아시아태평양의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Asia Pacific Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640388
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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아시아태평양의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 규모는 2025년에 57억 9,000만 달러로 추정됩니다. 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 11.52%로, 2030년에는 99억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
마케팅 자동화 소프트웨어는 일반적인 마케팅 업무를 자동화하고 인적 개입을 필요로 하지 않습니다. 일반적인 마케팅 자동화 업무에는 이메일 마케팅, 행동 타겟팅, 리드 우선 순위 지정, 재단사 광고 등이 있습니다. 전자상거래 기업에 의한 이러한 솔루션의 이용은 증가 추세에 있으며, 이 지역 시장은 가까운 미래에 크게 확대될 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
이 지역에서의 인터넷 이용 확대는 전자상거래 개발을 가속화하고 있으며, 아마존과 같은 국제 기업들은 이 지역의 거대한 판매 잠재력을 기대해 많은 투자를 하고 있습니다. 알리바바와 라쿠텐 같은 현지 기업들도 이름을 올리고 급성장하고 있습니다.
호주 및 뉴질랜드는 지리공간, IT 및 통신, 결제, 농업 기술, 디지털 컨텐츠, 무선 인프라, 의료 IT 등 다양한 ICT 부문으로 기술의 진보를 도입하고 있습니다. 이러한 ICT 개척 활동은 향후 호주 및 뉴질랜드에서 마케팅 자동화 소프트웨어의 이용을 촉진할 것으로 기대되고 있습니다.
한편 한국의 기업은 폭넓은 클라우드 컴퓨팅 서비스 중에서 선택하고 있으며 금융, ICT, 의료 등 많은 산업이 클라우드 기술을 채용하고 있습니다.
특히 온라인게임 산업은 이 기술을 널리 채택하고 있으며 한국 마케팅 자동화 소프트웨어 시장의 확대를 일으키고 있습니다. 이외에도 연결 환경 개선, 인프라 정비 및 사이버 보안의 중요성이 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다.
마케팅 자동화는 기업의 시간, 자금 및 자원을 최대한 활용하면서 생산성을 향상시키기 위해 노력하고 있습니다. 고객 참여, 컨텐츠 개발, 소셜 미디어 관리, 리드 홍보, 시장 조사, 분석 등 다양한 작업을 자동화함으로써 마케팅 부서는 향후 판매를 강화할 수 있습니다. 또한 백그라운드에서 실행되는 머신러닝 및 인공지능 알고리즘을 사용하여 각 고객의 선호도를 파악하고 상품을 제안하는 데 도움이 됩니다.
COVID-19의 대유행으로 인해 B2B 마케터는 지출의 대부분을 물리적 이벤트에 대한 투자에서 디지털 채널로 돌이켜 더 큰 영향을 미쳤습니다. 유행의 결과로 마케터는 고객 유지, 리드 개발 및 전환율 최적화를 위한 캠페인에 주력하고 있습니다. COVID-19에 의한 봉쇄 기간 동안 인터넷에 접속할 필요성이 높아졌습니다.
아시아태평양의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 동향
디지털 마케팅으로의 전환이 시장 성장을 이끌 것으로 예상
아시아태평양은 특히 전자상거래 및 빠른 상거래 분야에서 비즈니스 환경의 급속한 성장을 목격하고 있습니다. 이러한 성장은 이 지역의 소셜 미디어 마케팅 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. Quick Commerce는 몇 분 이내에 상품을 배송하는 전자상거래의 빠른 버전입니다. 기업은 오퍼, 할인, 판매를 촉진하기 위해 사용자와 대중과의 신속한 연결이 필요하기 때문에 마케팅 자동화 도구는 이 지역에서 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
하지만 코로나바이러스의 대유행으로 인해 세계적으로 온라인 인구가 크게 증가하고 있으며, 이 부문은 더욱 매력적이지만, 급속히 진화하는 인터넷 프라이버시법과 2023년 구글 크롬에서 타사 쿠키의 비추천으로 취약성도 증가하고 있습니다.
중소기업 금융포럼에 따르면 중소기업(SME)은 아시아태평양 기업 수의 98% 이상을 차지하고 있습니다. 이 중소기업은 인도와 같은 저소득 국가에서는 국내총생산(GDP)의 약 17%, 말레이시아 및 싱가포르와 같은 고소득국에서는 약 40-50%에 공헌하고 있습니다. 또한 이 지역에서는 중소기업의 디지털화가 진행되고 있으며, 비즈니스 성장을 가속하기 위해 보다 우수한 소프트웨어 솔루션의 도입이 진행되고 있습니다.
