스페인의 화물 및 물류 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Spain Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1686286
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
스페인의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 743억 8,000만 달러, 2030년에는 876억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025년-2030년) CAGR은 3.33%를 나타낼 전망입니다.
인프라 개발의 진전이 국내에서의 원활한 움직임으로 이어져 자동차 판매로 이어진다.
스페인은 2024년 6월 대서양 회랑 기본 계획의 일환으로 북부 지역의 철도 인프라 강화에 24억 7,000만 달러를 할당했습니다. 이 자금은 아스투리아스 주에 대한 30억 9,000만 달러의 투자의 일부이며, 2030년까지 완료하는 EU 프로젝트에 23억 5,000만 달러, 2050년까지의 완성을 목표로 하는 인프라 개발에 7억 4,495만 달러가 스페인 교통부에 의해 감독되고 있습니다.
스페인은 또한 2030년 '지속가능한 개발목표'를 달성하기 위해 1,168억 4,000만 달러의 투자목표를 내걸고 있습니다. 동력원이 되는 클린 연료의 개발에 착수해, 세계의 탈탄소화에의 대처와 보조를 맞추고 있습니다.
스페인의 화물 및 물류 시장 동향
스페인 정부에 의한 인프라 투자 확대로 발전하는 수송·보관 부문
2024년 5월, 스페인과 모로코를 연결하는 지브롤터 해협 아래의 철도 터널 건설 계획이 부활했습니다. 조사와 비용 견적을 갱신했습니다. 당초 견적에서는 터널의 건설비는 53억 3,000만 달러에서 106억 7,000만 달러로, 유럽과 아프리카의 대출 기관으로부터의 자금 조달이 전망됩니다. 스페인과 모로코를 연결하는 최단 루트는 14km이지만, 거기는 바다가 약 1000m 깊이에 있어 건설이 어렵습니다. 대안으로 고려되고 있는 것은 길이가 약 28km이지만 수심이 300미터 미만으로 더 관리하기 쉬운 곳입니다. 현재의 계획에서는 단공 터널로, 장래적으로는 병렬로 2번째의 터널을 추가하는 옵션이 있습니다.
스페인은 2024년 6월 스페인 북부의 철도 인프라 강화에 24억 7,000만 달러를 할당했지만, 이는 아스투리아스 주에 대한 30억 9,000만 달러의 대규모 투자의 일부입니다. 한편, 스페인 교통부가 감독하는 7억 4,495만 달러의 예산에 의한 개발은 2050년의 완성을 목표로 하고 있습니다.
연료 가격 상승으로 스페인 정부는 2022년 보조금으로 리터당 0.2달러 할인을 소매 가격에 적용했습니다.
스페인에서는 연료가격이 일관되게 상승세에 있으며, 가솔린 1리터의 평균가격은 2024년 4월까지 1.78달러로 상승해 10월 중순 수준을 방불케 하는 0.96% 상승을 3개월 연속 기록했습니다. 젤 가격은 1리터당 1.66달러로 4주에는 0.6% 가까이 상승했습니다.
연료 가격은 최근 식비와 함께 큰 우려 재료가 되어 스페인인의 가계에 큰 영향을 주고 있습니다. 같은 연료가격 하락이 예상되는 주된 이유는 수급이 모두 감소하고 있는 석유시장에 있습니다.
스페인의 화물 및 물류 산업 개요
스페인의 화물 및 물류 시장은 세분화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 독일 철도 AG(DB 쉔커 포함), DHL 그룹, Grupo Sese, Kuehne Nagel, Rhenus Group의 5개 업체입니다(알파벳순).
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
물류 실적
주요 트럭 공급업체
모달 점유율
해상화물 운송 능력
정기선의 접속성
기항지와 퍼포먼스
운임 동향
화물 톤수의 동향
인프라
규제 프레임워크(도로와 철도)
스페인
규제 프레임워크(해상 및 항공)
스페인
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매 및 소매업
기타
물류 기능
쿨리에, 익스프레스, 소포(CEP)
목적지별
국내
국제
화물 수송
수송 모드별
항공
해상·내륙 수로
기타
화물 수송
수송수단별
항공
파이프라인
철도
도로
해상·내륙 수로
창고 보관
온도 제어 기준
비온도 제어
온도 제어
기타 서비스
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일.
