군용 제트 연료 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Military Jet Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1683454
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
군용 제트 연료 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.84%를 기록할 전망
주요 하이라이트
중기적으로는 안보 위협이 강화됨에 따라 국방 부문에 대한 지출이 증가하고 세계 각국의 정부가 국방 예산의 지속적인 증액을 요구하는 등 군용 제트 연료 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
한편, 제트 연료와 신재생 연료와 관련된 고비용은 군용 제트 연료 시장의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
군사 부문은 항공기의 환경 성능을 향상시키고 환경 배출물을 줄이려고 합니다. 바이오연료는 안전한 연료원을 유지하고 비용 변동을 억제하는 방법으로 여겨지며, 시장 조사를 위한 몇 가지 기회를 창출하고 있습니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 크고 가장 급성장하는 지역이 될 전망이며, 이는 국방부문의 예산이 가장 많고 중국과 인도를 중심으로 공군기와 해군기가 가장 많이 보유되어 있는 것으로 뒷받침되고 있습니다.
군용 제트 연료 시장 동향
신재생 항공 연료가 가장 급성장하는 시장
신재생 항공 연료(Renewable Aviation Fuel : RAF)는 지속 가능한 항공 연료(Sustainable Aviation Fuel : SAF)라고도 하며 화석 제트 연료의 깨끗한 대체 연료입니다. SAF는 생물 유래 폐유, 농업 잔류물, 비화석 CO2와 같은 지속 가능한 자원으로부터 생산됩니다. RAF는 드롭 인 연료이고 화석 제트 연료와 혼합할 수 있으며 혼합 연료는 특별한 인프라 및 장비 변경이 필요하지 않습니다. 혼합 바이오연료를 이용한 최초의 비행은 2008년에 시작되었으며, 2016년 이후 37만 편 이상이 RAF를 사용하여 하늘을 날고 있습니다.
항공 산업은 세계에서 가장 큰 탄소 배출국 중 하나이며 고도로 배출되는 이 탄소는 해수면 배출보다 유해할 수 있습니다. 항공 산업은 항상 배출량을 줄이려고 노력하고 있으며, 첨단 바이오연료는 '드롭 인' 솔루션, 즉 기존 인프라에서 사용할 수 있는 실행 가능한 옵션입니다.
세계 정부는 이산화탄소 배출량을 줄이기 위해 항공 규정과 시책을 시행하고 있습니다. 예를 들어 유럽연합(EU)에 입국하는 항공편은 2012년 이후 EU 배출권 거래제도(ETS)에 의해 CO2 배출량의 결제가 의무화되고 있습니다. 지속 가능한 항공 연료는 현재 항공의 온실 가스 배출을 줄이는 중요한 방법으로 논의되고 있습니다.
국방보호법 2014에 따라 미국 에너지부(DOE)는 JP-5(주로 미국 해군에서 사용되는 제트 연료), JP-8(주로 미국 공군에서 사용되는 제트 연료) 또는 F-76(디젤)의 군사 사양에 맞는 탄화수소 연료를 생산할 수 있는 3개의 통합 바이오 정제소 건설에 공동 출자했습니다.
신재생 연료의 제조는 미국 DOE 및 연방 항공국을 포함한 많은 연방 정부 기관으로부터 대규모 상업화를 향해 지원을 받고 있습니다.
또한 Honeywell과 같은 기업은 미국 국방 에너지 지원 센터(DESC)의 대체 연료 검사 및 인증을위한 공동 프로그램의 일환으로 미국 해군과 공군을 위한 신재생 제트 연료 공정 기술을 채택했습니다.
2021년 12월, Aemetis는 구 미국 육군 시설에서 125에이커의 토지를 구입하여 연간 항공 연료, 신재생 디젤 및 기타 제품별 연간 9,000만 갤런을 생산하는 계약을 체결했습니다. 이 공장은 미군 트럭과 공군에 초저탄소 신재생 연료를 공급하여 기존의 석유계 연료와 관련된 온실가스(GHG) 배출 및 기타 오염물질을 줄일 것으로 기대됩니다. 그러므로 이러한 노력은 예측 기간 동안 군사 부문의 지속 가능한 항공 연료 수요를 증가시킬 가능성이 높습니다.
