Hadoop 빅데이터 분석 시장 보고서 : 컴포넌트, 전개 모드, 비즈니스 펑션, 조직 규모, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Hadoop Big Data Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Business Function, Organization Size, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1722452
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 146 Pages
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한글목차
세계 Hadoop 빅데이터 분석 시장 규모는 2024년 221억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 706억 달러에 달하고, 2025-2033년 13.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
Hadoop은 효율적인 오픈소스 빅데이터 분석 플랫폼으로, 상용 하드웨어 클러스터를 사용하여 대량의 정형 및 비정형 데이터를 빠르고 효율적으로 저장하고 처리할 수 있으며, Hadoop은 신뢰성, 가용성, 내결함성을 보장하기 위해 저장된 파일을 세 번 복제합니다. 저장된 파일을 3번 복제합니다. 추가 처리가 필요한 경우 클러스터에 컴퓨팅 노드를 추가할 수 있어 확장성이 뛰어납니다. 또한, 유연성과 비용 효율성이 뛰어나기 때문에 Hadoop 빅데이터 분석은 전 세계 소매, 헬스케어, 제조, IT 및 통신, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
Hadoop 빅데이터 분석 시장 동향 :
정보기술(IT) 산업의 괄목할만한 성장은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 관계형 데이터베이스 관리 시스템(RDBMS)과 같은 기존 데이터베이스 시스템으로는 대량의 데이터를 처리하기 어렵습니다. HDFS는 빅데이터를 위한 저장소 역할을 하며, 명령줄 인터페이스(CLI) 유틸리티를 통해 로컬 파일 시스템에서 로드할 수 있는 Hadoop 분산 파일 시스템(HDFS)에 의존하고 있습니다. 명령어 인터페이스(CLI) 유틸리티를 통해 로컬 파일 시스템에서 로드할 수 있습니다. 이 외에도 HDFS에 포함된 빅데이터를 여러 대의 컴퓨터로 쉽게 분할할 수 있습니다. 그 결과, 전 세계 기업들이 Hadoop 빅데이터 분석에 점점 더 많이 의존하고 있습니다. 또한, 병원을 위한 효율적이고 빠른 데이터 저장 및 처리 플랫폼을 제공합니다. 이는 비정형 데이터 양 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 기술 발전 증가와 전 세계 다양한 산업 분야의 비즈니스에서 디지털화가 진행됨에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 Hadoop 빅데이터 분석 시장 규모는?
2025-2033년 Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 성장률 전망은?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
코로나19가 Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에 미치는 영향은?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 구성 요소별 분류는?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에서의 비즈니스 기능별 분류는?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 내 최종 사용자별 시장 현황은?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 주요 지역은?
Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 Hadoop 빅데이터 분석 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 컴포넌트별
솔루션
주요 부문
데이터 감지 및 시각화(DDV)
고급 분석(AA)
서비스
제7장 시장 분석 : 전개 모드별
On-Premise
클라우드 기반
제8장 시장 분석 : 비즈니스 펑션별
마케팅 및 영업
오퍼레이션
파이낸싱
인사
제9장 시장 분석 : 조직 규모별
대기업
중소기업
제10장 시장 분석 : 최종사용자별
은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
소매
IT 및 통신
헬스케어 및 생명과학
제조
미디어 및 엔터테인먼트
기타
제11장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제12장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제15장 가격 분석
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Alteryx Inc.
Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
Dell Technologies Inc.
Fair Isaac Corporation
Google LLC
Hewlett Packard Enterprise Company
Intel Corporation
International Business Machines Corporation
Microsoft Corporation
Salesforce.com Inc.
SAS Institute Inc.
Splunk Inc.
TIBCO Software Inc.
LSH
영문 목차
영문목차
The global hadoop big data analytics market size reached USD 22.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 70.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.07% during 2025-2033.
Hadoop is an efficient open-source big data analytics platform that can store and process a substantial amount of structured and unstructured data quickly and efficiently by using a cluster of commodity hardware. It replicates any stored file three times to guarantee reliability, availability, and fault tolerance. It is scalable as additional compute nodes can be added to the cluster if further processing is required. Besides this, as it is also flexible and cost-effective, Hadoop big data analytics finds extensive applications in the retail, healthcare, manufacturing, telecommunications, and banking, financial services and insurance (BFSI) industries worldwide.
Hadoop Big Data Analytics Market Trends:
Significant growth in the information and technology (IT) industry represents one of the key factors stimulating the growth of the market. Moreover, massive volumes of data are difficult to process using conventional database systems, such as relational database management systems (RDBMS). However, Hadoop relies on a Hadoop distributed file system (HDFS) that holds a large amount of data and provides easier access. It acts as a storage for big data, which can be loaded from the local file system using a command line interface (CLI) utility. Apart from this, it facilitates the partitioning of the big data contained within HDFS to multiple machines. As a result, businesses across the globe are increasingly relying on Hadoop big data analytics. Furthermore, it offers efficient and rapid data storage and processing platforms for hospitals. This, coupled with increasing volumes of unstructured data, is positively influencing the market. Other factors strengthening the growth of the market include rising technological advancements and the growing digitalization in businesses across different industry verticals around the world.
Key Market Segmentation:
Breakup by Component:
Solutions
Data Discovery and Visualization (DDV)
Advanced Analytics (AA)
Services
Breakup by Deployment Mode:
On-premises
Cloud-based
Breakup by Business Function:
Marketing and Sales
Operations
Finance
Human Resources
Breakup by Organization Size:
Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises
Breakup by End User:
BFSI
Retail
IT and Telecom
Healthcare and Life Sciences
Manufacturing
Media and Entertainment
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alteryx Inc., Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), Dell Technologies Inc., Fair Isaac Corporation, Google LLC, Hewlett Packard Enterprise Company, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Salesforce.com Inc., SAS Institute Inc., Splunk Inc. and TIBCO Software Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global hadoop big data analytics market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global hadoop big data analytics market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global hadoop big data analytics market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global hadoop big data analytics market?
5.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the component?
6.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the business function?
7.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the end user?
8.What are the key regions in the global hadoop big data analytics market?
9.Who are the key players/companies in the global hadoop big data analytics market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Hadoop Big Data Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Data Discovery and Visualization (DDV)
6.1.2.2 Advanced Analytics (AA)
6.1.3 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Business Function
8.1 Marketing and Sales
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Operations
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Finance
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Human Resources
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Healthcare and Life Sciences
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Manufacturing
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Alteryx Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Dell Technologies Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Fair Isaac Corporation
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Google LLC
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 SWOT Analysis
16.3.6 Hewlett Packard Enterprise Company
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Intel Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 International Business Machines Corporation