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한글목차
스마트 라벨 시장 규모는 2025년에 182억 3,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 388억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.34%를 나타낼 전망입니다.
스마트 라벨은 소매, 의료 및 물류 부문에서 가장 인기 있는 기술 중 하나로 자리 잡고 있으며 공급망 전반에 걸쳐 창고에서 물류 센터까지 상품의 진품 여부와 추적성을 제공하면서 효율성과 수익성을 높일 수 있는 이상적인 수단으로 여겨지고 있습니다.
주요 하이라이트
소비자 행동과 라이프스타일의 변화로 인해 전자상거래 플랫폼에서 안전하고 추적 가능한 식품에 대한 관심이 높아지고 건강과 안전에 대한 대중의 인식이 전반적으로 높아졌습니다. IBM의 연구에 따르면 소비자의 71%가 완전한 투명성과 추적성을 제공하는 기업에 대해 평균 37%의 추가 프리미엄을 지불할 준비가 되어 있다고 합니다.
2023년 4월, CCL 인더스트리즈는 의료 분야에 특화된 하드웨어 및 소프트웨어 솔루션을 제공하는 E-Agile의 인수를 발표했습니다. 이번 인수에는 라벨에 통합된 RFID 인레이에 대한 eAgile의 전문 지식과 Alert Systems ApS의 지적 재산도 포함됩니다. eAgile의 통합으로 CCL Label의 의료 및 특수 부서가 강화되어 조직 전반의 RFID 역량이 향상될 것으로 예상됩니다. 또한 덴마크에 본사를 둔 비상장 회사인 Alert Systems ApS는 유럽 소매업체를 위한 도난 방지 솔루션을 전문으로 하는 기업으로, Checkpoint의 상품 가용성 솔루션(MAS) 제품 라인을 보완합니다.
이러한 라벨은 스마트 공급망을 구현하는 도구로 사용됩니다. 소비자 제품의 마케팅 및 광고에서 중요한 역할을 합니다. 이는 제품 정보 제공은 물론 이러한 라벨에서 수집한 데이터에서 액세스할 수 있는 소비자 구매 패턴 분석을 통해 달성할 수 있습니다. 제조업체의 공급망 비용 절감을 통한 효율성 향상은 개별 최종 사용자 산업에서 선점 우위를 확보하기 위해 이러한 솔루션을 적극적으로 도입하도록 유도하고 수요를 증가시킨 중요한 요인이었습니다.
또한 고객의 소비 패턴 증가와 빠른 인터넷 보급률은 전자상거래 확대에 직접적인 영향을 미치고 있습니다. 따라서 제품 추적 및 추적을 위해 전자상거래에서 스마트 라벨에 대한 지속적인 수요가 창출될 것으로 보입니다.
스마트 라벨은 인쇄 시 사용되는 용매의 용해 특성으로 인해 배송 중 혹독한 기후 조건과 햇빛 노출을 견딜 수 있는 기능이 중요한 역할을 합니다.
스마트 라벨 시장 동향
소매 최종 사용자 산업에서 상당한 시장 점유율을 차지할 전망
소매 업계에서 스마트 라벨은 상품을 추적하고 식별하는 데 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 스마트 라벨은 재고 수준과 위치에 대한 실시간 정보를 제공함으로써 판매자가 재고를 보다 효율적으로 관리할 수 있도록 지원합니다.
국제 무역 관리국에 따르면 2023년부터 2027년까지 인도는 소매 전자상거래 부문에서 14.1%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상됩니다.
RFID 기술을 전자상거래에 도입함으로써 기업들은 재고가 실제 재고와 일치하지 않아 매출과 고객 신뢰를 잃는 실수, 고객 배송 문제, 온라인 쇼핑과 실제 매장이나 창고가 통합되지 않아 관리가 더 복잡해지는 재고 문제 등을 방지할 수 있습니다.
NFC(근거리 무선 통신) 라벨은 리테일 비즈니스에서 다양한 방식으로 활용되어 고객 쇼핑 경험을 개선하고 효율성을 높일 수 있습니다. NFC 라벨의 한 가지 응용 분야는 전자 선반 라벨링 시스템(ESL)입니다. 소매업체는 이러한 디지털 가격표에 NFC 기술이 내장된 모바일 디바이스나 PC를 사용하여 실시간으로 제품 가격 및 정보를 변경할 수 있습니다.
