Hadoop 빅데이터 분석 - 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Hadoop Big Data Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1641931
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
Hadoop 빅데이터 분석 시장은 예측 기간 동안 16.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
빅데이터의 수집, 보존, 처리의 자동화가 진행됨으로써 빅데이터 분석 시장의 성장이 재구축되고 강화될 것으로 예측됩니다.
각 산업의 기업은 디지털 변환을 진행하고 있으며 더 많은 셀프 서비스 솔루션을 추가하고 있습니다. 따라서 텍스트, 파일, 이미지, 사진 등 비정형 데이터의 양이 크게 증가하고 있으며 데이터 양이 기가바이트에서 테라바이트, 페타바이트로 증가하고 있습니다. 그러나 RDBMS와 같은 전통적인 도구는 기대한 결과를 얻지 못하고 기업은 매일 생성되는 엄청난 데이터로부터 완전한 이익을 얻지 못할 수 있습니다. 따라서 Hadoop과 같은 데이터 플랫폼은 기업이 테라바이트급 데이터 양으로 전환함에 따라 지지를 받고 있습니다.
전 산업에서 Industry 4.0의 실천이 확대됨으로써 예측 기간 동안 빅데이터 분석을 받아들일 여지가 넓어집니다. 스마트 제조 수익은 2023년까지 2,166억 3,000만 달러에 이를 것으로 예상되고 있으며, 빅데이터 분석은 공정 효율성과 제품 성능을 향상시켜 스마트 제조 전략의 일부가 될 것으로 기대됩니다.
인식 부족과 보안에 대한 우려가 시장 성장의 과제가 된 큰 이유입니다. 현재 이 속도가 빠른 세계에서 개인 데이터를 안전하게 보관하는 것은 중소기업에게도 가장 중요한 과제가 되고 있습니다. 증가하는 사이버 공격은 조직에 막대한 손실을 주고 브랜드 ID 확인에도 지장을 초래합니다. 데이터베이스와 비주얼 대시보드는 기업의 취약성을 증가시켜 기업이 빅데이터 환경의 도입을 망설일 수 있습니다.
COVID-19는 기술 부문의 모든 요소에 영향을 미치며 하드웨어 공급망의 유통과 제조 활동의 감소로 IT 인프라 성장이 둔화되고 있습니다.
Hadoop 빅데이터 분석 시장 동향
소매산업이 성장을 확인
소매산업은 첨단 분석과 빅데이터 기술을 통해 큰 변화를 이루고 있습니다. 전자상거래와 온라인 쇼핑의 성장과 고객 로열티를 둘러싼 경쟁이 치열해짐에 따라 소매업체는 시장에서 경쟁을 유지하기 위해 빅 데이터 분석을 활용합니다.
소매 산업은 고객 행동 이해, 수요 예측, 가격 설정 최적화 등 모든 소매 단계에서 빅 데이터 분석을 활용합니다. 소매업에서 빅데이터 활용의 대부분은 전체 시스템 비용 절감, 온라인 및 매장에서의 고객 경험 향상, 데이터 중심의 적응형 공급망, 실시간 분석 및 타겟팅입니다.
MapR Technologies와 같은 공급업체는 온라인 오프라인 고객 데이터, 전자상거래 거래, 클릭스트림 데이터, 이메일, 소셜 미디어, 콜센터 기록 등 다양한 데이터를 하나의 중앙 리포지토리에 저장, 통합 및 분석할 수 있는 빅 데이터 플랫폼을 제공합니다.
최근 패션 소매업체인 H&M은 실제 매장에서 머천다이징을 조정하기 위해 빅데이터를 사용하기 시작했습니다. 이 패션 소매업체는 반품, 영수증 및 로열티 카드 데이터에서 통찰력을 얻기 위해 알고리즘을 사용하여 수익을 향상시키고 있습니다.
북미는 크게 성장할 것으로 예상
IBM Corporation, Microsoft Corporation, SAS Institute, Inc., Alteryx, Inc., Fair Isaac Corporation, Microstrategy Incorporated 등이 있습니다. 최근 Microsoft는 Hortonworks와의 제휴를 확대하고 오픈소스 빅 데이터 분석과 Apache Hadoop을 클라우드에 도입하는 데 기여했습니다. 이러한 대기업의 제품 제공 강화를 위한 제휴는 예측기간 동안 시장의 성장을 적극적으로 촉진할 것으로 예상됩니다.
미국에서는 새로운 비즈니스 통찰력 성장이 빅데이터 분석 시장 확대에 기여하고 있습니다. 빅데이터는 이 지역의 많은 기업들에게 고객 경험 향상, 마케팅 강화, 사기 및 낭비 식별 등 성과 강화에 직결되는 성과 달성에 도움이 됩니다.
미국에서는 많은 새로운 도구가 등장하여 데이터에 대한 액세스가 점점 쉬워지고 있습니다. 빅 데이터를 활용하는 데 필요한 기술과 작업 환경을 구축하는 데 필요한 많은 전문 지식은 복잡합니다. 그러나 최종 사용자에게 사용하기 쉬운 솔루션이 속속 등장하고 있으며, 기업은 기성품 포장으로 하드웨어 통합이나 코딩 기술을 많이 필요로 하지 않고 시작할 수 있습니다.