아시아태평양에서 디지털 광고의 가장 중요한 시장 부문은 검색 및 동영상 광고로 데스크톱 광고보다 모바일 기기를 선호하는 경향이 커지고 있습니다. 그러나 광고주는 지역의 언어와 문화의 다양성, 현지 소셜 미디어 플랫폼 및 메시징 용도의 다양성으로 인해 큰 장애물에 직면하고 있습니다. 따라서 기업과 광고 대행사는 아시아태평양 국가에 진출할 때 현지화를 선호합니다. 예를 들어, 스포티파이는 인도네시아, 태국, 필리핀에서 각 국가의 아티스트를 기용한 야심찬 비디오 캠페인을 시작했습니다.
DataReportal에 따르면 중국 국민의 온라인 존재감은 크고 2022년 액티브 소셜 미디어 사용자 수는 9억 8,330만 명입니다. 기타 아시아태평양 국가 및 지역은 중국에 이어 소셜 미디어 이용이 진행되고 있으며, 2022년 액티브 소셜 미디어 사용자 수는 인도가 4억 6,700만명, 인도네시아가 1억 9,140만명으로 각각 2위와 3위를 차지하고 있습니다.
중국이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
중국의 온라인 마케팅 산업은 매우 역동적이며 기업은 경쟁을 유지하기 위해 소프트웨어와 전략을 지속적으로 적응시키고 있습니다. 서구 시장에서 성공한 것이 중국에서도 성공한다고는 할 수 없습니다. 사실 중국은 혁신적인 마케팅 기법의 기준을 세우고 나중에 서구에서 유행하는 경우가 많습니다. 그러나 중국의 마케팅 전략 중 일부는 그 나라의 독자적인 것이며 중국의 소비자에게만 영향을 미치는 것도 있습니다.
WeChat Group은 중국에서 개인 트래픽을 생성하는 확실한 방법임이 입증되었습니다. 챗봇은 인간 관리자를 완전히 대체할 수는 없지만 통합을 통해 기업의 비용 효과와 실용성을 높일 수 있습니다. 챗봇은 자주 묻는 질문에 대한 답변, 향후 이벤트 홍보, 설문조사 실시, 시청자 데이터 수집, 키워드별 상품 제안 등 다양한 작업을 수행하도록 프로그래밍할 수 있습니다. 이러한 마케팅 자동화 도구는 광대한 중국의 온라인 시장에서 유용하며 구매자와 판매자 모두에게 이익을 줄 수 있습니다.
사용자가 그룹 구매 제안에 참여할 수 있는 전자상거래 플랫폼인 Pinduoduo는 저소득 도시의 사용자가 66%를 차지하며 인기를 얻고 있습니다. 이 현상은 JD.com과 같은 대기업에게 경시되기 쉬운 저소득층의 잠재적 가능성을 경고하고 있습니다. 이러한 고객은 가처분 소득이 적은 1, 2급 도시의 7,400만명에 대해, 1억 2,800만명의 인터넷 유저를 차지하고 있습니다. 하위 도시는 큰 소득을 얻을 가능성을 가지고 있습니다.
전자상거래와 온라인 쇼핑의 상승을 가져온 또 다른 주요 요인은 중국 소비자의 가처분 소득이 증가하고 있다는 것입니다. 중국 국가 통계국에 따르면 중국의 1, 2, 하위 및 농촌 지역의 가처분 소득을 합산하면 2030년까지 약 4조 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 이 잉여 소득은 도시 지역이나 농촌 지역 모두 시장 침투와 온라인 거래 증가로 이어질 가능성이 높습니다. 그 결과 마케팅 자동화 솔루션에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.
중국에는 Alibaba, Tencent, JD.com, Xiaomi와 같은 주요 하이테크 기업과 전자상거래 기업이 있습니다. 예를 들어, Fortune China 500대 기업 순위에 따르면 JD.com은 2021년 연간 매출 기준으로 2022년에 가장 높은 수익을 올린 중국 인터넷 기업입니다. Alibaba 그룹이 가장 가까운 경쟁자였습니다. 지난 10년간 BAT(Baidu, Alibaba, Tencent)로 알려진 3개의 국내 디지털 대기업이 중국의 인터넷 시장을 독점해 왔습니다.
아시아태평양의 마케팅 자동화 소프트웨어 산업 개요
아시아태평양의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 국내외 여러 진출 기업들이 시장 점유율을 겨루고 있는 반 고유 시장입니다. 시장은 적당히 집중되어 있으며 주요 기업은 고객층과 시장 도달범위를 확대하기 위해 제품 혁신, 합병, 인수 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Hubspot Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Salesforce Inc. 등이 있습니다.
2023년 9월, Oracle Corporation은 Oracle Fusion Cloud Customer Experience(CX)의 새로운 기능인 Guided Campaigns를 발표했습니다. 이 새로운 기능을 통해 마케팅 팀은 간소화된 캠페인을 활용하여 영업 팀을 위한 사전 요구 사항을 충족하는 전환 준비된 기회를 창출하는 슈퍼 타겟팅된 고품질 캠페인을 시작할 수 있습니다.
2022년 9월, 세계 판매 촉진에 특화된 중소기업용 CRM과 지능형 수익 관리 플랫폼인 Pipedrive는 Campaigns by Pipedrive에서 워크플로 자동화 기능의 베타 버전 출시를 발표했습니다. 이 새로운 자동화 솔루션은 마케팅 전략을 최적화하고, 노력을 줄이고, 데이터를 효과적으로 활용함으로써 마케팅 담당자에게 힘을 주도록 설계되었습니다. 이 솔루션은 기업이 마케팅 캠페인 관리를 간소화하고 영업 팀과 마케팅 팀을 하나의 플랫폼에 통합하는 것을 목표로 합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인
디지털 마케팅으로의 지속적인 전환
데이터 기반 의사 결정 프로세스의 이점을 실현하는 기업
시장 성장 억제요인
레거시 관련 구현 과제
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 세분화
전개별
클라우드 기반
온프레미스
용도별
캠페인 관리
메일 마케팅
인바운드 마케팅
모바일 마케팅
소셜 미디어 마케팅
기타
산업별
엔터테인먼트 및 미디어
금융 서비스
정부기관
의료
제조업
소매
기타 산업별
지역별
중국
일본
인도
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Adobe Systems
Salesforce.com, Inc.
Oracle Corporation
Microsoft Corporation
HubSpot Inc.
Marketo, Inc.
SugarCRM Inc.
SAS Institute Inc
Canis Solutions Pvt Ltd.
Marsello Limited
제7장 투자 분석
제8장 시장 기회와 앞으로의 동향
KTH
영문 목차
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The Asia Pacific Marketing Automation Software Market size is estimated at USD 5.79 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.98 billion by 2030, at a CAGR of 11.52% during the forecast period (2025-2030).
Marketing automation software can automate typical marketing tasks, eliminating the need for human intervention. Typical marketing automation operations include email marketing, behavioral targeting, lead prioritizing, and tailored advertising. The use of such solutions by E-commerce firms is on the rise, and the market in the region is expected to expand significantly in the near future.
Key Highlights
The growing Internet usage in the area has accelerated e-commerce development, and international corporations such as Amazon have made significant investments due to the region's enormous sales potential. Local businesses such as Alibaba and Rakuten are also making a name for themselves and growing rapidly.
Australia and New Zealand are embracing technological advancements, with a diverse ICT sector that includes geospatial, telecommunications, payments, agricultural technology, digital content, wireless infrastructure, and healthcare IT. It is expected that such ICT development activities will encourage the usage of marketing automation software in Australia and New Zealand in the future.
On the other hand, South Korean businesses are choosing from a wide range of cloud computing services, with many industries, including finance, ICT, and healthcare, adopting cloud technology.
The online gaming business is particularly adopting this technology widely, causing the market for marketing automation software in South Korea to expand. This, combined with the availability of improved connections, well-developed infrastructure, and the growing significance of cybersecurity, is driving growth in the market.
Marketing automation strives to boost productivity while maximizing a company's time, money, and resources. By automating various tasks such as customer engagement, content development, social media management, lead promotion, market research, and analytics, marketing departments can enhance sales in the future. It also helps to identify each customer's preferences and suggests goods using machine learning and artificial intelligence algorithms running in the background.
The COVID-19 pandemic caused B2B marketers to divert the majority of their spending away from investing in physical events and toward digital channels, which had a greater impact. Marketers are focusing on campaigns for client retention, lead nurturing, and conversion rate optimization as a result of the pandemic. During the COVID-19-led lockdowns, there was a greater need to access the Internet.
APAC Marketing Automation Software Market Trends
Shift Towards Digital Marketing is Expected to Drive the Market Growth
The Asia-Pacific region is witnessing rapid growth in its business landscape, especially in the e-commerce and Quick Commerce sectors. This growth is expected to drive the demand for social media marketing in the region. Quick Commerce is a faster version of e-commerce that delivers goods within a few minutes. As businesses require quick connections with their users and a mass audience to promote offers, discounts, and sales, marketing automation tools are expected to see a rise in demand in the region.
However, the coronavirus pandemic has led to a significant rise in the online population worldwide, making the sector even more appealing but also increasingly vulnerable due to rapidly evolving internet privacy laws and third-party cookie deprecation on Google Chrome in 2023.
According to the SME Finance Forum, small and medium-sized enterprises (SMEs) comprise over 98% of the number of enterprises in the Asia-Pacific region. These SMEs contribute about 17% to the national GDP in low-income countries like India and about 40-50% in higher-income countries like Malaysia and Singapore. The region has also seen a digital drive for SMEs, leading to the adoption of better software solutions to drive business growth.
The most important market sectors for digital advertising in the Asia-Pacific are search advertisements and video ads, which increasingly prioritize mobile devices over desktop advertising. However, advertisers face significant obstacles due to the region's linguistic and cultural diversity, as well as the range of local social media platforms and messaging applications. Therefore, businesses and advertising agencies prioritize localization when entering APAC countries. For example, Spotify launched ambitious video campaigns featuring regional artists for each country's launch in Indonesia, Thailand, and the Philippines.
According to DataReportal, Chinese citizens have a significant online presence, with 983.3 million active social media users in 2022. Other Asia-Pacific nations and regions rank behind China in terms of their use of social media, with India and Indonesia ranking second and third, respectively, with 467 million and 191.4 million active social media users in 2022.
China is Expected to Hold a Major Market Share
China's online marketing industry is highly dynamic, with businesses continuously adapting their software and strategies to maintain competitiveness. What works in Western markets may not necessarily be successful in China. In fact, China frequently sets the bar for innovative marketing techniques that later become popular in the West. However, some Chinese marketing strategies are unique to the local market and resonate only with Chinese consumers.
WeChat groups have proven to be a reliable method of generating private traffic in China. While a chatbot cannot replace a human administrator entirely, integrating it can enhance cost-effectiveness and utility for businesses. Chatbots can be programmed to perform various tasks, such as responding to frequently asked questions, advertising upcoming events, conducting surveys, gathering audience data, suggesting products based on keywords, and more. These marketing automation tools could be useful in the vast Chinese online market, benefiting both buyers and sellers.
Pinduoduo, an e-commerce platform where users can participate in group buying offers, has gained popularity due to its 66% user base from low-income cities. This phenomenon has alerted major corporations such as JD.com to the potential of these often-neglected cities. Even though these customers may have less disposable income, they represent 128 million internet users, compared to 74 million in first- and second-tier cities. Lower-tier cities have significant income-earning potential.
Another major factor contributing to the rise of e-commerce and online shopping is the growing disposable income of Chinese consumers. According to the National Bureau of Statistics China, the combined disposable income of Tier 1,2, lower and rural China is expected to reach around USD 4 trillion by 2030. This surplus income will likely lead to increased market penetration and online trade in both urban and rural areas. As a result, there will likely be an increase in demand for Marketing Automation Solutions.
China is home to major tech and e-commerce companies like Alibaba, Tencent, JD.com, and Xiaomi. For example, JD.com was the highest-earning Chinese internet corporation in 2022, according to the Fortune China 500 ranking, based on the company's 2021 annual revenues. Alibaba Group was its closest competitor. The past decade has seen three domestic digital giants known as the BATs-Baidu, Alibaba, and Tencent-dominate China's internet market.
APAC Marketing Automation Software Industry Overview
The Asia Pacific Marketing Automation Software Market is a semi-consolidated as space, with multiple domestic and international players vying for market share. The market is moderately concentrated, with major players adopting various strategies, such as product innovation, mergers, and acquisitions, to expand their clientele and market reach. Among the key players in the market are Hubspot Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and Salesforce Inc., among others.
In September 2023, Oracle Corporation has announced new Guided Campaigns features within Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) that help improve efficiency and collaboration between marketers and sellers. The new features allows marketing teams to launch hyper targeted, high quality campaigns that generate prequalified and conversionready opportunities for their sales team by making use of a simplified campaion.
In September 2022, Pipedrive, a CRM and intelligent revenue management platform for small businesses focused on driving worldwide sales, announced the beta release of its workflow automation feature in Campaigns by Pipedrive. The new automated solutions are designed to empower marketers by optimizing their marketing strategy, reducing effort, and effectively utilizing data. The solutions aim to help companies streamline marketing campaign administration and unify their sales and marketing teams onto one platform.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Ongoing Shift Towards Digital Marketing
4.2.2 Organizations Realizing the Benefits of Data-backed Decision Process
4.3 Market Restraints
4.3.1 Legacy-related Implementation Challenges
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market