시장의 기업들은 고객을 만족시키기 위해 새로운 솔루션을 개발하고 있습니다.예를 들어, 2023년 2월, 북미에 기반을 둔 소형 전자 종이 디스플레이 기술 제공업체인 Danavation Technologies Corp.는 새로운 디지털 스마트 라벨 4개를 추가로 설치하는 신규 계약을 체결했다고 발표했습니다.
전반적으로 스마트 라벨 시장의 미래는 실시간 재고 추적, 고객 참여도 향상, 지속가능성 증진을 통해 리테일 부문에 혁신을 일으킬 수 있는 잠재력을 지닌 유망한 시장으로 보입니다.
시장에서 주요 점유율을 차지할 북미 지역
북미는 전 세계에서 가장 큰 스마트 라벨 시장 중 하나이며, 미국이 이 지역에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 미국의 엄청난 수요는 크고 작은 소매점이 방대하게 존재하기 때문일 수 있습니다. 월마트와 같은 소매업계의 거물급 기업들이 미국을 주도하면서 스마트 라벨 시장에서의 활동 증가를 주도하고 있으며 미국의 성장을 크게 촉진하고 있습니다.
22023년 1월 에이버리데니슨은 스포츠, 작업복 및 접객업 분야의 라벨링, 장식 및 전사 전문업체인 써모패치를 인수하는 계약을 체결했습니다. 인수 후 써모패치는 에이버리데니슨의 리테일 브랜딩 및 정보 솔루션(RBIS) 의류 솔루션 사업부에 통합될 예정입니다. 에이버리데니슨은 이러한 전략적 움직임을 통해 업계 전문성을 활용하고 품질 서비스를 강조하여 외부 장식 분야의 성장을 촉진할 수 있는 입지를 확보할 수 있게 되었습니다.
식품 회사들은 스마트 라벨을 사용하여 추가적인 영양 및 성분 정보를 제공하고 미국 내 음식물 쓰레기를 줄임으로써 소비자와 소통하고 있습니다. USDA와 FDA(식품의약국)는 세포 기반 육류 및 잠재적으로 다른 식품에 라벨을 부착하기 위한 기본 합의를 발표했습니다. 이러한 발전은 미국에서 연구되는 시장 규모를 확대할 것으로 예상됩니다.
또한 미국은 조직화된 소매 범죄를 포함한 직원 절도 및 절도 사건이 증가하고 있습니다.
디지털 기술의 새로운 발전은 캐나다 인쇄 산업에 영향을 미쳐 경쟁력을 높이고 기업들이 이 분야에 투자하도록 장려하고 있습니다.
캐나다 식품 및 소비자 제품(FCPC)은 소비자가 제품 라벨에 인쇄할 수 없는 정보에 즉각적이고 쉽게 액세스할 수 있는 혁신적인 스마트 라벨을 출시했습니다. 이는 FCPC 회원사들이 소비자에게 제공하는 제품의 투명성을 높이기 위해 추진 중인 건강한 식생활 전략의 일환입니다.
스마트 라벨 산업 개요
세계의 스마트 라벨 시장은 단편화되어 있으며, Avery Dennison Corporation, CCL Industries Inc., William Frick & Company, Honeywell International Inc., Invengo Information Technology 등 대기업이 존재합니다.
2024년 5월, Roambee는 진정한 5G GPS 기술을 기반으로 하는 물류 업계의 선구적인 '필 앤 쉽' 스마트 라벨을 선보였습니다. 이 4인치 x 6인치 라벨은 온도, 습도, 충격 및 빛에 대한 5G, GPS 및 NIST 보정 센서를 활용하는 '바코드와 같은' 인터페이스로 사용자 상호 작용을 재정의합니다. 일회용으로 맞춤 설계된 이 제품은 기존의 재사용 가능한 트래커가 종종 지연되는 2차 유통 채널, 고객 직접 배송, 종합적인 제품 흐름 데이터에 대한 탁월한 실시간 감독 기능을 기업에게 제공합니다.