Hadoop 빅데이터 분석 산업 개요
Hadoop 빅데이터 분석 시장 경쟁은 적당하며 소수의 주요 기업으로 구성되어 있습니다. 현재 일부 경쟁업체는 시장 점유율로 시장을 독점하고 있습니다. 그러나 매니지드 서비스 분석 시장 개척의 결과, 신흥국 시장 전체에서 새로운 경쟁 기업이 시장 점유율을 확대하고, 그 결과, 상권도 확대하고 있습니다.
2022년 10월 - Alteryx는 Alteryx Analytics Cloud 플랫폼의 새로운 개발을 도입할 것이라고 발표했습니다. Alteryx Analytics Cloud 플랫폼은 클라우드에서 통합되고 접근하기 쉬운 엔드 투 엔드 분석을 제공합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자 및 소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
비구조화 데이터의 증대
IoT와 인더스트리 4.0의 등장
시장 성장 억제요인
보안 우려와 스킬 갭
제6장 시장 세분화
솔루션
데이터 발견 및 시각화(DDV)
고도 분석(AA)
최종 사용자
BFSI
소매
IT 및 통신
의료 및 생명 과학
제조업
미디어 오락
기타
지역
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
기타 아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Alteryx Inc.
Fair, Isaac, and Company(FICO)
IBM Corporation
Microsoft Corporation
Micro Strategy Incorporated
SAS Institute Inc.
Tibco Software
Amazon Inc.(AWS)
Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)
QLIK Tech International
SISENSE Inc.
Dell Technologies Inc.
Hitachi Consulting
Hewlett Packard Company
Splunk Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
SHW
영문 목차
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The Hadoop Big Data Analytics Market is expected to register a CAGR of 16.1% during the forecast period.
Key Highlights
The increasing automation for the Big Data collection, storage, and processing is expected to reshape and enhance the growth of the Big Data analytics market.
Enterprises across industries are undergoing digital transformation and adding more self-service solutions. Therefore, the amount of unstructured data in text, files, images, and pictures is increasing significantly, with data volume increasing from gigabytes to terabytes and petabytes, traditional tools like RDBMS. Fail to give desired results, and the enterprise may not entirely benefit from the extensive data generated daily. Therefore, data platforms like Hadoop are gaining traction as enterprises progress toward terabytes of data.
The growth in the industrial 4.0 practices across industries provides more scope for accepting Big Data analytics over the forecast period. With revenues from smart manufacturing expected to reach USD 216.63 billion by 2023, Big Data analytics is expected to become a part of the smart manufacturing strategies, as it offers improved efficiency of the process and performance of the product.
Lack of awareness and security concerns are the significant reasons that challenge market growth. Presently, storing personal data securely in this fast-paced world has become the most important task, even for SMEs. Increasing cyber-attacks cost organizations a fortune and also hamper their brand identity. As databases and visual dashboards add to the vulnerability of the enterprise, the enterprises may hesitate to deploy Big Data environments.
COVID-19 has impacted all the elements of the technologies sector; it has slowed down the IT infrastructure owing to the distributions in the hardware supply chain and reduced manufacturing activities.
Hadoop Big Data Analytics Market Trends
Retail Sector to Witness the Growth
The retail industry is witnessing a significant transformation through advanced analytics and Big Data technologies. With the growth of e-commerce, online shopping, and high competition for customer loyalty, retailers are utilizing Big Data analytics to stay competitive in the market.
In the retail sector, Big Data analytics is used at every retail stage to understand customer behavior, predict demand, and optimize pricing. Most of the Big Data applications in retail are for system-wide cost reduction, improving online and in-store customer experience, data-driven adaptive supply chains, and real-time analytics and targeting.
Vendors, such as MapR technologies, are offering a Big Data platform that helps retailers store, integrate and analyze a wide variety of online and offline customer data, e-commerce transactions, clickstream data, email, social media, and call center records, all in one central repository.
Recently, fashion retailer H&M started using Big Data to tailor its merchandising mix in its brick-and-mortar stores. The fashion retailer uses algorithms to gain insights from returns, receipts, and data from loyalty cards to enhance its bottom line.
North America Region is Expected to Grow at a Significant Rate
Some include IBM Corporation, Microsoft Corporation, SAS Institute, Inc., Alteryx, Inc., Fair Isaac Corporation, and Microstrategy Incorporated, among others. Recently, Microsoft extended the partnership with Hortonworks, which was instrumental in bringing the open source Big Data analytics and Apache Hadoop to the Cloud. This partnership by major players to enhance their product offerings is anticipated to positively drive the market's growth over the forecast period.
The growth of new business insights is contributing to the expansion of the Big Data analytics market in the United States. Big Data is helping many companies in the region to improve customer experience, enhance marketing, identify fraud and waste, and achieve other results that directly strengthen business performance.
Many new tools in the US are making data more and more accessible. Much of the technology required to harness the Big Data and expertise needed to create working environments are complex. However, many end-user-friendly solutions are continuously growing, enabling businesses to start with an off-the-shelf package and with less hardware integration and coding skills needed.
Hadoop Big Data Analytics Industry Overview
The hadoop big data analytics market is moderately competitive and consists of a few major players. Currently, some of the competitors control the market in terms of market share. However, new competitors are expanding their market share and, consequently, their commercial footprint throughout emerging markets as a result of the development in managed service analytics.
October 2022 - Alteryx has announced introducing new developments on the Alteryx Analytics Cloud platform, which provides unified and approachable end-to-end analytics in the Cloud, where New cloud, machine learning and security advancements accelerate enterprise-wide analytics to deliver business-changing insights.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis