북미의 마케팅 자동화 소프트웨어 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640524
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미 마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 예측 기간 동안 CAGR 12.8%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
마케팅 자동화는 다양한 영업팀 간의 협력을 통해 리드 생성과 추적을 용이하게 합니다. 마케팅팀은 엄청난 양의 생성 데이터를 사용하여 캠페인을 계획하고 개선합니다. eBay 및 Amazon과 같은 전자상거래 웹사이트에서는 이러한 제품을 사용하여 과거 고객 방문을 기반으로 페이지를 맞춤설정합니다.
또한 마케팅 자동화 소프트웨어는 반복 작업을 원활하게 수행할 수 있는 다양한 솔루션을 마케팅팀에 제공합니다. 소셜 미디어의 성장과 디지털 프레즌스의 중요성은 시장 성장을 크게 뒷받침하고 있습니다. 마케팅 자동화 소프트웨어는 이메일 마케팅 및 온라인 광고 캠페인에 사용할 수 있습니다. 정보 발신, 브랜드 이미지 구축 및 팔로워 접근에 소셜 미디어 플랫폼 사용이 증가하고 있다는 점이 시장에 영향을 미치고 있습니다. SaaS 이용 증가와 클라우드 컴퓨팅의 상당한 진보가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 마케팅 자동화는 CRM 소프트웨어 시장의 하위 집합으로 급성장하고 있습니다.
게다가 자주 사용되는 검색 문구를 사용하여 검색 엔진에 인공지능과 머신러닝을 통합하고 시장 보급을 최대화하도록 최적화하는 것은 대기업의 새로운 전략이 될 가능성이 높습니다. 예측 분석은 변화하는 고객 요구에 대응하고 그에 따라 지출을 집중시키는 데 도움이 됩니다. 캠페인을 사용자의 요구에 맞게 설계함으로써 리드를 창출하고 고객 경험을 개선하며 이는 자동화 소프트웨어 시장을 견인할 수 있습니다.
그러나 디지털화 기술 도입에는 데이터의 프라이버시와 보안이 중요한 고려사항이 됩니다. SMAC 기술이 널리 사용됨에 따라 기업은 침해를 방지하기 위해 보다 견고한 보안 및 개인 정보 보호 조치를 요구할 것입니다. 보안 문제는 디지털화의 성공에 영향을 미칩니다. 고객 데이터의 수가 많을수록 보안 및 개인 정보 보호 문제가 늘어나고 엔드포인트, 게이트웨이, 스마트폰은 해커의 표적이 되기 쉽습니다. 데이터 보안 및 개인 정보는 효과적으로 해결해야 할 장애물입니다.
COVID 팬데믹이 발생함에 따라 많은 B2B 마케팅 기업들은 비즈니스에 미치는 영향을 분석할 수 있을 때까지 마케팅 예산을 줄이고 경제 시나리오가 개선될 때까지 기다리는 "안전 조치"를 채택했습니다. Hubspot의 조사에 따르면 절반 가량의 기업이 마케팅 예산을 1%-25% 줄였습니다. 팬데믹 기간 동안 대부분의 B2B 마케팅 기업이 26% 이상의 예산 감축을 보고했지만 일부 예산이 회복되었기 때문에 전반적인 예산 감축 금액은 감소했습니다. 기존의 인지 기반 수요 창출에서 초점을 확대하고, 디지털 매체로 전환하거나, 지역 마케팅 기능 전반적으로 사용할 수 있는 통합형 툴을 채용하는 추세가 팬데믹 후 시장 성장을 확대하고 있습니다.
북미 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 동향
소매 부문에서 자동화 툴 도입 증가가 시장 성장을 견인
북미 소매 시장은 스마트폰, 태블릿, 노트북 등 다양한 기기에서 인터넷 접속을 통해 큰 변화를 겪고 있습니다. 소비자 쇼핑 습관은 온라인 경험에 따라 달라집니다. 소셜 미디어는 상품 판매 및 브랜드 이미지에 영향을 미칩니다. 조사 지역에서는 온라인 쇼핑의 인기가 높아지고 있으며, 인터넷상에서 상품을 판매하는 소매업체도 늘고 있으며 온라인 및 상점에서 소비자 행동이 추적되고 엄청난 데이터가 생성되고 있습니다.
소매 기업은 빠른 소비자 선호 변화에 대응하고 효율적인 서비스를 제공하기 위해 마케팅 자동화 소프트웨어를 채택합니다. 자동화된 제품 추천은 마케팅 자동화의 중요한 수익 향상 기능 중 하나입니다. 마케팅 담당자는 소매 업계를 위한 마케팅 자동화를 통해 일관된 고객 경험을 제공하고 보다 견고한 고객 관계를 구축할 수 있습니다.
상품의 크로스셀링이나 업셀링을 통해 평균 거래액을 향상시킬 수 있으며 이는 모든 커뮤니케이션 채널에서 자동 추천을 개인화함으로써 가능합니다.
Satcan에 따르면, 작년 12월 시점에서 캐나다의 편의점은 7,342곳이 존재하였으며 그 중 3,000곳 가까이가 캐나다에서 가장 인구가 많은 온타리오주에 있고, 유콘 준주에는 한 곳이 있었습니다. 소매업에서 마케팅 자동화를 통해 기업은 고객 유지를 용이하게 하고 로열티 마케팅 전략을 적용하여 고객의 평생 가치를 높일 수 있습니다.
소매업의 마케팅 담당자는 의견과 리뷰 요청을 자동화하고, 소비가 높은 고객에게 맞춤 캠페인을 배포하며, 가입자가 멀어질 때 소비자 참여 및 재참여 캠페인을 시행할 수 있습니다. 이러한 전략을 통해 마케터는 고객과의 신뢰 관계를 강화하고 고객의 평생 가치를 높일 수 있습니다.
미국이 주요 시장 점유율을 차지할 전망
조사 지역에서는 기존의 마케팅에서 디지털 옴니채널 마케팅으로의 전환이 진행되고 있기 때문에 마케팅 자동화 소프트웨어의 채용이 증가하고 있습니다. 미국 마케팅 협회(American Marketing Association)와 듀크 대학(Duke University)의 CMO 조사(n=356)에 따르면 미국 B2B 제품 마케팅 담당자는 지난해 기존 광고에 대한 지출은 다음 해 0.61% 감소하는 반면 디지털 마케팅에 대한 지출은 14.32% 증가할 것으로 예측했습니다.
조사 지역의 고객 획득 비용 증가도 마케팅 자동화 소프트웨어의 필요성을 끌어올리고 있습니다. HubSpot North American Survey에 따르면 조사 대상 마케팅 담당자의 60% 이상이 지난 3년 동안 고객 획득 비용이 증가했다고 답했습니다. 이 지역의 조사 대상 마케터의 약 53.85%가 고객 획득 비용을 측정하고 있다고 응답합니다.
이메일 마케팅과 같은 반복 작업에 대한 분석을 활용하고 대량의 이메일 캠페인 중에 수집한 데이터를 효율적으로 활용하고 분석하는 데 도움이 되는 마케팅 자동화 소프트웨어와 같은 마케팅 기술의 사용은 마케팅 담당자에게 필수적입니다. SharpSpring과 같은 공급업체는 자체 마케팅 자동화 플랫폼에서 이메일 추적 및 분석 기능을 제공합니다. Ad Age에 따르면 지난해 미국의 광고 대행사 총 수입에서 차지하는 디지털 수입 비율은 64.2%였습니다.
또한 개인화 서비스는 높은 확률로 투자 수익률을 실현하기 때문에 시장의 중요한 촉진요인이 되고 있습니다. 개인화된 방문 페이지를 제공하는 Instapage에 따르면 미국 마케팅 담당자의 88%가 개인화를 통해 측정 가능한 개선을 보였다고 보고했습니다.
북미 마케팅 자동화 소프트웨어 산업 개요
북미의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 통합되어 있으며 HubSpot, Adobe Inc., Oracle Corporation, Salesforce, Act-on Software 등 대기업이 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 시장 주요 기업은 전략적 협업 이니셔티브를 활용하여 시장 점유율을 확대하고 있습니다.
2022년 11월 : 비즈니스 확장을 위한 CRM(Customer Relationship Management) 플랫폼을 제공하는 HubSpot과 업무를 한 곳에 통합하는 생산성 플랫폼을 제공하는 ClickUp은 고객이 보다 효율적인 워크플로우를 개발하고 팀 간에 보다 효과적으로 협업할 수 있도록 지원하는 제휴를 발표했습니다. ClickUp과 HubSpot의 강력한 기능을 결합하면 고객 라이프사이클 전체의 이해관계자가 생산성 향상의 이점을 누릴 수 있습니다. 고객 팀이 HubSpot과 ClickUp을 사용하여 작업을 진행하면 필요한 모든 정보가 자동으로 전달됩니다. 결과적으로 이해관계자는 구매부터 가입 연장까지 고객 경험의 각 단계를 파악할 수 있습니다.
2022년 10월 : Adobe는 Adobe Creative Cloud 및 Adobe 제품 포트폴리오 전반에 걸쳐 새로운 자동화 및 협업 기능을 발표했습니다. Adobe Creative Cloud와 Adobe Document Cloud는 Mastercard, Etsy, Meta와의 새로운 계약을 통해 중소기업에도 제공됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
촉진요인
정보 발신, 브랜드 이미지 창조, 팔로워 접근을 위한 소셜 미디어 플랫폼 이용 증가
소매 업계의 자동화 툴 채용 증가
소매 및 E-Commerce 분야에서 다수의 중견 및 중소기업 대두
억제요인
시장 경쟁의 격화
보안 우려와 오픈소스 및 프리미엄 마케팅 도구의 존재
제6장 시장 세분화
전개별
온프레미스
클라우드
용도별
캠페인 관리
소셜 미디어 마케팅
디지털 마케팅
메일 마케팅
모바일 마케팅
인바운드 마케팅
기타 용도
최종 사용자 업계별
정부기관
광고
미디어 및 엔터테인먼트
소매
제조업
BFSI
헬스케어
기타 최종 사용자 산업
지역별
미국
캐나다
기타 북미
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
HubSpot
Adobe Inc.
Oracle Corporation
Salesforce
Act-on Software
IBM Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
CSM
영문 목차
영문목차
The North America Marketing Automation Software Market is expected to register a CAGR of 12.8% during the forecast period.
Key Highlights
Marketing automation facilitates the coordination of various sales teams to generate and keep track of leads. The marketing team uses the massive amount of data generated to plan and refine their campaigns. E-commerce websites like eBay and Amazon use products like these to customize their pages based on previous customer visits.
Additionally, marketing automation software provides marketing teams with various solutions for seamlessly performing repetitive tasks. The rise of social media and the importance of maintaining a digital presence significantly propel the market's growth. The software can be used in email marketing and online advertising campaigns. The increasing use of social media platforms for disseminating information, creating a brand image, and reaching out to followers impacts the market. Increased SaaS usage and significant cloud computing advancements contribute to the market's growth. Marketing automation is a briskly growing subset of the CRM software market.
Further, incorporating artificial intelligence and machine learning in search engines by using frequently used search phrases and optimizing them for maximum market reach is likely to be a new strategy for large corporations. Predictive analytics can help them meet the changing needs of their customers and focus their spending accordingly. Campaigns can be designed to meet the user's needs to generate leads, improve the customer experience and, in turn, drive the market automation software market.
However, data privacy and security are critical considerations when implementing digital enablement technologies. As SMAC technologies become more widely used, organizations will require more robust security and privacy safeguards to prevent breaches. The issue of security has an impact on digitalization's success. As the number of customer data sets grows, so will the number of security and privacy issues, and endpoints, gateway, and smartphones can become a likely target for hackers. Data security and privacy are a bottleneck that must be effectively addressed.
With the onset of the COVID-19 pandemic, many B2B marketing companies adopted a "play it safe" approach through which they reduced their marketing budgets until they could analyze the impact on their businesses and had to wait for the economic scenario to improve. According to a survey by Hubspot, almost half of the businesses implemented a cut of 1%-25% of their marketing budgets. During the pandemic, most B2B marketing companies reported budget cuts of 26%+, but some of the budgets have been restored, resulting in lower overall budgetary cuts due to the pandemic. Expanding focus beyond the traditional top-of-funnel demand generation, migration to digital mediums, and adopting centralized tools that can be used across regional marketing functions are expanding market growth after the pandemic.
North America Marketing Automation Software Market Trends
Increased Adoption of Automation Tools in the Retail Segment to Drive the Market's Growth
The retail market in North America is undergoing significant change with internet access on various devices such as smartphones, tablets, and laptops. Consumer shopping habits are changing as a result of what they see online. Social media has an impact on product sales and brand image. Online shopping is becoming more popular in the region, with more and more retailers selling their products on the internet. Consumer behavior online and in stores is being tracked to generate massive amounts of data.
Retailers adopt marketing automation software to cope with the rapid shift in consumer preferences and provide efficient services. Automated product recommendations are one of the significant revenue-boosting features in the marketing automation arsenal. Marketers can provide a consistent customer experience and build stronger customer relationships with marketing automation for the retail industry.
It Improves average transaction value by cross-selling and upselling products, which is made possible by endorsing personalization in automated recommendations across all communication channels.
According to Satcan, there were 7,342 convenience stores in Canada as of December last year. Almost 3,000 of them were in Ontario, Canada's most populated province, with one in Yukon Territory. With marketing automation in retail, users can ease retention, apply loyalty marketing strategies, and increase their customer lifetime value.
The retail marketer can automate requests for feedback and reviews, launch unique campaigns for high-spending customers, and trigger consumer engagement and re-engagement campaigns when subscribers become distant. These tactics strengthen the marketer's rapport with their customers and increase their lifetime value.
United States is Expected to Hold Major Market Share
The adoption of marketing automation software has been increasing in the region as there has been a shift to digital omnichannel marketing compared to traditional marketing. According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University (n=356), last year, B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year, while the digital marketing spending was projected to increase by 14.32%.
The region's growth in customer acquisition costs also pushes the need for marketing automation software. According to HubSpot North American Survey, over 60% of the marketers surveyed suggested that their customer acquisition costs have increased over the past three years. About 53.85% of the marketers surveyed in the region said they measure customer acquisition costs.
The use of analytics for repetitive tasks such as email marketing and marketing technologies such as marketing automation software that helps efficient use and analysis of data collected during bulk email campaigns has become imperative for marketers. Vendors like SharpSpring offer email tracking and analytics features with their marketing automation platform. According to advertising age, digital revenue accounted for 64.2% of total advertising agency revenue in the United States last year.
Personalization services are also becoming a vital driver for the market as they offer a high probability of return on investment. According to Instapage, a provider of personalized landing pages, 88% of US marketers reported seeing measurable improvements due to personalization.
North America Marketing Automation Software Industry Overview
The North American marketing automation software market is consolidated, with major players like HubSpot, Adobe Inc., Oracle Corporation, Salesforce, and Act-on Software, among others, holding a significant market share. The key players in the market leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share.
November 2022: HubSpot, a customer relationship management (CRM) platform for expanding businesses, and ClickUp, a productivity platform that brings work together in one place, announced a partnership to help customers develop more efficient workflows and collaborate more effectively across teams. Stakeholders throughout the customer lifecycle benefit from enhanced productivity by combining the strong capabilities of ClickUp and HubSpot. Whenever client teams move work ahead using HubSpot and ClickUp, hand-offs are done automatically and with all the necessary information. As a result, stakeholders can keep track of each stage of the client experience, from delivery to renewal.
October 2022: Adobe announced new automation and collaboration features throughout Adobe Creative Cloud and the Adobe product portfolio, assisting small and mid-sized enterprises in modernizing workflows while embracing new creative and productivity frontiers. Adobe Creative Cloud and Adobe Document Cloud will be available to SMBs through new agreements with Mastercard, Etsy, and Meta.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Use of Social Media Platforms for Disseminating Information, Creating Brand Image, and Reaching Out to Followers
5.1.2 Increasing Adoption of Automation Tools in Retail Sector
5.1.3 Emergence of Large Numbers of Medium and Small Enterprises in Retail and E-commerce Sectors
5.2 Market Restraints
5.2.1 Intense Competition in the Market
5.2.2 Security Concerns and Presence of Open-Source and Freemium Marketing Tools