2024년 6월, 인쇄된 저전력 전자 종이 디스플레이 제품을 제공하는 와이비저블 인터랙티브는 공급망 가시성을 위한 디지털 솔루션 전문 기업인 스위스 소재 하이브-족스와 전략적 파트너십을 체결한다고 발표했습니다. 이 협력은 제약 및 의료 배송 모니터링을 위해 맞춤화된 소형 지능형 라벨에 Ynvisible의 전자 종이 디스플레이를 내장하는 것을 목표로 합니다. 하이브-족스는 연간 생산량을 100만 개 이상으로 늘리는 것을 목표로 생산량을 늘릴 준비가 되어 있습니다. 이와 동시에 하이브-족스는 제약 및 의료 부문에 맞춤화된 비용 효율적인 자동 모니터링 솔루션인 커넥티드 라벨(ConnectedLabel)을 출시했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자 및 소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
산업 밸류체인 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
보안 및 추적 솔루션에 대한 수요 증가
시장 성장 억제요인
유비쿼터스 표준 부족, 안전 문제 및 혹독한 기후 조건을 견딜 수 없음
제6장 시장 세분화
기술별
전자 물품 감시(EAS)
RFID
감지 라벨
NFC
전자 선반 라벨링 시스템(ESL)
최종 사용자 산업별
소매
의료 및 제약
물류
제조
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Avery Dennison Corporation
CCL Industries Inc.
William Frick & Company
Honeywell International Inc.
Invengo Information Technology Co. Ltd
Scanbuy Inc.
Sato Holdings Corp.
Alien Technology
Zebra Technologies Corp.
Roambee Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
HBR
영문 목차
영문목차
The Smart Label Market size is estimated at USD 18.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.85 billion by 2030, at a CAGR of 16.34% during the forecast period (2025-2030).
Smart labels are becoming one of the most popular technologies across the retail, healthcare, and logistics sectors and are viewed as an ideal means to achieve greater efficiencies and profitability while providing the authenticity of an item and its traceability from the warehouse to the distribution center throughout the supply chain.
Key Highlights
The changing consumer behavior and lifestyle have brought a higher interest in safe and traceable food on e-commerce platforms and raised public consciousness of health and safety in general. According to an IBM study, 71% of consumers are ready to pay an additional average premium of 37% for companies providing full transparency and traceability. While the food supply chain is one of the most complex and fragmented supply chains, 70% of firms have "visibility gaps" between the initial supplier and internal clients' systems.
In April 2023, CCL Industries Inc. announced its acquisition of eAgile Inc., a provider of hardware and software solutions tailored for the healthcare sector. This acquisition also includes eAgile's expertise in RFID inlays integrated into labels and the intellectual property of Alert Systems ApS. The integration of eAgile is expected to bolster CCL Label's Healthcare & Specialty division, enhancing its RFID capabilities across the organization. In addition, Alert Systems ApS, a privately held company based in Denmark, specializes in anti-theft solutions for European retailers, complementing Checkpoint's merchandise availability solutions (MAS) product lines.
These labels are used as a tool to enable smart supply chains. They play a vital role in the marketing and advertising of consumer products. This can be achieved through the provision of product information, as well as the analysis of consumer buying patterns that can be accessed from the data collected by these labels. Cost-cutting over the supply chain by manufacturers to be closer to the nearest level of efficiency has been a critical factor that has augmented the demand and prompted the proactive adoption of these solutions to gain the first-mover advantage in the individual end-user industry.
Moreover, increasing customer spending patterns and rapid internet penetration are directly influencing the expansion of e-commerce. Thus, consistent demand for smart labels is likely to be generated by e-commerce for product tracking and tracing. To benefit the most from this scenario, smart label manufacturers are launching advanced label solutions, particularly for the e-commerce sector.
The ability of a smart label to withstand harsh climatic conditions during shipping and exposure to sunlight plays an important role due to the dissolving nature of solvents used during printing. The labels should have the ability to face tough conditions during shipping, storage, or point-of-use, as many labels are subject to damage when exposed to sunlight, chemicals, and dirty or wet environments.
Smart Label Market Trends
Retail End User Industry to Hold Significant Market Share
In the retail industry, smart labels are becoming increasingly popular for tracking and identifying merchandise. RFID (radio-frequency identification) or other technologies are used in these labels to track products throughout the supply chain and in-store. Smart labels have the potential to assist merchants in managing inventories more efficiently by delivering real-time information on stock levels and locations. Merchants can easily update product information on labels, which also enables more accurate pricing and marketing.
According to the International Trade Administration, between 2023 and 2027, India is poised to boast a projected compound annual growth rate (CAGR) of 14.1% in its retail e-commerce sector. Not far behind, Argentina and Brazil are also making significant strides in the retail e-commerce industry.
By incorporating RFID technology into e-commerce, firms can avoid mistakes like the available stock not matching the actual one, which results in a loss of sales and customer confidence, problems with customer shipments, and issues with a stock that does not integrate online shopping with the actual store or warehouse, which results in more complex management.
