미국의 유제품 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
United States Dairy Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1627196
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
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미국의 유제품 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 2.21%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
특히 젊은 층에서 포장된 식품을 채택하는 비율이 크게 증가하고 있습니다. 또한 영양실조로 인한 건강 문제가 증가함에 따라 유제품 포장재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 미국 농무부 경제조사국에 따르면 2021년 미국의 1,350만 가구(10.2%)가 식량 부족에 직면할 것으로 예상됩니다. 또한, 오염과 불순물 혼입을 방지하는 포장재의 중요성이 높아지면서 국내 제품 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
유제품은 부패하기 쉽기 때문에 보관과 배송을 용이하게 하기 위해 적절하고 효과적으로 포장해야 합니다. 이러한 편의성으로 인해 소형 포장에 대한 소비자 수요가 증가함에 따라 시장이 성장할 것으로 예상됩니다. 국내 유제품 포장에 대한 수요는 신선식품에 대한 소비자의 선택과 인식의 증가, 가처분 소득의 증가, 도시화로 인해 증가하고 있습니다.
최근의 추세는 생산자들이 소량 판매에 주력하고 있음을 보여줍니다. 치즈 스낵 팩이나 마시는 요구르트와 같은 제품 포장에는 경량 파우치나 필름이 자주 사용됩니다. 이 포장은 사용과 폐기가 용이합니다.
또한, 향이 첨가된 우유 제품의 다양성은 유제품 포장 시장을 확대하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 국내 유제품 식품 포장 시장의 주요 동향으로는 도시화의 진전, 건강에 대한 인식 증가, 균형 잡힌 식생활의 일환으로 신선식품에 대한 수요 증가로 인한 다양한 유제품의 소비가 있습니다.
그러나 소비자와 생산자들은 플라스틱 및 기타 비생분해성 포장재의 유해한 결과에 대해 우려하고 있습니다. 이에 따라 기업들은 친환경 생분해성 포장재로 전환하고 있습니다. 또한 온실 가스 배출로 인해 환경 법규가 유제품의 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 국내 일부 지역에서는 유제품 사업에서 배출되는 가스가 전체 배출량의 상당 부분을 차지합니다. 이를 둘러싼 규정이 변경되면 유제품 생산에 영향을 미칠 수 있습니다. 미국 환경보호청(EPA)은 탄소 가스 배출을 줄이기 위해 엄격한 규정을 시행하고 있습니다.
COVID-19 전염병은 미국 전역의 유제품 포장 산업에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 광범위한 봉쇄 제한은 낙농 부문의 공급망에 해를 끼쳤고, 국내 많은 지역에서 원유 자원의 상당한 낭비를 초래했습니다. 따라서 단기적인 포장 수요에 영향을 미치고 있습니다.
또한, 외식 산업은 엄격한 규제의 대상이 되어 유제품 수요가 감소하여 유제품 포장 분야에도 영향을 미치고 있습니다. COVID-19의 영향으로 유제품을 원료로 한 과자, 요구르트, 아이스크림에 대한 수요가 크게 감소하여 포장 공급망이 제한되고 있습니다. 팬데믹의 잠재적 경제적 영향에 대한 우려가 지속되는 가운데, 시장은 점차 회복될 것으로 예상됩니다. 또한 러시아와 우크라이나의 전쟁은 전체 포장 생태계에 영향을 미치고 있습니다.
미국의 유제품 포장 시장 동향
단백질 기반 제품에 대한 소비자의 선호도 증가
건강을 중시하는 고객과 피트니스 시설이 전국적으로 증가함에 따라 시장이 확대되고 있습니다. 밀레니얼 세대의 균형 잡힌 식단을 통한 건강 증진에 대한 관심이 높아지고 단백질 보충제의 인기가 높아짐에 따라 유제품 단백질 보충제에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 라이프스타일의 변화로 인해 일상적인 영양 요구를 충족시키기 위해 보충제에 의존하는 경향이 높아지면서 유제품 유래 단백질 보충제에 대한 수요가 증가할 것으로 보입니다.
소비자들 사이에서 증가하고 있는 단백질 기반 제품에 대한 수요는 다양한 소매 채널을 통해 포장된 유제품을 구할 수 있게 된 것과 함께 전국적으로 유제품 기반 제품에 대한 수용도가 높아져 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
추가 단백질 공급원으로서 단백질 보충제는 정기적이고 적절한 보충제 사용의 이점으로 인해 모든 연령대와 성별고객들 사이에서 인기가 높아지고 있습니다. 모든 문화권에서 전통적 식습관에서의 깨끗한 단백질 섭취량은 현대에 들어 현저하게 감소하고 있습니다. 또한, 의료계는 사람들에게 하루 식단에서 단백질을 섭취할 것을 권고하고 있습니다. 이러한 추세는 국내 유제품 패키지 공급업체에게 더 많은 기회를 제공할 것으로 보입니다.