Global Firepower에 따르면, 국가별 항공기 보유 수는 여러 국가가 대규모 항공기를 보유하고 있습니다. 예를 들어 미국은 약 1만 3,300대를 보유하고 있으며 러시아는 4,182대, 중국은 3,166대, 인도는 2,210대를 보유하고 있습니다.
광범위한 전투기 함대에서는 수많은 구세대 항공기가 운용 기한을 맞이해 이러한 노후된 항공기의 업그레이드와 현대화 수요가 해마다 증가하고 있습니다.
그 결과, 이러한 업그레이드와 근대화의 추진에 의해 전투기의 운용 수명이 효과적으로 연장되기 때문에 제트 연료의 필요성이 높아집니다.
따라서 이러한 항공연료 부문의 개발 확대와 탄소 배출 감축의 필요성은 예측 기간 동안 방어 부문에서 신재생 항공 연료 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점합니다.
아시아태평양은 가장 큰 제트 연료 소비국으로 중국, 인도, 일본, 한국, 호주 등의 대소비 국가로 구성되어 있습니다. 이 나라들은 군사 소비에서 제트 연료 소비의 측면에서도 주도하고 있습니다. 세계 최대의 인구를 보유한 아시아태평양에서는 미해결 분쟁과 동결된 분쟁이 민감한 핫스팟으로 확산되어 대규모 분쟁의 초점이 될 수 있습니다.
이 지역의 긴장은 특히 해양의 남중국해 지역에서 중국의 군사력 증가와 인근 국가에 대한 침략으로 더욱 불타오르게 되었습니다. 그러므로 이 지역의 나라들은 서로의 의도를 경계하게 되고, 자국의 이익을 지키기 위해 군용기를 포함한 군사의 근대화와 확대에 많은 투자를 하고 있습니다. 이러한 요인에 의해 군사 지출이 촉진되어 항공기 보유 규모가 확대되어 예측 기간 중 제트 연료 소비를 견인할 것으로 예상됩니다.
중국은 세계 최대의 에너지 소비국이며 제트 연료의 생산국 및 소비국이기도 합니다. 이 나라는 최대급 항공기 보유국입니다. World Directory of Modern Military Aircraft(WDMMA)에 따르면, 2023년 현재 중국의 군용기의 누적수는 약 3,377기로, 중국 공군이 2,084기, 육군 공군이 857기, 해군 공군이 436기로 되어 있습니다.
또한 인도는 세계 최대의 민주주의 국가이며 중국과 마찬가지로 세계 최대의 공군을 가지고 있습니다. WDMMA-World Directory of Modern Military Aircraft에 따르면 2022년 현재 인도 공군에는 1,645대 가까이, 해군용 항공대에는 232대, 육군용 항공대에는 195대 이상이 배치되고 있습니다. 이 나라는 이웃 국가인 중국과 파키스탄의 엄격한 안보 위협에 직면하고 있습니다. 엘리트 전투력으로서의 경쟁을 확보하기 위해, 보다 우수한 군사 기술에 대한 투자를 강요되고 있습니다.
인도는 방위력을 강화하고 지역 안보를 유지하기 위해 군용기의 확대 및 근대화에 적극적으로 임하고 있습니다. 아시아태평양의 중요한 진출기업으로서 인도는 영토 보전을 지키고 새로운 안보 과제에 효과적으로 대응하기 위해 견고하고 선진적인 공군의 중요성을 인식하고 있습니다. 인도가 보유하고 있는 러시아제 플랫폼은 노후화되고 있어 모스크바는 보수 작업을 할 수 없고, 병행 플랫폼의 인도 국산화 계획은 늦어져, 새로운 방위 거래가 필요해지고 있습니다.
주목할 만한 시도 중 하나는 새로운 첨단 항공기의 도입입니다. 인도 공군(IAF)은 프랑스에서 라팔 멀티롤 전투기 등 작전 능력과 화력을 강화한 플랫폼을 도입하고 있습니다. 이러한 항공기의 도입은 현대화에 대한 큰 단계가 될 것입니다.
예를 들어, 2023년 7월 인도 국방부는 인도 해군용 라팔 전투기 26대의 구매를 예비 승인했습니다. 이 계약에는 Dassault Aviation의 라팔 전투기 26대와 작전 능력을 강화하기 위한 연습기 4대의 구매가 포함되어 있습니다.
따라서 위의 요인으로 인해 아시아태평양, 특히 중국과 인도가 예측 기간 동안 가장 큰 시장이 될 것으로 예상됩니다.
군용 제트 연료 산업 개요
군용 제트 연료 시장은 적당히 통합되어 있습니다. 주요 기업(순부동)으로는 Shell PLC, BP PLC, Honeywell International Inc., Repsol SA, GS Caltex Corporation 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
조사의 전제
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
서문
시장 규모 및 수요 예측(단위 : 10억 달러)(-2028년)
최근 동향 및 개발
정부 규제 및 시책
시장 역학
성장 촉진요인
기존 군용기의 근대화 및 업그레이드
국방예산 증가
성장 억제요인
무인 항공기로의 이동
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
연료 유형별
에어 터빈 연료
신재생 에너지 연료
지역별
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
러시아
기타 북미
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
기타
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
알제리
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
주요 기업의 전략
기업 프로파일
Shell PLC
BP PLC
Honeywell International Inc.
Repsol SA
GS Caltex Corporation
Chevron Corporation
Totalenergies SE
Exxonmobil Corporation
제7장 시장 기회 및 향후 동향
제트 연료 기술의 기술적 진보
AJY
영문 목차
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The Military Jet Fuel Market is expected to register a CAGR of 3.84% during the forecast period.
Key Highlights
Over the medium term, factors such as the growing expenditure in the defense sector as the security threats intensified, requiring governments worldwide to continue increasing their defense budgets, in turn, are expected to drive the military jet fuel market.
On the other hand, the high costs associated with jet fuel and renewable fuel are expected to hinder the growth of the military jet fuel market.
Nevertheless, the military sector seeks to improve the environmental performance of its aircraft fleets and reduce environmental emissions. Biofuels are considered a way to maintain secure fuel sources and reduce cost volatility, creating several opportunities for market study.
Asia-Pacific is expected to be the largest and fastest-growing region during the forecast period, bolstered by the highest defense sector budget and the largest fleet of air force and navy planes, mainly in China and India.
Military Jet Fuel Market Trends
Renewable Aviation Fuel to be the Fastest Growing Market
Renewable Aviation Fuel (RAF), often called Sustainable Aviation Fuel (SAF), is a clean substitute for fossil jet fuels. SAF is produced from sustainable resources, such as waste oils from a biological origin, agriculture residues, or non-fossil CO2. RAF is a drop-in fuel, which means that it can be blended with fossil jet fuel and that the blended fuel requires no special infrastructure or equipment changes. The first flight, which used blended biofuel, began in 2008, and over 370,000 flights have taken to the skies using RAF since 2016.
The aviation industry is one of the world's biggest carbon emitters, and this carbon emitted at higher altitudes is potentially more harmful than sea level emissions. The industry is constantly trying to reduce its emissions, and advanced biofuels are a viable option that is a 'drop-in' solution, i.e., it can be used by the existing infrastructure.
Governments across the globe are implementing aviation rules and policies to reduce their carbon footprint. For instance, flights entering the European Union must pay for CO2 emissions due to the EU Emission Trading System (ETS) since 2012. Sustainable aviation fuels are currently being discussed as an important way to reduce aviation's greenhouse gas emissions.
Under the Defense Protection Act 2014, the United States Department of Energy (DOE) co-funded the construction of three integrated bio-refineries with the capacity to produce hydrocarbon fuels that meet military specifications for JP-5 (jet fuel used primarily by the United States Navy), JP-8 (jet fuel used mostly by the US Air Force), or F-76 (diesel).
Renewable fuel production is getting support from many federal agencies, including the United States DOE and the Federal Aviation Administration, for large-scale commercialization.
Further, companies, such as Honeywell, employed the renewable jet fuel process technology for the United States Navy and Air Force as part of a joint program for the United States Defense Energy Support Center (DESC) for alternative fuel testing and certification.
In December 2021, Aemetis signed an agreement to purchase a 125-acre land from a former United States Army Facility to produce 90 million gallons per year of sustainable aviation fuel, renewable diesel, and other byproducts. The plant is expected to supply the US military trucks and air force with ultra-low carbon renewable fuels to reduce greenhouse gas (GHG) emissions and other pollutants associated with conventional petroleum-based fuels. Thus, such initiatives are likely to increase demand for sustainable aviation fuel in the military sector during the forecast period.
According to Global Firepower, aircraft fleet strength by country, several countries own a large fleet of aircraft. For instance, the United States owns around 13,300 airplanes, while Russia, China, and India own 4,182, 3,166, and 2,210 planes, respectively.