NFC (near field communication) labels can be utilized in a variety of ways in the retail business to improve the customer shopping experience and increase efficiency. One application for NFC labels is electronic shelf labeling systems (ESL). Retailers can change product pricing and information in real time using a mobile device or PC with NFC technology embedded into these digital price tags. This saves time and resources while also lowering the chance of price errors.
The players in the market are developing new solutions to cater to customers. For instance, in February 2023, Danavation Technologies Corp., a North American-founded and based technology provider of tiny e-paper displays, announced that the company received new contracts for four further installations of new digital smart labels. The firm mentioned installing digital smart labels in ten recent retail locations in Canada and the United States since the start of 2023.
Overall, the future of the smart label market looks promising, with the potential to revolutionize the retail sector by offering real-time inventory tracking, improving customer engagement, and promoting sustainability. As retailers continue to adopt advanced technologies and seek innovative solutions to improve operational efficiency, the demand for smart label products is projected to grow in the coming years.
North America to Hold Major Share in the Market
North America is one of the largest markets for smart labels across the world, with the United States accounting for a significant share of the region. The country's huge demand can be attributed to the vast presence of retail stores, both small and large. Retail goliaths like Walmart and other businesses are in charge in the United States, driving the uptick in activity and significantly boosting the country's growth in the smart label market. Walmart has been putting electronic identification tags on men's clothing, like jeans, as the retailer tries to gain more control over its inventory.
In January 2023, Avery Dennison inked a deal to acquire Thermopatch, a specialist in labeling, embellishments, and transfers for the sports, workwear, and hospitality sectors. Following the acquisition, Thermopatch was set to integrate into Avery Dennison's Retail Branding and Information Solutions (RBIS) Apparel Solutions division. This strategic move positions Avery Dennison to leverage its collective industry expertise, emphasizing its quality service to propel growth in external embellishments.
Food companies are using smart labels to connect with consumers by offering additional nutritional and ingredient information and helping to reduce food waste in the country. The USDA and FDA (Food and Drug Administration) announced a framework agreement to label cell-based meats and potentially other food products. These developments are expected to augment the size of the market studied in the country. Moreover, vendors in the country invest in technologies that drive greater traceability throughout their supply chains, with blockchain being increasingly used along with smart labels.
The United States is also witnessing increasing employee theft and shoplifting, including organized retail crime. To address the alarming rise in retail crimes, stakeholders are developing smart labels based on RFID to track textiles and garments.
The effects of new advancements in digital technologies have influenced the Canadian printing industry, making it more competitive and encouraging firms to invest in this domain. The adoption of new technologies, such as digital printing, integrated systems, customer interface software, and post-process automation, has enhanced operating efficiency and significantly improved the quality of products delivered to end users.
Food and Consumer Products of Canada (FCPC) launched an innovative smart label that gives consumers instant and easy access to information that cannot be printed on product labels. This is a part of the Healthy Eating Strategy that the members of FCPC have undertaken by ushering in higher levels of transparency in the products that they offer to consumers. Many major companies in Canada have also committed to using smart labels to enhance the culture of transparency.
Smart Label Industry Overview
The global smart label market is fragmented, with the presence of major players like Avery Dennison Corporation, CCL Industries Inc., William Frick & Company, Honeywell International Inc., and Invengo Information Technology Co. Ltd. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, agreements, and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage. For instance,
In May 2024, Roambee debuted the logistics industry's pioneering 'peel-and-ship' smart label, powered by true 5G GPS technology. This 4-inch x 6-inch label redefines user interaction with its 'barcode-like' interface, harnessing 5G, GPS, and NIST-calibrated sensors for temperature, humidity, shock, and light. Tailored for one-time use, its disposable design grants enterprises unparalleled real-time oversight of secondary distribution channels, customer-direct shipments, and comprehensive product flow data, areas where conventional reusable trackers often lag.
In June 2024, Ynvisible Interactive Inc., a provider of printed low-power e-paper display products, unveiled a strategic partnership with Hive-Zox, a Switzerland-based firm specializing in digital solutions for supply chain visibility. The collaboration aims to embed Ynvisible's e-paper displays into a compact, intelligent label tailored for monitoring pharmaceutical and healthcare shipments. Hive-Zox is poised to ramp up production, targeting an annual output exceeding 1 million units. Concurrently, Hive-Zox introduced its latest offering, the ConnectedLabel, a cost-effective, automated monitoring solution tailored for the pharmaceutical and healthcare sectors.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Demand for Security and Tracking Solutions
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Ubiquitous Standards, Safety Concerns, and Inability to withstand Harsh Climatic Conditions