Food Insights Survey에 따르면 2021년 미국 소비자의 약 62%가 평소 단백질을 섭취하기 위해 노력한다고 답했지만, 세대 간 격차는 계속되고 있습니다. 밀레니얼 세대와 X세대의 55%와 58%에 비해 베이비붐 세대의 3분의 2 이상(70%)이 단백질을 적극적으로 섭취한다고 답했습니다. 단백질 소비가 큰 비중을 차지하면서 국내 유제품 기반 단백질 포장 제품 시장의 성장을 주도하고 있습니다.
플라스틱 부문이 큰 시장 점유율을 차지
플라스틱은 포장재로서 유연성(필름에서 경질 용도까지), 강도, 경량성, 안정성, 살균 용이성 등 다양한 장점을 가지고 있습니다. 예를 들어, 플라스틱 식품 포장은 식품의 맛과 품질에 영향을 미치지 않습니다. 실제로 플라스틱의 장벽 특성은 외부 오염으로부터 식품을 보호하면서 식품의 원래 맛을 유지하도록 보장합니다.
실용적인 저장 및 유통 옵션을 제공 할뿐만 아니라 플라스틱 포장은 특히 습기, 열 및 추위에 강합니다. 신선 식품은 다중 적층 플라스틱 필름 덕분에 유통 기한이 깁니다. 플라스틱 포장은 재활용, 에너지 회수를 위한 재사용 또는 이 세 가지 모두를 할 수 있습니다. 플라스틱의 종류에 따라 퇴비화할 수 있는 옵션도 있습니다.
저온 살균 우유를 보관하기에 이상적인 용기는 고밀도 폴리에틸렌(HDPE) 병입니다. 우유 포장에 사용되는 또 다른 플라스틱은 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)입니다. 식품을 빛으로부터 보호하고 빛에 의한 지질의 산화로부터 풍미를 유지하는 데 도움이 되는 색소 PET를 사용합니다. 또한, 마시는 요구르트 제품은 주로 PE-LD 캡 또는 알루미늄 포일 라미네이트 열 밀봉 클로저로 닫힌 HDPE 병으로 판매되며, PET 병과 같은 다른 플라스틱 병도 사용할 수 있습니다.
또한, 유제품 기반 제품의 경우 개봉 방지 및 어린이용 포장에 대한 요구가 증가함에 따라 플라스틱 기반 포장이 선호되는 선택이 되고 있습니다. 소비자들이 요구르트, 크림, 치즈와 같은 유제품을 기존 포장재보다 더 나은 장벽과 보존성으로 인해 더 오래 선반에 보관하기를 원하기 때문에 플라스틱 기반 뚜껑, 용기 및 필름 시장이 성장하고 있습니다. 유제품 제조업체들은 소비자의 관심을 끌고 다양한 유제품에 대한 수요를 충족시키기 위해 제품의 개인화를 중시하고 있으며, 이는 플라스틱 포장의 사용을 촉진하고 있습니다.
또한 ITC에 따르면 2021년 미국의 플라스틱 수입액은 약 824억 6,000만 달러로 약 623억 4,000만 달러를 기록한 전년도 2020년 대비 32.27% 증가했습니다. 다양한 산업에서 플라스틱에 대한 큰 수요가 수입 증가의 원인으로 보입니다. 유제품 포장은 주로 연질 플라스틱과 경질 플라스틱을 사용하며 수입 플라스틱의 상당한 사용자가 될 것으로 보입니다.
미국의 유제품 포장 산업 개요
미국의 유제품 포장 시장은 시장 점유율이 높은 소수의 대기업이 존재하기 때문에 고도로 통합되어 있습니다. 많은 기업들이 혁신적이고 지속가능한 포장을 통해 새로운 계약을 체결하고 새로운 시장을 개발함으로써 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다. 주요 기업으로는 Huhtamaki Oyj, Berry Global Group Inc., Amcor PLC, Ball Corporation, Smurfit Kappa Group PLC 등이 있습니다.
2022년 10월: Huhtamaki는 95% 재생 가능한 바이오 기반 종이 기반 아이스크림 용기 및 뚜껑 포장 솔루션인 Icon을 도입하여 종이 제품 재활용 프로그램이 있는 미국 전역의 지자체에서 재활용할 수 있도록 했습니다. 도입되었습니다. 소비자들은 연결된 패키지의 QR 코드를 스캔하여 환경 지속가능성에 대한 자세한 정보를 얻을 수 있습니다. 허타마키는 수성 배리어 코팅과 지속가능한 산림 이니셔티브(Sustainable Forest Initiative, SFI) 인증을 받은 판지를 사용하여 고객에게 친환경적인 선택권을 제공한다고 밝혔습니다. 아이스크림 용기와 뚜껑은 종이 용기 포장과 같은 종이 제품과 함께 재활용됩니다.
2022년 5월: 베리 월드 그룹은 미국 패스트푸드점 체인점인 타코벨(Taco Bell)과 협력하여 기계적으로 재활용된 소비 후 수지(PCR)를 함유한 새로운 투명 플라스틱 컵을 발표했습니다. 이 30 온스 투명 폴리 프로필렌(PP) 컵은 지속가능한 포장에 대한보다 순환적인 접근 방식을 촉진하기 위해 만들어졌으며 올해 말 미국 내 여러 타코벨 매장에서 테스트 될 예정입니다. 베리월드에 따르면 회수된 HDPE는 우유병 등을 재활용한 식품 등급의 재료로 만들어졌다고 합니다. 타코벨의 버진 플라스틱 컵과 뚜껑 세트가 변경되어 매립 및 소각에 대한 폐기물 노출을 줄이고 탄소 배출량을 줄일 수 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
단백질 기반 제품에 대한 소비자 기호 상승
자사 포장 방법 채용 증가
소구분 포장 채용 증가
시장 성장 억제요인
낙농 활동에 의한 온실가스 배출이 법적 문제로 발전
세계의 유제품 포장 시장 개요
제6장 시장 세분화
재료 유형별
플라스틱
종이와 판지
유리
금속
제품 유형별
우유
치즈
냉동 제품
배양 제품
기타 제품 유형
포장 유형별
보틀
파우치
카톤·상자
봉투와 랩
기타 포장 유형
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Huhtamaki Oyj
Berry Global Group Inc.
Amcor Plc
Ball Corporation
Smurfit Kappa Group PLC
Altium Packaging LLC(Loews Corporation)
Polytainers Inc.
International Paper Company
Winpak Ltd
Sealed Air Corporation
Tetra Pak International SA
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 향후 동향
ksm
영문 목차
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The United States Dairy Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.21% during the forecast period.
Key Highlights
Especially among the younger population, packaged food items are being adopted at a significantly greater rate. Additionally, the need for dairy packaging materials has grown due to growing health problems caused by malnutrition. In 2021, 13.5 million US households (10.2%) experienced food insecurity, according to the USDA Economic Research Service. Furthermore, it is expected that the increased significance of packaging materials in preventing contamination and adulteration would boost product demand in the country.
Dairy products must be properly and effectively packaged since they are perishable to make storage and shipping easier. The market is anticipated to grow as a result of rising consumer demand for small packaging due to its convenience. The need for dairy packaging in the country has increased due to growing consumer choice and awareness of fresh foods, rising disposable income, and urbanization.
A recent trend indicates that producers are concentrating on selling the items in smaller amounts. Lightweight pouches and films are frequently used in the country for packaging goods like snack packs of cheese and drinkable yogurt. This package is simple to use and dispose of.
Further, the variety of flavored milk products is a significant factor in expanding the dairy packaging market. Major trends in the dairy food packaging market in the country include rising urbanization, increased health consciousness, and consumption of various dairy products due to increased demand for fresh foods as part of a balanced diet.
However, consumers and producers are concerned about the harmful consequences of plastics and other non-biodegradable packaging materials. As a result, businesses are switching to environmentally friendly and biodegradable packaging options. Additionally, due to greenhouse-gas emissions, environmental legislation is predicted to impede the growth of dairy products. In some regions of the country, gas emissions from dairy operations make up a sizeable portion of all emissions. Any changes to the rules surrounding them might impact dairy output. Strict rules are being implemented by the United States EPA (Environmental Protection Agency) to reduce carbon gas emissions.
The COVID-19 pandemic negatively impacted the dairy product packaging industry across the nation. Widespread lockdown limitations have harmed dairy sector supply networks, leading to significant milk resource wastage in many regions of the country. Thus, the demand for packaging in the short term has been impacted.
Additionally, the food service sector has been subject to strict regulations that have reduced the demand for dairy products, impacting the dairy product packaging sector. As a result of the pandemic, demand for dairy-based sweets, yogurt, and ice cream has dropped significantly, which has restricted supply chains for packaging. The market is anticipated to gradually recover as concerns about the pandemic's potential economic effects persist. Further, the Russia-Ukraine war has had an impact on the overall packaging ecosystem.
The market is expanding due to the rising number of health-conscious customers and fitness facilities nationwide. Dairy protein supplements are predicted to increase in demand due to the millennial generation's growing interest in improving health via a balanced diet and the popularity of protein supplements among this generation. Due to changing lifestyles, there will be an increased dependence on supplements to meet daily nutritional needs, which would increase demand for protein supplements derived from dairy.
Growing demand among consumers for protein-based goods, combined with an expansion in the availability of packaged dairy products through various retailing channels, is predicted to raise the acceptance of dairy-based products countrywide and propel the market.
As an additional source of protein, protein supplements are becoming more and more popular among customers of all ages and genders due to the advantages of regular, appropriate supplement use. Clean protein consumption in traditional diets across cultures has significantly dropped in the modern era. Moreover, medical practitioners advise people to have some protein in their meals throughout the day. These trends would create more opportunities for the country's dairy packaging vendors.
According to the Food Insights Survey, in 2021, approximately 62% of American consumers stated that they usually make an effort to eat protein, although generational variations persist. Compared to the Millennials and Generation X's 55% and 58%, over two-thirds of Baby Boomers (70%) said they were willing to eat proteins. The significant share of protein consumption drives the country's dairy-based-protein packaging products market's growth.
Plastic Segment to Hold a Significant Market Share
Plastics combine flexibility (from film to rigid applications), strength, lightweight, stability, and ease of sterilizing as a packing material. For instance, the flavor and quality of food are unaffected by plastic food packaging. In reality, the barrier qualities of plastics guarantee that food retains its original flavor while protecting it against outside contamination.
In addition to offering practical storage and distribution choices, plastic packaging is particularly resistant to moisture, heat, and cold. Perishable food has a long shelf life because of multi-laminated plastic films. Plastic packaging can be recycled, repurposed for energy recovery, or all three. Composting is another option for some plastic types.
The ideal container for keeping pasteurized milk is a high-density polyethylene (HDPE) bottle. Another plastic substance utilized for milk packaging is polyethylene terephthalate (PET). Food is shielded from light by pigmented PET, which also aids in preserving flavor against light-induced lipid oxidation. Further, drinking yogurt products are primarily sold in HDPE bottles closed with PE-LD caps or aluminum foil laminate heat-seal closures. Other plastic bottles, such as PET bottles, can also be utilized.
Moreover, plastic-based packaging is a desirable option for dairy-based goods due to the increased need for tamper-evident and child-resistant packaging. The market for plastic-based lidding, containers, and films is rising as consumers desire dairy goods like yogurt, cream, and cheese to keep longer on the shelf since these items have better barrier qualities and shelf lives than traditional packaging. Dairy product manufacturers emphasize the personalization of goods to engage consumers and satisfy demands for a wide variety of dairy products, which has prompted the use of packaging made of plastic.
Further, according to ITC, in 2021, the imports of plastics in the United States were valued at around USD 82.46 billion, a 32.27% rise in the imports from the previous year, 2020, which recorded imports of approximately USD 62.34 billion. The significant demand for plastic across various industries would be responsible for rising imports. Dairy packaging primarily uses flexible and rigid plastic, which would be a considerable utilizer of imported plastics.
US Dairy Packaging Industry Overview
The United States dairy packaging market is highly consolidated owing to the presence of a few major players with significant market shares. With innovative and sustainable packaging, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Huhtamaki Oyj, Berry Global Group Inc., Amcor PLC, Ball Corporation, and Smurfit Kappa Group PLC, among others.
October 2022: Icon, a 95% renewable bio-based, paper-based packaging solution for ice cream containers and lids, was introduced by Huhtamaki to enable recycling in localities across the United States with paper product recycling programs. Consumers may discover more about environmental sustainability by scanning a linked packaging QR code. Incorporating its water-based barrier coating and paperboard that has received Sustainable Forest Initiative (SFI) certification, Huhtamaki claims the launch will provide customers with an environmentally friendly option. The ice cream containers and lids are recycled alongside paper goods like folded carton packing.
May 2022: Berry Global Group introduced a new transparent, all-plastic cup that contains mechanically recycled post-consumer resin (PCR) in partnership with the American chain of fast-food restaurants Taco Bell. The 30-ounce transparent polypropylene (PP) cup, created to promote a more circular approach to sustainable packaging, will be tested in a few US Taco Bell restaurants later this year. According to Berry Global, food-grade material from recycled milk jugs and other goods has been incorporated into the recovered HDPE. Taco Bell's virgin plastic cup and lid set will be changed, reducing waste exposure to landfill and incineration and lowering its carbon footprint.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market