a portion of the USD 2 trillion worldwide halal food industry. In Johor, a Malaysian state bordering Singapore, SPC Group announced plans to invest 40 billion won (about USD 30 million) in the construction of a halal-certified factory. According to South Korean media, the facility will have a route to send goods throughout Southeast Asia and into the Middle East thanks to the location's ports.
Since most halal food is meat products, they need to be stored in cold chain warehouses that are Halal-certified by the respective Governments. In recent times, several policies aimed at developing the halal industry have been demonstrated by the government, including the establishment of a Special Economic Zone (KEK) for the industry.
In addition, the collaboration between the National Committee for Sharia Economics and Finance (KNEKS) and companies such as Unilever Indonesia is expected to boost the country's halal industry. The Malaysian government is also making many advancements to become a global market leader in the halal market. The halal industry's master plan and halal park are the recent advancements made by the government. All these halal initiatives are driving the cold chain Logistics in ASEAN countries.
Increase in Meat Consumption Propelling Cold Chain Logistics in ASEAN Countries
Southeast Asia's expanding population and increasing incomes, urbanization, and retail sectors are contributing to rising meat consumption and growing imports of feedstuffs. The five key emerging markets within the region are Indonesia, Malaysia, the Philippines, Thailand, and Vietnam.
In recent years, meat consumption has also increased, although fish and seafood are the largest meat sources consumed and produced and are partially responsible for feedstuffs demand. Every Southeast Asian country has different meat preferences, as reflected by their levels of consumption and production.
Malaysia has a sizable production apparatus in the poultry sector, which has the best production values among these Southeast Asian nations.
The increasing demand for halal food products in ASEAN countries can be attributed to various factors. One of the key factors is the growing Muslim population in the region. As more people adhere to Islamic dietary practices, the demand for halal-certified food products has increased.
Moreover, there has been a rise in awareness and consciousness among consumers regarding the source and preparation of their food. Many people, not just Muslims, are opting for halal-certified products as they perceive them to be of higher quality, more hygienic, and safer to consume.
The ASEAN region has also witnessed a significant increase in tourism, including visitors from predominantly Muslim countries. These tourists seek halal food options during their travels, creating a demand for halal-certified restaurants and food products.
To cater to this growing demand, businesses in ASEAN countries have been actively pursuing halal certification for their food products. Halal certification ensures that the products meet the required standards and are prepared in accordance with Islamic dietary laws. This certification assures consumers and helps businesses tap into the lucrative halal market.
ASEAN Cold Chain Logistics Industry Overview
The ASEAN cold chain logistics market's landscape is fragmented in nature, with a mix of global and local players. Small- and medium-sized local players still serve the market with small fleets and storage spaces. Some of the countries, like Singapore, have a strong presence of global players, like DHL and Nippon Express. Additionally, global players are investing in the market and acquiring local companies to increase their footprint in the region.
Furthermore, Japanese logistics companies strengthen their activities in the ASEAN region by setting up bases of land transportation in ASEAN countries for each country within the manufacturing and distribution industries, thereby pushing the construction of a supply chain. The companies are also involved in developing the cold chain and actively investing in logistics related to fruits and vegetables, flowers, cosmetics, and consumer goods.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Market
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Increasing demand for cold chain logistics
4.2.1.2 Expansion of international trade in the region
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 Lack of proper infrastructure and facilities
4.2.2.2 High cost associated to cold chain logistics
4.2.3 Opportunities
4.2.3.1 Growing demand for perishable goods
4.2.3.2 Technological advancements driving the market
4.3 Technological Trends and Automation in Cold Storage Facilities
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Review and Commentary on Role of Japan in the ASEAN Cold Chain Industry
4.6 Insights into Industry Value Chain
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Threat of New Entrants
4.7.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
4.7.4 Threat of Substitute Products
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations in the Cold Chain Industry
4.9 Insights into Refrigerants and Packaging Materials Used in Refrigerated Warehouses
4.10 Insights into Halal Standards and Certifications in Indonesia and Malaysia
4.11 Insights into Ambient/Temperature-controlled Storage