Across Logistics
Alfil Logistics
Careers Logistics Group
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
Grupo Sese
Kuehne Nagel
Marcotran
Rhenus Group
Salvesen Logistica SA
TSB Trans
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
SHW
영문 목차
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The Spain Freight and Logistics Market size is estimated at 74.38 billion USD in 2025, and is expected to reach 87.62 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.33% during the forecast period (2025-2030).
Rising infrastructure development leads to the smooth flow of goods in the domestic territory, leading to vehicle sales
In June 2024, Spain allocated USD 2.47 billion to enhance rail infrastructure in its northern regions as part of the Master Plan for the Atlantic Corridor. This initiative aims to connect major Western European cities, including Lisbon, Madrid, Paris, Strasbourg, Mannheim, and Le Havre. The funding is part of a broader USD 3.09 billion investment in Asturias, with USD 2.35 billion for EU projects to be completed by 2030, and USD 744.95 million overseen by Spain's Ministry of Transport for infrastructure developments, targeting completion by 2050.
Spain is also steadfast in its commitment to meeting the Sustainable Development Goals for 2030, with a targeted investment of USD 116.84 billion. A key player in freight transportation, Spain's maritime industry is actively embracing environmental initiatives. For instance, in November 2022, Maersk Spain embarked on developing a clean fuel to power future ships, aligning with global decarbonization efforts. In a significant move, Maersk Spain inked a collaboration pact with the Spanish government, aiming for large-scale green fuel production in the country. The production of green methanol will involve an investment of USD 10.67 billion.
Spain Freight and Logistics Market Trends
Developing transport and storage sector fueled by growing infrastructure investments by Spanish Government
In May 2024, plans to build a rail tunnel under the Strait of Gibraltar to connect Spain and Morocco were revived. The Spanish government hired state-owned engineering firm Ineco to update the feasibility study and cost estimates for the project. Initial estimates suggest the tunnel could cost between USD 5.33 billion and USD 10.67 billion, with funding expected from European and African lending institutions. The shortest route between Spain and Morocco is 14 km, but the sea is about 1000 m deep there, making construction difficult. Alternatives being considered are around 28 km long but at a more manageable depth of less than 300 meters. The current plan is for a single-bore tunnel, with the option to add a second parallel tunnel in the future. This tunnel would be used by both passenger and freight trains.
In June 2024, Spain allocated USD 2.47 billion to enhance rail infrastructure in northern Spain, part of a broader USD 3.09 billion investment in Asturias. Out of this total, USD 2.35 billion is earmarked for EU projects slated for completion by 2030. Meanwhile, developments overseen by Spain's Ministry of Transport, with a budget of USD 744.95 million, are targeted for a 2050 finish. In October 2024, Spain greenlit a tripartite agreement to construct a new southern rail entrance to the Port of Barcelona, with expenses exceeding USD 805.65 million.
Owing to high fuel prices, a discount of USD 0.2 per liter was applied to the retail price as a subsidy by the Spanish government in 2022
Spain has witnessed a consistent uptrend in fuel prices, with the average cost of a liter of petrol climbing to USD 1.78 by April 2024, marking a 0.96% increase for three consecutive months, reminiscent of mid-October levels. Diesel prices, on the other hand, stood at USD 1.66 per liter, reflecting an uptick of nearly 0.6% in the fourth week of the month. Moreover, gasoline prices have surged by 9.25% since the start of 2024, while diesel has seen a more modest increase of close to 4.5%.
Fuel prices have been a major concern recently, along with food costs, significantly impacting Spaniards' budgets. By the end of 2024, the price of a liter of 95-octane gasoline is expected to be around USD 1.49, and diesel around USD 1.38. The main reason for this expected drop in fuel prices is the oil market, which is seeing a decline in both supply and demand. The International Energy Agency predicts that oil consumption will fall sharply, from 2.8 million barrels per day in the third quarter of 2023 to 1.1 million in 2024.
Spain Freight and Logistics Industry Overview
The Spain Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, Grupo Sese, Kuehne+Nagel and Rhenus Group (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Spain
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Spain
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Across Logistics
6.4.2 Alfil Logistics
6.4.3 Careers Logistics Group
6.4.4 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.5 DHL Group
6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.7 FedEx
6.4.8 Grupo Sese
6.4.9 Kuehne+Nagel
6.4.10 Marcotran
6.4.11 Rhenus Group
6.4.12 Salvesen Logistica SA
6.4.13 TSB Trans
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS