라틴아메리카의 유제품 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Dairy Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

라틴아메리카 유제품 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.02%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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유제품은 오염의 영향을 받기 쉽고 대기에 장시간 노출되면 상하기 때문에 사람이 섭취하기에는 적합하지 않을 수 있습니다. 유제품 사업은 소비자의 기대에 점차 적응하고 있으며, 이러한 요구에 부응하기 위해 건강 지향이 강해지고 있습니다.

포장은 보다 효과적인 유제품 마케팅 도구로 진화하고 있습니다. 라벨링, 수축 포장 및 인쇄 장비의 개선은 제품의 유통 기한을 연장하는 데 도움이 되는 변조 방지 가능한 재활용 가능한 필름과 슬리브가 있는 미적 매력적인 용기의 개발을 촉진합니다.

고급 기술을 사용하면 생산이 촉진되고 라틴아메리카 포장 시장에 영향을 미칠 것으로 보입니다. NAFTA 협정은 수출을 더욱 촉진하고 유제품 제조업체의 효율적인 포장 솔루션에 대한 수요를 높일 것으로 보입니다.

이 지역의 포장 벤더는 소비자의 기대에 따라 다양한 제품을 제공합니다. 이 추세에 크게 기여하는 것은 유제품용 고효율 포장 솔루션의 개발입니다. 포장 기업이 혁신과 제공 측면에서 취해 온 이니셔티브는 유제품 시장의 성장에 크게 기여하고 있습니다.

라틴아메리카 전역에서 유제품 소비량이 증가함에 따라 환경적으로 지속가능하고 유통기한이 긴 제품을 제공할 수 있는 효율적인 포장 시스템에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다. 다양한 포장 크기와 포장 형태는 유제품 포장 제품의 요구에 기여합니다.

급속히 확대되는 도시화와 신흥 시장의 상승이 라틴아메리카 유제품 시장을 견인하고 있습니다. 고객의 건강에 대한 의식이 높아짐에 따라 저칼로리로 유당을 함유하지 않는 유제품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 요구르트는 소비자의 바쁜 일정으로 인해 수요가 증가하는 제품의 예입니다.

그러나 이 지역의 유제품 포장 및 표시에 대한 엄격한 규칙으로 인해 시장은 큰 제약을 받고 있습니다.

또한 이 지역의 유제품 포장 제조업체는 COVID-19의 유행이 심화됨에 따라 수요 변동에 직면하여 생산 및 수익에 파괴적인 영향을 미칠 수 있습니다. 그러나 우유와 우유 관련 상품은 필수품으로 간주됩니다. 그 결과 생산과 소비가 모두 지속되고 소비자는 안전 대책으로 병 유제품을 선호하기 때문에 더욱 증가하고 있습니다. 오염은 큰 우려 사항이 아닙니다.

라틴아메리카 유제품 포장 시장 동향

우유 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망

인구 증가와 식생활의 변화에 따라 다양한 소매 채널에서 포장 유제품을 입수할 수 있게 되어, 단백질 기반 제품에 대한 소비자의 기호가 확대되고 있습니다. 이 지역 전체에서 유제품 베이스 제품의 채용이 증가하여 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

우유는 전 세계에서 가장 많이 소비되는 유제품입니다. 우유에는 높은 수분과 미네랄이 들어 있기 때문에 공급업체가 장기간 보관하는 것은 매우 어렵습니다. 우유가 분유나 가공유로서 거래되는 중요한 이유의 하나입니다.

현재의 우유 가공 기술에서는 병에 담긴 액체 우유의 유통 기한은 4-8℃에서 보존했을 경우, 10-21일 정도입니다. 우유의 UHT(초고온) 처리 등의 치료법 출현으로 팩 우유의 유통기한은 냉장 없이 1년까지 더 연장됩니다.

세계 규모의 원유 생산량이 증가함에 따라 지역별 포장 솔루션에 대한 수요도 증가하고 시장을 견인하고 있습니다. 편의점과 슈퍼마켓을 포함한 유제품 유통 경로의 확대로 포장 우유와 1회분씩 음료 크기의 병에 대한 요구는 앞으로 수년간 이 지역에서 확대될 것으로 예상됩니다.

미국 농무부의 데이터에 따르면 멕시코 우유 생산량은 전년 2020년 약 1,290만 톤에서 2021년에는 1,300만 톤을 넘는 것으로 기록되었습니다. 멕시코는 이 지역의 중요한 생유 생산국 중 하나이며, 생유 생산량 증가를 목격하고, 원유 포장에 대한 요구 증가를 나타냅니다.

유리 포장이 예측 기간 동안 시장 성장을 견인할 것으로 예측

유리는 유제품, 특히 우유를 포함한 식품 및 음료 포장에 가장 선호되는 재료 중 하나입니다. 뛰어난 차단성, 멸균성, 재이용성 등의 특성에 의해 우수한 포장 재료가 되고 있습니다. 유리 포장의 또 다른 큰 장점은 다양한 모양과 크기로 성형 할 수 있기 때문에 다양한 산업별로 사용하기 쉽습니다.

유리가 다양한 제품의 포장재로 선호되는 것에는 변함이 없지만, 유리의 대안으로서 플라스틱의 사용이 증가하고 있다는 것은 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 다양한 용도에서 안전하게 사용하기 위한 플라스틱 분야의 첨단 포장은 포장 재료로서 유리를 제한할 것으로 예상됩니다.

재사용 가능한 유리 병은 기업이 제품을 배달하는 비용 효율적인 선택입니다. 이 포장 형태는 주로 비 알코올 음료 산업에서 사용됩니다. 자연 미네랄 워터에 사용되는 병의 약 70%는 플라스틱입니다. 환경에 대한 배려를 고려하여 병 음료수 포장 재료의 선택이 증가하고 있습니다.

브라질은 이 지역의 중요한 시장이며, 그 변화는 라틴아메리카의 유업에 영향을 미칩니다. 브라질에서는 레케이지오 치즈와 같은 전통적인 유제품의 사용이 확대됨에 따라 프로세스 치즈에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 지역의 모든 소득층에서 우유는 매일 주식의 일부로 소비되는 표준 제품입니다.

예를 들어 국제무역센터(ITC)에 따르면 2021년 브라질 유리·유리 제품 수입액은 약 6억 7,527만 5,000달러로 전년 2020년 약 5억 2,070만 3,000달러에서 29.68% 증가했습니다.

그러나 트럭 운전사의 파업으로 인한 사료 공급 부족으로 인해 국내 생유 수율이 회복되는 데는 시간이 걸릴 것으로 예상됩니다. 이 나라에서 확대되고 있는 치즈 시장도 원유 생산량 감소로 영향을 받을 것으로 예상됩니다.

라틴아메리카 유제품 포장 산업 개요

유제품 포장 시장은 다수의 대기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열하고 시장이 적당히 집중되고 있습니다. 각 회사는 시장 점유율을 유지하기 위해 기술 혁신을 계속하고 전략적 제휴와 인수에 나서고 있습니다.

2022년 9월, Smurfit Kappa는 리오데자네이루의 동쪽 70km에 위치한 Saquarema 포장 시설 PaperBox를 인수하는 계약을 체결했다고 발표했습니다. 이 인수를 통해 회사는 리오데자네이루에서 발자국을 강화하고 생산 능력을 강화하며 유제품 부문을 포함한 새로운 비즈니스 전망과 고객 관계를 지속적으로 개발할 수 있습니다.

2022년 4월, 소노코는 브라질에 본사를 둔 연포장 합작 회사인 Sonoco do Brasil Participacoes Ltda의 나머지 1/3의 주식을 개인 투자자로부터 구입했다고 발표했습니다. 동 합작회사는 브라질 과자류, 유제품, 제약, 공업업계에 서비스를 제공하고 있으며, 2021년에는 약 3,400만 달러의 매출을 기록했습니다. 이 합작 회사는 다수의 다국적 소비자 포장 용품 회사에 유명한 연포장 공급업체입니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

제5장 시장 역학

제6장 시장 세분화

제7장 경쟁 구도

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KTH
영문 목차

영문목차

The Latin America Dairy Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.02% during the forecast period.

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Dairy products are easily susceptible to contamination and can get soiled on prolonged exposure to the atmosphere, making them unfit for human consumption. The dairy business is gradually adapting to consumers' expectations, becoming more health-conscious to meet those needs.

Packaging is evolving into a more effective dairy marketing tool. The development of aesthetically attractive containers with tamper-evident recyclable films and sleeves that assist in extending a product's shelf life is facilitated by improvements to labeling, shrink wrapping, and printing equipment.

Using high-end technology will boost production and impact the Latin American packaging market. The NAFTA agreement will further drive exports and the demand for efficient packaging solutions from dairy product manufacturers.

The regional packaging vendors are now offering a range of products in line with consumer expectations. A significant factor contributing to this trend is the development of highly efficient packaging solutions for dairy products. The initiatives the packaging companies have taken in terms of innovations and offerings have contributed significantly to the growth of the dairy market.

As the consumption of dairy products increases across Latin America, the demand for efficient packaging systems is also expected to increase, as they are environmentally sustainable and can provide products with a longer shelf life. The different packaging sizes and formats contribute to the need for dairy packaging products.

The rapidly expanding urbanization and the rise of emerging markets drive the Latin American dairy market. The demand for low-calorie and lactose-free dairy foods has increased as customers' awareness of their health has grown. Yogurt is one example of a product whose demand is rising due to consumers' hectic schedules.

However, the market is severely constrained by the region's strict rules on the packaging and labeling of dairy products.

In addition, dairy packaging manufacturers in the region faced fluctuations in demand as the COVID-19 pandemic intensified, with potentially disruptive effects on production and revenues. However, milk and milk-related items are considered necessities. As a result, both their production and consumption have continued and even multiplied as customers prefer bottled milk products as a safety measure. Contamination is not a significant concern.

Latin America Dairy Packaging Market Trends

Milk Segment is Expected to Account for Significant Market Share

The increasing availability of packaged dairy products through various retailing channels owing to the rising population and changing diets, coupled with an expanding consumer preference toward protein-based products, is expected to increase the adoption of dairy-based products across the region, driving the market's growth.

Milk is the most consumed dairy product across the globe. The high moisture and minerals present in milk make it very challenging for the vendors to store it for an extended period. It is one of the significant reasons for milk being traded as milk powder or processed milk.

With the current milk processing technology, liquid milk packed in a bottle has a shelf-life of around 10 to 21 days when stored at 4-8°C. With the emergence of processes like UHT (Ultra High Temperature) treatment of milk, the shelf life of packaged milk is further extended up to a year without refrigeration.

With the increased milk production on a global scale, packaging solutions regionally will also witness increased demand, driving the market. The need for packaged milk and single-serve drinking bottles is anticipated to expand in the region over the next few years due to the expansion of dairy distribution channels, including convenience stores and supermarkets.

According to data from the US Department of Agriculture, Mexico's fluid milk output was recorded to reach over 13 million metric ton in 2021, from about 12.9 million metric ton in the preceding year, 2020. Mexico, one of the significant milk-producing countries in the region, witnessed increasing milk production volumes, representing the growing need for milk packaging.

Glass Packaging is Anticipated to Drive the Market Growth Over the Forecast Period

Glass is one of the most preferred materials for packaging food and beverages, including dairy products, especially milk. Properties like excellent barrier properties, sterility, and reusability make it a superior packaging material. The other significant advantage of glass packaging is that it can be molded into various shapes and sizes, facilitating its use across different industry verticals.

Even though glass remains the preferred packaging material for various products, the growing use of plastics as a replacement for glass is expected to hamper the market's growth. Advancements in the field of plastics for safe usage in different applications are expected to restrict glass as a material for packaging.

Returnable glass bottles are a cost-effective option for companies to deliver their products. This form of packaging is primarily used in the non-alcoholic beverage industry. About 70% of the bottles used for natural mineral water are made of plastic. The choice of bottled-water packaging material is increasing, considering environmental considerations.

Brazil is a significant market in the area, and any changes there impact the dairy industry in Latin America. The demand for processed cheese has increased in Brazil due to the country's growing use of traditional dairy products like Requeijo cheese. Among all income levels in the region, milk is a standard product consumed as part of a daily staple diet.

For instance, according to International Trade Center (ITC), in 2021, the imports of glass and glassware in Brazil were valued at around USD 675.275 million, a 29.68% increase in import value from the previous year, 2020, which was about USD 520.703 million.

However, it is expected to take some time for milk yields in the nation to recover because of the feed supply deficit brought on by the truckers' strike. The country's expanding cheese market is also expected to be impacted by the country's decreased milk production.

Latin America Dairy Packaging Industry Overview

The dairy packaging market is highly competitive due to the presence of several major players; the market is moderately concentrated. The companies keep innovating and entering into strategic partnerships and acquisitions to retain their market share.

In September 2022, Smurfit Kappa said that the company had signed a contract to acquire PaperBox, a packaging facility in Saquarema, 70 km east of Rio de Janeiro. This acquisition will strengthen the company's footprint in the nation, increase its manufacturing capacity, and allow it to continue to develop new business prospects and client relationships, including in the dairy sector.

In April 2022, Sonoco announced that it had purchased the remaining one-third stake from private investors in Sonoco do Brasil Participacoes Ltda, a joint venture for flexible packaging based in Brazil. The joint venture, which serves Brazil's confectionery, dairy, pharmaceutical, and industrial industries, recorded revenues of about USD 34 million in 2021. It is a prominent flexible packaging supplier to numerous multinational consumer packaging goods firms.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

5 MARKET DYNAMICS

6 MARKET SEGMENTATION

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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