세계의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장(2025-2029년)
Global Marketing Automation Software Market 2025-2029
상품코드 : 1719471
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 242 Pages
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한글목차

마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 2024-2029년 43억 5,960만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 14.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.

마케팅 자동화 소프트웨어(Marketing Automation Software) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 리드 육성 니즈 증가, 고객 디지털 경험 향상에 대한 니즈 증가, 소셜, 모바일, 분석, 클라우드(SMAC) 기술 채택 증가에 의해 주도되고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
YOY 2025 12.5%
CAGR 14.7%
증가액 43억 5,960만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 몇 년 동안 마케팅 자동화 소프트웨어 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 마케팅 자동화 소프트웨어의 AI 활용을 꼽았습니다. 또한, 위치 기반 마케팅의 출현과 마케팅 자산의 가시성 향상에 대한 니즈 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 전개 형태별

제9장 시장 세분화 : 사업 부문별

제10장 시장 세분화 : 최종사용자별

제11장 시장 세분화 : 용도별

제12장 고객 상황

제13장 지역별 상황

제14장 성장, 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제15장 경쟁 구도

제16장 경쟁 분석

제17장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The marketing automation software market is forecasted to grow by USD 4359.6 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 14.7% during the forecast period. The report on the marketing automation software market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing need for lead nurturing, increased need for improved customer digital experience, and rising adoption of social, mobile, analytical, and cloud (SMAC) technologies.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202512.5%
CAGR14.7%
Incremental Value$4359.6 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's marketing automation software market is segmented as below:

By Deployment

By Business Segment

By End-user

By Application

By Geographical Landscape

This study identifies the use of ai with marketing automation software as one of the prime reasons driving the marketing automation software market growth during the next few years. Also, emergence of location-based marketing and growing need for improved marketing asset visibility will lead to sizable demand in the market.

The report on the marketing automation software market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading marketing automation software market vendors that include Acoustic LP, Act On Software Inc., ActiveCampaign LLC, Adobe Inc., ClickDimensions LLC, EngageBay Inc., GetResponse Sp zoo, HubSpot Inc., International Business Machines Corp., Intuit Inc., Lead Liaison LLC, Madgicx Ltd, Net results, Ontraport, Oracle Corp., Salesforce Inc., SAS Institute Inc., Sendinblue SAS, SimplyCast Interactive Marketing Ltd., and Zoho Corp. Pvt. Ltd.. Also, the marketing automation software market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Deployment

9 Market Segmentation by Business Segment

10 Market Segmentation by End-user

11 Market Segmentation by Application

12 Customer Landscape

13 Geographic Landscape

14 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

15 Competitive Landscape

16 Competitive Analysis

17 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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