스마트 라벨 시장 : 기술별, 용도별, 최종용도별, 구성요소별 - 세계 예측(-2029년)
Smart Labels Market by Technology (RFID labels, EAS labels, NFC labels, sensing labels, others), Application (Retail & inventory tracking, pallet tracking), End-Use (FMCG, logistics, retail, healthcare), Component - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1643942
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 362 Pages
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한글목차

스마트 라벨 시장 규모는 2024년 114억 3,000만 달러에 달했습니다.

이 시장은 8.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대되었으며, 2029년에는 173억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 스마트 라벨 시장은 RFID, QR 코드, NFC 태그를 이용한 라벨이기 때문에 향후 유망합니다. 이 라벨은 제품 품질에 대한 정보를 제공하고 전반적인 가시성을 향상시키고 완벽한 추적을 촉진하는 대화형 웹 기반 솔루션을 제공합니다. 스마트 라벨은 고유 ID를 사용한 추적성 기능을 갖추고 있어 다양한 이해관계자가 제품의 라이프사이클을 추적하여 조달에 대한 정보를 제공하고 회색 시장에서의 침해를 피할 수 있습니다. 소비자의 의식은 제품의 원산지와 그 속성에 대한 인식을 높여 이러한 기술의 채용으로 이어집니다.

조사 범위
조사 대상년도 2022-2029년
기준연도 2023년
예측 기간 2024-2029년
대상 대수 금액(100만 달러) 및 수량(100만 대)
부문 기술별, 용도별, 구성요소별, 최종용도 산업별, 지역별
대상 지역 북미, 아시아태평양, 유럽, 중동, 아프리카, 남미

NFC 기술은 두 장치가 무선으로 비침입적으로 통신할 수 있게 하며 소매, 건강, 운송 분야에 필수적입니다. NFC 태그는 휴대폰 활성화를 통해 고객의 쇼핑 경험을 향상시킬 목적으로 소매업체가 사용하며, 고객은 구매하는 상품의 정보에 액세스하고, 상품의 진정한 내용을 확인하고, 쇼핑의 선호도에 대해 소매업체와 직접 참여할 수 있습니다. 비접촉식 결제, 재고 추적, 위조 방지 등의 분야에서 NFC 태그의 확장은 NFC의 필요성을 강조합니다. 산업계가 디지털화와 고객의 관심사에 더욱 중점을 두고 있는 동안, 시장은 NFC 기반 솔루션을 필요로 합니다.

FMCG는 스마트 재고 추적, 소비자와의 상호 작용 개선, 제품 식별에 대한 FMCG 산업의 높은 수요로 스마트 라벨 시장에서 3위의 최종 이용 산업이 되고 있습니다. FMCG의 제품은 제품 수명주기가 짧기 때문에 대부분의 기업은 스마트 라벨을 활용하여 제품을 추적하고 손실을 줄이고 손실을 최소화하며 시간에 따라 보충합니다. 스마트 라벨은 특히 고가치의 FMCG 제품에서 위조품의 빈도가 여전히 높고 보다 지속 가능하고 윤리적인 기준을 요구하는 소비자의 요구가 많기 때문에 제품 원산지를 추적하고 인증하는 데 도움이 됩니다. 스마트 라벨은 확장성과 비용 성능을 바탕으로 이 분야의 요구에 통합할 수 있어 시장 수요가 높아지고 FMCG 업계의 지위가 향상됩니다.

마이크로프로세서는 스마트 라벨 시스템 내에서 정보의 처리, 저장 및 통신을 용이하게 하기 위해 스마트 라벨 시장에서 세 번째로 큰 컴포넌트 부문입니다. 이러한 컴포넌트는 RFID, NFC, 감지 라벨과 같은 구현 기술을 통해 스마트 라벨의 핵심이 되었습니다. 마이크로프로세서가 라벨을 쉽게 실행할 수 있게 하는 주요 작업에는 실시간 추적, 신선품 온도 추적, 양방향성을 위한 리프레시 디스플레이 등이 있습니다. 이러한 통합을 통해 소매에서 건강 관리, 물류에 이르는 비즈니스 부문에 매우 중요한 재고 관리 및 도매에서 자동화를 개선할 수 있습니다. 보안 데이터 암호화 및 2점 이상의 제어를 필요로 하는 다중 패스워드 시스템과 같은 복잡한 라벨링 작업 증가는 마이크로프로세서의 필요성을 증가시키고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 스마트 라벨 시장에 대해 조사했으며, 기술별, 용도별, 최종용도 산업별, 구성요소별, 지역별 동향 및 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 스마트 라벨 시장, 기술별