With extensive fighter aircraft fleets, numerous older generation aircraft reach the end of their operational lights leading to an increased demand for upgrading and modernization of these aging aircraft each year.
Consequently, this drive for upgrades and modernization results in a higher need for jet fuel as these enhancements effectively extend the operational life span of the fighter aircraft.
Hence, such increasing development in the aviation fuel sector and the need to cut carbon emissions are expected to drive the renewable aviation fuel market in the defense sector during the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
The Asia-Pacific region is the largest consumer of jet fuel, consisting of several massive consumers, such as China, India, Japan, South Korea, and Australia. These countries also lead in terms of jet fuel consumption in military consumption. As the region with the largest population globally, Asia-Pacific has several unresolved and frozen conflicts spread across sensitive hotspots, which can become the focal point of large conflicts.
The tensions in the region have been further flared by China's rising military prowess and aggression toward its neighbors, especially in the maritime South China Sea region. Hence, countries in the region have become wary of each other's intentions, and to protect their interests, the countries have been investing heavily in the modernization and expansion of their armed forces, including military aircraft. Such factors are expected to drive military expenditure, which is expected to expand the size of aircraft fleets, driving jet fuel consumption during the forecast period.
China is the largest energy consumer and one of the largest producers and consumers of jet fuel globally. The country has one of the largest aircraft fleets. According to the World Directory of Modern Military Aircraft (WDMMA), as of 2023, the cumulative number of Chinese military aircraft stands at nearly 3,377 units, with the Chinese Air Force consisting of 2,084 units, the Army Air Force at 857 units, and the Naval Air Force at 436 units.
Furthermore, India is the world's largest democracy, and similar to China, it has one of the largest air forces in the world. According to WDMMA - World Directory of Modern Military Aircraft, as of 2022, India had nearly 1645 aircraft in the Indian air force, 232 flights in the naval aviation force, and over 195 aircraft in the army air force. The country faces a severe security threat from its neighbors in China and Pakistan. It has had to invest in better military technology to ensure its competitiveness as an elite fighting force.
India has been actively pursuing efforts to expand and modernize its military aircraft fleet to bolster its defense capabilities and maintain regional security. As a significant player in the Asia-Pacific region, India recognizes the importance of a robust and advanced air force to safeguard its territorial integrity and respond effectively to emerging security challenges. The aging fleet of India's Russian-made platforms, Moscow's inability to perform maintenance work, and delays in India's indigenous manufacturing plans for parallel platforms have necessitated new defense deals
One of the notable endeavors is the induction of new and advanced aircraft models. The Indian Air Force (IAF) has been acquiring platforms, such as the Rafale multi-role fighter jets from France, which offer enhanced operational capabilities and firepower. The induction of these aircraft marks a significant step toward modernization.
For instance, in July 2023, the Defense Ministry of India granted preliminary approval to acquire 26 Rafale fighter jets intended for the Indian Navy. The proposed deal encompasses the purchase of 26 Dassault Aviation Rafale fighter jets, which includes four trainer aircraft to enhance operational capabilities.
Therefore, owing to the above factors, Asia-Pacifc and in particular the China and India, are expected to be the largest market during the forecast period.
Military Jet Fuel Industry Overview
The military jet fuel market is moderately consolidated. Some of the key players (in no particular order) include Shell PLC, BP PLC, Honeywell International Inc., Repsol SA, and GS Caltex Corporation., among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Modernization and Upgrades of Existing Military Aircraft Fleets
4.5.1.2 Increasing Defense Budgets
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 Shift Toward Unmanned Aircraft
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 Air Turbine Fuel
5.1.2 Renewable Avaition Fuel
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 Italy
5.2.2.4 France
5.2.2.5 Russia
5.2.2.6 Rest of North America
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Rest of the World
5.2.4.1 Saudi Arabia
5.2.4.2 United Arab Emirates
5.2.4.3 South Africa
5.2.4.4 Algeria
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Shell PLC
6.3.2 BP PLC
6.3.3 Honeywell International Inc.
6.3.4 Repsol SA
6.3.5 GS Caltex Corporation
6.3.6 Chevron Corporation
6.3.7 Totalenergies SE
6.3.8 Exxonmobil Corporation
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Technological Advancements in Jet Fuel Technology