제7장 스마트 라벨 시장, 구성요소별

제8장 스마트 라벨 시장, 용도별

제9장 스마트 라벨 시장, 최종 이용 산업별

제10장 스마트 라벨 시장, 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 프로파일

제13장 인접 시장과 관련 시장

제14장 부록

KTH
영문 목차

영문목차

The smart labels market size is projected to grow from USD 11.43 billion in 2024 and is projected to reach USD 17.33 billion by 2029, at a CAGR of 8.7%. The smart labels market has a promising future due to these labels utilizing RFID, QR codes, and NFC tags. They provide interactive and web-based solutions that provide information about the products' quality, improve overall visibility, and promote full tracking. Smart labels have a traceability feature using a unique ID, which allows the various stakeholders to follow the products' life cycle to provide information on procurement and avoid gray market infringement. Consumer awareness leads to more awareness of the origin of products and their attributes, which leads to the adoption of such technologies.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2022-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Million) and Volume (Million Units)
SegmentsTechnology, Application, Component, End-use Industry, and Region
Regions coveredNorth America, Asia Pacific, Europe, Middle East & Africa, and South America

"NFC tags are projected to be the second largest segment by technology in smart labels market"

NFC technology allows two devices to communicate wirelessly and non-intrusively, which is essential for the retail, health, and transportation sectors. NFC tags are used by retailers for purposes of improving customers' shopping experience through activation of their mobile phones, where the customers can gain access the information on the products they are purchasing, check on the genuineness of the products, and engage with the retailers directly on their shopping preferences. The expansion of NFC tags in areas such as contactless payment, inventory tracking, and anti-counterfeiting emphasizes the need for NFC. With industries focusing more on digital and customer concerns, the market requires NFC-based solutions.

"FMCG is projected to be the third largest segment by end-use industry in smart labels market"

FMCG is the third-largest end-use industry in the smart labels market due to the high demand of FMCG industries for smart inventory tracking, improved consumer interaction, and product identification. As the products of FMCG have a short product life cycle, most businesses utilize the smart label to track their products, thus reducing losses, minimizing losses, and restocking on time. Smart labels also help to trace and authenticate the origin of products, particularly in high-value FMCG products, as the frequency of counterfeits remains high, much to the consumer's demand for more sustainability and ethical standards. Smart labels can be integrated with the sector's needs based on scalability and cost performance, thus increasing its market demands and enhancing the position of the FMCG industry.

"Microprocessors is the third largest segment by component in smart labels market during forecast region."

Microprocessors are the third largest component segment in the smart labels market because they facilitate processing, storing, as well as communicating information within smart label systems. These components are at the core of smart labels, through enabling technologies such as RFID, NFC, and sensing labels. Some of the key operations that microprocessors make it easy for labels to carry out include real-time tracking, temperature tracking of perishable items, and refreshed displays for interactiveness. Their integration enables the improvements of automation in inventory and wholesales, which is crucial for business sectors ranging from retail to healthcare and logistics. The increasing number of complicated labelling operations like secure data encryption and multi-password systems which require more than two points of control also increases the need for microprocessors.

"Asia Pacific accounts for the second-largest share in smart labels market by region"

Retail, FMCG, and logistics industries are some of the fastest-growing industries in Asia Pacific, driving demand for smart labels and their uses in improving supply chain visibility, managing stock, and engaging consumers. Another factor is Asia Pacific's importance in electronics manufacturing since some of the important components of smart labels, such as RFID tags and microprocessors are available at comparatively low costs in this region. The growth of e-commerce across emerging markets such as China, India, and Southeast Asia has intensified the demands for effective tracking and authentication systems that propel the smart labels market.

By Company Type: Tier 1: 25%, Tier 2: 42%, and Tier 3: 33%

By Designation: C-level Executives: 20%, Directors: 30%, and Others: 50%

By Region: North America: 20%, Europe: 10%, Asia Pacific: 40%, South America: 10%, Middle East & Africa 20%

Notes: Others include sales, marketing, and product managers.

Tier 1: >USD 1 Billion; Tier 2: USD 500 million-1 Billion; and Tier 3: <USD 500 million

Companies Covered: Avery Dennison Corporation (US), CCL Industries, Inc. (Canada), Zebra Technologies Corporation (US), SATO Holdings Corporation (Japan), and others are covered in the smart labels market.

The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the smart labels market, with their company profiles, recent developments, and key market strategies

Research Coverage

This research report categorizes the smart labels market by technology, (RFID labels, EAS labels, NFC labels, sensing labels, and others), by application, (retail & inventory tracking, perishable goods, electronic & IT assets, pallet tracking, equipment, and others), by end-use industry (FMCG, logistics, retail, healthcare, manufacturing, automotive, and other end-use industries), by component (batteries, transceivers, microprocessors, memories, and others) and by region (Asia Pacific, North America, Europe, South America, and Middle East & Africa). The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the smart labels market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions, and services; key strategies; Contracts, partnerships, agreements. new product launches, acquisitions, and recent developments associated with the smart labels market. Competitive analysis of upcoming startups in the smart labels market ecosystem is covered in this report.

Reasons to buy the report

The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall smart labels market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the smart labels market.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 SMART LABELS MARKET, BY TECHNOLOGY

7 SMART LABELS MARKET, BY COMPONENT

8 SMART LABELS MARKET, BY APPLICATION

9 SMART LABELS MARKET, BY END-USE INDUSTRY

10 SMART LABELS MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 ADJACENT & RELATED MARKET

14 APPENDIX

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